Strona 7 z 23

podgrzewacz płynu chłodniczego.

: pn sty 28, 2013 00:54
autor: tberent
krzysiek1aa pisze:Ale świeczki nie grzeja wykreciłęm wszystkie 3 i na krótko sprawdziłem wygladają na dobre:)
przedzwoniłem też kable idące do świec i ok
ja wiem że to trywialne ale bezpiecznik sprawdziłeś?? bo z tego co piszesz to muszą grzać

Re: podgrzewacz płynu chłodniczego.

: pn sty 28, 2013 16:51
autor: krzysiek1aa
edido pisze:Przekaźnik steruje komputer podając masę, plus jest na stałe na cewce przekaźnika. Jeżeli przekaźnik nie działa po spełnieniu warunków ( spełnia wag to pokazuje) trzeba szukać w instalacji - przerwany przewód, brak styku. Przekaźniki sprawdzone czy działa cewka i czy jest przejście na stykach?
2 tygodnie temu pomierzyłęm miernikiem wszystkie styki to fotka
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/89b ... f9251.html" onclick="window.open(this.href);return false;
A jak sprawdzić czy ta cewka działa?? rozumiem że znajduje się w środku przekaźnika??
tberent pisze:ja wiem że to trywialne ale bezpiecznik sprawdziłeś?? bo z tego co piszesz to muszą grzać
Bezpieczniki mam ok dodatkowo sprawdziłęm je dzisiaj, jedyne co znalazłem to odleciał kabelek w kostce na rozruszniku są tam 4 i odpadł nr 4, odrazu przylutowałem na krótko :)

Re: podgrzewacz płynu chłodniczego.

: pn sty 28, 2013 19:29
autor: edido
Przekaźnik najlepiej sprawdzić wyciągając z samochodu i podając napięcie na styki 85 - 86 obwód sterowania. Przekaźnik powinno wyraźnie słychać - styki 30 - 87 to obwód główny przekaźnika - sprawdzić przejście omomierzem.

Re: podgrzewacz płynu chłodniczego.

: wt sty 29, 2013 16:20
autor: ZWIREK1
Witam
edido zapomniałeś napisać że 85 to minus a 86 to plus sterowania przekaźnik aby go nie uszkodzić .
Pzdr

podgrzewacz płynu chłodniczego.

: wt sty 29, 2013 17:14
autor: wesol
przekaznik wyciagniety mozna traktowac dowolna biegunowoscia. Dzial tak samo. Cewka ma wytworzyc tylko pole magnetyczne tym samym zalacza styki. Bezposrednio wpiety do auta to juz inna bajkai tu chodzi o nie ufajczenie kabloteki aczkolwiek czesc jest zabezpieczona bezpiecznikiem.

podgrzewacz płynu chłodniczego.

: wt sty 29, 2013 20:18
autor: krzysiek1aa
Niestety je sprawdziłęm i są sprawne ten 53 po daniu zasilania cyknie i miedzy 30 a 87 tworzy się mostek, a przekaźnik nr 100 taak samo tyle że zasilanie dałem na 1 i 2, a mostek zrobił się na 3 i 5,
i gdzie ja mam dalej szukać problemu,
bezpiecznik od podgrzewania jest tylko 1 ?? na akumulatorze ??,

podgrzewacz płynu chłodniczego.

: pt kwie 26, 2013 12:00
autor: karbit201
witam. mam pytanie dotyczące podgrzewaczy lecz troche różni się od poprzednich. potrzebuje wypiąć cały system z samochodu. nie jest mi potrzebny bo samochód będzie jeździł tylko latem a nie za bardzo mam na niego miejsce pod maską. odizolowałem przewody, idą do przekaźników 2 zasilania, jeden przewód do wnętrza samochodu (nie sprawdziłem jeszcze gdzie dokładnie) i 2 przewody do sterownika silnika. wystarczy wypiąć wszystkie przewody, zlikwidować piny przy wtyczce sterownika silnika ?? modę mieć potem jakieś problemy z tym?? wiązka pochodzi z audi a3 1999r. 1.9tdi 110km.

podgrzewacz płynu chłodniczego.

: pt kwie 26, 2013 20:06
autor: munior
karbit201 pisze:mam pytanie dotyczące podgrzewaczy lecz troche różni się od poprzednich. potrzebuje wypiąć cały system z samochodu. nie jest mi potrzebny bo samochód będzie jeździł tylko latem
Wyciagnij oba przekazniki podgrzewacza i tak jak by go nie było

podgrzewacz płynu chłodniczego.

: pt kwie 26, 2013 23:41
autor: karbit201
no tak. to oczywiste ale ja chce usunąć systemu dlatego że potrzebuje troche miejsca. nie zależy mi na tym żeby to tylko nie działało bo czemu miało by mi przeszkadzać :jezor: całość ląduje w golfie mk1 więc każdy centymetr pod maską się liczy

Re: podgrzewacz płynu chłodniczego.

: ndz lis 03, 2013 13:09
autor: takos
maciek12345 pisze:Świece grzeją :) Wsadziłem rezystor 10 KOhm zamiast czujnika, temperatura na VAGu -10C. Widać zresztą w logu: Log (0 - 007,012,016).
Spróbuję jeszcze potencjometrem określić przy jakiej maksymalnej wartości włączają się świece i zmontować to wszystko na przekaźniku, tak jak jest na podanej wcześniej stronie.

Mała aktualizacja.
Temperatura spadła do -5C a na czujniku +3-4 stopnie więc czujnik do wymiany. Ktoś może wie jaką charakterystykę ma termistor znajdujący się w czujniku? Nie chce wymieniać całego czujnika, bo nowy kosztuje 70 zł.
Jak wstawienie rezystora wplynelo na prace silnika? Planuje zbudowac jakis uklad ktory wlaczy rezystor w orginalny uklad ale nie wiem czy komputer bierze pod uwage wartosc z czujnika tylko w momencie rozruchu/wlaczenia zaplonu/czy jakis okreslony czas po odpaleniu. Porblem polega na wyjechaniu z cieplego garazu na mroz, podgrzewacz sie wtedy nie wlaczy, bo ECU sprawdzilo temp przy odpaleniu, a nie odswiaza wartosci na bierzaco

podgrzewacz płynu chłodniczego.

: ndz lis 03, 2013 14:15
autor: wesol
to moze jakas lepiej czasówke do zalaczania tych swieczek dogrzewacza na np 5 minut czy cos w tym stylu. W sumie to ja tu nie widze zbytniego bledu producenta bo pewnie myslał w ten sposob ze jak ktos garazuje autko w cieple to po odpaleniu po co ma chodzic ten dogrzewacz skoro silnik jest w miare cieply a nie wymarzniety na -20 czy cos w tym stylu. Tu rozumiem ze chcesz wykozystac ten dogrzewacz jako urządzenie wspomagajace do osiagniecia temperatury roboczej w krótszym czasie.

Re: podgrzewacz płynu chłodniczego.

: ndz lis 03, 2013 15:29
autor: takos
wesol pisze:Tu rozumiem ze chcesz wykozystac ten dogrzewacz jako urządzenie wspomagajace do osiagniecia temperatury roboczej w krótszym czasie.
Dokladnie o to chodzi. jak juz jest ten podgrzewacz to niech dziala. W orginale jest tak zrobione, ze szybciej sie rozgrzeje od -20 do 90* niz od 5 do 90*

podgrzewacz płynu chłodniczego.

: ndz lis 03, 2013 15:45
autor: wesol
ale ten podgrzewac jest zalaczany na podstawie temperatury nie otoczenia tylko plynu chlodzacego co nie?? Czyli nawet po wyjechaniu z garazu na powietrze i zgaszenie silnika na 5 minut nic nie pomoze co nie??

podgrzewacz płynu chłodniczego.

: ndz lis 03, 2013 15:53
autor: takos
Podgrzewacz jest zalaczany na podstawie temperatury powietrza w kolektorze ssacym.