Strona 8 z 8

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

: śr lut 18, 2015 17:16
autor: wesol
ja zdemontowalem ten zaworek zwrotny. Mam tez uproszczone w golfie i jakos smiga. Zaklepalem tez króciec na tandemowce bo tez walczylem z tym kiedys a sie okazalo ze gruszka troszke przegorodowala umnie. Niby nie bylo grzechotki w gruszce ale w srodku przerkorodowala taka blaszka co trzyma ta membrane. TO powodowalo ze membrana sie zasysala ale nie cofala do konca tej sztangi.

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

: czw lut 19, 2015 19:37
autor: przemlin
Auto drży przy ruszaniu,ciężko ruszyć przy samym poszczeniu sprzegła, wymieniona tarcza sprzegła, sprzegło chodzi lekko, poduszki sprawne, teraz uwaga, uszkodzona jest vacupompa, założyłem nowe wężyki , uszczelniłem ukłąd podcisnienia i auto znacznie mniej drży!!Myślałem ze to zblokowany dwumas czy cos ze sprzegłem.Po wymianie pompy dam znać.Kto by pomyślał...

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

: pn gru 14, 2015 19:04
autor: kubiakk
Witam ,odgrzeję trochę kotleta bo mam identyczny problem. Silnik AHH 90 KM.

Auto do 2500 jest mega mułowate, logi:

http://vaglog.pl/log_242006.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Generalnie problem jest ten sam co u kolegów, po podłączeniu manometru pod wężyk, który idzie go gruszki mam tam podciśnienie -0,5 bara
Pompa Vacum generuje -0,95 -sprawdzone manometrem, wszystkie węże nowe-cały komplet ponownie sprawdzony.
Zdjąłem wąż z akumulatora podciśnienia tam było również -0,95 bara...

Wyeliminowałem ewentualne nieszczelności układu, uprościłem go wg schematu kolegi Sztomela ,akumulator ciśnienia szczelny, po prostu po przejściu przez zawór N75 na gruszkę kierowane jest za małe podciśnienie ,które nie do końca otwiera kierownice....

Kierownice na pewno chodzą luźno a gruszka jest szczelna -podpiąłem wąż bezpośrenio pod gruszkę z Vacum i turbo wstaje wzorowo (log do 2500 obr) log:

http://vaglog.pl/log_241958.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wycięty kat, kolektor czysty.

Wartości zmierzone na N 75 : Oporność 18 ohm ,napięcie mierzone właściwie zgodnie z opisem z forum: masa do aku i +od pinu we wtyczce daje wynik 12 Volt z groszem, po uruchomieniu silnika również ponad 12 Volt.

Co może być przyczyną, że N 75 podaje na gruszkę tak fatalnie niskie ciśnienie? Powtórzę ,że N75 zamieniałem z N18 oraz podmieniłem na ten sam ze sprawnego auta ,które jedzie jak trzeba...

EDIT:

Dodam jeszcze ,że robiłem pomiary vacuometrem w 011 w BS i podciśnienie przy tej próbie on/off skacze od 0 do ok.-0,75 na wężu idącym do gruszki...

log: http://vaglog.pl/log_241992.html" onclick="window.open(this.href);return false;

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

: sob gru 19, 2015 16:25
autor: kubiakk
Panowie podbije temat, czy na pewno nikt nie ma żadnego pomysłu na moją sytuację z autem?

Dziś dla pewności odłączyłem wąż od serwa ,zaślepiłem aby wyeliminować jego nieszczelność oraz ew nieszczelność serwa i dalej to samo.

Podciśnienie z węża z N75 idącego do gruszki -0,45, natomiast przy probie BS 11 ON/OFF -0,8 bara/0 bara czyli wzorowo...
Dlaczego podczas zwykłych nastawów/jazdy mam ciśnienie z N75 -0,45 bara ,które nie do końca otwiera kierownice czego przyczyną jest mułowatość auta w dolnym zakresie obrotów...

Proszę o pomoc zanim wydam na speca miliony monet, a pewnie niczego nowego się nie dowiem.

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

: sob gru 19, 2015 18:12
autor: Sztomel
Jesteśmy z kolegą kubiakk, w stałym kontakcie telefonicznym. Wiem, że kolega przykłada się sumiennie do wszystkiego co może sprawdzić i na bieżąco mnie informuje o efektach. Wykluczamy na 100% wszelkie nieszczelności w układzie podciśnienia włącznie z serwem hamulców oraz niewydolną pompą podciśnienia bo w 011 BS podciśnienie jest wzorcowe i nie ma żadnych opóźnień. W trybie 011 MB wyraźnie gubi się podciśnienie na N75 mimo, iż w 011 BS pracuje idealnie. Pozostały dwie opcje z których ja (mimo podmiany N75 na inne oraz N18) nadal podejrzewam, że nie współpracuje prawidłowo N75. O drugiej opcji nie będę wspominał bo osobiście w nią nie wierzę. Wg. mnie N75 pracuje prawidłowo w trybie BS bo porusza się sprawnie z jednej skrajności w drugą czyli z pełnego otwarcia na pełne zamknięcie ale już sobie nie radzi z płynną regulacją na bieżąco. Ja sugeruję jeszcze podmianę N75 na całkowicie inny - sprawnie działający w innym samochodzie ale może są jeszcze inne sugestie bo kolega się męczy a przypadek wydaje się ciekawy.

Moderatorzy - proszę ruszyć dupę bo do czegoś Was ta funkcja zobowiązuje !

T4 ACV DXS podciśnienie, N75 EGR

: pt cze 03, 2016 00:31
autor: mustang7
Trochę odgrzebę temat, bo mam podobne problemy. Auto to T4 z silnikiem ACV 102KM i automatyczną skrzynią. Turbina bez geometrii, czyli gruszka przy turbinie to zawór upustowy sterowany ciśnieniem a nie podciśnieniem. Objawy: Hamulec na postoju powoli dochodzi do podłogi jak go wciskam mocno, a jak podpompuję kilka razy to robi się twardy. Na wolnych obrotach jest mułowaty i skrzynia też ma problemy żeby zapiąć w ogóle lockupa na niższych biegach, a czasem i na czwórce lockup się potrafi wyłączyć na niskich obrotach - jakby sterowanie skrzyni chciało mieć wyższą moc bo na niskich obrotach jest za mała. Ponadto przy załączonym napędzie auto trzęsie gdy jeszcze nie jedzie. Jak dodam gazu i ruszę to już jest gładko, podobnie na luzie nic nie trzęsie.
Teraz wziąłem się za czyszczenie dolotu i sprawdzając EGR strzykawką zobaczyłem, że zamiast otwierać zawór zasysa powietrze z dolotu. Czy tu może być strata podciśnienia, która ma wpływ na serwo no i taka strata ciśnienia doładowania na niskich obrotach?