Strona 7 z 8

: ndz lut 21, 2010 12:25
autor: kamilbora1991
dobra Bóg zaplać . jak sie troche ociepli to wezme sie do roboty i doprowadze dziada do porządku

: śr kwie 21, 2010 14:19
autor: arturoo82
Moim Drodzy powiedzcie mi jakij grubości wężyk podczepiliście do odmy, i jakie korek użyliście żeby zaślepić dolot... autko stoi u mechanika i nie mam możliwości tego sprawdzić. Dziękuje

: śr kwie 21, 2010 18:53
autor: Robertuss
arturoo82 pisze:Moim Drodzy powiedzcie mi jakij grubości wężyk podczepiliście do odmy, i jakie korek użyliście żeby zaślepić dolot... autko stoi u mechanika i nie mam możliwości tego sprawdzić. Dziękuje
Zobacz u mnie: gumowy wąż olejowy, a za korek robi zakrętka od pasty "TEMPO" :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: pt kwie 23, 2010 05:59
autor: arturoo82
Witam wczoraj ładnie odprowadziłem wężyk od odmy, a dolt zaślepiłem korkiem od szampana:) Nawet źle to nie wygląda...

Ale mam takie pytanko, zamierzam się zabrać za czyszczenie dolotu czyli kolektora, egr-a itp czy możecie mi zdradzić jakie zakupić uszczelki chodzi o golfa 4 silnik 1,9 tdi 110KM AHF. Znalazłem na ETKU uszczelke kolektora wydechu nr. 028 129 589 B trzeba niby 4 szt?? Mam pytanko czy w dobrym kierunku idę i czy chodzi o te uszczelki, i jakie jeszcze muszę zakupić... Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie.... Pozdrawiam

: śr lip 07, 2010 22:34
autor: SvR
Ok jeżeli dam z odmy butelkę to czy ona nie powinna mieć jakiś dziurek zrobionych czy coś ? Można tak bezkarnie zatykać odmę butelką ?

A i posiadam : VW Bora 1.9 TDI ASV 110

: śr lip 07, 2010 23:25
autor: Bartek_R
rurka odmy nie musi wchodzić szczelnie do butelki tylko chodzi o to aby szczelnie zatkać otwór w dolocie pozostały po jej odłączeniu

: śr lip 07, 2010 23:27
autor: SvR
No to wiem tylko pytanie jest "czy można bezkarnie zatkać odmę"?

: śr lip 07, 2010 23:30
autor: fleshu
SvR pisze:Można tak bezkarnie zatykać odmę butelką ?
Zatkać nie można > butelka powinna mieć otwory.
Zatkanie spowoduje nagłe wycieki oleju i doprowadzi do zniszczenia silnika.

: śr lip 07, 2010 23:33
autor: SvR
Lepiej dać butelkę czy zastosować jakiś OCT. Jeśli OCT to mógłby ktoś polecić jakiś w miarę porządny? I teraz pytanie czy z powrotem z OCT dać na dolot czy lepiej sobie darować ?

: śr lip 07, 2010 23:46
autor: fleshu
SvR pisze:Lepiej dać butelkę czy zastosować jakiś OCT
Taka sama zasada będzie z OCT otwartym i butelką > i ja raczej jestem za tym rozwiązaniem > choć jestem bardziej drastyczny bo do tej pory jest tylko zwykły wąż na magiel zrzucony.
OCT stosuje się raczej ja się chce połączyć obieg zamknięty > tak jak było oryginalnie.

: czw lip 08, 2010 11:27
autor: SvR
No jeżeli zastosuje OCT z obiegiem zamkniętym to czy mogę mieć pewność że niedostanie mi się olej do dolotu ? Dziwią mnie trochę tak "mocne" zabrudzenia na odmie i zaworze EGR bo chyba właśnie pochodzą one z "lejącej" odmy ?
Zdjęcia zabrudzeń:
Obrazek
Obrazek

: czw lip 08, 2010 15:05
autor: fleshu
SvR pisze:czy mogę mieć pewność że niedostanie mi się olej do dolotu
Po odpięciu odmy olej w dolocie może się pojawić jeszcze tylko z jednego miejsca > czyli lejące turbo. Ale odpięcie odmy to jedyny sposób na rozróżnienie wycieków > inaczej nie ma pewności czy oliwa pochodzi z odmy czy może uszczelniacze turbinki powoli strajkują.
Pamiętaj że mocno lejąca odma ma swoje podłoże w jakiś nieszczelnościach silnika > przyczyn jest cała masa > często bywa właśnie że turbinka wbija powietrze w przewody smarowania olejowego > a tymi przewodami olej i powietrze dostaje się do silnika > no i odma wysysa ponad stan.
Turbinę kwalifikuje do wymiany > wypalenie wirników, rozszczelnienie smarowania od strony gorącej turbiny, mechaniczne uszkodzenie.
Jeżeli turbo lekko leje od strony zimnej, lub powietrze przedostaje się ociekiem do bloku > to nie oznacza to konieczności nagłej wymiany.

Ja miałem pękniętą oprawkę od bagnetu > 3tyś km i wysysało 2 litry oliwy z silnika > kolektor zastałem, zarośnięty do średnicy 1cm.

[ Dodano: 08 Lip 2010 15:08 ]
No i po zdjęciach widzę że ci EGR zastrajkował > pękła w nim membrana i oliwe z dolotu wywala przez otwory odpowietrzające > więc egr do zaślepienia > otworki odpowietrzające tak samo.

: czw lip 08, 2010 15:37
autor: SvR
Nie ma innej możliwości niż zaślepienie EGR>(Waham się przed tym już od pewnego czasu) nie wystarczy jakoś wyczyścić? I czy to pewne że ta membrana EGR'a jest dziurawa? OCT nie będę montował gdyż uważam że wystarczy czasem wyczyścić rurę przy IC.

: czw lip 08, 2010 18:21
autor: fleshu
SvR pisze:(Waham się przed tym już od pewnego czasu) nie wystarczy jakoś wyczyścić? I czy to pewne że ta membrana EGR'a jest dziurawa?
Tracisz ciśnienie doładowania > egr usuwa tylko tlenki azotu ze spalin > nad czym tu się wahać?
Autko będzie mocniejsze > bo tylko zimne powietrze będzie mieszało się z paliwem.
Jeżeli nie chcesz rozbierać w celu zatykania blaszką > to skocz do sklepu i kup klej do bloków i silników > nazywa się "spaw na zimno".
Zaklej nim te odpowietrzniki, a żeby wyłączyć zupełnie działanie EGR-a > zdejmij z niego wężyk i zaślep ten wężyk korkiem albo śrubką > taka operacja całkowicie wystarczy.
Do uzupełnienia całej konstrukcji > wytnij katalizator > po zjedzeniu takiej ilości oliwy dawno jest zabity.
Katalizator sprzedaj w skupie > nawet na paręnaście dużych piwek:) i kiełbachę na grilla będziesz miał za kasę z opchnięcia kata.