EGR out - wrazenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Antonioo
VW Baron
VW Baron
Posty: 3138
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 20:05
Lokalizacja: (VWLKP)

EGR out - wrazenia

Post autor: Antonioo » ndz lis 14, 2010 17:19

a ja coś w ASZ'u nie moge odkręcić EGR.. i kolektora też niewiem jak.. w ogóle jak sie tam dostać itp..


MK IV 4Motion

Turbo żyje turbo pije..

aplam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz sie 15, 2010 19:24
Lokalizacja: Poznań, Wielkopolska

Re: EGR out - wrazenia

Post autor: aplam » wt lis 16, 2010 22:36

Cześć,

zawór EGR zaślepiłem sobie jak podczas robienia uszczelki pod głowicą zobaczyłem jaki zasyfiały był kolektor dolotowy, głowica silnika oraz sam zawór EGR. Syf przypominał smołę lub asfalt i wyglądał tak jak inne osoby zobrazowały to na zdjęciach w tym temacie. Syf w kolektorze i na zaworze EGR wyczyściłem skrobakiem oraz moczeniem w garnku z ropą przez kilkanaście godzin. Wszystko ładnie odeszło i po czyszczeniu części wyglądały jak nowe. Głowice zregenerowali mi i od razu wyczyścili w serwisie na specjalnej myjce ultradźwiękowej za dodatkową opłatą za mycie na myjce w wysokości około 50 zł.

Karbowaną rurkę doprowadzającą spaliny z kolektora wylotowego do zaworu EGR zaślepiłem z dwóch stron stalowymi blaszkami grubości przynajmniej 1 mm (blaszki były i są dołączane do kopert z rachunkiem za telefon TP aby dociążyć sztucznie kopertę). Brzegi blaszek zaślepiających odciąłem przy pomocy szlifierki kątowej. Blaszki są na tyle twarde, że można sobie spalić wiertło wiercąc na wiertarce stołowej w nich otwory na śruby mocujące. Pomiędzy blaszki a kolektor wylotowy i karbowaną rurkę oraz zawór EGR włożyłem specjalną podkładkę uszczelniającą pochodzącą z czasów komunistycznych - z arkusza odpornego na wysoką temperaturę tworzywa samemu powycinałem podkładki o kształcie identycznym jak blaszki zaślepiające - nie wiem co to za tworzywo ale tata mi je podarował jak zobaczył co robię przy golfie.

Wrażenia po zaślepieniu EGR są jak najbardziej pozytywne:

- silnik odrobinkę żwawszy i turbo jakby szybciej się wkręca na obroty,
- już więcej syf nie będzie osadzał się w układzie dolotowym i nie będzie blokował przepływu powietrza i groził uszkodzeniem silnika w momencie przedostania się do jego wnętrza,
- wzrosły mi obroty biegu jałowego po nagrzaniu się silnika do 2000 tysięcy obrotów ale szybko sobie z tym poradziłem regulując na pompie paliwowej napięcie linki od pedału gazu w stanie jałowym - prawdopodobnie poprzedniemu właścicielowi samochód zaczął gasnąć na wolnych obrotach z powodu syfu jaki się zgromadził w układzie dolotowym i starał się to zrekompensować zwiększając sztucznie dawkę paliwa, teraz po wyczyszczeniu zabieg ten okazał się być bezcelowy i można go było cofnąć - tak sobie to wytłumaczyłem, więc może i spalanie minimalnie spadło skoro skręciłem lekko dawkę paliwa ale bez komputera to trudno jest to wyczuć bo za mała różnica aby to potwierdzić w codziennej jeździe,
- co do zapachu spalin jako, że bardziej śmierdzą to nie zauważyłem być może dlatego, że tankuję Bioester na stacji Orlenu, a być może dlatego, że już się przyzwyczaiłem do innego zapachu spalin, mi tam podoba się mój zapach spalin ;-)
- odnośnie wolniejszego nagrzewania się silnika to jakoś specjalnie nie zauważyłem, chyba jest tak samo lub różnica jest trudna dla mnie do wychwycenia,
- odnośnie większego hałasu silnika to być może jest minimalnie głośniejszy na wolnych obrotach ale nie jestem tego pewien do końca,
- wycieków nie zauważyłem,
- wadą jest to, że samo czyszczenie jest brudną robotą, potrzeba na to trochę czasu, podstawowych narzędzi i odrobinki odwagi aby się za to zabrać ale za to satysfakcja jest tym większa im większy syf był w dolocie :-)

Bazując na swoich doświadczeniach i przejechaniu kilkunastu tysięcy kilometrów od zaślepienia zaworu EGR, a konkretnie karbowanej rurki doprowadzającej spaliny do zaworu EGR polecam tą czynność także innym.

Samochód to Golf 3 Variant, silnik TD oznaczenie AAZ o mocy 75 KM z roku 1995r, według licznika niedługo 200 tysięcy przebiegu.

Pozdrawiam serdecznie



szybkistefan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn lis 01, 2010 16:59
Lokalizacja: Bielsko-Biała

EGR out - wrazenia

Post autor: szybkistefan » śr lis 17, 2010 01:05

Witam, dziś zaślepiłem EGR przy turbo i jest lepiej na wyższych obrotach, ale może to też być spowodowane tym, że wyczyściłem dolot bo wyglądał tragicznie... W kolektorze ssącym było około 1cm nagaru. Polecam każdemu wyczyszczenie dolotu, nie jest to trudne.
Obrazek



slaweko110
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 19:43
Lokalizacja: Małopolska

Re:

Post autor: slaweko110 » czw gru 02, 2010 23:26

Rafał 21 pisze:
blm pisze:Aby wyczyścić dolot w bloku trzeba go rozbierać, czy jest jakiś sposób :?:
blm, właśnie o ten szczegół mi chodziło!Z resztą powyżej napisałem - co do elementów dochodzących do głowicy nie ma problemu. Po prostu demontujesz w kolejności i czyścisz .Natomiast głowice " wloty "bo jest tam pełno syfu , należy czyścić tak aby nie dostały sie one do cylindra , drobiny syfu sadzy zlepków itp.I tu miałem na mysli tych ""kumatych"" w temacie , bo sam wiesz że nie którzy nie rozróżniają śrubokręta od kombinerek i chcą naprawiać rozruszniki , altki i czyścic głowice z syfu itp. ..Muszą wiedzieć jak ustawić cylinder aby były zamknięte zawory i czyścić po kolei. Ja robiłem to nowatorską metodą za namową mojego wuja! który ma wiedzę i zajmuje sie mechaniką pomp [na otwartych zaworach cylindra ] Jest o wiele szybsza i bezpieczniejsza .Ale w tym przypadku musimy mieć kompresor i parę drobnych przedmiotów dorobionych w tym celu :bajer: No można rówież bo jest taka ewentualność zdemontować głowicę!! :grin:

Może byś się podzielił tą wiedzą o tej nowatorskiej metodzie:D ?
kompresor posiadam :D



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

EGR out - wrazenia

Post autor: Rafał 21 » pt gru 03, 2010 17:36

slaweko110 pisze:Może byś się podzielił tą wiedzą o tej nowatorskiej metodzie
Większość jak tu zauważyłem czyści na zamkniętych zaworach aby nic nie dostało sie do cylindra , bo o to w tym wszystkim chodzi by nie zafundować sobie remontu silnika jak coś dostanie sie pod zawór itp! Ja to robiłem odwrotnie na otwartym zaworze ssącym , z tym że musisz mieć dorobiony taki adapter, [końcówka z tym samym rozmiarem gwintu] aby wkręcić w miejsce świecy żarowej i tłoczyć powietrze do cylindra . Nie ma możliwości by ci cokolwiek wpadło bo wyrzuca w odwrotną stronę drobiny , oczywiście mam nadzieję ze znasz cykle pracy silnika itp. , bo każdy następny cylinder by wyczyścić należy prawidłowo ustawić :P


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

kam
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: czw gru 03, 2009 21:42
Lokalizacja: Pruszcz Gd.

EGR out - wrazenia

Post autor: kam » sob gru 25, 2010 20:37

witam, zabieram sie niedługo za zmianę turbo, razem z kolektorem wydechowym i postanowiłem również wyczyścić kolektor ssący i mam takie pytanie:
czy dobrym pomysłem jest zaślepienie egr'a na dole przy kolektorze wydechowym? czy tylko u góry?
(przyznaje się bez bicia że nie wytrwałem aby przeczytać wszystkie strony ) po 20 stronach zachwalania jakie dobre rezultaty przynosi zaślepienie egr'a miałem dość :(


Sprzedam
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=119&t=345282

Awatar użytkownika
_Bolec_
TDI <3
TDI <3
Posty: 920
Rejestracja: czw lip 15, 2010 19:21
Lokalizacja: Łowicz- okolice

EGR out - wrazenia

Post autor: _Bolec_ » sob gru 25, 2010 21:14

kam, najlepiej tu i tu :) ale w 1 miejscu jeśli użyjesz odpowiednio grubej blachy powinno wystarczyć, obojętnie czy tu czy tu, masz zablokowac dopływ saplin i tyle. Mozesz nawet ścisnąć tą rurke jeśli potrafisz :hmm:



Awatar użytkownika
martinezz123
DZIADZIA
DZIADZIA
Posty: 938
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
Lokalizacja: kamienna góra
Kontakt:

EGR out - wrazenia

Post autor: martinezz123 » sob gru 25, 2010 21:50

ja polecam u góry zaślepić jak zaślepisz na dole to po jakimś czasie rurka będzie pełna oleju i wody z odmy , chyba że odepniesz jeszcze i zaślepisz wężyk :hmm:


vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO

kam
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: czw gru 03, 2009 21:42
Lokalizacja: Pruszcz Gd.

EGR out - wrazenia

Post autor: kam » ndz gru 26, 2010 00:41

ffsapher, wole żeby wyglądało że nie było grzebane więc ściskanie rurki odpada ;)
martinezz123, chyba pokuszę się o zrobienie catch tanka bo dodatkowe smarowanie turbo z odmy mi nie potrzebne :P
zaślepię na dole i u góry
dzięki za odpowiedzi


Sprzedam
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=119&t=345282

CRISTOFORO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw gru 23, 2010 22:43

EGR out - wrazenia

Post autor: CRISTOFORO » ndz gru 26, 2010 04:10

Ja opiszę swoje wrazęnia po zrobieniu czegoś innego z EGR w AJM a4b5

wymieniałem sobie kolektor na AWX i zapodałem EGR od AWX ale za nim go zamontowałem wywaliłem z niego całe bebechy zostawiając tylko klapę gaszącą środek zrobiłem na gładko i wypolerowałem
zaslepke z góry zrobiłem z wyjsciem na turbo bosta
zaślepkę z dołu zrobiłem z walca wyspawanego na grubym płaskowniku z aluminium i zamontowałem to na uszczelce i silikonie do japońskich aut (najlepszy jaki znam silikon do silników i misk olejowych cholernie drogi bo tuba kosztuje 400zł)
tak , że w środku EGR miałem cały gładki i wypolerowany ja przepustnica
kolektor wydechowy zaślepiłem grubym płasownikiem z uszczelką

ogolnie można EGR także wyłączyć za pośrednictwem samego Vagu
po zamontowaniu auto było troche jakby "lżejsze"
jednak praca silnika zrobiła sie twarda no i troche sie dłużej nagrzewał

ogolnie są dwie szkoły jazdy jedni zostawiaja EGR jak ktoś jezdzi mało i np. tylko po mieście
drudzy robią całkowity aut

TDI które są wyposażone w klape gaszocą przy EGR powinny mieć ją pozostawioną


Obrazek
Moja była bestia...Recaro s4 rs4 navi i ogień na tłoki.....

Awatar użytkownika
florek186
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 16:18
Lokalizacja: GRYFICE
Kontakt:

EGR out - wrazenia

Post autor: florek186 » ndz gru 26, 2010 13:06

CRISTOFORO, masz jakieś fotki jak to wygląda?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=356388

mateo1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw paź 30, 2008 12:43
Lokalizacja: pomorskie

EGR out - wrazenia

Post autor: mateo1988 » ndz gru 26, 2010 13:37

Ja jestem po zabiegu czyszczenia dolotu i mam takie pytanie, czy u was tez teraz delikatnie szarpnie silnikiem przy gaszeniu? niezależnie czy zgaszę go ręcznie klapą, czy z kluczyka. Nagar jednak do czegoś się przydawał :jezor:



Awatar użytkownika
Łukasz 1,9 TDI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt gru 21, 2010 22:16
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Re: EGR out - wrazenia

Post autor: Łukasz 1,9 TDI » pn gru 27, 2010 00:29

mateo1988 pisze:Ja jestem po zabiegu czyszczenia dolotu i mam takie pytanie, czy u was tez teraz delikatnie szarpnie silnikiem przy gaszeniu? niezależnie czy zgaszę go ręcznie klapą, czy z kluczyka. Nagar jednak do czegoś się przydawał :jezor:
U mnie było wręcz przeciwnie, czyli gaśnie teraz dużo ładniej. Przypuszczam że problem leży tu w nieszczelności klapki i spowodowane może to być uszkodzeniem przy czyszczeniu(klapki, lub gładzi), albo po prostu zużyciem tej części. Kiedy miałem cały EGR na wierzchu zamykałem klapkę i zalewałem powstałą komorę rozpuszczalnikiem i przecieki były minimalne, a nawet prawie ich nie było, więc wiedziałem że zawór gaszący silnik będzie dobrze spełniał swoje zadanie. Może spróbuj jeszcze go wyciągnąć i sprawdzić na ile się szczelnie domyka. Może też być nieszczelny dolot na odcinku między zaworem, a głowicą i też będzie podobny efekt. Poprawcie mnie jeśli się mylę.



Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

EGR out - wrazenia

Post autor: arturkw » pn gru 27, 2010 13:22

koledzy a nie lepiej na zime ze tak powiem odblokować egra? bedzie sie szybciej nagrzewał silnik?


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 183 gości