Strona 7 z 12

: wt lis 24, 2009 18:32
autor: DaroD
NightRider pisze:Mowa tutaj o kolanku z turbiny do kolektora?
Dokladnie

: wt lis 24, 2009 18:39
autor: Toshiba
Muszę jutro u siebie sprawdzić. Bo ściana grodziowa za turbiną jest w oleju. Aż zacieki są. Turbo całe w oleju.

: wt lis 24, 2009 18:42
autor: DaroD
A co kolego NightRider, masz podobny problem?

: wt lis 24, 2009 18:46
autor: Toshiba
Po prostu zastanawiam się dlaczego turbina mi tak strasznie rzyga olejem... Że aż na ścianie grodziowej są zacieki oleju. Tak jakby po załączeniu turbiny tryskał olej.

: wt lis 24, 2009 19:05
autor: arwam
DaroD, trochę tego za dużo jest ale zrób tak jak mówiłem ze szmatką jakąć
i najlepiej po rozruchu z rana. wtedy będzie wiadomo wszystko

: wt lis 24, 2009 19:31
autor: DaroD
arwam pisze:DaroD, trochę tego za dużo jest ale zrób tak jak mówiłem ze szmatką jakąć
i najlepiej po rozruchu z rana. wtedy będzie wiadomo wszystko
ok. Zrobie tak jak mowiles. A narazie wielkie dzieki :pub:

: śr lis 25, 2009 10:18
autor: kkolekk
co myślicie na temat wrzucenia dwóch turbin kkk14 zamiast jednej dużej

[ Dodano: 25 Lis 2009 09:22 ]
dodam że ta większa to musiałoby być coś większego niż kkk24 lub t3

: śr lis 25, 2009 10:58
autor: arwam
kkolekk pisze:co myślicie na temat wrzucenia dwóch turbin kkk14 zamiast jednej dużej
Kolega toffic ma w 16V włąsnie podobny patent z tym że on chyba używa Garrettów T2

będzie późno wstawać. myślę że można spróbować zastosować równolegle np T2 i T3.
Mają wieksze częsci wydechowe i nie będa tak silnika dławić jak turbiny KKK.
jak koledze niedawmoczyściłem KKK K24 to szczelinę spalinową miał tylko minimalnie może wiekszą jak T2 lub taką samą.
natomiast T3 ma juz sporo wiekszą szczelinę .
za to znowu w turbinach KKK są wydajniejsze kompresory ale myślę że sukces jest w tym żeby silnik jak najmniej dławić na wydechu

: śr lis 25, 2009 11:16
autor: Biperr0
Do takiego rozwiązania już potrzeba by przerobić kolektor a to nie jest proste... Ale pomysł niezły,z tym że ja bym wsadził dwie k24:D Podwójna moc takiego turba byłaby obłędna :bigok:

[ Dodano: 25 Lis 2009 10:29 ]
Tak odbiegając od tematu to Turbiny Garretta są o wiele droższe od KKK. :blush: Przed chwilą patrzyłem na allegro i serio po pare tysięcy chodzą...

: śr lis 25, 2009 11:50
autor: arwam
Biperr0 pisze:Ale pomysł niezły,z tym że ja bym wsadził dwie k24:D Podwójna moc takiego turba byłaby obłędna
lag też.
trzeba pamiętać że diesel to nie benzyna że możnago kręcić w nieskończoność.
max to około 6-7tys rpm

: śr lis 25, 2009 12:03
autor: t0mal
Chyba, że wstawić wytwornicę spalin, jak w systemie hyperbar :bigok:
Myślę, że bez poważnych modyfikacji niewiele można na cudować, bo poprostu zabraknie miejsca pod maską.

Możnaby silnik wyremontować, następnie odprężyć z 33 bar do powiedzmy 28 poprzez modyfikację tłoka, wogóle najlepiej wymienić tłoki na odporniejsze na puchnięcie, do kompletu mega turbo może być na vnt, zwiększenie wydajności pompy olejowej + chłodnica oleju.

Taki AAZ powinien teoretycznie wytrzymać ponad 2 bary doładowania, odprężenie silnika pozwoli lać więcej paliwa, bo będzie mniejszy wzrost temperatury podczas sprężania.

: śr lis 25, 2009 12:09
autor: arwam
t0mal pisze:Myślę, że bez poważnych modyfikacji niewiele można na cudować, bo poprostu zabraknie miejsca pod maską.
jak Ci miejsca mało pod maską za silnikiem to pochylasz silnik do przodu tak jak miałem pochylonego AAZ'a.


a co do mega turbo na VNT takie turbo w codziennej jeździe prawie by ciśnienia nie zbijało i co za tym idzie szybko by się zapiekło.
jeśli już mocno modzić to jestem zdania że należy pakować turbo na WG ze względu na moc która jest wtedy wyd\soko położona i nie powinno sięsilnikowi stać bo VNT daje dość nisko max moment co jest zabujcze dla silnika.
u mnie teraz NA GT2052V moment obrotowy przypada na okolice 2000-2400rpm.
nie powiem żeby to było za przyjazne dla silnika i sprzęgła

: śr lis 25, 2009 12:15
autor: t0mal
Ciekawe, czy takie by wlazło :bigok: http://allegro.pl/item824442554_turbo_t ... ralis.html podobno też zmienna geometria, tylko nazywa się VGT

System zmiennej geometri w wykonaniu holseta polega na regulowaniu wielkości szczeliny muszli części wydechowej. Wokół turbiny znajduje się pierścień, który wsuwa się bądź wysuwa regulując przepływem spalin wpadających na wirnik.

: śr lis 25, 2009 12:34
autor: arwam
t0mal,

to nie jest VNT tylko turbo ze zmienną szerokością szczeliny spalinowej. poprostu w zależności od ciśnienia doładowania i przepływu spalin zwięszka lub zmniejsza prześwit gardła w gorącej części turbiny.
w efekcie podobne działanie jak na WNT z tym że powinno być lepiej na wysokich obrotach