Strona 7 z 12

: śr sty 07, 2009 13:44
autor: ar2rek
To ja proszę o pomoc.
Akumulator jest w miare ale go co raz bardziej dojezdzam bo odpalac mi w ogole nie chce. Grzeje swiece 2 razy, chechłam i chechłam, czarny dym jak z Ikarusa i zaskakuje dopiero po ok. 10-15 sekundach krecenia ale i tak z wielkimi bólami.

Domyślam sie że swiece do wymiany, podrzućcie jaki model mam kupić.

Silnik AHU, 300tyś na blacie (ale to chyba nie ma większego znaczenia)

: śr sty 07, 2009 14:01
autor: matuz
jak dym czarny to raczej wtryski leją. świeczki jak padną, to ponoć niebieski, ALE niebieski to też uszczelniacze padnięte. (poprawcie mnie jeśli się mylę.

no i jak Ci kręci 15 sekund, to aku jest chyba ok. u mnie zaskoczył za 2 razem po 3 sekundach, a za 1 nie zaskoczył, bo trzymałem tylko 2 sekundy. też mam ponad 300 kkm nalatane, silnik 1Z

: śr sty 07, 2009 14:04
autor: anaba255
Kri$ pisze:Ja tankuje i na Auchan i na Tesco i na JET, nigdy na BP, nigdy na Orlenie, nigdy Ultimate, nigdy Vervy, nigdy jakichs super pseudo wynalazkow polepszajacych osiagi... Nie przeplacam za paliwo, bo i tak wszystko idzie prosto od Orlenu lub Lotosu, a do nich glownie od ruskich wiec jesli lejesz na markowych stacjach a nie jakichs podworkowych, to paliwo wszedzie takie samo.
popieram, sam czesto leje na Tesco ostatnio na Lukoil, rownie tanio, klekot chodzi na tym dobrze, do starych diezeli mozna dolewac denaturatu lub benzyny, pomaga sprawdzone :grin:

: śr sty 07, 2009 14:27
autor: ar2rek
matuz pisze:jak dym czarny to raczej wtryski leją. świeczki jak padną, to ponoć niebieski, ALE niebieski to też uszczelniacze padnięte. (poprawcie mnie jeśli się mylę.

no i jak Ci kręci 15 sekund, to aku jest chyba ok. u mnie zaskoczył za 2 razem po 3 sekundach, a za 1 nie zaskoczył, bo trzymałem tylko 2 sekundy. też mam ponad 300 kkm nalatane, silnik 1Z
Szczerze mówiąc to nie przyglądałem się jaki kolor ma dym. Dziwna sprawa bo szefa nowiutki Patrol z 40 tysięcznym przebiegiem zachowuje się identycznie i tez sadzi z komina jak z elektrowni.

: śr sty 07, 2009 14:31
autor: matuz
no dobra, ale nasze TDI mają 1,9 litra, a ten patrol pewnikiem ponad 3, to zawsze trochę zakopci mocniej. jak puszcza dymka czarnego, to jest ok, jak kopci jak batory, to już gorzej (ale to chyba wszyscy wiedzą :) ).

: śr sty 07, 2009 14:37
autor: Azz
Tak jak kolega Przewodnik pisze, jak kontrolka świec zgaśnie jeszcze poczekać kilka sek ;)

A tak dzisiaj mój 1.9 TDI 1Z sobie poradził przy -19 stopniach po całej mroźnej nocy

Może nie widać za wiele ale dokładnie słychać


[youtube][/youtube]

: śr sty 07, 2009 14:44
autor: matuz
Azz pisze:Tak jak kolega Przewodnik pisze, jak kontrolka świec zgaśnie jeszcze poczekać kilka sek ;)
zgadza się - zazwyczaj, jak jest cicho, to słychać po chwili od zgaśnięcia kontrolki takie "cyk" przekaźnika - jak sądzę. I wtedy go :hehe:

: śr sty 07, 2009 15:05
autor: ar2rek
matuz pisze:no dobra, ale nasze TDI mają 1,9 litra, a ten patrol pewnikiem ponad 3, to zawsze trochę zakopci mocniej. jak puszcza dymka czarnego, to jest ok, jak kopci jak batory, to już gorzej (ale to chyba wszyscy wiedzą :) ).
Bardziej chodziło mi o to że też długo kręcił rozrusznikiem, zaskakuje z bólem trzymając go dalej na rozruszniku przy tym kopci dość mocno z rury. Objaw identyczny jak u mnie, może chumre zostawił mniejszą

: śr sty 07, 2009 20:07
autor: VW3TDI
słuchajcie miałem tak samo ale wydaje mi się że od momentu zniknięcia diodki od świec do momentu kliknięcia świece stygną zauważyłem to dzisiaj bo wczoraj miałem tak jak na filmiku a dzisiaj przekręciłem kluczyk od razu po zgaśnięciu diodki i aż się zdziwiłem bo odpalił jak by było co najmniej +5 oC spróbujcie i dajcie znać

: śr sty 07, 2009 21:00
autor: ROBIK1301
witam.a ja ze swoim mam problem ....swieczki sprawne,paliwo br ultimate ale dziwna sprawa bo jak rano krece tak z 8-10 sekund to z bolem zapali ale jak od razu zgasze to na dotyk pali
czy moze sie cofac paliwo do zbiornika,czy szukac inne przyczyny?

: śr sty 07, 2009 21:04
autor: grandi
Kidy zmienia się paliwo na zimowe?

: śr sty 07, 2009 21:18
autor: PePeNiEbKo
U mnie była jazda na całego :okej:

W nocy chyba -11, z rana próbuje odpalić kontrolka gaśnie i dwa razy zakręcił, po czym aku padł jak leszcz. Następna próba była z kablami, podjechał kumpel podłączyliśmy wszystko jak należy, za czwartym podejściem też nie odpalił. Trzecia najbrutalniejsza ze wszystkich metod linka holownicza była w tym momencie najbardziej przydatna.

Dzisiaj z rana wziąłem zamontowałem aku te co je wyjąłem po tej akcji wyżej, wieczorem i zamontowałęm. Dziś rozkręcił z 8 sek po dwa razy i padł jak leszcz, wtedy poszedłem po zapasowy jakiś stary zamontowałem i z 5 sek po dwa razy zakręcił i po chwili niebieska chmura na tle kamienicy, na szczęście wszyscy mieli pozamykane okna =D>. Po pięciogodzinnym postoju przed chwilą odpalił odrazu i kontrolka od świec szybko zgasła, wczoraj rano świeciła się z 7 sek a przed chwilą po tym postoju z 2 sek.

I tak patrzałem dziś na te świece żarowe, te przewody od pompy i nie miałem jak sie tam dostać :-k. I jakie swiece będą najlepszym wyborem do TD?

: śr sty 07, 2009 22:55
autor: BENITO
beru lub rpower jeśli gdzieś dostaniesz, bosch niestety już nie są takie dobre jak kiedyś
Ja tankuję praktycznie tylko na Auchan mam nalatane ponad 350 tys i naprawdę 1 grzanie świec wystarczy jeśli wyciągnie się przyspieszacz.

a benzynki sobie stoją :grin:

: śr sty 07, 2009 23:38
autor: dr.pajchiwo
U mnie -10 i zeby go odpalic potrzebuje okolo 10 minut. akumulator 760a(nowka), ale chyba rozrusznik jest trachniety, bo czasami zalapie a czesem nie. Tylko przy zimnym silniku tak mam.