Turbina GT1749VA wysiadla..

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt lip 13, 2007 20:07

zaprzal pisze:
PinkFloyd pisze:Cowboy a nie myslałeś o założeniu chłodniczki oleju??? Mój kolega sobie założył i ukłąd oleju mu wzrósl tylko o 0,2l http://www.allegro.pl/item212730751_aud ... _03_r.html a cisnienie to samo a temp. w czasie jazdy spadła do średniego 80st.
Jezeli pamietam to poleciał wirnik od strony wydechu- nie myślałś zeby wytzrepać to z wydechu???
za zimny olej to tez niedobrze. Aw69 ma u siebie 230koni 430nm i ostatnio mierzyl temp oleju i nie ma takiej potrzeby
Ale Cowboy pisał, zę ma 107 st a optymalnie dla oleju to w zakresie 80-90 z tego co czytałem



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob lip 14, 2007 13:36

PinkFloyd pisze:Jezeli pamietam to poleciał wirnik od strony wydechu- nie myślałś zeby wytzrepać to z wydechu???
poleciał wirnik od strony zimnej akurat :)
PinkFloyd pisze:Ale Cowboy pisał, zę ma 107 st
107 mam jak dowale do 220 :)
zaprzal pisze:za zimny olej to tez niedobrze
no własnie zima bede miał 60 st C i pójdzie koleje turbo

teraz nie montuje osłony pod silnik na lato i bedzie OK :bigok:

[ Dodano: Pią Lip 13, 2007 20:21 ]
PinkFloyd pisze:optymalnie dla oleju to w zakresie 80-90 z tego co czytałem
raczej 90 st C - do 105 nie ma co panikować, ważne zeby nie przegrzać oleju powyżej 120 st C

po założeniu chłodniczki oprócz tego że zimą za chłodno to mogą być problemy z ciśnieniem a wtedy znowu wracamy do smarowania turbiny...

na razie wystarczy ten seryjny wymiennik ciepła w podstawce filtra

uff odebrałem hybrydke z pocztexu :) ładna wypiaskowana jak nówka

porównianie wirników po stronie zimnej

oryginal AWX

Obrazek

Hybryda ARL

Obrazek

i juz gotowa hybrydka z przekręconą we własciwą stronę muszlą :)

Obrazek

musze teraz załatwić pare spraw i za 2 godzinki biore się za montaż...



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob lip 14, 2007 21:34

ufff juz wszystko bangla

3 godzinki i sam wszystko poskładałem :)

juz jestem po jazdach testowych, auto znowu zapie...la że az gwizd :)

początkowo myślałem ze bedzie doładowanie OK

w basic settings na wolnych 980 mBar, switch ON - 1400 rpm i 1080 mBar

jednak na wysokim biegu przy pełnej pi...ie jest 1,6 Bara w overboostcie i powoli opada na 1,4 Bar - wypełnienie N75 około 70%

jutro wydłuże sztange o 2 obroty - myśle że to około 150 mBar - ma ktośm jakieś doświadcznie w tym względzie?

trubina pompuje stabilnie, bezszelestnie - więc karambol sie spisał....

teraz ide napiś sie wódki jak biały człowiek, a jutro polece do Wrocławia i potem do Wawy i potestuję więcej... na szybko nie moge więcej nic powiedzieć ale wydaje się że ta hybryda jest wydajniejsza patrząc na zegar boost

wszak mam wiekszy kompresor - niby wieksze obciązenie na ośkę ale ta podobno jest grubsza (po ściągnięciu muszli jakoś tego nie widziałem ? ) - z kolei wydajniejszy wirnik wolniej sie kręci czyli to na plus, może stary okręcił się z powodu szybszych obrotów?

najwazniejsze że bestia żyje :)

[ Dodano: Sob Lip 14, 2007 21:37 ]
aha jeździłem bez osłony pod silnikiem i daje temp oleju równiutko 95 st C :)



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32756
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » sob lip 14, 2007 21:57

teraz ide napiś sie wódki jak biały człowiek
:okej: Twoje zdrowie :pub:


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn lip 16, 2007 13:48

djtom pisze:Twoje zdrowie :pub:
dzieki, bo mam troszke pozdzierane paluchy :)

więc w sobote myknąłem 250km, dzisiaj kolejne 250km i na razie działa....

widać że mocniej pompuje więc albo jeszcze wydłużę sztangę, ale pewnie troszku sie skoryguje soft przy okazji...

może jeszcze przełożę mieszek ze starej ? może te większe overboosty raczej wynikają z większej wydajności wirnika na kompresorze - tak se wydumałem - trzeba to bedzie jakoś ogarnąć w sofcie

na razie boje sie jeździć z pedałem w podłodze :) mam uraz psychiczny :P

ale na 3/4 gazu i tak jest nieźle :)



Krzysiek W.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1279
Rejestracja: pn mar 05, 2007 11:06
Lokalizacja: Pisz/Białystok

Post autor: Krzysiek W. » pn lip 16, 2007 15:55

na razie boje sie jeździć z pedałem w podłodze mam uraz psychiczny

Gratulacje za włożoną prace oraz efekty z których jestes zadowolony. A uraz minie, zapewniam :helm: .


Nic już nie będzie takie same.

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » pn lip 16, 2007 20:52

Cowboy :)
opanuj tubine by nie pompowala 1.6 przy 4000 bo to nie wróży dobrze.
Sprawdz tez jak wyglada sprawa z dymkiem z tyl. U mnie 3szt zaczely po pewnym czasie puszczac baki niebieskiego z niskich obrotow (jak sie rozpedzala).


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lip 17, 2007 09:00

rob555 pisze:opanuj tubine by nie pompowala 1.6 przy 4000 bo to nie wróży dobrze
1.6 dmucha w overboostcie przy 2500-28000 (tam gdzie mam max moment) potem opada do zadanego 1,4 (1,35)
jak na razie to tylko ze 3 razy przybutowałem do 4000 rpm w celach testowych

jednak wcześniej te overboosty były po prostu minimalne (patrząc na wskaźnik boost) po prostu idealnie...

wypełnienie N75 to 70%, różnica na test 011 w basic settings to 100 mBar (900 - 1400 rpm)

więc teraz trzeba juz w sofcie pomęczyć sprawę - chyba nie ma co kręcić tej sztangi ?

rob555, biorąc pod uwagę że to wirnik od ARL (ale ośka to nie widzę żeby grubsza była ??) to ile bezpiecznie można pompować w zakresie 4000 - 4500?

kurdę chyba jeszcze pojade na MAHA żeby zobaczyć jak ten moment będzie przebiegał...ja chce bezpiecznie ..



RobeQ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: śr gru 13, 2006 12:51
Lokalizacja: WAWA
Kontakt:

Post autor: RobeQ » pn sie 27, 2007 16:28

cowboy pisze:
rob555 pisze:opanuj tubine by nie pompowala 1.6 przy 4000 bo to nie wróży dobrze
1.6 dmucha w overboostcie przy 2500-28000 (tam gdzie mam max moment) potem opada do zadanego 1,4 (1,35)
.
no nie moglem sie oprzec ale sinik wankla wymieka przy Twoim wiertarko TDI i ta rozpietosc max momentu przechodzaca przez 25.500 obrotow malina, te duze sprezarki czynia cuda :)


ogolnie pozdro rozumiem ze literowka :P :)



Awatar użytkownika
Kaczor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: śr paź 12, 2005 23:11
Lokalizacja: Uć ...
Kontakt:

Post autor: Kaczor » wt sie 28, 2007 01:40

cowboy pisze:
rob555 pisze:opanuj tubine by nie pompowala 1.6 przy 4000 bo to nie wróży dobrze
1.6 dmucha w overboostcie przy 2500-28000 (tam gdzie mam max moment) potem opada do zadanego 1,4 (1,35)
jak na razie to tylko ze 3 razy przybutowałem do 4000 rpm w celach testowych

jednak wcześniej te overboosty były po prostu minimalne (patrząc na wskaźnik boost) po prostu idealnie...

wypełnienie N75 to 70%, różnica na test 011 w basic settings to 100 mBar (900 - 1400 rpm)

więc teraz trzeba juz w sofcie pomęczyć sprawę - chyba nie ma co kręcić tej sztangi ?

rob555, biorąc pod uwagę że to wirnik od ARL (ale ośka to nie widzę żeby grubsza była ??) to ile bezpiecznie można pompować w zakresie 4000 - 4500?

kurdę chyba jeszcze pojade na MAHA żeby zobaczyć jak ten moment będzie przebiegał...ja chce bezpiecznie ..
dzisiaj wydłubałem (dosłownie bo razem z poduchą i łapą trzeba było wyciągać) swoją GT17 bo uysy na mnie nawrzeszczał że jeżdże z zaciętą gruchą i wali na 1.8 (z tym że tak 2 tys km zrobiłem i to na jego programie , nie wspomne co poprzedni ujeżdżacze z tym robili ) i jakoś ma się dobrze ,a łatwego żywota żaden samochód ze mną nie ma - wieczorem wrzuce fotki jaka makabra tam była zrobiona przy montażu , no ale 12 godzin trwał swap ponoć :helm:
Tak czy siak po południu profilaktyczne czyszczenie i nowy bączek tam gdzie powinien być :crazy:


Kleić , Taśmić , Trytytkować ...

Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » pn sty 28, 2008 22:53

Dopiero teraz sie dogrzebałem do tego tematu, a szkoda bo może bym nad jakąś inną pomyślał turbinką, ale cóż kupiłem tą awx w wakacje i jeżdżę do tej pory na niej (przejechała u mnie już ok 10kkm), co prawda większośc na serii programie, ale od niedawna na czipsie Rogalowym przy doladowaniu 1.4bara(ok.1.5kkm) i jak narazie odpukać jest ok :grin:

Dodam że kupiłem z allegro regenerwoaną , dałem 600zł z tego co pamiętam+ stare turbo walnięte do regeneracji, dostalem na nia 3msce gwarancji :bigok:

Może jestem jednym z tych nielicznych przypadków, że działa??, oby!! :grin:


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt sty 29, 2008 09:19

Może jestem jednym z tych nielicznych przypadków, że działa??, oby!! :grin:
nieliczne to padają :) najczęściej te z przewężonym wałkiem

chcesz przetestować przegoń auto 5 minut w okolicach 200 km/h - jak wytrzyma to znaczy że wałek gruby :)



Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » wt sty 29, 2008 10:07

cowboy pisze:chcesz przetestować przegoń auto 5 minut w okolicach 200 km/h - jak wytrzyma to znaczy że wałek gruby
w lato tyle goniłem tyle że bez programu, a na programie pewnie dopiero jak beda do tego warunki sprawdze, ale nie ukrywam że dygam troszkę...

Tak na przyszłość jaki jest koszt zrobinia hybrydy?? zakładając że użył bym do tego awx?? aha i do jakiej mocy wystarczy ta Twoja hybrydka? :chytry:

Pozdro!
Ostatnio zmieniony wt sty 29, 2008 10:08 przez Matijas, łącznie zmieniany 2 razy.


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 210 gości