[MK3] Czyszczenie dolotu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

[MK3] Czyszczenie dolotu

Post autor: kw » czw lis 04, 2010 11:36

Też się przymierzam to odłączenia odmy, bo na logach dynamicznych kolega ocenił mi, że turbo lekko niedoładowuje na niskich obrotach i przładowuje na wysokich. Tyle, że u mnie na silniku nie ma żadnych wycieków. Mam tylko obawy o to, co napisał jeden z kolegów na forum audi:

"ciśnienie przed turbiną jest rzędu -0.2bara (800mbar) więc jak masz odmę podłączoną do dolotu to dodatkowo te niewielkie podciśnienie wysysa co się da ze skrzyni korbowej (między innymi olej) więc jak dasz wolną odmę to ciśnienie będzie 0 (1000mbar) i nie będzie wyciągało z silnika więc i olejem nie będzie chlapało ale jest jeden minus tego rozwiązania a mianowicie podczas stygnięcia silnika przez odmę zasysane jest powietrze z otoczenia a więc zawierające odrobinę wilgoci więc trzeba trochę pomodzić"

Czy po odpięciu odmy można się ze spadkiem zużycia oleju (10w40 1l na 10tys) bo może bym na pełny syntetyk przeszedł:D

Czy korek od pasty tempo będzie pasował do zaślepienia dolotu w ALH?
Jest jakaś możliwość szybkiego zajrzenia (bez demontowania, bo zabawa pod blokiem) do kolektora lub egr i sprawdzenia co za syf tam jest?

Jutro jadę do Wrocławia 110 km po autosradzie, czy można liczyć że suszarka się przy tym oczyści, cz trzeba będzie większego przeganiania.


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
Robertuss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 22:54
Lokalizacja: Świecie

Re: [MK3] Czyszczenie dolotu

Post autor: Robertuss » czw lis 04, 2010 14:51

kw pisze:Czy korek od pasty tempo będzie pasował do zaślepienia dolotu w ALH?
Wcześniej napisałem:
Za korek robi zakrętka od pasty "TEMPO"

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

[MK3] Czyszczenie dolotu

Post autor: kw » czw lis 04, 2010 18:43

Myślałem, że w alh jest inny przekrój. Właśnie zaślepiłem korkiem od szampana:D Jutro czyszczenie turba na autostradzie i za jakiś czas logi, żeby sprawdzić, czy turbina szybciej wstaje. Pozdrawiam


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

[MK3] Czyszczenie dolotu

Post autor: kw » pn sty 31, 2011 20:13

Ok, skoro temat się tu rozwinął to podepnę: od odpięcia odmy minęło prawie 4 tys km, dzisiaj tryb awaryjny, przeładowanie i to takie dziwne, przejechałem 50 km po autostradzie i dopiero. Wcześniejszy notlauf był 16 tys km temu. Niestety w moim przypadku się nie "oczyścił", w czwartek pojawią się logi, widocznie nie zawsze pomaga, chociaż na "pampersie" pod silnikiem mam niemałą plamkę tego co wyleciało z odmy, i lepiej że jest to tam a nie na VTG. Pozdrawiam


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
awo250
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: sob sty 10, 2009 17:54
Lokalizacja: Rzeszów

[MK3] Czyszczenie dolotu

Post autor: awo250 » pt mar 04, 2011 17:33

panowie a jak ta membrana w odmie nie działa tzn. jest cały czas otwarta, to raczej szukać nowej i zakładać oil tanka czy zostawić starą odmę i oil tanka ? :satan:



grigorm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr lis 19, 2008 13:28
Lokalizacja: tychy

[MK3] Czyszczenie dolotu

Post autor: grigorm » ndz cze 19, 2011 19:40

co myślicie o zastosowaniu OCT z lublina?
nazywa się to separator oleju lublin
http://allegro.pl/lublin-honker-gazela- ... 23491.html" onclick="window.open(this.href);return false;
gdzieś na forum widziałem że takie coś zamontował ale już nie mogę znależć.



dawido23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt paź 03, 2008 16:46
Lokalizacja: Piława Górna

Re: [MK3] Czyszczenie dolotu

Post autor: dawido23 » ndz cze 19, 2011 20:36

grigorm pisze:co myślicie o zastosowaniu OCT z lublina?
nazywa się to separator oleju lublin
http://allegro.pl/lublin-honker-gazela- ... 23491.html" onclick="window.open(this.href);return false;
gdzieś na forum widziałem że takie coś zamontował ale już nie mogę znależć.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 4&start=42" onclick="window.open(this.href);return false; post "Vieri" odnośnie separatora z Lublina, coś słabo szukałeś



grigorm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr lis 19, 2008 13:28
Lokalizacja: tychy

[MK3] Czyszczenie dolotu

Post autor: grigorm » ndz cze 19, 2011 20:43

dzieki :))



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 137 gości