Strona 54 z 114

: śr cze 30, 2010 19:40
autor: blm
Ja w piątek czyściłem dolot..
[center]Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek[/center]
Przebieg niby 200kkm.. ale samochód po przekładce.. więc mała zagadka.
Generalnie syf nie mały.. jak myślicie o sytuacji w bloku? Patrząc na dolot to chyba nieciekawie.. Czyścić blok w przyszłym sezonie :?:

: śr cze 30, 2010 20:16
autor: Rafał 21
blm pisze:Czyścić blok w przyszłym sezonie
blm, powinieneś od razu to zrobić :grin: Bo znowu rozkręcanie ,nowe uszczelki .. Nie popieram roboty na raty :chytry: Pewnie interkolera też nie czyściłeś ??? A co do syfu w bloku [głowicy] to mogłeś przecież sam zobaczyć za pomocą np. lusterka wszystko widac jak na dłoni w otworach .Ale z doświadczenia mojego kolektora ,widzę ze musisz mieć zawalone tyle samo co w twoim widocznym kolektorze :grrr:

: śr cze 30, 2010 21:50
autor: blm
No wiem.. mój błąd.. też nie popieram roboty na raty.. ale brak doświadczenia robi swoje ;] .. dlatego też nie kombinowałem.. żeby nic nie odwalić. Głęboko trzeba to czyścić w głowicy :?:

: śr cze 30, 2010 22:06
autor: martinezz123
cały dolot w głowicy trzeba wyczyścić ale sam tego nie rób bo trzeba umieć ustawić tłok i mieć sprężone powietrze

EGR out

: czw lip 08, 2010 09:17
autor: tsuchonski
Witam,
Któregoś pięknego dnia postanowiełem zaślepić egr. W zasadzie kolektor nie był mocno zabrudzony mimo, iz auto ma przejechane według licznika 270 tys. km. Po zaślepieniu zauważyłem, że auto zaczęło minimalnie brać olej. Wcześniej nie brał ani grama. Czy ktoś miał podobne spostrzeżenia?

: czw lip 08, 2010 13:12
autor: Fahoo
tsuchonski, zaslepienie egr nie ma na branie oleju wpływu
sprawdz turbo

: ndz lip 11, 2010 04:46
autor: SkiLL
Korzystając w wolnej soboty postanowiłem zajrzeć do mojego kolektora. O dziwo był czyszciutki - tylko lekki film olejowy i moze 0,5mm sadzy :bigok:


Autko to golf IV AHF z 2000r 140tys przebiegu. Albo ktoś go czyścił wcześniej co wątpliwe, albo miałem szczęście, albo kolektory się zasyfiają powyżej 200tys przebiegu ;) Pewnie styl jazdy ma tu też niebagatelne znaczenie.


PS. Nie polecam grzebania się w samochodzie przy 30 stopniowym upale :panna:

: pn lip 19, 2010 13:55
autor: stanislawski
Sztomel pisze:Przy silniku AXR funkcjonowanie EGR należy dezaktywować programowo w sterowniku silnika.
Możesz Kolego nieco rozwinąć?
Rozumiem, że tak samo można sprawdzić, czy jest funkcja włączona/wyłączona?
Które to miejsce w VAG'u?

Re: EGR out

: pn lip 19, 2010 14:26
autor: Bronco
tsuchonski pisze:Witam,
Któregoś pięknego dnia postanowiełem zaślepić egr. W zasadzie kolektor nie był mocno zabrudzony mimo, iz auto ma przejechane według licznika 270 tys. km. Po zaślepieniu zauważyłem, że auto zaczęło minimalnie brać olej. Wcześniej nie brał ani grama. Czy ktoś miał podobne spostrzeżenia?
:gora: Też tak miałem zaraz po zaślepieniu. Póżniej już to nie występowało.

: czw lip 22, 2010 15:01
autor: jacekPlacekkk
NO ja wstawiłem dziś auto do znajomego, wyczyścił mi,,, powiedział że mało tam tego było,że praktycznie nic....hym, chyba że ściemnia

: czw lip 22, 2010 19:01
autor: Bronco
jacekPlacekkk pisze:NO ja wstawiłem dziś auto do znajomego, wyczyścił mi,,, powiedział że mało tam tego było,że praktycznie nic....hym, chyba że ściemnia
:gora: Trzeba było wpaść i zobaczyć co i jak robi...

: pt lip 23, 2010 10:19
autor: jacekPlacekkk
WIDAĆ po uszczelce na egr i śrubach że rozbierane było, i po opaskach na rurach . . . jeszcze auta nie testowałem, stoi w garażu i czeka...

: ndz lip 25, 2010 14:42
autor: ornos
Witam,

Ja mianowicie w moim ARLu mam problem z wiecznie pękającą w miejscu harmonijki rurką (pozycja numer 2 ze schematu z pierwszej strony). Podejrzewam że winę za to ponosi większe turbo i może coś tam jest kiepsko spasowane że występują większe naprężenia itp. Także po 3-krotnej wymianie i jednym spawaniu owej nieszczęsnej rurki zamierzam wywalić ją w cholerę. Z tego co zrozumiałem to wystarczy dociąć 2 elementy z blachy, nawiercić je i zamontować w miejscach montażu owej rurki? - jedno przy egr, drugie przy kolektorze?
Każda awaria tej rurki to u mnie poważny brak mocy u dołu i oczywiście smród spalin w kabinie:(. Na razie EGR odłączyłem poprzez zagięcie wężyka sterującego (podciśnieniowego).
W tryb awaryjny nie przechodzi, czy błędy są to nie wiem.
Czy może ktoś jeszcze miał problem z uszkodzeniem tej rurki?

Pozdro

Re: EGR out - wrazenia

: czw sie 26, 2010 14:56
autor: Boczkowski_D
Czy ktoś próbował czyścić kolektor ssący w SDI? Spodziewam się, że konstrukcja wygląda podobnie jak w foto poradzie na stronie 42 czy jestem zbytnim optymistą?