Pilnie potrzebna pomoc 1Z TDI Przeskakujący rozrząd

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Pilnie potrzebna pomoc 1Z TDI Przeskakujący rozrząd

Post autor: pironet » śr lis 25, 2015 21:36

bez docierania i wymiany zaworow raczej sie nie obedzie jesli chcesz miec spokoj.co do tloka to raczej bedzie ok bo pewnie sprawdzales czy w tuleji poruisza sie swobodnie.ostatnio mialem przypadek ze tez wzgladalo ok ale po jakims czasie glowka odpadla od zaworu i silnik kaput.porysowalo tuleje nie mowiac o glowicy i tloku.kruche i tyle.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
rejczel97
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: ndz lut 22, 2015 00:11
Lokalizacja: Mielec

Re: Pilnie potrzebna pomoc 1Z TDI Przeskakujący rozrząd

Post autor: rejczel97 » śr lis 25, 2015 21:52

To rozbroje glowice i wymienie na pierwszym garku ten wiekszy zawor bo na nim widze slady jakies a drugi jest jak na innych, bez sladow, lecz popatrze czy cos jest nie tak. Szklanki tylko wyciagalem ale po zlozeniu silnika do odpalenia minelo kilka godzin wiec to nie to. Dzieki Panowie :D Nie przejmowac sie wgniotami na tłoku? Dam jego lepsze zdjecia jutro jak go wyciagne bo i tak korba czeka :D



Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

Pilnie potrzebna pomoc 1Z TDI Przeskakujący rozrząd

Post autor: ROBAL_26 » śr lis 25, 2015 22:09

rejczel97, jak już masz zrobić to wymieni oba zawory na tym cylindrze ,tłok jeśli nie dostał zbytnio to może zostać , a i nie zapomnij o sprawdzeniu prowadnic zaworowych i uszczelniaczy .ok
Poniżej fotki jak wyglądało to u brata w AJM-ie , co najlepsze to był świeżo po wymianie rozrządu i zrobił niecałe 6kkm :-( :bigok:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Pilnie potrzebna pomoc 1Z TDI Przeskakujący rozrząd

Post autor: pironet » czw lis 26, 2015 20:27

ROBAL_26 pisze:rejczel97, jak już masz zrobić to wymieni oba zawory na tym cylindrze ,tłok jeśli nie dostał zbytnio to może zostać
tak jak napisałem i kolega wymień oba.Koszt znikomy a spokój ducha najważniejszy,ładnie podocieraj i git.Mi się wydaje że jak by oba się odbiły,wydech chyba mniej,jutro zapodam foty jak wygląda silnik po urwanej główce ale w vctrze 2.2 direct 2004

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
rejczel97
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: ndz lut 22, 2015 00:11
Lokalizacja: Mielec

Pilnie potrzebna pomoc 1Z TDI Przeskakujący rozrząd

Post autor: rejczel97 » sob gru 05, 2015 01:40

Witajcie, przychodzę ze smutną informacją :otepienie:
Otóż 1/4 silnika umarła - zatarty cylinder - oprócz korbowodu dzwonił też tłok w cylindrze, teraz gdy go wydarłem wszystko widać.
Pozostałe 3 cylindry są w stanie IDEALNYM !
Decyzją będzie prawdopodobnie zakup uzywanego tłoka z pierscieniami oraz tulei która zostanie dopasowana do tych pierścieni - nie chce żeby na jednym garku wyszło ciśnienie 30 czy więcej a na innych po 28/26 jak mam teraz. Trzeba wskrzesić ten jeden cylinder.
Najgorsze jest to że już nie ma za co auta robić :/ a tu remont taki wyszedł... No ale jak zrobię to bede wiedział co mam i że bedzie gotowy na następne 400tys :D

Podaję zdjęcia cylindra i tłoka

ObrazekObrazekObrazek



Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Pilnie potrzebna pomoc 1Z TDI Przeskakujący rozrząd

Post autor: VW_seller » sob gru 05, 2015 08:29

rejczel97 pisze:Decyzją będzie prawdopodobnie zakup uzywanego tłoka z pierscieniami oraz tulei która zostanie dopasowana do tych pierścieni - nie chce żeby na jednym garku wyszło ciśnienie 30 czy więcej a na innych po 28/26 jak mam teraz. Trzeba wskrzesić ten jeden cylinder.
ja bym wolał cały dobry słupek kupić bo tak to do końca nie wiadomo co będzie ,jak kompresja bedzie rozjechana to będzie chodzić jak czołg .lub chociaz jak robić to cały dół .


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Awatar użytkownika
rejczel97
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: ndz lut 22, 2015 00:11
Lokalizacja: Mielec

Pilnie potrzebna pomoc 1Z TDI Przeskakujący rozrząd

Post autor: rejczel97 » sob gru 05, 2015 11:11

A jaka będzie pewność że zakupiony słupek bedzie dobry? Może się również okazać że pojeżdżę znów pół roku i zacznie się coś sypać :( Już wiadomo czemu ten olej jak zmieniałem miał takie gluty w sobie - coś w stylu motodoktora czy innego dziadostwa dzięki czemu nie było słychać nic niepokojącego.... Coś oprócz tulejowania tego bloku można zdziałać? Bo szlif to od razu nadwymiar i także może nie być okej z ciśnieniem, a gdybym pierścienie na innych garkach założył to może być nieciekawie jak straci kompresję :-( Szczerze mówiąc chciałbym na tym bloku już go obudzić bo widzę że inne cylindry naprawdę są w świetnym stanie



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Pilnie potrzebna pomoc 1Z TDI Przeskakujący rozrząd

Post autor: pironet » sob gru 05, 2015 15:38

Ja też nie pchał bym się w tulejowanie itd....gra moim zdaniem nie warta świeczki i ryzykowna.Najlepszą opcją dla Ciebie moim zdaniem jest zakupienie samego dołu i zrobienie go na piko bo przecież i tak chciałeś wymieniać pierścienie itd.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Pilnie potrzebna pomoc 1Z TDI Przeskakujący rozrząd

Post autor: Q_mac » sob gru 05, 2015 17:54

Niestety mialem racje ;) powinieneś znaleźć dobry blok. A ocenisz go organoleptycznie przy odbiorze. Wstawisz nowe pierscienie i będzie OK, byleby tloki były oryginalne nominał ;)



Awatar użytkownika
rejczel97
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: ndz lut 22, 2015 00:11
Lokalizacja: Mielec

Re: Pilnie potrzebna pomoc 1Z TDI Przeskakujący rozrząd

Post autor: rejczel97 » sob gru 05, 2015 17:59

Wlasnie patrzylem na bloki od AHU i pierscienie kolbenschmidta, tylko czy nie trzeba byloby nic z cylindrami robic? Wstawic nowe pierscienie i docieranie ? I jeszcze jak mi sie wydaje nowe sruby do stopek wału i zamachu nie?



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Pilnie potrzebna pomoc 1Z TDI Przeskakujący rozrząd

Post autor: Q_mac » sob gru 05, 2015 19:27

Ja z cylindrami nic nie robiłem, a pierścienie wymieniłem i silnik szczelny. Fachowo gładź powinna być honowana, ale sa i tacy co biorą pierścienie nadwymiar, doszlifowywują zamki i bez honowania to lata. Ja miałem blok jeszcze ze śladami fabrycznego honowania.



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Pilnie potrzebna pomoc 1Z TDI Przeskakujący rozrząd

Post autor: pironet » ndz gru 06, 2015 13:02

najlepiej jak było by widać fabryczne choinki na tulejach,ja przed wymianą zawsze delikatnie chonuję ręczną chonownicą.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
rejczel97
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: ndz lut 22, 2015 00:11
Lokalizacja: Mielec

Re: Pilnie potrzebna pomoc 1Z TDI Przeskakujący rozrząd

Post autor: rejczel97 » wt gru 08, 2015 11:27

Prace jak narazie stoją w miejscu, lecz dowiedzialem sie ze daloby sie zrobic tzw półszlif tego przytartego cylindra czyli 0,1 do 0,15 oraz szlif zamkow pierscieni +0,25, to wszystko na tlok standardowy i docieranie i powinno byc szczelne, a po dotarciu nie powinno byc problemow z rozjechana kompresja. Kilka osob wciska mi tulejowanie i dopasowanie pod uzywany tlok z pierscieniami. Ostateczna mozliwosc to chyba blok ahu, honowanie go i nowe pierscienie na wszystkie garki i moze by bylo, tylko zeby kupic blok w ktorym cylindry nie beda owalne. Hmmm



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Pilnie potrzebna pomoc 1Z TDI Przeskakujący rozrząd

Post autor: Q_mac » wt gru 08, 2015 14:01

Moze i sprobowałbym tego półchonowania? I tak chyba nie będziesz robił następnych 400 tys. Ale już niech ktoś mądrzejszy się wypowie. Dla mnie auto nie na 20 lat, więc nie robiłbym silnika żylety, i tak budę przeżyje. No chyba że masz jakieś większe plany co do auta :chytry:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 102 gości