Strona 7 z 11

: pn sie 17, 2009 23:12
autor: JABcok20
ok ale zawsze mozna sprawdzic czy mozna podrzucic mu jeszcze do pieca :goof:

: pn sie 17, 2009 23:13
autor: t0mal
JABcok20 pisze:poszukiwaniu "agresywnej" fali
tylko widzisz tam było jeszcze napisane, że wałki w pompach wymieniają na grubsze, to skoro jak wałek pęka to myśle, że w 1.6 prędzej upierkręci się koło pasowe rozrządu na wale :? A wału chyba nie ma od czego podienić, w 1.7 sdi też jest klin.

: pn sie 17, 2009 23:17
autor: JABcok20
hehe tu masz racje. wiesz ja pojezdze tym tylko jakis czas , sprzedam jakiemus napalencowi bez turba i moze pompy a sam kupie sobie blok , skrzynie i głowice od tdika.
nie wiesz jak wyglada spalanie w mtdi?

[ Dodano: Pon Sie 17, 2009 23:18 ]
a pompe to moze zamienie z jednym ziomkiem. ma 1.9td a podobno od nich biora korpusy do modzenia. czemu???

: pn sie 17, 2009 23:21
autor: t0mal
No mtdi bardzo mało pali, ktoś się chwalił niedawno że poniżej 5 l na tasie
JABcok20 pisze:podobno od nich biora korpusy do modzenia. czemu
Też niewiem :P może chyba tylko dlatego, że od 1.6 nie pasuje, z 1.9 jes więcej roboty jeszcze bo trzeba bolec uciąć w środku.

[ Dodano: 18 Sie 2009 18:12 ]
No i założyłem, przejechałem kawałek - nie jedzie i dymi na biało, a że pękła mi chłodnica jutro coś bardziej pomodze, jedno mnie zastanawia, podczas tej przejażdżki zawiesił mi się wtrysk - strasznie zaczął klepać i silnik nierówno pracował, czy to oznacza, że wtryski od 1V nie będą smigać z taką pompą czy, może to się ułoży? Dodam, że po ponownym odpaleniu ucichł.

: wt sie 18, 2009 20:08
autor: vision
t0mal pisze:No mtdi bardzo mało pali, ktoś się chwalił niedawno że poniżej 5 l na tasie
tyle to w mieście na trasie zjadł mi niecałe 4 :bajer:
. Pompa są hybrydowe a części z Fiat Croma 1.9TDI i Kia Carnival 3.0L TDI. Ma 11mm głowy, z 20mm główne wału i agresywną krzywki talerzu. .i jest to w formie ogłoszenia /sprzedaży i taka pompa z Cromy zasila mojego mTDI :jezor:

: wt sie 18, 2009 21:41
autor: JABcok20
pompa od cromy. wiem ze wszyscy szukaja. cos przerabiałes . jak amasz sprezyne od przyspieszacza kata. ori czy dorabiana?

[ Dodano: Wto Sie 18, 2009 21:48 ]
vision,
pochwal sie i wrzuc jakies zdjecie Twojej pompy:)

: wt sie 18, 2009 21:53
autor: Trochim
przepis przeciez prosty


ZDROWA pompa od 1.6/1.9 td

fala od pompy np 1.9D z Seata Ibiza, vw caddy itp nr 0460 484 071 chodzi o to aby "fala" była wysoka i przystosowana do tłoczka od 1.9 tdi (chodzi o szerokość bolca tak na marginesie)

przekładka kpl głowiczki z tdi i w/w fali już daje efekt kwestia wyregulowania

ew dodatkowe mody

[ Dodano: Wto Sie 18, 2009 9:57 pm ]
jeżeli chodzi o grubość wałka w pompie to w td nie ma to większego znaczenia wtryskiwacze stawiają mniejszy opór i w/w mniej się "stresuje"

: wt sie 18, 2009 22:01
autor: JABcok20
no dobra wy juz bawicie sie w te klocki jakis czas a ja dopiero co zaczynam zbierac info a u nas w naszym pieknym kraju rzadko kto wie o co chodzi z tym mtdi.
fala ma byc po prostu jak najwyzsza. a czy w starych pompach od diesla 1.5 albo 1.6 znajde taka fale( bo były chyba pompy 484

[ Dodano: Wto Sie 18, 2009 22:05 ]
0 460 414 058 od czego moze byc ta pompa??

: wt sie 18, 2009 22:06
autor: Trochim
kolego to chesz mtdi czy większą głowiczke w td, bo to różnica zasadnicza

: wt sie 18, 2009 22:13
autor: JABcok20
chce zrobic pompe i miec spokój gdy zmienie na tdi-ka, ale jak na razie chce wycisnac jak najwiecej z 1.6td.
głowiczke 10mm juz mam pin nie pilowany zbiera sie bardzo dobrze na 1 barze i bez icka ale... jedziłem 110 afn w seacie ibizie jakis czas i ... MAŁO mi:PPPP

wczesniej na ori 9mm MF zbierał sie nieziemsko na 1.3 bara i k14 rwał na dwójce a teraz hm na piątce idzie gites ale wyzsze obroty sa jakies ospałe?
mysle caly czas o kacie wtrysku, moze jest za wczesny na wyzszych???

[ Dodano: Wto Sie 18, 2009 22:14 ]
na mf szedł do samego konca 6000 a teraz chyba nie dalby rady, nawet wole nie sprawdzac... bo zdaje mi sie twardo pracuje

: wt sie 18, 2009 22:23
autor: Trochim
jak tak namieszałes z "falami" od tdi i sprężynami w przestawiaczu wtrysku to tak masz


przepis na pompe do td podałem wyżej do mtdi jest trochę inny

: wt sie 18, 2009 22:32
autor: t0mal
[ Dodano: 18 Sie 2009 22:43 ]
JABcok20, pakuj 12mm, a co się bedziesz bawił :)

: wt sie 18, 2009 22:55
autor: JABcok20
hehe:P
na dniach załaduje gt2052V od passata 2.5tdi automata, oczywiscie sterownie made by ventil i icka.

musze pomierzyc cisnienia w pompie( ale chyba jest git bo potrafi dmuchnac 1,5 bara (k14) na bezdymnej
tylko wqurza mnie to ze nie traci trakcji jak kiedys ale to moze przez brak icka...

: wt sie 18, 2009 23:39
autor: t0mal
Chyba bedziesz musiał dać pompiarzowi zarobić :chytry: kolega Trochim składał kiedyś sportowe pompy ludziom z forum, ale czy jeszcze się tym zajmuje?! On sam wie :hmm:

Jeśli masz taką samą falę a tłoczek ma w tym samym miejscu nacięcie na bolczyk to nie trzeba było czarować z tym timingiem, tyko zostawić jak było i powinno grać. Dokładne ustawienie początku wtrysku powinno pomóc, ja zaniem doszedłem ładu na poprzedniej pompie dobre dwa dni kiwałem ją to w jedną to w drugą strone, żeby ustawić tak, żeby najfajniej się zbierał.

A co do tej suszarki co ją zamieżasz zapakować - ostrożnie bo zdażało się, że duże doładowanie na niskich obrotach ukręcało wały, albo podpory się sypały.

[ Dodano: 18 Sie 2009 23:43 ]
Co mi jeszcze przychodzi do dłowy to przyspieszacz i jego cięgno, jeśli nie przykręciłeś jak było to może być tak jakbyś ciągle jeżdzil z wyciągniętym - efekt podobny do tego co piszesz brak mocy na wysokich obrotach.