TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rafal0325
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: wt lis 23, 2010 19:37
Lokalizacja: Katowice

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: rafal0325 » pt sty 27, 2012 12:36

No i PUPA dziś mróz -12*C i autko nie odpaliło(wyskakiwał komunikat stop i zapalała się kotrolka smarowania),pomogło dopiero ponad pół godzinne grzanie silnika farelką!!!
Niech mi ktoś łopatologicznie wyjaśni jak mam sprawdzić czy idzie sterowanie na swiece żarowe i na swiece pompy vacum.
Czy wystarczy ze podepne się miernikiem miedzy świece i fajki?
Ostatnio zmieniony pt sty 27, 2012 13:28 przez rafal0325, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paviarotti
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3931
Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:39
Lokalizacja: Jędrzejów

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Paviarotti » pt sty 27, 2012 13:09

Czy to normalne że przy mrozie takim jak dzisiaj (u mnie -11*C) zapala się kontrolka temperatury płynu chłodniczego? po przejechaniu kilku km i ponownym rozruchu zgasła. Płynu mam tak blisko minimum. Może przez to, że zimno było i płyn zmniejszył swoją objętość? Komp pokazał "Kuhlmittel prufen". Wcześniej zawsze było ok.


Obrazek

Awatar użytkownika
starko87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 669
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 22:18
Lokalizacja: woj.opolskie

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: starko87 » pt sty 27, 2012 17:18

Witam! Kochani koledzy borykam sie z porbelemem palenia mojego GOLFA silnik 1.9 tdi ALH.jak jest zimny ciezko pali i puszcza niebieskiego/siwego dyma .potrzesie troche buda po odpaleniu.jak ciepły pali z pół obrotu.Dodam jeszcze ze kąt wtrysku na rozgrzanym silniku oscyluje w granicach 50-52.na zimnym silniku zauwazylem ze kąt wtrysku ma wartość pk 90 ponad i z czasem rozgrzania spada do 50.czy to jest normlane??czy jednak kąt wtrysku jest zle ustawiony.?zastanawiam sie jeszcze nad czujnikiem teperatury ale vag błędu nie wykazał.filtr paliwa wymieniony brak pecherzyków powietrza na przewodzie.pozdrawiam i prosze o odp


Mój MK1 Cabriolet =>>
viewtopic.php?f=86&t=482943

Moja LIMUZYNA =>>
viewtopic.php?p=2926212#2926212

Awatar użytkownika
michald25
VAG EŁK
VAG EŁK
Posty: 86
Rejestracja: śr sty 28, 2009 22:49
Lokalizacja: Ełk

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: michald25 » pt sty 27, 2012 18:58

Mam podobny problem, mój golf AFN jak ciepło to dobrze pali jak trochę mrozu to rozrusznik ledwo kręci :crazy: , licznik się resetuje kontrolki przygasają dodam że mam nowy rozrusznik , nowy akumulator ,wymieniony olej i filtry . Postawiłem auto do mechanika jutro ma dać znać co i jak.Wspomniał tylko że możliwy zły kąt wtrysku lub klin na wale jak zrobi to dam znać co było.Może ktoś ma pomysł co jeszcze wymienić albo zrobić ??



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: jhosef » pt sty 27, 2012 19:08

Paviarotti pisze:Czy to normalne że przy mrozie takim jak dzisiaj (u mnie -11*C) zapala się kontrolka temperatury płynu chłodniczego? po przejechaniu kilku km i ponownym rozruchu zgasła. Płynu mam tak blisko minimum. Może przez to, że zimno było i płyn zmniejszył swoją objętość? Komp pokazał "Kuhlmittel prufen". Wcześniej zawsze było ok.
Ogólnie to w miarę normalnie. Płyn się kurczy wraz z temperaturą a miałeś go na tyle mało, że zeszło Ci poniżej minimum i zaczęło trąbić. Dolej na zimnym silniku i tyle.



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: tomek08 » pt sty 27, 2012 20:47

Witam, rafal0325, podłącz próbówkę (żarówkę) bezpośrednio pod fajkę z świec silnika, świece płynu chłodzącego zaczynają grzać po jakiś 20sekundach, kiedy silnik już pracuje i grzeją do osiągnięcia temperatury 60stopni.
starko87, masz dobry kąt, tak ma być.
michald25, sprawdź przewody plusowy, minusowy z akumulatora, czy nie są zaśniedziałe, następnie masę silnika z karoserią. Te objawy wskazują, że nie ma gdzieś dobrego przejścia, sprawdź po próbie odpalenia, czy klemy akumulatora nie są ciepłe, gorące. To samo przy rozruszniku i przy karoserii samochodu.
jhosef pisze: Paviarotti napisał(a):Czy to normalne że przy mrozie takim jak dzisiaj (u mnie -11*C) zapala się kontrolka temperatury płynu chłodniczego? po przejechaniu kilku km i ponownym rozruchu zgasła. Płynu mam tak blisko minimum. Może przez to, że zimno było i płyn zmniejszył swoją objętość? Komp pokazał "Kuhlmittel prufen". Wcześniej zawsze było ok.


Ogólnie to w miarę normalnie. Płyn się kurczy wraz z temperaturą a miałeś go na tyle mało, że zeszło Ci poniżej minimum i zaczęło trąbić. Dolej na zimnym silniku i tyle.
może i tak być jak pisze kolega jhosef, dolej płynu, albo może płyn już jest słabszy, wytrzymalszy na mniejsze mrozy-stary.
Dolej płynu, jak się nie poprawi to zmień na nowy.
Pozdrawiam.


Tomek

Fiedor
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: sob cze 19, 2010 13:14
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Fiedor » pt sty 27, 2012 21:55

Cześć. Mam problem z Golfikiem. Mk2, 1.6 Td. Nowy akumulator, rozrusznik oddany do regeneracji ok rok temu. Rano przy 5 stopniach ciężko pokręci ale jeszcze w miarę. Dzisiaj przy -12 kręcił i kręcił, i z dużym trudem w końcu załapał. Ładowanie jest ok (14.3) akumulator trzyma prąd, odłączony ma 12.7. Rozrusznik kręci, ale wydaje mi się że słabiej niż powinien, jeśli wierzyć fachowcom od regeneracji, to jest on sprawny, a kręci dlatego że po prostu ma jakiś za duży opór, jak by coś go przytrzymywało, nie ma tragedii, ale powinno być lepiej. Jakie mogą być przyczyny takiego stanu rzeczy? Aaa bym zapomniał. Jak już załapie to mocno talepie, nie pracują wszystkie cylindry, dopiero jak się mocno przegazuje to załapią wszystkie. Świece na 100% są sprawdzone i grzeją dobrze. Z góry dzięki za pomoc :)



Awatar użytkownika
Mako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1030
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 16:41
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Mako » sob sty 28, 2012 09:55

Fiedor, sprężanie sprawdz



rafal0325
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: wt lis 23, 2010 19:37
Lokalizacja: Katowice

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: rafal0325 » sob sty 28, 2012 11:32

tomek08 pisze:Witam, rafal0325, podłącz próbówkę (żarówkę) bezpośrednio pod fajkę z świec silnika, świece płynu chłodzącego zaczynają grzać po jakiś 20sekundach, kiedy silnik już pracuje i grzeją do osiągnięcia temperatury 60stopni.
Sprawdziłem zarówką na kablu jeden kabel do fajki drugi do minusa na aku po przekręceniu kluczyka zarówka swieciła,gdy zgasła kontrolka na stacyjce to zarówka jeszcze swieciła jakies 2-3 sek.
Ale auto i tak dzis rano nie odpaliło.
Będzie trzeba zaliczyć jakiegoś mechanika bo takie kombinowanie na własną ręke widze nic nie daje.



Awatar użytkownika
Chlopak1988
Forum Master
Forum Master
Posty: 1005
Rejestracja: ndz lis 22, 2009 16:18
Lokalizacja: PTU - PO
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Chlopak1988 » sob sty 28, 2012 20:48

Koledzy, mam taki problem, że jak teraz rano odpalam auto, przy tych mrozach, to pomimo tego, że auto chwilę chodzi, to turbo nie działa... Wogóle nie gwiżdże, a jak jadę, to czuć, że go nie ma... No i silnik inaczej pracuje niż zawsze...Auto się trochę rozgrzeje, po przejechaniu kilku km i po ponownym odpaleniu auta, turbo już działa, słychać jak gwiżdże i czuć podczas jazdy. Auto Mk4 PD 116PS. Co może być przyczyną takiego zachowania? Jeżeli jest gdzieś temat o tym, to proszę o link, bo nic nie znalazłem póki co :/


Moja czarnulka...
Obrazek

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: tomek08 » sob sty 28, 2012 20:59

Witam, sprawdź Fiedor, czy się gdzieś nie zapowietrza, sprężanie jak pisze kolega wyżej i sprawdź połączenia przewodów prądowych: akumulator, rozrusznik, masa-karoseria-akumulator-silnik.
Nagraj może filmik, jak kręci.

rafal0325, przypomni czy świeczki grzeją i czy kąt wtrysku był ustawiany, sprawdzany?
Kolega miał kiedyś coś podobnego w golfie III, kiedy chwyciły mrozy silnik 1,9TD rzucił palenie, po zmierzeniu kompresji wszystko ok, jednak nie zapalał. Po grzaniu farelką zapalał. Okazało się wtedy, że winny całej sytuacji był immobilajzer.
Pozdrawiam.


Tomek

Fiedor
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: sob cze 19, 2010 13:14
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Fiedor » ndz sty 29, 2012 08:56

Co do zapowietrzania to jak to sprawdzić? Sprężanie było sprawdzane jakiś rok temu i było może bez rewelacji ale w normie, choć przez rok mogło się coś zmienić. Posprawdzam połączenia i zobaczymy czy da to jakiś efekt, dzięki za pomoc.



soraya31
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob sty 07, 2012 19:46

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: soraya31 » ndz sty 29, 2012 11:39

Mam ibizę z silnikiem ASZ 1.9 ASZ 131km. Przy -15 miałem problem z odpaleniem (chwyciła po 4 kręceniu) autko stoi pod chmurką świece chyba dobrze grzeją, bo kontrolka gaśnie, rozrusznik kręci jak szalony tylko zapalić nie umie dodam że świeci mi rezerwa paliwa (nie ma go za dużo w baku). Jeszcze taka sprawa że jak go odpale i od razu zagaszę to następne zapalenie jest od szlagu czyli chwyta na dotyk. Co radzicie Szanowni forumowicze.



rafal0325
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: wt lis 23, 2010 19:37
Lokalizacja: Katowice

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: rafal0325 » ndz sty 29, 2012 12:34

tomek08 pisze:rafal0325, przypomni czy świeczki grzeją i czy kąt wtrysku był ustawiany, sprawdzany?
Kolega miał kiedyś coś podobnego w golfie III, kiedy chwyciły mrozy silnik 1,9TD rzucił palenie, po zmierzeniu kompresji wszystko ok, jednak nie zapalał. Po grzaniu farelką zapalał. Okazało się wtedy, że winny całej sytuacji był immobilajzer.
Pozdrawiam.
1.Tomku świece był wymienianew listopadzie firamy BERU wymieniłem profilaktycznie,bo walcze z tym odpalaniem,nic to wtedy nie dało.
Ale wczoraj sprawdzałem żarówką czy idzie prąd na fajki do świec,prąd idzie,ale przy sciąganiu fajek jedna świeca się uszkodziła oderwało się takie coś
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

W dwóch następnych jest to luźne(czy można reklamować świece),więc wsadziłem spowrotem stare świece NGK,ale autko nie odpaliło.
2.Kąt wtrysku czy był sprawdzany nić mi o tym nie wiadomo.(wyskakiwał mi kiedyś błąd pamieci ROM w ECU)
Co do IMO to kiedyś jakiś elektryk mi powiedział że coś jest z nim nie tak a on tego nie umie sprawdzić a w serwisie bym zapłacił za naprawe jakies 2tyś.pln.
Za płotem mam sąsiada który pracuje w Magro serwisie VW ale on raczej siedzi w benzyniakach i gość jest troche schorowany wieć go nie męczę moim autem.Podpiął się kiedyś chyba Vagiem i chciał odczytać IMO ale się nie dało.
W zeszłym roku wyskoczyła mi przy odpaleniu kontrolka IMO i auto zgasło,zdarzyło sie tak może trzy razy.

Wiesz może dokładniej jaki problem miał twój znajomy z tym immobilizerem?



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 143 gości