Strona 59 z 114

EGR out - wrazenia

: ndz lis 14, 2010 17:19
autor: Antonioo
a ja coś w ASZ'u nie moge odkręcić EGR.. i kolektora też niewiem jak.. w ogóle jak sie tam dostać itp..

Re: EGR out - wrazenia

: wt lis 16, 2010 22:36
autor: aplam
Cześć,

zawór EGR zaślepiłem sobie jak podczas robienia uszczelki pod głowicą zobaczyłem jaki zasyfiały był kolektor dolotowy, głowica silnika oraz sam zawór EGR. Syf przypominał smołę lub asfalt i wyglądał tak jak inne osoby zobrazowały to na zdjęciach w tym temacie. Syf w kolektorze i na zaworze EGR wyczyściłem skrobakiem oraz moczeniem w garnku z ropą przez kilkanaście godzin. Wszystko ładnie odeszło i po czyszczeniu części wyglądały jak nowe. Głowice zregenerowali mi i od razu wyczyścili w serwisie na specjalnej myjce ultradźwiękowej za dodatkową opłatą za mycie na myjce w wysokości około 50 zł.

Karbowaną rurkę doprowadzającą spaliny z kolektora wylotowego do zaworu EGR zaślepiłem z dwóch stron stalowymi blaszkami grubości przynajmniej 1 mm (blaszki były i są dołączane do kopert z rachunkiem za telefon TP aby dociążyć sztucznie kopertę). Brzegi blaszek zaślepiających odciąłem przy pomocy szlifierki kątowej. Blaszki są na tyle twarde, że można sobie spalić wiertło wiercąc na wiertarce stołowej w nich otwory na śruby mocujące. Pomiędzy blaszki a kolektor wylotowy i karbowaną rurkę oraz zawór EGR włożyłem specjalną podkładkę uszczelniającą pochodzącą z czasów komunistycznych - z arkusza odpornego na wysoką temperaturę tworzywa samemu powycinałem podkładki o kształcie identycznym jak blaszki zaślepiające - nie wiem co to za tworzywo ale tata mi je podarował jak zobaczył co robię przy golfie.

Wrażenia po zaślepieniu EGR są jak najbardziej pozytywne:

- silnik odrobinkę żwawszy i turbo jakby szybciej się wkręca na obroty,
- już więcej syf nie będzie osadzał się w układzie dolotowym i nie będzie blokował przepływu powietrza i groził uszkodzeniem silnika w momencie przedostania się do jego wnętrza,
- wzrosły mi obroty biegu jałowego po nagrzaniu się silnika do 2000 tysięcy obrotów ale szybko sobie z tym poradziłem regulując na pompie paliwowej napięcie linki od pedału gazu w stanie jałowym - prawdopodobnie poprzedniemu właścicielowi samochód zaczął gasnąć na wolnych obrotach z powodu syfu jaki się zgromadził w układzie dolotowym i starał się to zrekompensować zwiększając sztucznie dawkę paliwa, teraz po wyczyszczeniu zabieg ten okazał się być bezcelowy i można go było cofnąć - tak sobie to wytłumaczyłem, więc może i spalanie minimalnie spadło skoro skręciłem lekko dawkę paliwa ale bez komputera to trudno jest to wyczuć bo za mała różnica aby to potwierdzić w codziennej jeździe,
- co do zapachu spalin jako, że bardziej śmierdzą to nie zauważyłem być może dlatego, że tankuję Bioester na stacji Orlenu, a być może dlatego, że już się przyzwyczaiłem do innego zapachu spalin, mi tam podoba się mój zapach spalin ;-)
- odnośnie wolniejszego nagrzewania się silnika to jakoś specjalnie nie zauważyłem, chyba jest tak samo lub różnica jest trudna dla mnie do wychwycenia,
- odnośnie większego hałasu silnika to być może jest minimalnie głośniejszy na wolnych obrotach ale nie jestem tego pewien do końca,
- wycieków nie zauważyłem,
- wadą jest to, że samo czyszczenie jest brudną robotą, potrzeba na to trochę czasu, podstawowych narzędzi i odrobinki odwagi aby się za to zabrać ale za to satysfakcja jest tym większa im większy syf był w dolocie :-)

Bazując na swoich doświadczeniach i przejechaniu kilkunastu tysięcy kilometrów od zaślepienia zaworu EGR, a konkretnie karbowanej rurki doprowadzającej spaliny do zaworu EGR polecam tą czynność także innym.

Samochód to Golf 3 Variant, silnik TD oznaczenie AAZ o mocy 75 KM z roku 1995r, według licznika niedługo 200 tysięcy przebiegu.

Pozdrawiam serdecznie

EGR out - wrazenia

: śr lis 17, 2010 01:05
autor: szybkistefan
Witam, dziś zaślepiłem EGR przy turbo i jest lepiej na wyższych obrotach, ale może to też być spowodowane tym, że wyczyściłem dolot bo wyglądał tragicznie... W kolektorze ssącym było około 1cm nagaru. Polecam każdemu wyczyszczenie dolotu, nie jest to trudne.
Obrazek

Re:

: czw gru 02, 2010 23:26
autor: slaweko110
Rafał 21 pisze:
blm pisze:Aby wyczyścić dolot w bloku trzeba go rozbierać, czy jest jakiś sposób :?:
blm, właśnie o ten szczegół mi chodziło!Z resztą powyżej napisałem - co do elementów dochodzących do głowicy nie ma problemu. Po prostu demontujesz w kolejności i czyścisz .Natomiast głowice " wloty "bo jest tam pełno syfu , należy czyścić tak aby nie dostały sie one do cylindra , drobiny syfu sadzy zlepków itp.I tu miałem na mysli tych ""kumatych"" w temacie , bo sam wiesz że nie którzy nie rozróżniają śrubokręta od kombinerek i chcą naprawiać rozruszniki , altki i czyścic głowice z syfu itp. ..Muszą wiedzieć jak ustawić cylinder aby były zamknięte zawory i czyścić po kolei. Ja robiłem to nowatorską metodą za namową mojego wuja! który ma wiedzę i zajmuje sie mechaniką pomp [na otwartych zaworach cylindra ] Jest o wiele szybsza i bezpieczniejsza .Ale w tym przypadku musimy mieć kompresor i parę drobnych przedmiotów dorobionych w tym celu :bajer: No można rówież bo jest taka ewentualność zdemontować głowicę!! :grin:

Może byś się podzielił tą wiedzą o tej nowatorskiej metodzie:D ?
kompresor posiadam :D

EGR out - wrazenia

: pt gru 03, 2010 17:36
autor: Rafał 21
slaweko110 pisze:Może byś się podzielił tą wiedzą o tej nowatorskiej metodzie
Większość jak tu zauważyłem czyści na zamkniętych zaworach aby nic nie dostało sie do cylindra , bo o to w tym wszystkim chodzi by nie zafundować sobie remontu silnika jak coś dostanie sie pod zawór itp! Ja to robiłem odwrotnie na otwartym zaworze ssącym , z tym że musisz mieć dorobiony taki adapter, [końcówka z tym samym rozmiarem gwintu] aby wkręcić w miejsce świecy żarowej i tłoczyć powietrze do cylindra . Nie ma możliwości by ci cokolwiek wpadło bo wyrzuca w odwrotną stronę drobiny , oczywiście mam nadzieję ze znasz cykle pracy silnika itp. , bo każdy następny cylinder by wyczyścić należy prawidłowo ustawić :P

EGR out - wrazenia

: sob gru 25, 2010 20:37
autor: kam
witam, zabieram sie niedługo za zmianę turbo, razem z kolektorem wydechowym i postanowiłem również wyczyścić kolektor ssący i mam takie pytanie:
czy dobrym pomysłem jest zaślepienie egr'a na dole przy kolektorze wydechowym? czy tylko u góry?
(przyznaje się bez bicia że nie wytrwałem aby przeczytać wszystkie strony ) po 20 stronach zachwalania jakie dobre rezultaty przynosi zaślepienie egr'a miałem dość :(

EGR out - wrazenia

: sob gru 25, 2010 21:14
autor: _Bolec_
kam, najlepiej tu i tu :) ale w 1 miejscu jeśli użyjesz odpowiednio grubej blachy powinno wystarczyć, obojętnie czy tu czy tu, masz zablokowac dopływ saplin i tyle. Mozesz nawet ścisnąć tą rurke jeśli potrafisz :hmm:

EGR out - wrazenia

: sob gru 25, 2010 21:50
autor: martinezz123
ja polecam u góry zaślepić jak zaślepisz na dole to po jakimś czasie rurka będzie pełna oleju i wody z odmy , chyba że odepniesz jeszcze i zaślepisz wężyk :hmm:

EGR out - wrazenia

: ndz gru 26, 2010 00:41
autor: kam
ffsapher, wole żeby wyglądało że nie było grzebane więc ściskanie rurki odpada ;)
martinezz123, chyba pokuszę się o zrobienie catch tanka bo dodatkowe smarowanie turbo z odmy mi nie potrzebne :P
zaślepię na dole i u góry
dzięki za odpowiedzi

EGR out - wrazenia

: ndz gru 26, 2010 04:10
autor: CRISTOFORO
Ja opiszę swoje wrazęnia po zrobieniu czegoś innego z EGR w AJM a4b5

wymieniałem sobie kolektor na AWX i zapodałem EGR od AWX ale za nim go zamontowałem wywaliłem z niego całe bebechy zostawiając tylko klapę gaszącą środek zrobiłem na gładko i wypolerowałem
zaslepke z góry zrobiłem z wyjsciem na turbo bosta
zaślepkę z dołu zrobiłem z walca wyspawanego na grubym płaskowniku z aluminium i zamontowałem to na uszczelce i silikonie do japońskich aut (najlepszy jaki znam silikon do silników i misk olejowych cholernie drogi bo tuba kosztuje 400zł)
tak , że w środku EGR miałem cały gładki i wypolerowany ja przepustnica
kolektor wydechowy zaślepiłem grubym płasownikiem z uszczelką

ogolnie można EGR także wyłączyć za pośrednictwem samego Vagu
po zamontowaniu auto było troche jakby "lżejsze"
jednak praca silnika zrobiła sie twarda no i troche sie dłużej nagrzewał

ogolnie są dwie szkoły jazdy jedni zostawiaja EGR jak ktoś jezdzi mało i np. tylko po mieście
drudzy robią całkowity aut

TDI które są wyposażone w klape gaszocą przy EGR powinny mieć ją pozostawioną

EGR out - wrazenia

: ndz gru 26, 2010 13:06
autor: florek186
CRISTOFORO, masz jakieś fotki jak to wygląda?

EGR out - wrazenia

: ndz gru 26, 2010 13:37
autor: mateo1988
Ja jestem po zabiegu czyszczenia dolotu i mam takie pytanie, czy u was tez teraz delikatnie szarpnie silnikiem przy gaszeniu? niezależnie czy zgaszę go ręcznie klapą, czy z kluczyka. Nagar jednak do czegoś się przydawał :jezor:

Re: EGR out - wrazenia

: pn gru 27, 2010 00:29
autor: Łukasz 1,9 TDI
mateo1988 pisze:Ja jestem po zabiegu czyszczenia dolotu i mam takie pytanie, czy u was tez teraz delikatnie szarpnie silnikiem przy gaszeniu? niezależnie czy zgaszę go ręcznie klapą, czy z kluczyka. Nagar jednak do czegoś się przydawał :jezor:
U mnie było wręcz przeciwnie, czyli gaśnie teraz dużo ładniej. Przypuszczam że problem leży tu w nieszczelności klapki i spowodowane może to być uszkodzeniem przy czyszczeniu(klapki, lub gładzi), albo po prostu zużyciem tej części. Kiedy miałem cały EGR na wierzchu zamykałem klapkę i zalewałem powstałą komorę rozpuszczalnikiem i przecieki były minimalne, a nawet prawie ich nie było, więc wiedziałem że zawór gaszący silnik będzie dobrze spełniał swoje zadanie. Może spróbuj jeszcze go wyciągnąć i sprawdzić na ile się szczelnie domyka. Może też być nieszczelny dolot na odcinku między zaworem, a głowicą i też będzie podobny efekt. Poprawcie mnie jeśli się mylę.

EGR out - wrazenia

: pn gru 27, 2010 13:22
autor: arturkw
koledzy a nie lepiej na zime ze tak powiem odblokować egra? bedzie sie szybciej nagrzewał silnik?