Strona 8 z 22

: pt sty 09, 2009 15:29
autor: MZiobro
przecież to nic trudnego , każdy kto nie ma "lewych" rąk i ma podstawowy zestaw kluczy zrobi to sam!! po co przepłacać....ja jeśli nawet robiłbym to znajomemu to krępowałbym się wziąść za to więcej jak 300zł....

: pt sty 09, 2009 23:11
autor: sagon
Dokladnie kolego,to nie takie trudne.Wyczyscilem taka bez zadnego problemu nie korzystajac z zadnych zrodel pomocy.
Wyjmujesz turbinke odkrecasz piec srubek na goracej muszli,zdejmujesz gruszke
kladziesz turbinke goraca czescia na stole,chwytasz za aluminiowa muszle podnosisz
do gory i geometrie masz przed oczami.Reszte masz w tym temacie na pierwszych stronach.
Powodzenia.

: śr sty 14, 2009 21:15
autor: Tyfus500
Domyślam się że samo czyszczenie to pikuś ale właśnie najbardziej o wyjęcie dmuchawy chodzi. To chyba jest najgorsza robota.

: śr sty 14, 2009 23:05
autor: sagon
Jest z tym troche zabawy.Dobrze miec kanal i komplet pozadnych kluczy i kogos do pomocy oraz pol dnia wolnego czasu.
Nic z czym nie mozna by sobie poradzic.

: śr sty 14, 2009 23:19
autor: Tyfus500
Dopóki sie zadna śruba nie urwie to kazda naprawa jest wykonalna ale akurat turbina jest połączona z wydechem i tam sie boje ze moga byc schody. Tak samo podobno przewód doprowadzajacy olej do turbiny lubi sie ukręcić przy demontażu. No ale wiadomo dla chcącego nic trudnego

: śr sty 14, 2009 23:50
autor: sagon
Najgorzej jezeli przewod olejowy zacznie sie krecic razem z redukcja.Mielismy tak w pasku brata.Za pierwszym razem przy czyszczeniu kierownicy jakos poszlo,ale za drugim przy zmianie turbinki juz nie dalo rady i kupil nowy.120 zeta w aso.
Co do srub to jedyne takowe mocuja kolektor ssacy.Ale te idzie odkrecic bez problemu.
Krotki klucz imbusowy i plaska 10-tka oczkowa i ida wszystkie.
Turbina u ciebie jest chyba zespolona na stale z kolektorem wydechowym,wiec wystarczy odkrecic osiem nakretek na klucz 12-tke i jest Twoja.
Przewod odprowadzajacy olej odkrec przy bloku.Tak jest mniej zabawy.

: śr sty 21, 2009 21:26
autor: adum13
Witam wszystkich.
Mam takie ciekawe zagadnienie odnosnie turbo ze zmienną geometrią. Mam Golfa 4 1.9 Tdi 100KM, przy wyższych obrotach komputer ją odcina i byłem na kompie z nim u mechesa i wystepuje bład CHARGE PRESSURE CONTROL czyli za duże ciśnienie i stwierdził że kierownice zapieczone i tak też było. Zrobił mi czyszczenie i wszystko było ok tylko do około 2 tyś km potem znowu to samo, I TAK JUŻ TRZECI RAZ ROBIĘ :grrr:
Wszystkie zaworki sprawdzone są ok, ustawione wtryski, paliwo shell i już nie wiem co robic?????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pomoże ktoś..

: czw sty 22, 2009 00:03
autor: PinkFloyd
adum13 pisze:Witam wszystkich.
Mam takie ciekawe zagadnienie odnosnie turbo ze zmienną geometrią. Mam Golfa 4 1.9 Tdi 100KM, przy wyższych obrotach komputer ją odcina i byłem na kompie z nim u mechesa i wystepuje bład CHARGE PRESSURE CONTROL czyli za duże ciśnienie i stwierdził że kierownice zapieczone i tak też było. Zrobił mi czyszczenie i wszystko było ok tylko do około 2 tyś km potem znowu to samo, I TAK JUŻ TRZECI RAZ ROBIĘ :grrr:
Wszystkie zaworki sprawdzone są ok, ustawione wtryski, paliwo shell i już nie wiem co robic?????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pomoże ktoś..
Trzeba na prawde dobrze wyczyscic i w trasie utrzymywac predkosc obrotowa ponad 3 tys aby przedmuchac turbinke i wyciąć kata i to pomaga.

: czw sty 22, 2009 00:05
autor: arwam
adum13 pisze:Witam wszystkich.
Mam takie ciekawe zagadnienie odnosnie turbo ze zmienną geometrią. Mam Golfa 4 1.9 Tdi 100KM, przy wyższych obrotach komputer ją odcina i byłem na kompie z nim u mechesa i wystepuje bład CHARGE PRESSURE CONTROL czyli za duże ciśnienie i stwierdził że kierownice zapieczone i tak też było. Zrobił mi czyszczenie i wszystko było ok tylko do około 2 tyś km potem znowu to samo, I TAK JUŻ TRZECI RAZ ROBIĘ :grrr:
Wszystkie zaworki sprawdzone są ok, ustawione wtryski, paliwo shell i już nie wiem co robic?????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pomoże ktoś..
Zmień paliwo bo ja z paliwami Shell mam tylko złe doświadczenia
Auto dymi a nie jedzie i więcej pali

: czw sty 22, 2009 01:40
autor: t0mal
A może winny jest twój styl jazdy?

: pt sty 23, 2009 21:43
autor: adum13
Co znaczy wyciąc kata??????
A jeśli chodzi o paliwo to co proponujesz, poza tym to i tak nie wiadomo co się leje???
A jeśli chodi o styl jazdy to go już zmieniłem po pierwszym czyszczeniu i myślę że jak się go ciągnie do około 3.5tyś obrot. to nie jest chyba przymulanie??????????

: pt sty 23, 2009 21:46
autor: arwam
ja jeszcze się nie zawiodłem na BP ULTIMATE

: pt sty 23, 2009 22:22
autor: skowron69
adum13 pisze:Co znaczy wyciąc kata??????
A jeśli chodzi o paliwo to co proponujesz, poza tym to i tak nie wiadomo co się leje???
A jeśli chodi o styl jazdy to go już zmieniłem po pierwszym czyszczeniu i myślę że jak się go ciągnie do około 3.5tyś obrot. to nie jest chyba przymulanie??????????
Wyciąć katalizator to znaczy i w jego miejsce rurke wspawać albo środek wywalić :bajer:
A jak ci czyścili?Wyjmowali na stół,rozbierali i czyscili? czy jakimś swoim sposobem bez wyjmowania??

: pt sty 23, 2009 22:24
autor: PinkFloyd
adum13 pisze:Co znaczy wyciąc kata??????
A jeśli chodzi o paliwo to co proponujesz, poza tym to i tak nie wiadomo co się leje???
A jeśli chodi o styl jazdy to go już zmieniłem po pierwszym czyszczeniu i myślę że jak się go ciągnie do około 3.5tyś obrot. to nie jest chyba przymulanie??????????
Katalizator a szczególnie juz przechodzony w dieslu jest lekko przypchany powoduje ze sadza szybciej sie osadza na turbince i stad moga byc tez problemy, jak wywalisza katalizator to bedzie swobodny przepływ spalin i turbinka odżyje- potwierdzone u mnie :grin: