Strona 7 z 10

: pt cze 11, 2010 14:58
autor: luzur
No to super, a co ze sterowaniem turbiną ?
Czy masz turbo z VNT ?

Dobrze by było jakby kolega tjwasiak opisał różnice w sofcie w tych ECU.

Pozdr.

: pt cze 11, 2010 17:38
autor: Fahoo
moze wydac sie to niedorzeczne i zaraz ktos bedzie krytykował ale....
turbo pozostało na wg :bigok: zadane mam 1,950 a ładuje 2,200bara, notlaufa nie złapałem a jeżdze juz 2-3dni...wiem ze to nie jest idealne zestawienie ale narazie musi byc tak jak jest...bo

ps dziś przyszła paczka z properfect :grin:
na dniach musze znaleśc spawacza

[ Dodano: 11 Cze 2010 17:58 ]
luzur,
Dobrze by było jakby kolega tjwasiak opisał różnice w sofcie w tych ECU.
-szczegolnie zależności w napięciu RSW nastawnika i dawki paliwa

[ Dodano: 11 Cze 2010 18:01 ]
ahaa zauwazyłem ze lekkie muśnięcie pedału gazu ok 0,5-1cm i juz silnik wchodzi na obroty i to szybko, tak szybko jak by kodowanie było na automat-a nie jest bo sprawdzałem 5razy :grin:
jadąc na 4 biegu 60km/h w miescie gaz tylko dotykam a nie dusze jak wczesniej
dawka jak to u mnie 2,2-2,4mg/r nie faluje nie zacina się,nie dusi i nie dławi :bajer:

: pt cze 11, 2010 20:30
autor: Fucker
Nie trzeba nawet dekla ściągnąć.

Jak ktoś ma wpięty potencjometr na 2i3 pinie to może zmieniać RSW za pomocą potencjometru.

Nie pamiętam teraz dokładnie, ale na włączonym zapłonie (zgaszonym silniku) po włączeniu potencjometru, który jest ustawiony na (chyba 413Ohm) RSW zmienią się z 0.740 na 0.640

Minus w tym, że RSW idzie w drugą stronę.

: ndz cze 13, 2010 00:03
autor: Fahoo
dzis po miescie klepnałem 34km
mmmmmm
miodnie sie teraz lata bez szarpania i pamietania o utrzymaniu 2k rpm

koniecznie niech sie nasz spec wypowie o roznicy w softach głównie chodzi pewnie o napiecie na rsw i jego korekcie

: ndz cze 13, 2010 13:54
autor: DANIEL LHR
u mnie tez zmniejszylo sie szarpanie po zmianie sterownika ori 1z na 16 bit afn.
Te stare 8bitowce posiadaja jakis blad w sofcie ktory powoduje szarpanie i jest to zwiazane z impulsatorem( Predkoscia_).

jakby cos to posiadam ecu AFN 028 906 021EF z usunietym immo oraz wstawionymi podstawkami , program pod konkrety silnik tez dalo bysie zrobic
pw

: pn lip 05, 2010 13:52
autor: luzur
Żeby temat nie umarł, napiszę że pojechałem z wtryskami (a miałem od ASV) do Nadarzyna do fachowca, okazało się że już nie tęgie ciśnienia :hmm: poniżej 200 bar na 270 - 280.

No to poprosiłem o regulację ale już na końcówkach Fratelli 216 :grin:

Po montażu "nowych" wtrysków, kąt przestawił się na 46, dawka czasem oscyluje w okolicy 3 mg, objawy zniknęły. No i parę koni doszło, wyraźnie czuć lepszy power.

Pojawiło się natomiast inne szarpanie :jezor:

Przy stałej prędkości obojętnie na jakim biegu, jak tylko dotykam gazu, telepie silnikiem.

Ustawię jeszcze kąt i zmniejszę nieco dawkę i się zobaczy.

Pozdrowienia

: pn lip 05, 2010 13:59
autor: Fucker
luzur pisze:Ustawię jeszcze kąt i zmniejszę nieco dawkę i się zobaczy.
Nic ci to nie pomoże. Próbowałem wszystkiego.


Zdam relację jak uda się dzisiaj zamontować pompę do mojego 1Z z ALH.
Wydaje mi się, że pompa na małej fali nie wyrabia i dlatego szarpie przy niskich obrotach. Zobaczymy co się stanie jak zmienię pompę. Tylko muszę znaleźć w jakiej kolejności podłączyć piny z nowej pompy..., bo wtyczkę muszę przerabiać.

: pn lip 05, 2010 18:04
autor: luzur
Przełóż nastawnik. Zakładając że jest OK.

Znaczy przełóż pompę i załóż nastawnik ze swojej pompy z odpowiednią wtyczką.

Pozdr.

: wt lip 06, 2010 10:27
autor: Fucker
luzur pisze:Przełóż nastawnik. Zakładając że jest OK.
Takie cos odpada, bo nie mam zamiaru rozbierać starej pompy 1Z z tak małym przebiegiem.

Po przekładałem piny do wtyczki, którą sobie załatwiłem. I jest teraz ORI. Bez lutowania, czy cięcia.


Pompa przełożona.
Bez problemów się nie odbyło. A problemy były spore. Jak znajdę więcej czasu zdam relacje. Teraz idzie jak przecinak, ale na ECU 16 bit. Na 8 bit nie chciał jechać, kulał się jak by miał 75PS.

szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

: ndz wrz 26, 2010 12:03
autor: Fahoo
Fucker, miałes opisac gdzie te problemy?

szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

: pn wrz 24, 2012 21:43
autor: speckom
jak to jezdzi normalnie ze sterownikiem 16bit od afn a ? A turbo zwykle? Ja jak zalozylem kompa z afna to niechcial wogole jechac.

szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

: pn wrz 24, 2012 22:04
autor: Fahoo
i nie bedzie to poprawnie działac,bo mapa n75 jest inna a w zasadzie jest a w ahu nie ma to tak w uproszczeniu

szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

: ndz gru 30, 2012 12:08
autor: speckom
dało by rade założyć głowizke pompy z sdi ( bo taka mam zdrową ) do 1z ,bo moja to już padaka.szarpie juz na maxa ,a natawników już chyba ze 4 wsadziłem ,wszystkie sprawne i wyczysczone ( na innych autach sprawdzane i jest ok ) a na moim trupie i tak szarpie. podejżewam ,że to pompa pada,choć jak wsadziłem 216-stki to jedzie super,tylko w niskich obrotach szarpie jak ma ciezko i musze zżucac na niższy bieg. na ori wtryskach z 1z mniej szarpie prawie nie wyczuwalnie ale szarpie.nie wiem jak z kompem od 16bit ahu by sie zachowywał ,bo ten komp mój może juz też padaka. szukam tego kompa,jak znajde to sie okaże.ale pompe i tak wywalam bo leży mi ta od sdi a wyglada w środku jak nowa.

szarpanie na 4-5biegu 1200-1500obr

: ndz gru 30, 2012 12:30
autor: Fucker
Tłoczek się przyciera i szarpie skoro nastawnik ok.