Strona 7 z 7

: pt sty 22, 2010 01:11
autor: mk3gtp
Vitautas pisze: wymiana termostatu kolego...
miałem to samo i wymianiłem termostat (na wahlera) oraz płyn chłodzniczy i problem ustał. Co prawda przy temperaturach jakie dziś panują nie osiągam 90*C, ale 80* i troszkę ponad.
No musze to zrobić jak najszybciej, szkoda dusić golfa przy 70° :)
A myślałeś nad tym, żeby przykryć kartonem chłodnicę??
Ja próbowałem (bez kanału) i nie mogę się dostać między atrapę chłodnicy a chłodnicę...
Dzięki, pozdrawiam :)

: pt sty 22, 2010 22:52
autor: sagon
Oto co ja zauważyłem u siebie od dłuższego już czasu.
Jeżeli ruszam chwilę po odpaleniu silnika,obroty jak to na zimnym,max 2200,to silnik nagrzewa się zdecydowanie dłużej.
Jeżeli jednak pozwolę po odpaleniu popracować mu tylko max 10min na jałowym,to 90 łapie po 10ciu kilometrach przy identycznym stylu jazdy i temperaturze.

: sob sty 23, 2010 01:37
autor: rav220
Alex pisze:kupiłem nowy czujnik, wymieniłem i okazało się, że temperatura jest 90* C, czasami nawet troszkę powyżej. Wszystko niby jest dobrze, ale...
ile kosztowal ten czujnik ?

: sob sty 23, 2010 10:56
autor: marasek
Witam, ja mam podobny problem w moim golfie 4 TDI 101KM, temp silnika podchodzi zimą na 70 stopni a gdy stoje na przejezdzie kolejowym lub gdy jade mniejsza predkościa do temp spada. Wczoraj wymieniłem termostat, kupiłem firmy VERNET i bez zmian, czujnik sprawdzony jest sprawny. Nie wiem czy kupić inny czy poprostu sobie darować.

: sob sty 23, 2010 11:27
autor: pinoklas
marasek pisze:Witam, ja mam podobny problem w moim golfie 4 TDI 101KM, temp silnika podchodzi zimą na 70 stopni a gdy stoje na przejezdzie kolejowym lub gdy jade mniejsza predkościa do temp spada. Wczoraj wymieniłem termostat, kupiłem firmy VERNET i bez zmian, czujnik sprawdzony jest sprawny. Nie wiem czy kupić inny czy poprostu sobie darować.
Wymieniałem wczoraj termostat na wahlera silnik nagrzewa sie do 90 stopni 8 km. przy zakreconym ogrzewaniu , potem odkrecam ogrzewanie na max i wentylator na 2 bieg i temperatura spada o dwie kreski normalnie szok nie wiem o co chodzi .Wcześniej miałem golfa z tym samym silnikiem tylko wersja z climatronikiem i takich szopek nie było, rece opadają.Górny waż ciepły dolny zimny :crazy: .

: sob sty 23, 2010 14:18
autor: hx_malbork
rav220 pisze:
Alex pisze:kupiłem nowy czujnik, wymieniłem i okazało się, że temperatura jest 90* C, czasami nawet troszkę powyżej. Wszystko niby jest dobrze, ale...
ile kosztowal ten czujnik ?
ori ok 140zl, zamiennik ok 15zl. Tylko zamiennik jest troche lipny bo ciezko go usadzic, aby nie cieklo :/


pinoklas pisze:
marasek pisze:Witam, ja mam podobny problem w moim golfie 4 TDI 101KM, temp silnika podchodzi zimą na 70 stopni a gdy stoje na przejezdzie kolejowym lub gdy jade mniejsza predkościa do temp spada. Wczoraj wymieniłem termostat, kupiłem firmy VERNET i bez zmian, czujnik sprawdzony jest sprawny. Nie wiem czy kupić inny czy poprostu sobie darować.
Wymieniałem wczoraj termostat na wahlera silnik nagrzewa sie do 90 stopni 8 km. przy zakreconym ogrzewaniu , potem odkrecam ogrzewanie na max i wentylator na 2 bieg i temperatura spada o dwie kreski normalnie szok nie wiem o co chodzi .Wcześniej miałem golfa z tym samym silnikiem tylko wersja z climatronikiem i takich szopek nie było, rece opadają.Górny waż ciepły dolny zimny :crazy: .
Normalne w zime :)

: sob sty 23, 2010 15:17
autor: bradley
pinoklas pisze:ogrzewanie na max i wentylator na 2 bieg i temperatura spada o dwie kreski normalnie szok nie wiem o co chodzi
Na postoju, normalne. W czasie jazdy nienormalne na 2 biegu.

: sob sty 23, 2010 22:09
autor: sagon
Przy małych prędkościach i niskich obrotach,to jednak chyba normalne.
Ostatnio trenuję trasę,która liczy 150 kilometrów w jedna stronę,z czego ponad 20 po krętych ośnieżonych,beznadziejnych gminnych drogach,ze średnimi prędkościami 40-60 max i obrotami rzędu 2000-2500.
Pomimo,że uzyskam te 90 po 10km,wcześniej 10 minut go rozgrzewam,to jednak po próbie szybkiego dogrzania kabiny temp.spada w oczach.
Ale jak wyskoczę na drogę na której mogę śmigać te 100 i trzymać stałe obroty silnika,to już tego problemu nie ma.Nawet przy max zakresie regulacji temp. i 3cim biegu,bo 4tego nie używam.
Jak już wyskoczę na 8mkę,to nawet na max.nastawach trzyma 90,jednak wystarczy,że zatrzymam się na światłach i spada do 80ciu.

Moim zdaniem,spadek temp. na drugim,czy wyższym biegu i max. zakresie przy takich mrozach wynika z szybkiego wystudzenia silnika,czego nie nadrobisz ciągle wahającymi się i tak w niskim zakresie obrotami.
Nie pomaga w tym też brak dogrzewania i nie zastawiona chłodnica.

Wymiana termostatu

: pt lut 18, 2011 12:38
autor: j4nex
Witam!

Mam problem odnośnie chłodzenia w moim golfie. Czy to normalne, że temperatura wynosi 90 stopni, a dolny wąż jest cały czas zimny, (czyli nie otwiera się termostat???)

Wymiana termostatu

: pt lut 18, 2011 14:07
autor: Ramze$
Jeśli masz ogrzewanie ok, to w zimie jest to szczególnie normalne zjawisko, bo zimne powietrze (lub jego pęd przy stałej prędkości) wystudza układ chłodzący, dlatego termostat nie musi się otwierać, aby nie wychłodzić za bardzo silnika i wąż jest zimny.

Wymiana termostatu

: pt lut 18, 2011 14:17
autor: mewa2002
Panowie, ja mam taki problem. Ostatnio wymienialem termostat i przy wkrecaniu drugiej tej dolnej srubki tego krocca do termostatu, wpadla mi ona tam w ta dziure pod termostatem. Ta taka co ledwo 2 palce wchodza. Probowalem wyciagnac ja magnesami drucikami, ale w ogole tak jakby jej nie bylo, bo i ta dziura jakas waska, gleboka i ciezki dostep. Ale podczas pracy silnika slychac ze ona skacze sobie. Nie wiem co tu z tym poradzic. Nie wpadnie mi nigdzie w rozrzad czy gdzies gdzie moglo by narobic szkód? Bo nie wiem gdzie ta dziura prowadzi. Bo troche nie bardzo teraz rozbierac rozrzad i pol silnika zeby srubke wyjac:P