Strona 7 z 9

: wt gru 08, 2009 01:20
autor: t0mal
Jak będziesz miał dużą pompę, to będzie o niebo elastyczniejszy, nawet na dużym turbie, można np wyprzedzać na piątym biegu już od 70km/h, jak masz poszerzony zakres obrotów to możesz wrzócić na trójkę i wyprzecić ze 3 tiry, następny bieg wkładasz przy około 130.

[ Dodano: 08 Gru 2009 00:22 ]
No może ze 2 tiry, przy trzech już trzeba zmienić bieg.

: wt gru 08, 2009 01:24
autor: marcinas1983
t0mal, no dobra.... ale czy na pompie 10mm i turbo k24/T3 idzie zrobić tak, żeby auto zachowywało się tak jak teraz na pompie 9mm i k14?? :) . Czyli moment zaczyna rosnąć od 2.2 tys obr/min??

: wt gru 08, 2009 01:26
autor: finch
marcinas1983 dobre pytanie :D: :pub:

: wt gru 08, 2009 01:26
autor: t0mal
Jak będziesz oglądał to patrz takie, które widać, że nie stały długo, bierz takie np które są uświnione w paliwie, spróbój założyć klin i koło i pokręcić - powinna ładnie sprężynować, nie może się zacinać przy obracaniu - im mocniej sprężynuje tym fala wyższa :)

: wt gru 08, 2009 01:28
autor: finch
t0mal, thx na pewno się przyda,

: wt gru 08, 2009 01:32
autor: t0mal
marcinas1983 pisze:t0mal, no dobra.... ale czy na pompie 10mm i turbo k24/T3 idzie zrobić tak, żeby auto zachowywało się tak jak teraz na pompie 9mm i k14?? . Czyli moment zaczyna rosnąć od 2.2 tys obr/min??


Nie, nie wiem bo nie mam 10mm :p :) Ale nie ma porównania generalnie, na K14 to byłą taka szarpanina - nic się nie dzieje i nagle kop, a po chwili zamuła przy 5000.

Na T3 i 11mm jedzie się o wiele płynniej, do 2000 jest diesel coś dmucha, może jakieś 0.1, potem sprężarka się rozpędza, aby przy 3000 łądować 1.8bara(tyle mi dmuchała na max) i urywa głowe do 5800 :)

[ Dodano: 08 Gru 2009 00:37 ]
Na K14 i pompie 1V załatwiłem skrzynię i sprzęgło, na 9mm drugie sprzęgło już dogorywało, ale po zmianie turba odżyło, potem zrobiłem pompę i poleciały przeguby :)

: wt gru 08, 2009 12:13
autor: JABcok20
marcinas
mam kompletny 10mm ale fala przydałaby sie wyższa.

: wt gru 08, 2009 17:23
autor: marcinas1983
Obecnie u mnie na 9mm pompie i k14 dopiero od 3 biegu był full boost. Na 1 i 2 biegu turbo nie pompowało maksa.... pompowało maksa jak wcisnąłem gaz do dechy, na 3 biegu nie trzeba było cisnąć na maksa żeby 1.4 bara nadygało k14. Zobaczę jak to będzie gdy założę 10mm bo już u mnie w garażu leży i czeka aż rozwiążę problem z IC :helm: .

: wt gru 08, 2009 23:50
autor: finch
JABcok20 powiedz jak pracuje silnik z VNT?(obroty moment moc, kiedy startuje turbo)

Napisz też coś szerzej o sterowaniu które miałeś u siebie. (jaki to był układ, które zmienne analizował i co było el. wykonawczym)

: śr gru 09, 2009 00:02
autor: JABcok20
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1677470#1677470
posze...

więc tak. dzisiaj zwiekszylem cisnienie w pompie bo mi coś za dużo palił.samochód na vnt po nagłym wciśnięciu gazu od razu pompuje ciśnienie ale dzisiaj zauważyłem że gdy jade na czwartym biegu przy 2000 i depne nagle gaz chile jest zamulenie i nie pompuje ciśnienia ale to pewnie wina źle wyregulowanego lda( musze zrobic korekty po zmianie cisnienia i dawki...

Ogólnie sterowanie nadaje sie tylko do sprintu a na trase to wyłącznie po zmniejszaniu ciśnienia do np. 0,1 -0,3 żeby nie wstawało za bardzo ciśnienie. Turbo pompuje od razu( dobrze wyregulowane lda) czyli deptasz i masz 1 bar i to jest właśnie kiepskie w tym sterowaniu bo pewnie silnik sie dusi przy zbyt dużej dawce powietrza.

[ Dodano: Wto Gru 08, 2009 23:09 ]
układ można by wyposażyć w koło od corsy b z walu i czujnik do tego koła , podłączyć to do układu zmieniającego impulsy na napiecie stałe i wyregulować to do pożadanego ciśnienia wzgledem dawki ale tak czy inaczej ciężko byłoby to wyregulować.

[ Dodano: Wto Gru 08, 2009 23:16 ]
oczywiście można pokusic się o zrobienie jakiegoś potencjometra na pedale gazu który wraz z głębokością wciśnięcia gazu dawałby większe napiecie a uklad zależnie od wielkości napięcia zmieniałby granice maaksymalnego ciśnienia (które stara sie cały czas utrzymywać).

[ Dodano: Wto Gru 08, 2009 23:30 ]
Na dniach obnize wartośc napiecia w układzie do 8v i zobacze jak zareaguje wielkośc ciśnienia w układzie , jeśli spadnie przy maksymalnie wciśniętym pedale gazu do ok 0,1-0,5bara to na wejści ewystarczy zamontować jakis potencjometr zmniejszający napięcie i jakoś sie to wyreguluje...

[ Dodano: Wto Gru 08, 2009 23:33 ]
finch pisze:JABcok20 powiedz jak pracuje silnik z VNT?(obroty moment moc, kiedy startuje turbo)
tak jak pisałem : na k14 sprzęgło się ślizgało , na T3 nie a na vnt czas do 100 spadł jeszcze niżej i sprzegło jeszcze wytrzymuje. obroty to do 6000 kręce maksymalnie wyżej nie potrzebuje :helm:

: pn gru 21, 2009 01:25
autor: Amynue
Pozwólcie że dołączę się do tematu... W moim SBku padła turbina (K14), mam pod ręką Garretta T3 ale jeżdżę głównie po mieście i zastanawiam się czy lag nie będzie zbyt dokuczliwy. K14 dawało wyraźnego kopa w okolicach 2500RPM, przy ilu obrotach bedzie wstawać T3 na SBku bez żadnego kombinowania? Może lepiej poszukać K14/T2?

: pn gru 21, 2009 07:51
autor: Ł-u-k-a-s-z
Amynue, t3 moze wstawac nisko trzeba ustawic kat wtrysku bez tego lag moze byc dokuczliwy ,moim zdaniem jak czesto jezdzisz po miescie to k14 wzupełnisci wustarczy druga sprawa ze w sb masz chlodzenie turbo a jr nie było i t3 nie ma przewodów jak sie myle to mnie poprawcie pozdro

[ Dodano: 21 Gru 2009 06:55 ]
u mnie t3 na 4,5 biegu wstaje juz powyrzej 2200 gorzej z 1,2 trzeba niezle sie nakrecic na 3 powyrzej 2600. t3 to duza turbina wiec potrzebuje wiekszego obciarzenia niz k14 zeby chulac

: pn gru 21, 2009 11:26
autor: t0mal
Amynue, jak planujesz mocniejsze doładowanie silnika to ładuj T3, dla mnie jest w sam raz - nie za duża nie za mała, jak jeździsz spokojnie to może nawet obniżyć spalanie.

: czw gru 24, 2009 22:37
autor: Amynue
Kupiłem od JABcok20 K14. Może w przyszłości gdy K14 okaże się za mała wypróbuje T3.