Strona 8 z 62

: śr kwie 02, 2008 16:20
autor: luzipower
impulsator znalazłem, wypiąłem kostkę i eureka ! drgania zagineły ! jest rewelacja ! ale teraz co mam zrobić ? wymienić go, czy nie :-( a i po podłączeniu z powrotem kostki nadal leży mi na glebie prędkościomierz ! fakt, że odłączając kostkę troszkę obruciłem impulsator, żeby było lepsze dojście, ale po podłączeniu kostki wróciłem to położenia przed grzebaniem a i tak zegar leży - muszę kiknąć na bezpiecznik jak kolega wcześniej pisał... ! Z tym oznaczeniem sprawdzę !

[ Dodano: 02 Kwi 2008 16:22 ]
dodam jeszcze, że w wężyku widać u mnie jak razem z paliwem co chwilka smyknie bąbelek powietrza - ale już ktoś pisał o tym i niby to normalne....

: śr kwie 02, 2008 19:15
autor: jaro001
ten impulsator to znalazłeś od spodu auta, na skrzyni biegów ???

: śr kwie 02, 2008 20:45
autor: stania-PL
luzipower pisze:dodam jeszcze, że w wężyku widać u mnie jak razem z paliwem co chwilka smyknie bąbelek powietrza - ale już ktoś pisał o tym i niby to normalne....
Dla mnie nienormalne ...

: śr kwie 02, 2008 20:51
autor: mrEd
stania-PL pisze:
luzipower pisze:dodam jeszcze, że w wężyku widać u mnie jak razem z paliwem co chwilka smyknie bąbelek powietrza - ale już ktoś pisał o tym i niby to normalne....
Dla mnie nienormalne ...
dla mnie też nie normalne, zawalony filtr paliwa! Wymienić!!!! ...niby taka bzdeta ale jakże istotna.

: śr kwie 02, 2008 22:04
autor: luzipower
jaro001 pisze:ten impulsator to znalazłeś od spodu auta, na skrzyni biegów ???
nie od spodu - tak jak ktoś pisał wcześniej "od serwa w dół i troche w lewo" tam wypiąłem - tylko nie mówcie, że to nie to - na serio się uspokoiły te drgania ! ale objawy były jak inni pisali, że zegar leżał !

bezpiecznik nr. 7 wymieniłem i jest si ! oznaczenie silnika AGR

[ Dodano: 02 Kwi 2008 22:09 ]
mrEd pisze:
stania-PL pisze:
luzipower pisze:dodam jeszcze, że w wężyku widać u mnie jak razem z paliwem co chwilka smyknie bąbelek powietrza - ale już ktoś pisał o tym i niby to normalne....
Dla mnie nienormalne ...
dla mnie też nie normalne, zawalony filtr paliwa! Wymienić!!!! ...niby taka bzdeta ale jakże istotna.
filtr paliwa wymieniałem 1000 km temu ! z resztą wszystkie filtry, rozrząd, olej, płyny ! serio to nie normalne ?

poza tymi drganiami co ma większość tu piszących silnik chodzi jak żyleta ! więc chyba jest ok mimo tych pęcherzyków ! wszystko na to wskazuje...

: czw kwie 03, 2008 11:24
autor: jaro001
Może ktoś zrobić fotkę i przesłać w którym miejscu jest ten impulsator, albo serowo żebym wiedział gdzie tego ustrojstwa szukać ???

: czw kwie 03, 2008 18:13
autor: luzipower
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 03 Kwi 2008 21:42 ]
Apropo - jak już zrobiłem zdjęcia:

Obrazek

STRZAŁKA - tutaj widać u mnie te bąbelki powietrza, o którym mówiłem wcześniej
KÓŁKO - to ustrojstwo na odpalonym cały czas pstyka (co słychać i czuć jak się dotknie) co to jest za badziew ? fakt, że słychać tylko na otwartej masce, ale skoro już mogę wskazać to się spytam do czego to jest ?

: czw kwie 03, 2008 22:09
autor: Sztomel
luzipower pisze:KÓŁKO - to ustrojstwo na odpalonym cały czas pstyka (co słychać i czuć jak się dotknie) co to jest za badziew ? fakt, że słychać tylko na otwartej masce, ale skoro już mogę wskazać to się spytam do czego to jest ?
to jest elektrozawór N75 od sterowania turbiną, jego cykanie to normalny objaw więc nie masz się czym przejmować.

: sob kwie 05, 2008 19:38
autor: stania-PL
luzipower pisze:STRZAŁKA - tutaj widać u mnie te bąbelki powietrza, o którym mówiłem wcześniej
KÓŁKO - to ustrojstwo na odpalonym cały czas pstyka (co słychać i czuć jak się dotknie) co to jest za badziew ? fakt, że słychać tylko na otwartej masce, ale skoro już mogę wskazać to się spytam do czego to jest
W kółku to N75 bardzo dobrze, że pyka znaczy, że jako tako działa !

w tym wężyku po zapaleniu auta nie powinno być żadnych bąbelków powietrza!!! Jeśli są to wymień filtr paliwa i podociskaj obejmy na tych wężykach, jedna rada u mnie na samych końcach wężyki były spękane więc obciełem tak ok 0,5 cm i wpiełem na nowo mocno dociskając obejmy bąbelki znikneły, szarpanie na niskich obrotach (1200-1500) ustało.

Pozdro

[ Dodano: 05 Kwi 2008 19:41 ]
Wracając do tematu. Po wymianie sprzęgła oraz dwumasu wszelkie drgawki i strzały przy zapalaniu znikneły jest super teraz więc myśle, że nie macie nad czym dumać. Porażająca diagnoza DWUMAS !! ja juz się przekonałem.

: pn kwie 07, 2008 13:25
autor: jaro001
Po odłączeniu wtyczki silnik nie wpada w dziwne drgania.
Czujnik prędkości wymieniłem na nowy i nadal to samo, pojawiają się dziwne drgania, czyli bez zmian wszystko.
Nie próbował ktoś z was wymienić tą część czujnika która wchodzi do skrzyni, która jest zakończona takimi ruchomymi trybami?? Zastanawiam się czy to właśnie nie ten element powoduje te drgania, bo ja wymieniłem tylko sam czujnik cena w serwisie to 67 zł.

: pn kwie 07, 2008 14:59
autor: luzipower
stania-PL
ile cię wyniosła wymiana sprzęgła i dwumasu ?

Jaro001 - troche szkoda ! ja już sam nie wiem co mam wymienić

Fakt jest taki, że przy ruszaniu na jedynce zdaża się, że mi sprzęgło pisknie (jak stare nie naoliwione zawiasy) nie wiem, czy to coś groźnego ? no i sprzęgo łapie przy samiutkim końcu (kobita się nie może nauczyć - co bieg to szarpnie, bo w poprzedniej Aensis Verso brało od półowy) jak sprawdzić, czy sprzęgło się kóńczy, czy jeszcze poczekać ?

: pn kwie 07, 2008 18:54
autor: Sztomel
stania-PL pisze:Po wymianie sprzęgła oraz dwumasu wszelkie drgawki i strzały przy zapalaniu znikneły jest super teraz więc myśle, że nie macie nad czym dumać. Porażająca diagnoza DWUMAS !! ja juz się przekonałem.
wymieniłeś na kolejny dwumas czy wstawiłeś komplet tj. zwykły zamach + sprzęgło z VR6 lub G60 ? bo to lepsze i tańsze rozwiązanie oraz podstawa przy zwiększaniu mocy i momentu zwłaszcza przy momencie obrotowym powyżej 360 Nm

: wt kwie 08, 2008 13:56
autor: krzysiek515
Może faktycznie trzeba zmienić impulsator razem z trybikiem który wchodzi w skrzynię?
Coś w tym musi być

: wt kwie 08, 2008 15:53
autor: stania-PL
jaro001 pisze:Nie próbował ktoś z was wymienić tą część czujnika która wchodzi do skrzyni, która jest zakończona takimi ruchomymi trybami?? Zastanawiam się czy to właśnie nie ten element powoduje te drgania
Ja tak zrobiłem -nic nie pomogło.
luzipower pisze:stania-PL
ile cię wyniosła wymiana sprzęgła i dwumasu ?
Sprzęglo+dwumas+łożysko=1300zł + robocizna = 1500 zł
Zestaw LUK
Sztomel pisze:wymieniłeś na kolejny dwumas czy wstawiłeś komplet tj. zwykły zamach + sprzęgło z VR6 lub G60 ? bo to lepsze i tańsze rozwiązanie oraz podstawa przy zwiększaniu mocy i momentu zwłaszcza przy momencie obrotowym powyżej 360 Nm
Wstawiłem dwumas tak jak było w orginale. Zwykłego zamachu nie chciałem bo słyszałem, że sie silnik telepie na jałowym biegu nie wiem ile w tym prawdy.

Powiedz mi bo chcę zrobić wirusika na ok ~ 130-135 KM i ~300-310 nM. Styknie mi te sprzęgło czy bede szybko wymieniał ?