Strona 1 z 2

słabo ciagnie

: śr kwie 25, 2007 19:54
autor: M.P.
Mam pytanko co to może być ,gdy rozbujam mojego golfika 1,6 D to max 120 i koniec a z tyłu czarny dym ,że szok czyżby już sie wtryski wysłużyły ? a może coś z pompą ?

: śr kwie 25, 2007 23:31
autor: bogdan pirat
sprawdz filtr powietrza morze jest jurz zaphany i nie dostaje tyle powietrza co ma miec i jest muł ikopci

: śr kwie 25, 2007 23:41
autor: arwam
Może być za bardzo przyspieszony kąt wyprzedzenia wtrysku ,zapchany filtr powietrza lub zużyte końcówki wtryskiwaczy.

: czw kwie 26, 2007 21:08
autor: Lukas-182
ja stawiam na wtryskiwacze i zapchany filtr powietrza, jeśli wzrosło ci spalanie to na pewno wtryski leją, u mnie tak było, dawny silnik JP palił mi na setkę 7-8 litrów :), wymieniłem wtryski i spalanie spadło, wymień też filtr powietrza.

Pozdrawiam.

: czw kwie 26, 2007 22:34
autor: Paweł NPI
M.P., Ja mam końcówki wtrysków do wymiany, bo też już osłabł i zaczyna kopcić. Tak więc u ciebie jeśli oleju nie bierze 1l/1000km to wtryski już się wysłużyły...

[ Dodano: 2007-04-26, 22:36 ]
A i ja mam pytanie do znawców wtrysków.
Chodzi mi o to że: Jak zamówie końcówki i pojade z nimi do mechanika, to oprócz odpowiedniego ciśnienia będzie musiał ustawić kąt wtrysku, tak??
Aha i jaka jest mniej więcej cena końcówek wtryskiwaczy??

: czw kwie 26, 2007 22:43
autor: piow11
palen, nie musisz ustawiać kąta wtrysku.Wystarczy wymienić końcówki i ciśnienie ustawić odpowiednie ale to pompiarz ci już zrobi.

: czw kwie 26, 2007 22:45
autor: Paweł NPI
Aha... no bo w sumie na moje rozumowanie to kąt wtrysku ustawiać się powinno na wtryskiwaczach... Ale pewnie się mylę :)

[ Dodano: 2007-04-26, 22:48 ]
Hehe ale co jest najlepsze to to że patrzyłem po sklepach i są końcówki BOSCHa i nawet nie aż tak drogo bo w granicach 58PLN/szt.
Ale na stronie BOSCHa nawet takich rzeczy w ofercie nie mają...

: czw kwie 26, 2007 22:49
autor: piow11
palen, kąt wtrysku ustawia się na pompie za pomocą czujnika, nie chodzi tu o wychylenie wtrysków o jakiś kąt.Kąt sie nie przestawia samoczynnie i nie trzeba go ustawiać za każdym razem przy wymianie końcówek.

[ Dodano: 26 Kwi 2007 22:49 ]
jest to inaczej początek tłoczenia pompy

: czw kwie 26, 2007 22:51
autor: Paweł NPI
piow11, Dzięki :pub:

: pt kwie 27, 2007 06:18
autor: spokojny
piow11 pisze:kąt wtrysku (...) jest to inaczej początek tłoczenia pompy
No nie tak do końca. Kąt wyprzedzenia początku wtrysku jest zawsze mniejszy od kąta początku tłoczenia pompy. Ale to tylko taka mała, czysto teoretyczna dygresja ;)

: pt maja 18, 2007 12:15
autor: sevek
miałem to samo i sprawa wydała się bardziej błaha niż przypuszczałem, dzisiaj rano usterka została usunięta. Otóż miałem za mocno naciągniętą linkę sprzęgła i gdy silnik wkręcał się powyżej 3000 obrotów to dostawał kopa i sprzęgło zaczynało ślizgać, popuszczenie linki załatwiło sprawę. Objawy były identyczne jak opisane powyżej.

: pt maja 18, 2007 20:30
autor: Paweł NPI
sevek, Tylko przy uślizgach sprzęgła widać że nagle rosną obroty a auto nie przyspiesza... A w tym temacie nie ma słowa o tym że obroty skaczą...

: pt maja 18, 2007 23:11
autor: meverick
ja miałem lejące wtryski, a przy okazji był remoncik pompy i nowe ustawienia jej. Sprawdź najpierw tak jak piszą inni filtr powietrza- diesel musi mieć dużo powietrza do dobrej pracy bo inaczej :kupa:

: sob maja 19, 2007 12:29
autor: sevek
palen pisze:sevek, Tylko przy uślizgach sprzęgła widać że nagle rosną obroty a auto nie przyspiesza... A w tym temacie nie ma słowa o tym że obroty skaczą...
Ale ja miałem właśnie tak, że 120 km/h a potem stop i tylko chmury czarnego dymu, stąd moje skojarzenie. Po poluzowaniu linki wszystko jest OK.