Strona 1 z 1

Brak mocy w AUDI TDI 1.9

: śr kwie 25, 2007 20:29
autor: gpel
Witam kolegów
Mam broblem z autem mojego ojca. Sprawa dotyczy AUDI A4 98r. 1.9 TDI 90 PS, silnik AHU.
Samochód mówią wprost nie ma kopyta, mimo wciskania gazu do dechy nie osiąga max obrotów lub też zbiera się słabo na obroty.
Sprawdzany był na komputerze i nic nie znaleziono. Może to oprogramowanie było marne - nie wiem.
Myślę o przepływomierzu lub zaworze turbiny. Co jeszcze należy brac pod uwagę?
Proszę o pomoc, wszelkie podpowiedzi mile widziane. Mechanik mówił, że będzie podmieniał wszelkie czujniki na nowe i dochodził niesprawności, ale czy to aż tak ma wyglądać?
Pozdrawiam
Grzegorz

: śr kwie 25, 2007 21:00
autor: damcio151
gpel pisze:Witam kolegów
Mam broblem z autem mojego ojca. Sprawa dotyczy AUDI A4 98r. 1.9 TDI 90 PS, silnik AHU.
Samochód mówią wprost nie ma kopyta, mimo wciskania gazu do dechy nie osiąga max obrotów lub też zbiera się słabo na obroty.
Sprawdzany był na komputerze i nic nie znaleziono. Może to oprogramowanie było marne - nie wiem.
Myślę o przepływomierzu lub zaworze turbiny. Co jeszcze należy brac pod uwagę?
Proszę o pomoc, wszelkie podpowiedzi mile widziane. Mechanik mówił, że będzie podmieniał wszelkie czujniki na nowe i dochodził niesprawności, ale czy to aż tak ma wyglądać?
Pozdrawiam
Grzegorz
najlepiej wrzuć logi z diagnozy tu na forum i wszystko będziesz wiedział

: śr kwie 25, 2007 21:01
autor: rob555
To kowal a nie mechanik....
Przeplywomierz nie musi zglaszac bledu. Wystarczy ze bedzie podawal zanizone wartosci, auto bedzie mulowate jak cholera ale bledow zero.
Proponuje przyjzec sie w czasie jazdy wskazaniom przeplywomierza.
Co do turbiny to u Ciebie jest turbo bez geometri wiec nie wiem co by musialo siasc by tak zamulac.

: śr kwie 25, 2007 23:45
autor: Corvax
wastegate, ale to mało prawdopodobne :)

: śr kwie 25, 2007 23:54
autor: souler
nieszczelnosc?

: ndz maja 13, 2007 21:15
autor: gpel
Witam
Problem rozwiązany, wymieniony jest zawór ciśnienia doładowania turbiny. Niestety nie było możliwości przeprowadzenia diagnostyki, tylko podmieniane były podejrzewane, uszkodzone elementy na nowe i na uszkodzony trafiono za trzecim razem. Trwało to pół godziny.
Właśnie ten czujnik okazał się niesprawny. Audi dostało drugie życie i rwie do przodu aż miło :D
PS. Dobrze mieć znajomego w sklepie, który użyczy nowych części do sprawdzenia.