szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

Post autor: munior » ndz gru 30, 2012 12:42

Fucker pisze:Tłoczek się przyciera i szarpie
Nie ma takiej opcji żeby się tłoczek przycierał ...może być co najwyżej przytarty ,a to powodowąłoby problemy z odpalaniem na goracym silniki ....co najwyżej moze się przycierać pierścień na tłoczku :chytry: ale to też bardzo rzadkie przypadki ...w tym przypadku obstawiam problem z przestawianiem dynamicznym kąta wtrysku...tłoczek z głowiczką nie ma z tym raczej nic wspólnego i jego wymiana na nic się nie zda


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

Post autor: Fucker » ndz gru 30, 2012 14:24

munior pisze:Nie ma takiej opcji żeby się tłoczek przycierał ...

Jak nie ma, jak jest. Miałem w zeszłym tygodniu 3 takie przypadki. Od kiepskiego paliwa zrobiły się wżery na gładzi, gdzie pierścień się przesuwa i w miejscu tłoczka, objawem było najpierw szarpanie i później zatarcie. Dla niedowiarków mogę nawet zrobić zdjęcia.

Przyczyn może być dużo, miałem nawet na warsztacie auto, co miało przetarty przewód pod podstawą akumulatora który szedł do nastawnika. I raz szarpał, a raz nie.
munior pisze:tłoczek przycierał ...może być co najwyżej przytarty
Jedno i to samo.



Awatar użytkownika
dan992
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn cze 28, 2010 13:13
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

Post autor: dan992 » ndz gru 30, 2012 14:43

U mnie szarpie ciepły czy zimny silnik na 2-3 biegu obroty 1500-2500. Wymieniony przepływomierz- niby coś troche poprawiło ale na krótką mete. Co to może być silnik AJM (PD)


Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć

Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

Post autor: Fucker » ndz gru 30, 2012 15:25

PD, a VP to inna bajka. I te porady tutaj dotyczą VP.

Pod VAG'a podłączałeś ? Od tego trzeba było by zacząć.



Awatar użytkownika
dan992
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn cze 28, 2010 13:13
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

Post autor: dan992 » ndz gru 30, 2012 15:35

tak podłączałem. Dałem mechanikowi to on mowił że nic nie zauważył niepokojącego w wagu... Ja to jak sprawdzałem w grupie 13 to w 4 cylindrze jest 0.24mg to chyba zadużo?


Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć

Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

Post autor: Fucker » ndz gru 30, 2012 15:57

dan992,

Mało który mechanik robi tzw. logi dynamiczne silnika. To by więcej wyjaśniło.
Oni ograniczają się do sprawdzenia błędów i do logów statycznych.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

Post autor: doggie » ndz gru 30, 2012 16:08

dan992 pisze: Ja to jak sprawdzałem w grupie 13 to w 4 cylindrze jest 0.24mg to chyba zadużo?
stabilizacja jałowego, 0,24 mg/suw to bardzo dobre wskazania

Fucker pisze:PD, a VP to inna bajka. I te porady tutaj dotyczą VP.

generalnie w opisie i prefiksie tematu nie ma rozróżnienia na VP czy PD



Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

Post autor: Fucker » ndz gru 30, 2012 16:20

doggie,

Nie ma. Ale nie chcę, żeby kolega został wprowadzony w błąd.



Awatar użytkownika
speckom
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
Lokalizacja: Ferrara Włochy
Kontakt:

Re: szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

Post autor: speckom » ndz gru 30, 2012 16:22

munior pisze:
Fucker pisze:Tłoczek się przyciera i szarpie
Nie ma takiej opcji żeby się tłoczek przycierał ...może być co najwyżej przytarty ,a to powodowąłoby problemy z odpalaniem na goracym silniki ....co najwyżej moze się przycierać pierścień na tłoczku :chytry: ale to też bardzo rzadkie przypadki ...w tym przypadku obstawiam problem z przestawianiem dynamicznym kąta wtrysku...tłoczek z głowiczką nie ma z tym raczej nic wspólnego i jego wymiana na nic się nie zda
czyli co n108 do wymiany ? ,dodam ,że czasami wyskakuję bład kąta wtrysku.

a i jeszcze w pompie jak zdejme nastawnik to ten pierscien z dziurką jest jak by w rdzy ? widać taki pasek,nalot jak by to może to jest to przytarcie ? ,przyznam sie bez bicia ,że dopiero nie dawno to zauważyłem. ale spokój z szarpaniem był na 6 miesiecy .po czym znowu nastawnik zasyfiony opiłkami wiec z czegos te opiłki sie wzieły...


nie ma mnie

Awatar użytkownika
speckom
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
Lokalizacja: Ferrara Włochy
Kontakt:

szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

Post autor: speckom » ndz gru 30, 2012 16:29

to może lepiej cała pompe założyć z tego sdi -ka ? . bedzie to pasowało ? cos bedzie trzeba w ecu porawic vagiem ? czy potrzeba korekta softu ?


nie ma mnie

Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

Post autor: Fucker » ndz gru 30, 2012 17:07

speckom,

opiłki się biorą z aluminiowego korpusu.
speckom pisze:widać taki pasek,nalot jak by to może to jest to przytarcie ?
No i tu mamy przyczynę. Zdejmij nastawnik, rozrób ropę z olejem czerwonym ze sthil'a i wlej przez górę. I rozrzuszaj placem pierścień, aż będzie płynnie chodzić. Jak ci się nie uda, to głowiczka do wymiany, a jak się uda, to wlej później jeszcze olej do baku i będziesz miał spokój. Mamy tak super ropę, że pompy sie zacierają.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

Post autor: munior » ndz gru 30, 2012 17:09

speckom pisze:czyli co n108 do wymiany ? ,dodam ,że czasami wyskakuję bład kąta wtrysku.
Wątpię ...prędzej już syf zatkał sitko na nim
speckom pisze:i jeszcze w pompie jak zdejme nastawnik to ten pierscien z dziurką jest jak by w rdzy ? widać taki pasek,nalot jak by to może to jest to przytarcie ?
Nie
speckom pisze:spokój z szarpaniem był na 6 miesiecy .po czym znowu nastawnik zasyfiony opiłkami wiec z czegos te opiłki sie wzieły...
Jak to z czego :chytry: z pompy :jezor: a raczej z jej ruchomych elementów ,które potraktowane "dobrym "paliwem ,straciły gładż i zaczęły się szybko wycierać ,co skutkuje znacznie szybszą niż normalnie "produkcją "opiłków ...pompa raczej już szrot :hmm: zakładaj z SDI ,powinna się sprawować nie gorzej niż ori ...nie wiem z jakiego SDI masz tą pompę ,ale co niektóre zawartością ,praktycznie nie różniły się od pomp z AFN -a ...fala DE 010 ,sprężyny tłokorozdzielacza itd ,to samo co w 969 z AFN-a ...Co najwyżej może lekko fiksować dynamiczne przestawianie kąta wtrysku na tej pompie z SDI,z racji większego ciśnienia wewnętrznego i innej fali...


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

Post autor: munior » ndz gru 30, 2012 17:17

Fucker pisze:No i tu mamy przyczynę.
To że na górze pierscienia jest rdza ,nie znaczy że się przycina ...Nie raz we wnętrzu pompy jest brazowo od pozostałości wody ...może to być stary nalot z dawien dawna ,i to wcale nie znaczy że coś się musi przycinać ,bo to że miałeś taki przypadek ,nie znaczy że tak jest zawsze :chytry: bo ja nie raz podczas czyszczenia nastawnika widziałem na tym pierścieniu i nie tylko , brązowy nalot i nic się nie przycinało...no może prócz nastawnika :jezor: Jak mu produkuje opiłki ,to nic jej nie pomoże zaglądanie ,rozbieranie i czyszczenie ...strata czasu ... można taką pompę spisać na straty ,warta tyle ile nastawnik :grin:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
speckom
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
Lokalizacja: Ferrara Włochy
Kontakt:

szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

Post autor: speckom » ndz gru 30, 2012 17:48

pomp to ja mam ze 3 na zapas ale najładniejsza jest ta z sdi ( chyba z golf III )

jak ta pompe założe ,bedzie to lepiej jezdzić ?


nie ma mnie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 172 gości