Strona 8 z 10

szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

: ndz gru 30, 2012 12:42
autor: munior
Fucker pisze:Tłoczek się przyciera i szarpie
Nie ma takiej opcji żeby się tłoczek przycierał ...może być co najwyżej przytarty ,a to powodowąłoby problemy z odpalaniem na goracym silniki ....co najwyżej moze się przycierać pierścień na tłoczku :chytry: ale to też bardzo rzadkie przypadki ...w tym przypadku obstawiam problem z przestawianiem dynamicznym kąta wtrysku...tłoczek z głowiczką nie ma z tym raczej nic wspólnego i jego wymiana na nic się nie zda

szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

: ndz gru 30, 2012 14:24
autor: Fucker
munior pisze:Nie ma takiej opcji żeby się tłoczek przycierał ...

Jak nie ma, jak jest. Miałem w zeszłym tygodniu 3 takie przypadki. Od kiepskiego paliwa zrobiły się wżery na gładzi, gdzie pierścień się przesuwa i w miejscu tłoczka, objawem było najpierw szarpanie i później zatarcie. Dla niedowiarków mogę nawet zrobić zdjęcia.

Przyczyn może być dużo, miałem nawet na warsztacie auto, co miało przetarty przewód pod podstawą akumulatora który szedł do nastawnika. I raz szarpał, a raz nie.
munior pisze:tłoczek przycierał ...może być co najwyżej przytarty
Jedno i to samo.

szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

: ndz gru 30, 2012 14:43
autor: dan992
U mnie szarpie ciepły czy zimny silnik na 2-3 biegu obroty 1500-2500. Wymieniony przepływomierz- niby coś troche poprawiło ale na krótką mete. Co to może być silnik AJM (PD)

szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

: ndz gru 30, 2012 15:25
autor: Fucker
PD, a VP to inna bajka. I te porady tutaj dotyczą VP.

Pod VAG'a podłączałeś ? Od tego trzeba było by zacząć.

szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

: ndz gru 30, 2012 15:35
autor: dan992
tak podłączałem. Dałem mechanikowi to on mowił że nic nie zauważył niepokojącego w wagu... Ja to jak sprawdzałem w grupie 13 to w 4 cylindrze jest 0.24mg to chyba zadużo?

szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

: ndz gru 30, 2012 15:57
autor: Fucker
dan992,

Mało który mechanik robi tzw. logi dynamiczne silnika. To by więcej wyjaśniło.
Oni ograniczają się do sprawdzenia błędów i do logów statycznych.

Re: szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

: ndz gru 30, 2012 16:08
autor: doggie
dan992 pisze: Ja to jak sprawdzałem w grupie 13 to w 4 cylindrze jest 0.24mg to chyba zadużo?
stabilizacja jałowego, 0,24 mg/suw to bardzo dobre wskazania

Fucker pisze:PD, a VP to inna bajka. I te porady tutaj dotyczą VP.

generalnie w opisie i prefiksie tematu nie ma rozróżnienia na VP czy PD

szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

: ndz gru 30, 2012 16:20
autor: Fucker
doggie,

Nie ma. Ale nie chcę, żeby kolega został wprowadzony w błąd.

Re: szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

: ndz gru 30, 2012 16:22
autor: speckom
munior pisze:
Fucker pisze:Tłoczek się przyciera i szarpie
Nie ma takiej opcji żeby się tłoczek przycierał ...może być co najwyżej przytarty ,a to powodowąłoby problemy z odpalaniem na goracym silniki ....co najwyżej moze się przycierać pierścień na tłoczku :chytry: ale to też bardzo rzadkie przypadki ...w tym przypadku obstawiam problem z przestawianiem dynamicznym kąta wtrysku...tłoczek z głowiczką nie ma z tym raczej nic wspólnego i jego wymiana na nic się nie zda
czyli co n108 do wymiany ? ,dodam ,że czasami wyskakuję bład kąta wtrysku.

a i jeszcze w pompie jak zdejme nastawnik to ten pierscien z dziurką jest jak by w rdzy ? widać taki pasek,nalot jak by to może to jest to przytarcie ? ,przyznam sie bez bicia ,że dopiero nie dawno to zauważyłem. ale spokój z szarpaniem był na 6 miesiecy .po czym znowu nastawnik zasyfiony opiłkami wiec z czegos te opiłki sie wzieły...

szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

: ndz gru 30, 2012 16:29
autor: speckom
to może lepiej cała pompe założyć z tego sdi -ka ? . bedzie to pasowało ? cos bedzie trzeba w ecu porawic vagiem ? czy potrzeba korekta softu ?

szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

: ndz gru 30, 2012 17:07
autor: Fucker
speckom,

opiłki się biorą z aluminiowego korpusu.
speckom pisze:widać taki pasek,nalot jak by to może to jest to przytarcie ?
No i tu mamy przyczynę. Zdejmij nastawnik, rozrób ropę z olejem czerwonym ze sthil'a i wlej przez górę. I rozrzuszaj placem pierścień, aż będzie płynnie chodzić. Jak ci się nie uda, to głowiczka do wymiany, a jak się uda, to wlej później jeszcze olej do baku i będziesz miał spokój. Mamy tak super ropę, że pompy sie zacierają.

szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

: ndz gru 30, 2012 17:09
autor: munior
speckom pisze:czyli co n108 do wymiany ? ,dodam ,że czasami wyskakuję bład kąta wtrysku.
Wątpię ...prędzej już syf zatkał sitko na nim
speckom pisze:i jeszcze w pompie jak zdejme nastawnik to ten pierscien z dziurką jest jak by w rdzy ? widać taki pasek,nalot jak by to może to jest to przytarcie ?
Nie
speckom pisze:spokój z szarpaniem był na 6 miesiecy .po czym znowu nastawnik zasyfiony opiłkami wiec z czegos te opiłki sie wzieły...
Jak to z czego :chytry: z pompy :jezor: a raczej z jej ruchomych elementów ,które potraktowane "dobrym "paliwem ,straciły gładż i zaczęły się szybko wycierać ,co skutkuje znacznie szybszą niż normalnie "produkcją "opiłków ...pompa raczej już szrot :hmm: zakładaj z SDI ,powinna się sprawować nie gorzej niż ori ...nie wiem z jakiego SDI masz tą pompę ,ale co niektóre zawartością ,praktycznie nie różniły się od pomp z AFN -a ...fala DE 010 ,sprężyny tłokorozdzielacza itd ,to samo co w 969 z AFN-a ...Co najwyżej może lekko fiksować dynamiczne przestawianie kąta wtrysku na tej pompie z SDI,z racji większego ciśnienia wewnętrznego i innej fali...

szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

: ndz gru 30, 2012 17:17
autor: munior
Fucker pisze:No i tu mamy przyczynę.
To że na górze pierscienia jest rdza ,nie znaczy że się przycina ...Nie raz we wnętrzu pompy jest brazowo od pozostałości wody ...może to być stary nalot z dawien dawna ,i to wcale nie znaczy że coś się musi przycinać ,bo to że miałeś taki przypadek ,nie znaczy że tak jest zawsze :chytry: bo ja nie raz podczas czyszczenia nastawnika widziałem na tym pierścieniu i nie tylko , brązowy nalot i nic się nie przycinało...no może prócz nastawnika :jezor: Jak mu produkuje opiłki ,to nic jej nie pomoże zaglądanie ,rozbieranie i czyszczenie ...strata czasu ... można taką pompę spisać na straty ,warta tyle ile nastawnik :grin:

szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

: ndz gru 30, 2012 17:48
autor: speckom
pomp to ja mam ze 3 na zapas ale najładniejsza jest ta z sdi ( chyba z golf III )

jak ta pompe założe ,bedzie to lepiej jezdzić ?