Strona 53 z 114

: śr cze 23, 2010 11:40
autor: grayfox
49 stron tematu trochę przeraża :helm:
No ale nic, biorę popcorn i czytam ;)

: śr cze 23, 2010 12:12
autor: munior
grayfox pisze:No ale nic, biorę popcorn i czytam
Dobra już nie czytaj .Nie ma żadnego negatywnego wpływu na silnik a wręcz odwrotnie

: śr cze 23, 2010 14:58
autor: Toledziak
Powiem Wam tak, apropos czyszczenia ssącego. Wielu z Was myje benzyną, środkami do czyszczenia silników itd. Ostatnio przetestowanym sposobem, a zarazem chyba najtańszym jest zwykły kret w granulkach. 3 ssące tak wyczyściło że wygladają jak z fabryki. Tylko uważajcie na ręce. Ja generalnie wiążę sobie drucik za otówr na śrubę i zalewam wodą. W każdym razie skuteczne.

: śr cze 23, 2010 15:01
autor: grayfox
munior pisze:
grayfox pisze:No ale nic, biorę popcorn i czytam
Dobra już nie czytaj .Nie ma żadnego negatywnego wpływu na silnik a wręcz odwrotnie
W TDI zauważyłem, ale jeżeli chodzi o benzynę, to znalazł się tam jakiś człowiek, który pisał o wypalaniu uszczelek i kilka stron poświęcił na wyjaśnianie różnicy między ciepłem a temperaturą. Ma ktoś taki wynalazek w benzynie ? :)

//EDIT:Poczytałem trochę więcej i jasnej odpowiedzi nie ma, więc po prostu go wyczyszczę.
http://www.aliexpress.com/product-gs/29 ... alers.html u mnie wygląda to tak. Nie będę głupio pytał czy jak odłączę to wyskoczy błąd, bo to mogę sam sprawdzić, bardziej interesuje mnie kwestia, czy jak to odłączę to nie będzie tego trzeba potem kalibrować lub coś w tym rodzaju jak z przepustnicą.
Druga sprawa czy mogę to bezpiecznie zalać benzyną ekstrakcyjną ?
Wybaczcie pytania, ale ten zaworek jak widzę jest praktycznie nie do dostania, więc nie chciał bym go przez głupotę zepsuć. ;)
Mam nadzieję, że się nie obrazicie, że zadaję to pytanie w tym temacie. :|

: sob cze 26, 2010 00:59
autor: minor
no to ja się też przymierzam do zaślepienia EGR, ale mam kilka pytań.
1) czy po samym zaślepieniu będzie wywalał błąd (wpadał w tryb awaryjny?), mam ALH
2)czy wystarczy samo zaślepienie czy trzeba też odłączyć ten mały przewód co dochodzi z góry
3) czy jeżeli trochę puszcza mi przez ten siłownik olej, to po zaślepieniu nie wynikną inne problemy?

z góry dzięki

: sob cze 26, 2010 01:29
autor: Sztomel
minor, w ALH można z powodzeniem zaślepić EGR i nie będzie zgłaszał żadnych błędów ani mrugał żadną kontrolką, nie trzeba EGR-u zaślepiać mechanicznie - wystarczy tylko odpiąć wężyk podciśnienia z siłownika zaworu EGR a koniec wężyka zaślepić. Jeśli masz wycieki oleju z tych dwóch otworków pod grzybkiem siłownika to przy odłączonym wężyku podciśnienia z niego otworki możesz również zaślepić i zniwelować tym samym wyciek z obudowy EGR.

: sob cze 26, 2010 14:57
autor: martinezz123
dokładnie jak kolega powyżej napisał

: pn cze 28, 2010 15:17
autor: minor
Sztomel pisze:minor, w ALH można z powodzeniem zaślepić EGR i nie będzie zgłaszał żadnych błędów ani mrugał żadną kontrolką, nie trzeba EGR-u zaślepiać mechanicznie - wystarczy tylko odpiąć wężyk podciśnienia z siłownika zaworu EGR a koniec wężyka zaślepić. Jeśli masz wycieki oleju z tych dwóch otworków pod grzybkiem siłownika to przy odłączonym wężyku podciśnienia z niego otworki możesz również zaślepić i zniwelować tym samym wyciek z obudowy EGR.
a skoro będe i tak czyścił kolektor, to nie lepiej zaślepić go od dołu "mechanicznie"? czy i tak wyjdzie na to samo?

: pn cze 28, 2010 18:07
autor: martinezz123
kolego ja zaślepiłem od dołu bo tak dla mnie prościej było jak i tak rozbierałem

: śr cze 30, 2010 12:56
autor: blm
Pytanko..
Wyczyściłem dolot - EGR + kolektor (masakra) .. zatkałem EGR u góry.. ale teraz mam takie zastanowienie.. nie wystarczyło by po prostu odpiąć wężyk od podciśnienia :?:

Co z czyszczeniem dolotu w bloku silnika :?: Zakładając, że zatkałem EGR to syf nie będzie się zbierał i się sam przeczyści :?:

: śr cze 30, 2010 17:14
autor: jacekPlacekkk
a ile może kosztować czyszenie egr/dolotu w jakiśm tam zakładzie?

: śr cze 30, 2010 17:42
autor: Rafał 21
blm pisze:Co z czyszczeniem dolotu w bloku silnika :?: Zakładając, że zatkałem EGR to syf nie będzie się zbierał i się sam przeczyści
A to ciekawe medytacje :grin: blm, Jak bedziesz mial kamienie żułciowe to same się oczyszczą??? Czy usuniesz inwazyjnie??? :grin: Tak przypuszczam ze nie przejrzałeś wszystkich stron tego tematu!! od 1-50 Tak wygląda kolektor http://images20.fotosik.pl/307/2e70ac668943234d.jpg I tak samo kanały głowicy .. Wiec trzeba to usunąć mechanicznie!! Dolot , kolektor intercoler nie sprawiają kłopotów w czyszczeniu . To natomiast co do głowicy to musimy trochę "" kumać""[ustawić zawory ] aby ten syf nie dostał sie pod zawory i do cylindra .Bo zamiast czyszczenia zafundujemy sobie remoncik silnika!! :grrr:
a ile może kosztować czyszenie egr/dolotu w jakiśm tam zakładzie?
jacekPlacekkk, popytaj w twojej grupie regionalnej .Może ktoś ci zrobi ten dolot

: śr cze 30, 2010 18:31
autor: blm
Rafał 21, nom nie jestem w tym temacie w 100% kumaty.. jeszcze ;] .. ale ogólnie jestem kumaty więc, się douczę... ;D .. Przyznaje się tematu jeszcze całego nie czytałem.. mam zamiar przysiąść dziś/jutro i przeczytać.. a i wiem jak wygląda kolektor ;D ..
Po prostu myślałem, że po kilku kkm z zatkanym EGR-em sytuacja w bloku się poprawi. W przyszłym sezonie będę zapewne jeszcze raz to wszystko ściągał kontrolnie.. To mam jeszcze krótkie pytanie.. (resztę sobie doczytam w tym wątku ;) ) : Aby wyczyścić dolot w bloku trzeba go rozbierać, czy jest jakiś sposób :?:

: śr cze 30, 2010 19:02
autor: Rafał 21
blm pisze:Aby wyczyścić dolot w bloku trzeba go rozbierać, czy jest jakiś sposób :?:
blm, właśnie o ten szczegół mi chodziło!Z resztą powyżej napisałem - co do elementów dochodzących do głowicy nie ma problemu. Po prostu demontujesz w kolejności i czyścisz .Natomiast głowice " wloty "bo jest tam pełno syfu , należy czyścić tak aby nie dostały sie one do cylindra , drobiny syfu sadzy zlepków itp.I tu miałem na mysli tych ""kumatych"" w temacie , bo sam wiesz że nie którzy nie rozróżniają śrubokręta od kombinerek i chcą naprawiać rozruszniki , altki i czyścic głowice z syfu itp. ..Muszą wiedzieć jak ustawić cylinder aby były zamknięte zawory i czyścić po kolei. Ja robiłem to nowatorską metodą za namową mojego wuja! który ma wiedzę i zajmuje sie mechaniką pomp [na otwartych zaworach cylindra ] Jest o wiele szybsza i bezpieczniejsza .Ale w tym przypadku musimy mieć kompresor i parę drobnych przedmiotów dorobionych w tym celu :bajer: No można rówież bo jest taka ewentualność zdemontować głowicę!! :grin: