TDI w MK4 czy w LEON ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

TDI w MK4 czy w LEON ?

Post autor: marcin999 » śr kwie 25, 2007 21:29

witam

prosze o rady opinie itp...

co lepsze golf 4 tdi czy leon tdi

auta mniej wiecej z lat 2000-2002
z klimatyzacjami

silniki
w golfie najlepiej 131km z 6 stopniowa skrzynia czy moze lepiej starego poczciwego AFN'a?
(wady zalety tej skrzyni, slyszalem ze silnik 115 km jest troche nieudany czy to prawda?)

w leonie chyba jednyny ktory wchodzi w gre czyli 110km

Czy wybierajac golfa z silnikiem 131km 6biegow i naped na 4 kola bede mial duze problemy???

Jak to jest z tym napedem jak sie zacznie cos psuc to czy dojde do ladu? i podobno czesci do takiego auta to tylko serwis??
Ostatnio zmieniony ndz maja 13, 2007 12:49 przez marcin999, łącznie zmieniany 1 raz.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » śr kwie 25, 2007 21:55

witam, kolego ja bym wybrał golfika IV , bo jest takie powiedzenie ze seat i skoda zyją ze spadku po VW :), niby koncern VW uczynił te auta przyzwoite jakościowo ale czesto sie słyszy ze jakośc części tam wkładanych nie jest tak dobra jak u VW. czytałem gdzies ze części które nie przejdą kontroli jakości u VW są właśnie montowane w Seacie, nie wiem ile w tym prawdy. Jak bym miał juz szukac takiego golfika to szukałbym 130 PS PD, chociaż jak wiecie taki ASV 110 PS jest mniej wrazliwy na dziadowskie paliwo, a i TDI PD ma duzo większe wymagania odnośnie oleju silnikowego, do ASV (AFN-a) zalejesz jakiegoś syntetika 5W-40, lub pół syn. 10W-40 i będziesz śmigał do za......ania, a na takim oleju w PD mozesz napłatac sobie niezłej biedy. Takze wg. mnie TDi na pompie szczególnie 110 jest najbardziej udanym i zywotnym silniczkiem z całej gamy TDI w przedziale 4-cylindrowców, moze nie jest najmłodszy i najmocniejszy ale nie wymaga tyle troski co TDI PD. pozdrawiam.



macias 130
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr lut 28, 2007 22:23
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Post autor: macias 130 » śr kwie 25, 2007 22:19

Witam, od roku jestem w posiadaniu 130, polecam auto ze względu na dość optymalne spalanie miasto przy wciskaniu około 8l, jazda spokojna 7l, trasa 6l, silnik przy włączonym ASR na 2 zrywa przyczepność. Jedną z wad to padające dwu masowe koło zamachowe, które już zresztą wymieniałem, pozatym wszystko w miarę ok. Co do napędu na 4 koła nie wypowiadam się bo nie znam tematu. Jak masz jakieś konkretne pytania na temat asz to pisz. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » śr kwie 25, 2007 22:59

Są jeszcze Leonidy z ARL-em 150KM. Całkiem dobre auto i topowy silnik z gamy TDI 1.9l


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » czw kwie 26, 2007 08:58

Jeśli chodzi o napęd na 4 to nie powiem w zimie to jest duze ułatwienie, tylko odrazu spalanie bedziesz miał większe o ok 1 literka w porównaniu z napędem na przód, a jesli mieszkasz w miescie i nie często korzystasz z jakichs bezdrozy to w pełni nie docenisz napędu na 4 wiec mysle ze nie ma co sie pchac w dodatkowe koszty,a i w napędzie na 4 trzeba pamiętac zeby na wszystkich 4 kołach były takie same opony bo mogą byc dziwne niespodzianki z trakcją.



Awatar użytkownika
BZYCZEK2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 10:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: BZYCZEK2 » pt kwie 27, 2007 10:59

kolego jezeli bedziesz dbal o silniczek tzn. dobre paliwko i wymiana oleju na czas (syntetyka np. nmotula badz mobila1 ) to smialo mozesz brac wersje na pompkach 130konna...
jest to naprawde ciekawy silniczek no i ma kopyto... a to jednak doceni kazdy...
co do 115pd to ja wlasnie taki posiadam i powiem Ci ze mity o tym silniczku sa wyssane z palca na poczatku produkcji bylo sporo wadliwych aut ale wszystko szybko naproawiono...
na dodatek zrobilem mu program okolo miesiaca temu na prawie 145km i wszystko jest tak jak nalezy.. a chce wycisnac z niego 180km

no ale jezeli chcesz miec taki samochodzik gdzie nie musisz martwic sie o jakis dobry olej i o dobre paliwko to bierz wersje 110konna
a co do napedu na 4 kola... to ja na Twoim miejscu bym jednak tego nie bral.... z prostych wzgledów... KOSZTA!!!
pozdrawiam



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pt kwie 27, 2007 21:48

dziekuje wszystkim za odpowiedzi z tego co widze to seata taniej nie kupie niz vw wiec chyba nie mam problemu z wyborem...
bede szukal jakiegos golfika najchetniej 130km i 6biegow, ale pewnie dopiero po wakacjach


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
BZYCZEK2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 10:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: BZYCZEK2 » pt kwie 27, 2007 22:06

marcin999, no i dobry wybor:)



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pn kwie 30, 2007 10:00

powracajac do tematu zapytam jeszcze

w tym roczniku co szukam jest mozliwosc znalezienia silnika 110km i to nawet w 2002r:) moze lepiej cos takiego kupic i go troszke podkrecic?? Ciekawe czy ze 110 byly skrzynie 6. Moze wiecie jakie sa przelozenia na tej skrzyni czy auto szybciej jedzie czy tylko sa bardziej rozbite te biegi??
Jezeli ma ktos skrzynie 6 niech sie wypowie np. jakie ma obroty na 6 przy 140


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

macias 130
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr lut 28, 2007 22:23
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Post autor: macias 130 » pn kwie 30, 2007 20:29

Witam, Mam skrzynie 6 no i na 2 około 4000obr/min prędkość około 80, a na 6 140km,h obroty około 2000/min. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
BZYCZEK2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 10:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: BZYCZEK2 » pn kwie 30, 2007 21:43

marcin999, kolego no jak juz uwazasz...
w 110 nie bylo chyba 6 biegowych skrzyn....
hmm a jezeli chodzi o obroty to przy okolo 120 mam w granicach 2 tys. obrotow...
wiec jest troche mniej niz standardowo na 5 biegu :)
ja polecam jeszcze raz 130 dzieste :)
hmm a ze 110 po chiptuningu mozesz wykrecic cos kolo 140km

[ Dodano: 30 Kwi 2007 21:44 ]
tzn. ja przy 130km/h mam 2 tys. obrotow...



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pn kwie 30, 2007 23:53

BZYCZEK2 pisze:tzn. ja przy 130km/h mam 2 tys. obrotow...
to on ma sile ciagnac wtedy?? Ty masz 130? Ile jedzie na max? bo jakos nie moge znalezc tych danych... sam juz nie wiem co lepsze bo jest tego troche jeszcze wchodzi w gre 115 z 6.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
BZYCZEK2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 10:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: BZYCZEK2 » wt maja 01, 2007 07:56

marcin999, ja kolego mam 115km z 6 stopniowa skrzynia...
seryjnie ciagnie od 2 tys. obrotow ale mam zrobiony chiptuning i ustawiony od 2,5tys. max moc.....
czy daje rade ciagnac na serii bylo lux... naprawde ladnie ciagnal...
no ale teraz przy 145km jest jeszcze przyjemniej..
a za jakies miesiac chce dac mu jeszcze 20 konikow :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 116 gości