Strona 8 z 62

: pn lis 27, 2006 03:56
autor: Krzylu
MK2 SB 180km/h pozniej przyblokowany, rozkreca sie tylko do 4tys
fajna masz skrzynie ze 4k i 180
przy 4k mam 160
ja mam 5k i 180 :|
Kiedys odblokuje to 200 powinno peknac
nie pojdzie tyle taki maly silnik predkosciomierz dobrze wyskaluj sobie

: pn lis 27, 2006 08:24
autor: dawid018
pewne mnie teraz wyśmiejecie za to co napisze ale miałem okazje przejechać sie golfem GTD z początku produkcji 83 albo 84 rok.auto przywiezione z niemiec w polsce tylko jeden właściciel,silnik jr na liczniku maił ponad 400000.jak mnie kumpel tym przewiózł to stwierdzilem że jaja sobie robi ze mnie.bylem świadkiem jak golf II w dieslu jedzie 200km/h.nie wiem co miał w silniku albo czego nie miał ale zapier... jak zaden inny.w polsce napewno nie było nic robione,licznik też byl dobrze wyskalowany bo sprawdzaliśmy.czy taki cuda są możliwe w golfie??kola miał 155/13 od polo chyba.

ja mam JR-a w moim golfie i jedyne co mi sie udało osiągnąć to marne 170km/h na oponach 185/55/14.

: pn lis 27, 2006 11:30
autor: tchopz
dawid018, ale te koła to 155/?? R13.
Jak założyłby 155/10 R13 (wiem że nie ma takich) to by mu licznik sie kilka razu dookoła obrucił.

Ktoś już chyba to napisał, ale zanim ktoś wpisze tu swój wynik to niech sprawdzi czy licznik nie przekłamuje. www.vwgolf.pl/gear.html
Na oponach których obwód jest inny niż przewidziany przez producenta licznik będzie przekłamywał na 100%, ale to chyba oczywiste.

: pn lis 27, 2006 13:32
autor: dziechu
Pamietajcie tez ze jednokrotny przejazd z dana predkoscia nie jest miarodajny. Przy tych predkosciach jednym z najwazniejszych czynnikow jest opor powietrza. Jezeli jest wiatr o predkosci 40km/h, to roznica z wiatrem/pod wiatr bedzie 80km/h (predkosc powietrza). Roznica predkosci auta z wiatrem i pod wiatr moze byc rzedu nawet 30km/h. Takze opor toczenia, zalezny od opon - rodzaju bieznika, szerokosci opon, rodzaju asfaltu (duzo smoly - bardzo gladki, lub duzo kruszywa - bardzo szorstki). Mysle ze to samo auto w niekorzystnych warunkach - pod wiatr, szorstki asfalt, szerokie opony o duzym oporze moze pojechac np. 190/h, a to samo auto z wiatrem, po gladkim asfalcie, na waskich oponach z malym oporem - 220. Przy tym samym silniku. Takze sama droga moze byc lekko pod gorke lub lekko z gorki (rzadko jest idealnie pozioma) - czego nawet nie widac. Ja podaje te nieco poad 200 jako 'zawsze do uzyskania', nie jako jakas przypadkowa jazde na gdzie moze udaloby sie i 230;)

[ Dodano: 27 Lis 2006 12:41 ]
Opory powietrza i opory toczenia to w zasadzie glowne i jedyne czynniki ograniczajace VMax. Gdyby nie bylo oporow powietrza i oporow toczenia, to teoretycznie kazde auto moznaby rozpedzic do dowolnej predkosci, zaleznej tylko od max predkosci obrotowej silnika i skrzyni - moznaby zrobic skrzynie 20to biegowa i po odpowiednio dlugim czasie nawet Syrene rozkulac do 500km/h i wiecej. Jezeli opory toczenia i opory powietrza sa jedynymi ograniczeniami a jednoczesnie parametry te sa BARDZO zmienne, to roznice w jednokrotnym przebiegu dochodzace do 40km/h nie powinny dziwic. Na opory toczenia bardzo duzy wplyw ma rodzaj asfaltu, rodzaj opon. Na opory powietrza - wiatr, cisnienie, temperatura. Np. najmniejszy opor powietrza bedzie kiedy powietrza jest gorace a cisnienie atmosferyczne niskie (np. w gorach). Dlatego jak komus udaje sie CZASEM poleciec 220km/h, to jeszcze o niczym niw swiadczy - w innych warunkach, z innymi oponami pojdzie 180 max i sie zdziwi:)

: pn lis 27, 2006 15:17
autor: dawid018
tchopz pisze:dawid018, ale te koła to 155/?? R13.
Jak założyłby 155/10 R13 (wiem że nie ma takich) to by mu licznik sie kilka razu dookoła obrucił.
nie wiem jaki miały profil.na oponie było tylko 155/R13 i to wszystko.
i to 200 to nie było tylko raz.kilka razy sprawdzaliśmy tu w polsce(u mnie w okolicy zabrali sie za drogi i jest w miare normalnie na glównych)i w niemczech na autostradzie raz jak auto jechało do polski.ale po założeniu opon 185/60/13 prędkość spadła do ok 185km/h.

: pn lis 27, 2006 16:03
autor: tchopz
dawid018, mi nie chodzi o to ile razy to było testowane i na jakich drogach. To chyba odnośnie postu dziecha.
Jeśli opony miały niski profil a tym samym mały obwód koła to licznik zawyżał...

To, że na szerszych oponach jechał wolniej może wynikać z oporów toczenia ale i z tego, że koła były większe.

Obwód koła z oponą 185/60 r13 jest równy obwodowi w oponie 155/72 r13. Jeśli miał 155/70 to licznik zaniżał troszeczke (około 1%) w stosunku do tych drugich oponek. Jeśli miał 155/65 r13 to wynik byłby zawyżony już o 4%.

Nadal pozostaje pytanie czy jego licznik nie przekłamywał. Czyli pozostaje sprawdzić pod adresem, który podałem

: pn lis 27, 2006 16:35
autor: dawid018
profil w oponie byl dość wysoki.teraz dokladnie nie sprawdze czy licznik przekłamywał bo autko juz sprzedane.ale jak wyciągnęliśmy licznik to wskazówka była zalożona prawidłowo.pewnie jakieś tam przeklamania miał ale nie sądze żeby były to jakieś duże wartośći.nawet gdyby przekłamywał o ok 4% to i tak jest ponad 190km/h co na golfa w dieslu jest wyczynem żadkim.

: pn lis 27, 2006 16:49
autor: Johny1984
Tominator pisze:Coś kit wciskasz
Tominator pisze:Pozdrawiam i życze powrotu na ziemie
trochę mnie to zdziwiło co piszesz i pofatygowałem się sprawdzić osobiście co tam siedzi pod maską w tym Mk3 kombi - okazało się, że to AFN + chip...
przepraszam za wprowadzenie w błąd... teoretycznie nieświadomie :)

pzdr

: pn lis 27, 2006 17:22
autor: Krzylu
175/70R13
185/60R14
195/50R15

jak takie bedziesz mial kapcie to teoretycznie nie powinien oszukiwac
licznik trzeba wyskalowac w PORADACH jest jak to zrobic

200kmh w mk2 TD 70PS jest niemozliwe!!
popatrzcie sobie ile mk3 musi miec mocy zeby tyle poszla

: pn lis 27, 2006 18:40
autor: dawid018
Krzylu pisze:200kmh w mk2 TD 70PS jest niemozliwe!!
więc niech mi to ktoś wyjaśni jak to sie stało że tyle było na budziku??
poza tym pisalem że nie wiem czy nie miał dłubane w silniku(napewno w polsce nic nie było robione)w kazdym bądź razie to byl na 100% jr i to bez ic.licznik sprawdzaliśmy wg porady ze strony i byl dobrze.przełożenie na liczniku też było od diesla.może mial jakieś inne przelożenia w skrzyni biegów??

: pn lis 27, 2006 20:48
autor: dziechu
dawid018 pisze:więc niech mi to ktoś wyjaśni jak to sie stało że tyle było na budziku??
Przeciez juz tu wytlumaczono jak to sie moglo stac, czy trzeba wszystko jeszcze raz pisac?

: pn lis 27, 2006 21:45
autor: dawid018
nie trzeba pisać bo ja w miare kumaty jestem.ale pewne 99%i tak mi nie wierzy.
Krzylu, w dziale sprzedam jest ic a z tego co sie orientuje kiedyś chciałes kupić

: pn lis 27, 2006 22:28
autor: dziechu
dawid018 pisze:pewne 99%i tak mi nie wierzy
Wierzymy Ci ze widziales 200 na liczniku, ale czy auto wtedy jechalo rzeczywiscie 200? a moze bylo z gorki? Choc ten silnik po tunungu pewnie tyle pojedzie:)

: wt lis 28, 2006 00:03
autor: Tominator
trochę mnie to zdziwiło co piszesz i pofatygowałem się sprawdzić osobiście co tam siedzi pod maską w tym Mk3 kombi - okazało się, że to AFN + chip...
przepraszam za wprowadzenie w błąd... teoretycznie nieświadomie
Nie wprowadziłeś mnie w błąd :grin: , to jedyne słuszne wytłumaczenie tych 220km/h chociaż nie jestem przekonany że mk3 i to w dodatku w kombi tyle pojedzie :satan:
Najlepiej spytać kogoś kto ma mk3 hatchback AFN po chipie ile wynosi jego V-max.Stawiam że więcej w hatchbacku po chipie ni pójdzie jak 215km/h a że variant idzie bez problemu 220 to już raczej bajka.
Fizyka nie kłamie - variant z identycznym silnikiem jak hatchback ma mniejszą V-max bo jest po prostu cięższy :bigok:
Jak nie wierzysz to niech Cię kumpel przewiezie tym golfem 220km/h, na bank więcej jak 210km/h nie pójdzie chyba że z gorki