Strona 8 z 445

: wt lis 13, 2007 23:30
autor: golfbrojce
ja tęż leje castrola gtd magnatek :bigok:

: śr lis 14, 2007 09:05
autor: szakma
Michalak pisze:
luki234 pisze:to kaszlakiem da sie tyle zrobic???????? buahhahaha ha
Ojjj nie jeden kaszlak jeszcze szaleje :helm:
Panowie maluszek, którego miała mama (3 lata jeździłem dziadygą) miał przejechane prawie 238 tyś ;) (co 100 licznik się przekręcał) mieliśmy go 12 lat (łącznie 14), a kupiony był z garażu od prawnika jako 2-latek i miał przejechane niecały tysiąc. Jedynie w międzyczasie miał 2 remonty kapitalne i nikt nie liczył ile łańcuszków rozrządu...
Chyba z 10 lat jeździł na Castrolu, takim w puszkach chyba GTX, a na końcu na lotosie mineralnym.

: pn lis 19, 2007 02:43
autor: Karlos87
Podłącze sie do tematu:
Jeśli chodzi o olej ale zimową porą to czy zmieniacie na ten olej z inną lepkością ?? :-k

: ndz gru 09, 2007 15:38
autor: Stecko
witam

zakupilem niedawno klekota III tdi 1z i w przyszlym tygodniu zmieniam olej ale nie mam pojecia jaki jest obecnie:/ czytalem ze jezeli byl mineralny to nie leje sie syntetyku , a mozna polsyntetyk? kupilem castrol magnatec diesel 10W-40B3 to jest polsyntetyk mam nadzieje ze nic nie ''zwale'' ale nie mam mozliwosci sprawdzenia jaki byl lany olej niestety...

: ndz gru 09, 2007 15:55
autor: vagin5
półsyntetyk to mineral z tym że deczko mniej lepki, tak po za tym żadnych różnic nie ma...

: sob gru 15, 2007 21:47
autor: MrX
No własnie mam pytanie, jaki olej wlalibyście na moim miejscu.... bo mam wielki dylemat.

Samochodzik Mk4 1.9 TDi 90 KM, bez katalizatora, rocznik 97 wiec na pompie... sprowadzony z niemiec, nie wiem jakim olejem zalewał go HELMUT...

Słyszałem ze syntetyk wypłukuje silnik, wiec nie chce ryzykowac.. :(

Pomożcie!

: ndz gru 16, 2007 05:54
autor: malllcin
MrX pisze:No własnie mam pytanie, jaki olej wlalibyście na moim miejscu.... bo mam wielki dylemat.

Samochodzik Mk4 1.9 TDi 90 KM, bez katalizatora, rocznik 97 wiec na pompie... sprowadzony z niemiec, nie wiem jakim olejem zalewał go HELMUT...

Słyszałem ze syntetyk wypłukuje silnik, wiec nie chce ryzykowac.. :(

Pomożcie!
nie napisałeś jeszcze jaki przebieg... ja bym na twoim miejscu lał półsyntetyk ( ja zalałem MOBIL SUPER S TURBO DIESEL) a i jeszcze jedno UWAŻAJCIE tylko na MOBIL FORMULA S bo to nie to samo co Mobil Super S o ozn. 10W-40 - Formula S to coś takiego jak firmowa podróba wiem to ze swoich tajnych źródeł... :jezor:

: ndz gru 16, 2007 17:21
autor: MrX
malllcin pisze:nie napisałeś jeszcze jaki przebieg...
naprawiam swój błąd od razu. Przebieg wyswietlany na liczniku to 162 tys km, a jaki jest naprawde to tylko sam HELMUT moze wiedziec...

Czyli radzisz mobila? niektórzy mowią ze do Vw leje sie tylko i wyłacznie Castrol...??
W kazdym razie półsyntetyk...

: ndz gru 16, 2007 18:08
autor: malllcin
nie wiesz jaki miałeś olej wcześniej ( pół syntetyk czy syntetyk bo wątpie żeby ktoś zalał mineralny) więc zrób sobie ewentualnie taką przejściówkę półsyntetyk jeśli bedziesz bardzo chciał przy następnej wymianie zalejesz syntetyka... a jak nie to śmigaj na półsyntetyku. Ja jeżdze na Mobilu od zawsze, więc uwarzam że jest najlepszy. Na forum mozna dużo poczytać o olejach, dużo osób chwali MOTUL Specific 505.01 5W40 oraz VALVOLINE MAXLIFE DIESEL 10W-40 ale wybór należy do Ciebie :food: Jedynie powiem pozdrawiam użytkowników innych marek olei :hmm:

: ndz gru 16, 2007 18:37
autor: ventil
vagin5 pisze:półsyntetyk to mineral z tym że deczko mniej lepki, tak po za tym żadnych różnic nie ma...
A olej napedowy to benzyna tylko ma inną temperaturę zaplonu... hehehe...
vagin5 pisze:półsyntetyk to mineral z tym że deczko mniej lepki
To dziwne bo minerał castrol 15w40 ma mniejszą lepkosć niz syntetyk 10w60. A moze 10w60 z castrola to nie syntetyk???
dane producenta:
15w40 - Lepkość, 100C ASTM D445 mm²/s 14.36
- Lepkość, 40C ASTM D445 mm²/s 110

10w60 - Lepkość w 100°C ASTM D445 mm²/s 23.5
- Lepkość w 40°C ASTM D445 mm²/s 174

: ndz gru 16, 2007 19:55
autor: Roggi
Valvoline 10W-40 i nie ma lepszego do TDI :grin:

: wt gru 18, 2007 16:11
autor: Quintus
Przymierzam się powoli do wymiany oleju, będę lał dedykowany do diesla 10w40. Chodzi mi konkretniej o jakieś sprawdzone opinie na temat olejów z allegro. Ryzykować czy nie? Widzę, że jest sporo sprowadzanych niby z Niemiec Castrol Magnatec diesel. Leje ktoś to? Podróba, czy też faktycznie przywieziony?

: wt gru 18, 2007 17:05
autor: Tajny
a ja osobiście polecam TEXACO

- kupiłem auto i zalałem mobila no i przy kazdym odpalaniu po dłuzszym postoju słychać było dosyc głosno popychacze i ogólnie silnik głosno klekotał, jak zlewałem mobila to był taki rzadki jak woda teraz zalałem TEXACO i popychcze sie uspokoiły no moze nie całkiem ale napewno juz tak mocno i długo nie klekoczą a pozatym silnik całkiem inaczej pracuje czyt. miękko i duzo ciszej i chyba juz zostane przy tym oleju zobacze jeszcze czy tyle dsamo będzie palił TEXACO co MOBILA no ale to trzeba troche pojeżdżić.

Oleje kupowane były w oryginalnych opakowaniach w sprawdzonych punktach więc raczej mobil nie był podrabiany

P.S. ojciec w ciężarowym MAN-ie non stop śmiga na texaco i raz tylko zalał mobila i tak jak wlał tak jeszcze szybciej zlał spowrotem

Taka jest moja opinia i wcale nie sądze że mobil jest do bani tylko że ja go poprostu nie będe używał

Mowa oczywiście o olejach półsyntetycznych

: pn sty 07, 2008 22:39
autor: lukaskm
planuje wymienic olej Golf4 1.9 TDI 100KM przebieg 188tys mam juz olej CASTROL Magnatec diesel 10W/40 z norma 505 00. Moge wlewac ten czy lepiej kupic MOBILE S turbo diesel??