Strona 7 z 7

: ndz sty 04, 2009 17:11
autor: piter_s
Sztomel pisze:trzeba czyścić gniazdo z gwintem pod N109
no jak by tam nie było styku to by było dziwne.
nie wiem jak to jest w mk4, ale w mk3 jest duze okrągłe złącze co łącza sie wszystkie przewody z pompy, ja bym przegladną i jest kilka konektorków do masy przykreconych, tam lubi zasniedziec na uchwycie tego złącza

: ndz sty 04, 2009 23:13
autor: damianIV
U mnie jest prostokątna złączka, jak ją dzisiaj otwarłem to w środku była sucha i czysta.
Na gwincie z n109 choćby było brudno to na tak dużej powierzchni bi masa i tak była.
Bardzo dobrym pomysłem jesp pociągnąć osobny przewóz z tego piny do n109.
Ja sam nie wiem czy nam rade z tym przewodem, jutro o 8 rano jade na warsztat bo wymieniałą mi termostat i zapytam gościa czy by mi to zrobił i za ile a przede wszystkim czy będzie chciał się podejmować:( Tą wtyczkę z ECU to chyba nie jest tak łatwo rozebrać, przynajmiej dla mnie.
Pytanie do fachowców z okolicy Tychów którzy śledzą ten temat: Czy ktoś by mi pomógł???
Dobrze by było mieć jeszcze jeden zawór na podmianę lub ECU. Ja ten nowy zaworek mam w pudełku teraz bo na stym co jest a nowym nie ma różnicy.

: ndz sty 04, 2009 23:52
autor: damcio151
damianIV pisze:Bardzo dobrym pomysłem jesp pociągnąć osobny przewóz z tego piny do n109.
zgadzam się - pomysł dobry
nie widzę problemu , żeby tuż za wtyczką lekko odizolować przewód i przylutować następny ...

: pn sty 05, 2009 00:51
autor: damianIV
damcio151 pisze:
damianIV pisze:Bardzo dobrym pomysłem jesp pociągnąć osobny przewóz z tego piny do n109.
zgadzam się - pomysł dobry
nie widzę problemu , żeby tuż za wtyczką lekko odizolować przewód i przylutować następny ...
Trzeba by go całkiem odciąć, bo jak ma przerwy to ok a jak dostaje gdzieś zwarcia to pociągnięcie drugiego zwarcia nie wyeleminuje.
Oglądałem dzisiaj tą wtyczkę i tylko niektóre piny są opisane, potrzebny by mi był schemat który to jest ten pin 77 i jaki kolor przewodu odpowiada temu pinowi wychodząc z wtyczki. Ma ktoś może?
Może jakiś link do schematu...

: pn sty 05, 2009 11:55
autor: Sztomel
załączam zrzut ze schematu zasilania N109 z ECU (schemat z książki Naprawiam VW GolfIV/Bora Dietera Korpa) :

Obrazek

kolor izolacji przewodu oznaczony w j. niemieckim - sw/ws to chyba schwartz/weis - o ile dobrze myślę to będzie czarno-biały ale niech mnie ktoś poprawi jak się mylę.

: pn sty 05, 2009 21:05
autor: damianIV
Jutro z kolegą z forum będziemy sprawdzać usterkę, jak znajdziemy przyczynę to napiszę co to było. Dziękuję wszystkim za pomoc!!!!!!!!

Damian

: pn sty 05, 2009 21:13
autor: damcio151
damianIV, możesz polecieć po wiązce i dla pewności sprawdzić kolor przewodu od n109

: wt sty 06, 2009 20:44
autor: damianIV
Witam,
Dzisiaj spotkałem się na mieście z kolegą Audik .
Audik znalazł usterkę, mianowicie:
Wiązka kabli która przebiega obok akumulatora i obok mechanizmu zmiany biegów była nie za dobrze zabezpieczona. Na postoju błędów nie było, podczas jazdy były.
Ta łapa od zmiany biegów uderzała w wiązkę kabli, z czasem mogła przetrzeć izolację i robiła zwarcie do masy. Błędy wyskakiwał jak się zmieniało biegi. Wiązka została odpowiednio zabezpieczona. Auto chodzi bez zarzutu.
Dziękuję wszystkim którzy pisali w tym poście a w szczególności koledze Audik który bezinteresownie usuną mi usterkę marznąc dziś przy moim aucie!!!

damian

: wt sty 06, 2009 20:48
autor: damcio151
i gra gitara :bigok:

[ Dodano: Wto Sty 06, 2009 19:48 ]
a niby wiązkę sprawdzałeś :P

: wt sty 06, 2009 21:13
autor: damianIV
damcio151 pisze:i gra gitara :bigok:

[ Dodano: Wto Sty 06, 2009 19:48 ]
a niby wiązkę sprawdzałeś :P
Wiązkę sprawdziłem, na oko tam nie widać uszkodzeń.
Jak się okazało mam słabe oko :rotfl: