Pilnie potrzebna pomoc 1Z TDI Przeskakujący rozrząd
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Pilnie potrzebna pomoc 1Z TDI Przeskakujący rozrząd
bez docierania i wymiany zaworow raczej sie nie obedzie jesli chcesz miec spokoj.co do tloka to raczej bedzie ok bo pewnie sprawdzales czy w tuleji poruisza sie swobodnie.ostatnio mialem przypadek ze tez wzgladalo ok ale po jakims czasie glowka odpadla od zaworu i silnik kaput.porysowalo tuleje nie mowiac o glowicy i tloku.kruche i tyle.
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Re: Pilnie potrzebna pomoc 1Z TDI Przeskakujący rozrząd
To rozbroje glowice i wymienie na pierwszym garku ten wiekszy zawor bo na nim widze slady jakies a drugi jest jak na innych, bez sladow, lecz popatrze czy cos jest nie tak. Szklanki tylko wyciagalem ale po zlozeniu silnika do odpalenia minelo kilka godzin wiec to nie to. Dzieki Panowie Nie przejmowac sie wgniotami na tłoku? Dam jego lepsze zdjecia jutro jak go wyciagne bo i tak korba czeka
Moje Vento TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=580935
- ROBAL_26
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
Pilnie potrzebna pomoc 1Z TDI Przeskakujący rozrząd
rejczel97, jak już masz zrobić to wymieni oba zawory na tym cylindrze ,tłok jeśli nie dostał zbytnio to może zostać , a i nie zapomnij o sprawdzeniu prowadnic zaworowych i uszczelniaczy .ok
Poniżej fotki jak wyglądało to u brata w AJM-ie , co najlepsze to był świeżo po wymianie rozrządu i zrobił niecałe 6kkm
Poniżej fotki jak wyglądało to u brata w AJM-ie , co najlepsze to był świeżo po wymianie rozrządu i zrobił niecałe 6kkm
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
Pilnie potrzebna pomoc 1Z TDI Przeskakujący rozrząd
tak jak napisałem i kolega wymień oba.Koszt znikomy a spokój ducha najważniejszy,ładnie podocieraj i git.Mi się wydaje że jak by oba się odbiły,wydech chyba mniej,jutro zapodam foty jak wygląda silnik po urwanej główce ale w vctrze 2.2 direct 2004ROBAL_26 pisze:rejczel97, jak już masz zrobić to wymieni oba zawory na tym cylindrze ,tłok jeśli nie dostał zbytnio to może zostać
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Pilnie potrzebna pomoc 1Z TDI Przeskakujący rozrząd
Witajcie, przychodzę ze smutną informacją
Otóż 1/4 silnika umarła - zatarty cylinder - oprócz korbowodu dzwonił też tłok w cylindrze, teraz gdy go wydarłem wszystko widać.
Pozostałe 3 cylindry są w stanie IDEALNYM !
Decyzją będzie prawdopodobnie zakup uzywanego tłoka z pierscieniami oraz tulei która zostanie dopasowana do tych pierścieni - nie chce żeby na jednym garku wyszło ciśnienie 30 czy więcej a na innych po 28/26 jak mam teraz. Trzeba wskrzesić ten jeden cylinder.
Najgorsze jest to że już nie ma za co auta robić :/ a tu remont taki wyszedł... No ale jak zrobię to bede wiedział co mam i że bedzie gotowy na następne 400tys
Podaję zdjęcia cylindra i tłoka
Otóż 1/4 silnika umarła - zatarty cylinder - oprócz korbowodu dzwonił też tłok w cylindrze, teraz gdy go wydarłem wszystko widać.
Pozostałe 3 cylindry są w stanie IDEALNYM !
Decyzją będzie prawdopodobnie zakup uzywanego tłoka z pierscieniami oraz tulei która zostanie dopasowana do tych pierścieni - nie chce żeby na jednym garku wyszło ciśnienie 30 czy więcej a na innych po 28/26 jak mam teraz. Trzeba wskrzesić ten jeden cylinder.
Najgorsze jest to że już nie ma za co auta robić :/ a tu remont taki wyszedł... No ale jak zrobię to bede wiedział co mam i że bedzie gotowy na następne 400tys
Podaję zdjęcia cylindra i tłoka
Moje Vento TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=580935
- VW_seller
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2625
- Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
- Lokalizacja: okolice kutna
Pilnie potrzebna pomoc 1Z TDI Przeskakujący rozrząd
ja bym wolał cały dobry słupek kupić bo tak to do końca nie wiadomo co będzie ,jak kompresja bedzie rozjechana to będzie chodzić jak czołg .lub chociaz jak robić to cały dół .rejczel97 pisze:Decyzją będzie prawdopodobnie zakup uzywanego tłoka z pierscieniami oraz tulei która zostanie dopasowana do tych pierścieni - nie chce żeby na jednym garku wyszło ciśnienie 30 czy więcej a na innych po 28/26 jak mam teraz. Trzeba wskrzesić ten jeden cylinder.
naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv
Pilnie potrzebna pomoc 1Z TDI Przeskakujący rozrząd
A jaka będzie pewność że zakupiony słupek bedzie dobry? Może się również okazać że pojeżdżę znów pół roku i zacznie się coś sypać Już wiadomo czemu ten olej jak zmieniałem miał takie gluty w sobie - coś w stylu motodoktora czy innego dziadostwa dzięki czemu nie było słychać nic niepokojącego.... Coś oprócz tulejowania tego bloku można zdziałać? Bo szlif to od razu nadwymiar i także może nie być okej z ciśnieniem, a gdybym pierścienie na innych garkach założył to może być nieciekawie jak straci kompresję Szczerze mówiąc chciałbym na tym bloku już go obudzić bo widzę że inne cylindry naprawdę są w świetnym stanie
Moje Vento TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=580935
Pilnie potrzebna pomoc 1Z TDI Przeskakujący rozrząd
Ja też nie pchał bym się w tulejowanie itd....gra moim zdaniem nie warta świeczki i ryzykowna.Najlepszą opcją dla Ciebie moim zdaniem jest zakupienie samego dołu i zrobienie go na piko bo przecież i tak chciałeś wymieniać pierścienie itd.
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 730
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
Pilnie potrzebna pomoc 1Z TDI Przeskakujący rozrząd
Niestety mialem racje powinieneś znaleźć dobry blok. A ocenisz go organoleptycznie przy odbiorze. Wstawisz nowe pierscienie i będzie OK, byleby tloki były oryginalne nominał
Re: Pilnie potrzebna pomoc 1Z TDI Przeskakujący rozrząd
Wlasnie patrzylem na bloki od AHU i pierscienie kolbenschmidta, tylko czy nie trzeba byloby nic z cylindrami robic? Wstawic nowe pierscienie i docieranie ? I jeszcze jak mi sie wydaje nowe sruby do stopek wału i zamachu nie?
Moje Vento TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=580935
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 730
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
Pilnie potrzebna pomoc 1Z TDI Przeskakujący rozrząd
Ja z cylindrami nic nie robiłem, a pierścienie wymieniłem i silnik szczelny. Fachowo gładź powinna być honowana, ale sa i tacy co biorą pierścienie nadwymiar, doszlifowywują zamki i bez honowania to lata. Ja miałem blok jeszcze ze śladami fabrycznego honowania.
Pilnie potrzebna pomoc 1Z TDI Przeskakujący rozrząd
najlepiej jak było by widać fabryczne choinki na tulejach,ja przed wymianą zawsze delikatnie chonuję ręczną chonownicą.
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Re: Pilnie potrzebna pomoc 1Z TDI Przeskakujący rozrząd
Prace jak narazie stoją w miejscu, lecz dowiedzialem sie ze daloby sie zrobic tzw półszlif tego przytartego cylindra czyli 0,1 do 0,15 oraz szlif zamkow pierscieni +0,25, to wszystko na tlok standardowy i docieranie i powinno byc szczelne, a po dotarciu nie powinno byc problemow z rozjechana kompresja. Kilka osob wciska mi tulejowanie i dopasowanie pod uzywany tlok z pierscieniami. Ostateczna mozliwosc to chyba blok ahu, honowanie go i nowe pierscienie na wszystkie garki i moze by bylo, tylko zeby kupic blok w ktorym cylindry nie beda owalne. Hmmm
Moje Vento TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=580935
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 730
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
Pilnie potrzebna pomoc 1Z TDI Przeskakujący rozrząd
Moze i sprobowałbym tego półchonowania? I tak chyba nie będziesz robił następnych 400 tys. Ale już niech ktoś mądrzejszy się wypowie. Dla mnie auto nie na 20 lat, więc nie robiłbym silnika żylety, i tak budę przeżyje. No chyba że masz jakieś większe plany co do auta
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 102 gości