[MK3] Czyszczenie dolotu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
[MK3] Czyszczenie dolotu
Też się przymierzam to odłączenia odmy, bo na logach dynamicznych kolega ocenił mi, że turbo lekko niedoładowuje na niskich obrotach i przładowuje na wysokich. Tyle, że u mnie na silniku nie ma żadnych wycieków. Mam tylko obawy o to, co napisał jeden z kolegów na forum audi:
"ciśnienie przed turbiną jest rzędu -0.2bara (800mbar) więc jak masz odmę podłączoną do dolotu to dodatkowo te niewielkie podciśnienie wysysa co się da ze skrzyni korbowej (między innymi olej) więc jak dasz wolną odmę to ciśnienie będzie 0 (1000mbar) i nie będzie wyciągało z silnika więc i olejem nie będzie chlapało ale jest jeden minus tego rozwiązania a mianowicie podczas stygnięcia silnika przez odmę zasysane jest powietrze z otoczenia a więc zawierające odrobinę wilgoci więc trzeba trochę pomodzić"
Czy po odpięciu odmy można się ze spadkiem zużycia oleju (10w40 1l na 10tys) bo może bym na pełny syntetyk przeszedł:D
Czy korek od pasty tempo będzie pasował do zaślepienia dolotu w ALH?
Jest jakaś możliwość szybkiego zajrzenia (bez demontowania, bo zabawa pod blokiem) do kolektora lub egr i sprawdzenia co za syf tam jest?
Jutro jadę do Wrocławia 110 km po autosradzie, czy można liczyć że suszarka się przy tym oczyści, cz trzeba będzie większego przeganiania.
"ciśnienie przed turbiną jest rzędu -0.2bara (800mbar) więc jak masz odmę podłączoną do dolotu to dodatkowo te niewielkie podciśnienie wysysa co się da ze skrzyni korbowej (między innymi olej) więc jak dasz wolną odmę to ciśnienie będzie 0 (1000mbar) i nie będzie wyciągało z silnika więc i olejem nie będzie chlapało ale jest jeden minus tego rozwiązania a mianowicie podczas stygnięcia silnika przez odmę zasysane jest powietrze z otoczenia a więc zawierające odrobinę wilgoci więc trzeba trochę pomodzić"
Czy po odpięciu odmy można się ze spadkiem zużycia oleju (10w40 1l na 10tys) bo może bym na pełny syntetyk przeszedł:D
Czy korek od pasty tempo będzie pasował do zaślepienia dolotu w ALH?
Jest jakaś możliwość szybkiego zajrzenia (bez demontowania, bo zabawa pod blokiem) do kolektora lub egr i sprawdzenia co za syf tam jest?
Jutro jadę do Wrocławia 110 km po autosradzie, czy można liczyć że suszarka się przy tym oczyści, cz trzeba będzie większego przeganiania.
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Re: [MK3] Czyszczenie dolotu
Wcześniej napisałem:kw pisze:Czy korek od pasty tempo będzie pasował do zaślepienia dolotu w ALH?
Za korek robi zakrętka od pasty "TEMPO"
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
[MK3] Czyszczenie dolotu
Myślałem, że w alh jest inny przekrój. Właśnie zaślepiłem korkiem od szampana:D Jutro czyszczenie turba na autostradzie i za jakiś czas logi, żeby sprawdzić, czy turbina szybciej wstaje. Pozdrawiam
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
[MK3] Czyszczenie dolotu
Ok, skoro temat się tu rozwinął to podepnę: od odpięcia odmy minęło prawie 4 tys km, dzisiaj tryb awaryjny, przeładowanie i to takie dziwne, przejechałem 50 km po autostradzie i dopiero. Wcześniejszy notlauf był 16 tys km temu. Niestety w moim przypadku się nie "oczyścił", w czwartek pojawią się logi, widocznie nie zawsze pomaga, chociaż na "pampersie" pod silnikiem mam niemałą plamkę tego co wyleciało z odmy, i lepiej że jest to tam a nie na VTG. Pozdrawiam
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
[MK3] Czyszczenie dolotu
panowie a jak ta membrana w odmie nie działa tzn. jest cały czas otwarta, to raczej szukać nowej i zakładać oil tanka czy zostawić starą odmę i oil tanka ?
[MK3] Czyszczenie dolotu
co myślicie o zastosowaniu OCT z lublina?
nazywa się to separator oleju lublin
http://allegro.pl/lublin-honker-gazela- ... 23491.html" onclick="window.open(this.href);return false;
gdzieś na forum widziałem że takie coś zamontował ale już nie mogę znależć.
nazywa się to separator oleju lublin
http://allegro.pl/lublin-honker-gazela- ... 23491.html" onclick="window.open(this.href);return false;
gdzieś na forum widziałem że takie coś zamontował ale już nie mogę znależć.
Re: [MK3] Czyszczenie dolotu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 4&start=42" onclick="window.open(this.href);return false; post "Vieri" odnośnie separatora z Lublina, coś słabo szukałeśgrigorm pisze:co myślicie o zastosowaniu OCT z lublina?
nazywa się to separator oleju lublin
http://allegro.pl/lublin-honker-gazela- ... 23491.html" onclick="window.open(this.href);return false;
gdzieś na forum widziałem że takie coś zamontował ale już nie mogę znależć.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 137 gości