TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: tomek08 » wt gru 27, 2011 15:18

Witam, ustaw kąt, ale po mojemu to nie ma związku. Kąt wtrysku ma znaczenie na zimnym silniku, przy najmniej u mnie tak było, ciepły palił dobrze zimny też, ale kiedy temperatura na zewnątrz był w przedziale od+5 stopni do 7-10 to ciężej zapalał, po wyżej i po niżej tych temperatur było już ok. ponieważ jak był zimniej to świeczki wkraczały do akcji, a po wyżej wiadomo.
Ustawiłem kąt i pali praktycznie na dotyk.
Piszę o akumulatorze i rozruszniku dlatego, ponieważ kiedy silnik jest ciepły to rozrusznik musi nakręcić silnik do 250obr/min i dopiero wtedy ECU podaje paliwo. Jest tak zrobione z powodu ochrony dwumasu.
Przy zimnym podaje od razu i dlatego zapala po przekręceniu kluczyka w stacyjce
Piter26 pisze:jak podepne opornik w ten obwod to zapali na strzala wiec niewiem czy to bedzie wina akumulatora czy tez rozrusznika
Jak pisałem wcześniej silnik myśli, ze silnik jest zimny.
Przeczyść klemy na akumulatorze, podładuj go lub na próbę inny pewny wstaw i sprawdź jak będzie. Jeśli nie pomorze to przejrzy rozrusznik.
Jednak jeśli chcesz uniknąć tego grzebania z rozrusznikiem, akumulatorem i czyszczeniem klem ( to nigdy nie zaszkodzi ), to od razu podjedź do jakiegoś tunera i Ci to zrobi. Lecz koszty zaczynają się od chyba 300zł w górę, także wybór należy do Ciebie.
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
Piter26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw cze 18, 2009 19:42
Lokalizacja: Jarosław

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Piter26 » śr gru 28, 2011 12:55

Witam kolego Tomek08 dzisiaj troszke siedzialem przy tym moim golfiku i wylutowalem ten opornik rano, zalutowalem przewody tak jak bylo oryginalnie ja do grzania swiec a kontrolka zaswieciala sie i zgasla wiec sciagnalem listwe z swiec zarowych chcialem zobaczyc czy prad doplywa i faktycznie prad dochodzi przez 8 sekund i silnik odpalil za drugim podejsciem ...(slaby akumulator).Troszke pojezdzilem aby silnik rozgrzac do 90 stopni,zgasilem probuje drugi raz zapalic i krece krece i dopiero po paru sekundach zapali,podjechal mi kolego swoim autem podpielismy kablami do jego aku. noi zapalil nie na strzala ale na jeden obrot walu.Wiec mysle ze to moze byc wina aku. Dla pewnosci polalem tez pompe zimna woda aby sie upewnic czy to pompa nie siedzi.Dzis wieczorem bede mial praktycznie nowy aku od brata wiec juz bede wiedzial na 100% czy to aku siedzi czy cos innego.pozdrawiam



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: tomek08 » śr gru 28, 2011 14:47

Witam, jeśli masz dojście do prostownika, to go podłącz i niech kilka godzin się ładuje, jeśli ma korki lub tę listwę z korkami wyciąganą to sprawdź, czy jest w nim woda, ewentualnie uzupełni i podłącz go na niedużym prądzie nawet i na całą noc nich się ładuje. Może być tak, że dostał zwarcia między celami. Na to, że ma dwa lata teraz już nie można patrzeć, bo teraz wszystko tak robią.
Co do świec to od +5 stopni w dół zaczynają grzać, im zimniej tym dłużej grzeją.
Ja wczoraj robiłem próbę temperatura coś koło 4-5 stopni i zapalił bez grzania świec, warunek dobry kąt wtrysku.
Pamiętaj, że na ciepłym zawsze będzie palił minimalnie ciężej, ochrona dwumasu-pisałem wyżej.
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
Piter26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw cze 18, 2009 19:42
Lokalizacja: Jarosław

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Piter26 » śr gru 28, 2011 15:09

No wlasnie duzo czytalem i chyba musze sprawdzic ten kat wtrysku tylko ze mam kabel pod kompa i program tylko ze niwiem czy tym programem to zrobie.Program to polski Vag 4.9. Tomek08 co myslisz o tym programie mozna cos z tym zrobic???



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: tomek08 » śr gru 28, 2011 15:23

Tym programem sprawdzisz bez problemu lecz kąt jest ważny na zimnym silniku na ciepłym, przy najmniej mój odpalał dobrze przy kącie równym 0.
Kąt zrób owszem, ale powalcz też z tym akumulatorem, to po mojemu jest priorytet przy odpalaniu na ciepłym.


Tomek

Awatar użytkownika
Piter26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw cze 18, 2009 19:42
Lokalizacja: Jarosław

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Piter26 » śr gru 28, 2011 15:30

A nic nie poprzestawiam w komputerze w aucie tym programem jak sie bede bawil ???? bo umiem tylko bledy kasowac i nic wiecej nawet niewiem jak sie zabrac do sprawdzenia tego kata wtrysku ani niewiem w ktorym momencie silnik uruchomic ...pomozesz cos Tomek08???



Koziolek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 19:07

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Koziolek » czw gru 29, 2011 14:45

Witam wszystkich z podobnym tematem.

jakiś czas temu kasowanie błędów i wymieniałem bendiks w warsztacie. Od tego czasu zauważyłem , że na zimnym silniku nawet prz plusowej temperaturze ciężko pali za 1 razem i trochę nim trzęsie. Po odpaleniu i przejechaniu nawet 30 m pali już normalnie. Czy to wina świecy, czy może egr a może jescze coś innego. Dodam ,że prze pierwszym odpaleniu ( po ok 3 sekundach ) puszcze 1 dymka i tyle tak jakby gdzieś się dławił. Zaznaczam,że nie jestem w stanie sam nic naprawić ale jadąc do warsztatu nie chcę być zielony w tej kwestii. Jestem z Katowic i może ktoś zna jakiegoś mechanika, który jest sprawdzony. Proszę o jakies sugestie i pomoc



patryg226
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz paź 23, 2011 16:54

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: patryg226 » pt gru 30, 2011 18:58

Witam

Mam pytanie.

Auto nie odpala (akumulator dobry bo kręci), było wymienione fltr paliwa, świece. Auto (golf 2000r. 1,9 Tdi 115 KM) odpalało przez miesiac dobrze i znów się pojawił problem. Mechanik za pierwszym razem powiedział że to sterownik silnika i podobonoo go wymienił, ale auto od wczoraj ma problem z odpalaniem. Jak postoi dłuzej na zimnym dworze to odpala za 5 - 6 razem. Czy to może być wina sterownika silnika? Biorę pod uwagę ze ten mechanik go nawet nie ruszył.



Awatar użytkownika
daniocrack
Forum Master
Forum Master
Posty: 1023
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 13:02
Lokalizacja: ZCH
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: daniocrack » pt gru 30, 2011 20:37

to z tym sterownikiem ile Cie skasowal? zobacz wezyk paliwa od filtra co idzie czy sa duze pecherze raczej paliwo sie cofa i dlatego takie moga byc efekty i spr te opaski na filtrze one moga slabo trzymac i lapie powietrze tak samo nowe oringi na zaworku zwrotnym :bajer:



Awatar użytkownika
Mako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1030
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 16:41
Kontakt:

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Mako » pt gru 30, 2011 21:05

Witajcie

mam problem ze swoim mk3, otóż przy minusowych temperaturach powiedzmy od -4 w dół jest problem z odpaleniem, filmik nagrałem rok temu ale problemu nie rozwiązałem do tej pory, na ciepłym pali od strzała dopiero jak mróz chwyci są problemy im bardziej zimno tym dłużej kręci,
świece wymienione na ngk choć stare były dobre
akumulator wymieniony, mam prostownik jak trzeba naładuje go ale jest tak samo (dobrze ładuje itd)aha akumulator na noc zabierałem
kąt wtrysku prawidłowy
zwiększona dawka startowa
szczotki wymienione w rozruszniku
wymienione przewody paliwowe, wymieniony filtr paliwa na mk2 bo ten z podgrzewaczem zapowietrzał się i problem znikł
paliwo leje dobre i jak mróz chwytał w tamtym roku dolewałem desperator do diesla lub stp i troszkę lepiej odpalał ale...
hmm zostaje tylko pompa chyba ale co może mechanik w niej zrobić żeby nikt nie zdarł ze mnie kasy i nie wcisną ciemnoty?
Pozdrawiam koledzy









[youtube][/youtube]



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: tomek08 » pt gru 30, 2011 21:58

Witam, poczytaj posty założyciela tego tematu Gobo90 i sprawdź czy nie będzie to samo co u niego.
Sprawdź jeszcze czy koło pasowe na wale nie ma bicia, nie chodzi jak pijane.
Pozdrawiam.


Tomek

marzio1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pn lis 09, 2009 09:44
Lokalizacja: Wrocław

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: marzio1 » sob gru 31, 2011 15:38

Witam wszystkich. Posiadam VW golfa 1.9 tdi pd 101km ATD od pwenego czasu zaczeły sie problemy a mianowicie duze zuzycie paliwa ok 9 litrow w cyklu mieszanym, auto ma utrudniony rozruch jak postoi pare godzin na dworze gdy temp. spada do zera i ponizej, objawia sie to w ten sposob jak by rozrusznik nie mogl zakrecic i sprezyc powietrza ale jesli ponowie probe za drugim razem pali od strzała, na wolnych obrotach kopci na niebiesko czuc wyraznie niespalone paliwo ze az w oczy gryzie, sprawdzany byl vagiem brak błedow pompki w jak najlepszym porzadku, kąt synchronizacji 0,0-0,6,rozrusznik rowniez sprawdzany, spalanie na MFA bez odbiornikow 0,6-0,7 l/h natomiast przy odbiornikach i klimie 0,7-0,8 l/h . Przy spokojnej jezdzie ciezko na trasie zejsc ponizej 7 litrow. Powiem szczerze brak mi juz pomysłow. Prosze o jakie kolwiek sugestie. Poz



Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Zimny Chirurg » ndz sty 08, 2012 20:32

Witam

PAcjent to AJM i mam pytanie. Dlaczego jak staje dziobem pod góre to niekiedy ma tak ze chce odpalić ale jak by nie miał do konca paliwa. łapie tak na 1-2 gary i pózniej odpala. Jak stoi na równym czy dziobem w dół to nie ma tego problemu. Tylko na zimnym mam tak jak postai ze 12 h. I nie zawsze. Ma moze ktoś jakieś pomysły. Dodam ze fitra paliwa zmieniam co roku knechta. Paliwo zawsze zalane pod korek i staram sie nie dobijać do rezerwy.

Dzieki

ZC



witek690
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt cze 22, 2010 16:00
Lokalizacja: Świdnica

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: witek690 » ndz sty 08, 2012 20:44

zApowietrza sie na pompowtryskach



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 132 gości