Strona 1 z 1

świece żarowe

: czw kwie 26, 2007 11:44
autor: skarredasch
wiem, że już temat poruszany nie raz, ale mam pytanie...
przed Wielkanocą wymieniałem wszystkie świece, bo działała tylko jedna i ciężko odpalał... :blush:
w drugi dzień świąt miałem problem z odpaleniem...i tak sprawdzając wszystko co polecacie na forum sprawdziłem, na szczęście wyczytałem też o klinie na kole ( uff - mało brakowało ) ale nie myślałem,że świece są padnięte...
co mogło być przyczyną padnięcia wszystkich 4 nowych świec boscha?? ( wymieniane w DOBRYM warsztacie bez ściemniaczy i naciągaczy)
po tygodniu grzania się po prostu spaliły...nie grzeją, zero oporu, nie iskrzą, nawet na krótko...wykręcam i nic - martwe...prąd dostają w czasie odpowiednim, tzn 20 sek po zgaśnięciu kontrolki, czyli przekaźnik dobry...

: czw kwie 26, 2007 11:54
autor: PinkFloyd
Dobre swiece kosztuja ok 40zł za sztuke, kiedys miałęm Iskry i spaliły sie po 1 miesiacu.Kupiłęm Beru orginały za 40zł sztuka i juz 2 lata jezdze. przy czym w silniku AAZ po dpaleniu siwece grzeja sie albo do temp. silnika 68st albo 2,5 min co bedzie szybciej. Nie sugeruj sie ze przekaznik cyknie po odpaleniu pala sie jeszcze. Czasami zdaza sie ze ten moduł pada i nie rozłacza swiec po 2,5 min jazdy lub powyzej temp. wody 68st i swiece sie pala. Spotkałem sie z tym . Przy czym nowy moduł kosztuje ok 600zł, a uzywany ok 200zł. Mozna poznac ze ten moduł jest w silniku a w kazdym AAZ był, ze jak zamkniesz rano dzrwi czasami swiece sie nie pala na desce i mozna bez problemu odpalac. Dobrze działąjacy moduł po 2,5 min rozłacza siwece słychac cykniecie i lekko sie podnosza wtedy obroty.

: czw kwie 26, 2007 12:27
autor: skarredasch
co to za moduł??gdzie go szukać??
zobaczę jak wygląda z czasem grzania świec po odpaleniu...cyknięcia na działającym silniku i tak nie usłyszę...;)
a obroty...hmm...jakoś nie zwróciłem na to nigdy uwagi...

: czw kwie 26, 2007 12:48
autor: obobo
a wtryski w jakim stanie? bo jak leja to tez mogly przyczynic sie to spalenia swiec

: czw kwie 26, 2007 12:50
autor: skarredasch
PinkFloyd, a co jeszcze oprócz modułu??...jakiś czujnik może - tańsza opcja...:/...
świece i tak muszę wymienić...

obobo, wtryski w stanie bdb...sprawdzane...


sprawdziłem czas podawania napięcia na odpalonym silniku...ze stoperem w ręce 3 min daje 14,4 volta, potem rozłącza, czyli przekaźnik i moduł może być dobry...

: czw kwie 26, 2007 13:38
autor: ryba_71
Zmień świece na BERU. U mnieBOSCH się też palił po miesiącu dwóch co gorsza to nie odrazu wszystkie tylko na zmianę. Doradzono mi BERU i na razie OK (już tak 15 miesięcy)

: czw kwie 26, 2007 14:07
autor: skarredasch
ryba_71, mi wszystkie padły...
jak na razie kupiłem boscha, takie jak w książce zalecają...jak te padną poszukam czegoś lepszego...
to normalne - 3 min napięcie 14,4 volta??

: czw kwie 26, 2007 18:19
autor: PinkFloyd
Jezeli po ok 3min nie ma juz napiecia na swiecach jak sprawdzisz próbnikiem to moduł na 100% sprawny. Czyli kup dobre swiece wsród Boschów jest wiele podrubek w cenie do 20zł za sztukę, Iskry sobie odpusc. Tylko BERU lub NGK, ale te kosztuja w granicach 40zł sztuka ale wiesz ze podziałaja troche. Ja na nich juz zaoszczedziłęm bo 2 lata jezdze i działąją bez problemu.

: pt kwie 27, 2007 10:22
autor: skarredasch
PinkFloyd, świece te które teraz wsadziłem jak i tamte co były to bosch made in france za 34 zł sztuka...iskry to już za czasów wsk-i przeklinałem...;)
na razie jest ok...jak te się spalą to kupię beru, ale mam nadzieję, że trochę na tych pojeżdżę...
dzięki...