Strona 7 z 8

Koło jednomasowe valeo

: pn cze 15, 2015 17:15
autor: wesol
t0mal pisze: wesol napisał(a):
PRzy silniku np tdi mamy nie co 360 stopni suwa pracy a co 720.


Niee nie co 720 - tyle to jest w silniku jednocylindrowym, ale tak pomyliłem się, suw pracy jest co 180°, ale było już późno w nocy, wybaczcie Już poprawiam.
Znowu zle jesli odnosisz sie to mojej wypowiedzi jako ze ja napisalem ze tdi to te 180 stopni jest bledem bo nei gadamy ze jest co 180 stopni bo silnik jest 4 garowy. ja napisalem tdi a jak bedzie chodzilo o V6 albo V8 a nieaj boze o V10 to juz bedzie inaczej. zawsz epodaje sie dla pracy jednego tłoka z calego silnika bo wtedy nie jest to istotne czy jes to nawet 1.2 czy 1.4 tdi R3 czy 5.0 tdi V10. Wtedy caly cykl trwa dw aobroty walu. Tym sie rozni dwusuw ze potrzebuje do pelnego cyklu pracy jeden obrot walu.

Co do mas to tka jak obiecalem. Dwumas od btb wazylem przed chwileczka i wazy 13 kg. ( sam dwumas).
Czesc wtórna czyli ta lzejsza masa w kole zamachowym wazy 3.2 kg.
Docisk wazy 5 kg. Zwazyc cos jeszcze?? A wychylenia miedyz masami w skrejane pozycje to chyba nigdy nie wystepuja. Moz eprzy mega obciazeniu nie wiem pryzczpka pdoczpeiona i pod gore z ladunkiem to moze moze. A wywnioskujesz to po tym jak sciagniesz takie wytrzaskane kolo zamachowe powiedzmy lekko juz zatarte i wezmiesz sobie to kolo zainstalujesz w imadle i łychą bedziesz probowal w skrajne pozycje przemiescic ta wtórna mase. Ja to robilem to wiem Moge ci nawet pwoiedzie ci ile sie da przestawic tre masy - w stopniach ci to zmierzyć czy w ilosciach zebów na wiencu??

Koło jednomasowe valeo

: wt cze 16, 2015 20:42
autor: tomek08
Witam,
stefano189 pisze:tomek08, może potwierdzić że pedał sprzegła po konwersji na jednomas chodzi jak w benzyniaku. Gładko i przyjemnie. Bez strat na komforcie.
Dokładnie jak pisze stefano.
t0mal pisze: Uszkodzonego dumasu zapomniałeś dodać, co do przyspieszenia to kwestia jest dyskusyjna - dwumas umożliwia szybszą zmianę biegów, ale z drugiej strony na sztywnym kole szybciej się startuje.
Związku z prędkością maksymalną nie widzę, musiałby mi ktoś wytłumaczyć. Wydaje mi się, że albo to kwestia warunków (np niższa temperatura) albo stare uszkodzone sprzęgło miało uślizg przy takiej prędkości.
.
Sprzęgło nie miało uślizgu.
Pozdrawiam.

Koło jednomasowe valeo

: wt cze 16, 2015 21:00
autor: wesol
t0mal pisze:dwumas umożliwia szybszą zmianę biegów, ale z drugiej strony na sztywnym kole szybciej się startuje.
Mysle ze tych bardziej ogarnietych w temacie to rozbawil ten tekst. Sprzeglo na uczelni mialismy nazywane wzmacniaczme moenetu obrotowego. nie ma takeije opcji by dwumas umozliwial szubsza zmiene biegów niz jednomas. Ciezkie wbijanie biegow czyli jak by nie patryzl utródnienie w jezdzie mialem jak mi sie dwumas rozklekotal i sprzeglo nei bylo wysprzeglen do konca a czmeu nie bylo wysprzeglane to chyba nie musze ipusywac. Chyba ze bardzo ładnie poprosicie.
t0mal pisze:Tak to wygląda w uproszczeniu i dlatego silnik na dwumasie pracuje bardziej równomiernie.


Jest to kolejna przyczyna dla którego niemal każdy diesel ma dwumasa i jedno z założeń konstrukcyjnych - nie chodzi tu o osiągi, ale o zmniejszenie zadymienia spalin przy przyspieszaniu.
Sorry ale to tez rozbawia do łez. Nie ma wplywu na emisje spalin. Poza tym wkrecanie sie na obroty to chodzi o wkrecanei sie na psotoju jak masz zapeity bieg ale wcisniete jeszcze sprzeglo i nagle wciskasz gaz to silnik z lekkim kolem wkreci sie na obroty szybciej.

Koło jednomasowe valeo

: wt cze 16, 2015 23:45
autor: t0mal
Jezu po co pisać takie posty, jak uważacie, że piszę głupoty to zgłoście do moderacji niech usuną.

Marnuję czas przed kompem pisząc całkiem nie krótki post, szukam informacji, a gdy czytam odpowiedzi to normalnie ręce opadają!
Burzycie się jakby nie wiadomo co się stało, czy to najważniejsza rzecz w życiu czyj post jest na wierzchu?
wesol pisze:Mysle ze tych bardziej ogarnietych w temacie to rozbawil ten tekst.
Co to jest za pisanie w stylu 'rozbawił mnie ten tekst'? To jest dyskusja? Ludzie..

Gdzie argumenty? Wszystko co piszę możecie sobie przeczytać w ogólnie dostępnych artykułach w necie.

No ale skoro tak się bawimy to proszę bardzo, nie mam nic przeciwko.
Tym razem to nie ja będę pisał odpowiedzi, posłużę się cytatami.

Zacznijmy od końca.
wesol pisze:Sorry ale to tez rozbawia do łez. Nie ma wplywu na emisje spalin.
Koło dwumasowe pozwala obniżyć obroty biegu jałowego w silniku czterocylindrowym nawet do 700 obr./min bez szkodliwego wpływu na trwałość układu korbowo-tłokowego. Niskie obroty biegu jałowego obniżają emisję spalin i zmniejszają zużycie paliwa.
Źródło
Wraz z rosnącymi i coraz bardziej restrykcyjnymi normami emisji spalin stosowanie koła dwumasowego staje się niemal nieuniknione.
źródło
Stosowanie koła dwumasowego pomaga również producentom spełniać rygorystyczne normy emisji spalin, a co za tym idzie obniżać spalanie.
źródło
combine the proven DMF benefits of improved fuel economy and emissions through smoother, lower-inertia drivetrain operation
żródło
European roads currently use DMF technology to aid comfort and reduce fuel consumption and CO2 emissions.
źródło
wesol pisze:nie ma takeije opcji by dwumas umozliwial szubsza zmiene biegów niz jednomas
Oprócz eliminacji drgań, atutem koła dwumasowego jest zmniejszenie momentu bezwładności po stronie silnika, co ułatwia zmianę biegów oraz zwiększa trwałość synchronizatorów.
żródło
Ponadto koło dwumasowe zostało zaprojektowane w taki sposób aby ułatwić zmianę biegów, sprawiając tym samym, że jazda samochodem staje się bardziej komfortowa
żródło
The dual mass flywheel eliminates excessive transmission gear rattle, reduces gear change/shift effort, and increases fuel economy.
źródło
wesol pisze:Co do mas to tka jak obiecalem. Dwumas od btb wazylem przed chwileczka i wazy 13 kg. ( sam dwumas). Czesc wtórna czyli ta lzejsza masa w kole zamachowym wazy 3.2 kg. Docisk wazy 5 kg. Zwazyc cos jeszcze??
Świetna robota, sztywne koło z 1Z waży ponad 10 kilo + masa docisku, czemu to dowodzi?
t0mal pisze:Pierwsza masa, która jest na sztywno zamocowana do wału korbowego zawsze jest lżejsza niż tradycyjne koło zamachowe - to poprawia reakcję na gwałtowne wciśnięcie pedału gazu
Duży „zamach” powoduje opóźnione reakcje silnika na gaz i ogólnie ociężałość silnika, który musi rozpędzać ciężkie koło. Lekkie koło zamachowe jest więc korzystniejsze, ale jego stosowanie ma swoje wady. Redukcja masy prowadzi do wibracji na niskich obrotach silnika. Przenoszone są one na skrzynię biegów, co powoduje jej szybszą eksploatację. Problem wspomnianych wibracji rozwiązuje dwumas zbudowany z dwóch lżejszych kół zamachowych
źródło
wesol pisze: A wychylenia miedyz masami w skrejane pozycje to chyba nigdy nie wystepuja. Moz eprzy mega obciazeniu nie wiem pryzczpka pdoczpeiona i pod gore z ladunkiem to moze moze.
Nie wiem, głupi jestem, nie znam się, tylko cytuję.
Koło dwumasowe zbudowane jest z dwóch tarcz które połączone są ze sobą za pośrednictwem sprężyn (tłumika drgań), które mogą się uginać nawet o 90 stopni
źródło
Adamm pisze:t0mal, uważasz że koło czy to sztywne czy dwumasowe ma wplyw na sile z jaka sie wciska sprzeglo ?
Samego koła - nie
Natomiast sprzęgło pracujące z dwumasem ma inną konstrukcję -może być bardziej miękkie (ale wcale nie musi)
t0mal pisze:Oprócz tego jest teoretyczna możliwość zastosowania słabszej sprężyny docisku, ale czy się stosuje to nie wiem, nie mierzyłem
Natomiast wiem na własnym przykładzie, że zamontowanie do Audi A6 2.0 tdi zestawu Valeo ze sztywnym kołem powoduje, że sprzęgło pracuje ciężej niż na nowym dwumasie, który później też zamontowałem do tego auta.
Były dokładnie takie objawy jak w tym artykule:
W autach posiadających koło dwumasowe nie poleca się wymiany na zestawy kół ze sztywnym kołem, ponieważ tego typu rozwiązanie może negatywnie wpłynąć na zużycie układu napędowego. Skutki takiej zamiany to: zwiększone realne ryzyko uszkodzenia skrzyni biegów, mechanizmu różnicowego, czy półosi napędowych. Ponadto musimy użyć więcej siły do zmiany biegów oraz przy wciskaniu sprzęgła, zwiększa się też hałas pracy na wolnych obrotach.
źródło

Koło jednomasowe valeo

: śr cze 17, 2015 06:31
autor: wesol
No i bedziemy sie sugerowac na tym co pisza w artykułach. Mysle ze mozna by wszelkie uczelnei zlikwidowac bo bedziemy si eopierac na artykułąch i moto-światach. Bawi mnie to ze umozliwia szybsza zmiene biegow a w atych artykulach pisza zeby zbytnio szybko nie zmieniac biegów.

No a to z jednego z artykułów:
1. Ekologia. Koło dwumasowe pozwala obniżyć obroty biegu jałowego w silniku czterocylindrowym nawet do 700 obr./min bez szkodliwego wpływu na trwałość układu korbowo-tłokowego. Niskie obroty biegu jałowego obniżają emisję spalin i zmniejszają zużycie paliwa.
2. Łatwy rozruch. W dieslach umożliwia delikatniejszy rozruch i gaszenie silnika bez charakterystycznego "telepania" zespołem napędowym. Przedłuża to życie poduszek mocujących zespół napędowy.
3. Osiągi. Koło dwumasowe umożliwia podnoszenie momentu obrotowego (szczególnie diesle) bez konieczności wzmacniania układu korbowego. Samo z siebie podnosi moment o 5-10%.
4. Trwałość. Obecność koła dwumasowego zwiększa trwałość synchronizatorów skrzyni biegów oraz przegubów napędowych w wyniku ograniczenia przenoszonych na nie szkodliwych wibracji.
5. Komfort. Rozwiązanie zmniejsza drgania, szczególnie w najbardziej newralgicznym zakresie zakresie do 1500 obr./min, w którym wibracje silnika są najwyższe. Poprawia to komfort jazdy. Znikają też hałasy skrzyni biegów na postoju.
6. Mniejszy hałas. Koło kompensuje gorsze własności tłumiące stopów lekkich, z których coraz częściej wykonuje się bloki silnika (zamiast z żeliwa).

Przeciez nic s enei zgadza- obroty jak byly tak sa, Rozruch ze wzgledu na ochrone DM zdlawiony i sa problemy, Osiagi na hamowni sa te same niech nei pitola ze mi pryzbedzi eod dwumasy 20 do 40 Nm bo to juz paranoja,Trwalosc skrzyni na jendoma sie ma sie dobrze i nei jeden na jednomasie przeturlal pol banki a poza tym caddy tdi mialy tez jednomasy i tam o trwalosc sie nie dba?? Komfort to zalezy kto jak postrzega to bo mzo ei jest neico leiej ale chyba tylko przez perwsze 40 tys na nowym DM a pozniej to juz tylko gorzej. TO nie żaróka ze swieci, swieci i nagle gasnie- nie dziala. Tu sie psuje etapami. Halas?? no to mnei tez rozbawili- przyjedz do nie to sobei prownas halas i jak drga silnik i ile roboty maja poduszki na jednomasie.

Koło jednomasowe valeo

: czw sty 14, 2016 07:12
autor: Dzaba83
witam kolegow

niestety i mnie spotkala ta przyjemnosc :(
czyli mozna pakowac kolo sztywne chodzi mi o sprzeglo z kolem sztywnym VALEO po rabatach moge miec za 900 zl do golfa 1.9 110km ASV ?? czy lepiej kolo od G60 i sprzeglo sachs jak gdzies to przeczytalem na forum czy to valeo bedzie dobre ??

Re: Koło jednomasowe valeo

: czw sty 14, 2016 09:02
autor: deskjet
U mnie prawie 50tys zrobione na zestawie Valeo i jest git

Koło jednomasowe valeo

: pt sty 15, 2016 00:33
autor: t0mal
Do ASV myślę, że można założyć sztywne koło, nie powinno być problemu.

Koło jednomasowe valeo

: pt sty 15, 2016 07:36
autor: wesol
kolo 1Z oraz sprzeglo G60 i po sprawie. Zestaw za 400-500 zl nie wiecej i mamy chyba nawet lepiej jak nowe valeo

Re: Koło jednomasowe valeo

: pt sty 15, 2016 11:00
autor: lg1984
wesol moze wiesz czy do kola Valeo podpasuje docisk z g60? Chodzi mi czy bedzie pasowac na bolce?

Koło jednomasowe valeo

: pt sty 15, 2016 13:59
autor: wesol
Nie sprawdziłem.

Koło jednomasowe valeo

: pn sie 21, 2017 16:54
autor: pepepe
Mój mechanik wyciął te dwa wystające bolce 3,4 centymetrowe bo inaczej nie wlożyłby docisku. Dobrze zrobił?

Koło jednomasowe valeo

: pn sie 21, 2017 17:50
autor: wesol
No taczej nie. Jak to wyciagnal dwa? A trzeci? Po to sa te kolki ustalajace by docisk trafil idealnie na zamach. Przesuniecie o milimetr dwa to powazne przesuniecie masy.

Koło jednomasowe valeo

: pn sie 21, 2017 18:35
autor: pepepe
Nie no przykręcił na śruby tarcze do koła zamachowego ale mówił że te bolce nie pasowały więc wyciął bo wystawały i nie można było przyłożyć :)

Kurcze, kumpel z pracy ma sprzęgło VR6 i zestaw do niego za 300zl i chce mi sprzedac bo u siebie zrobił niedawno 250kucy...