Co jest z tym ALH

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » śr cze 09, 2010 21:55

blm, ja dzisiaj z mfa miałem np. 9l/100km - 7.3 jeżeli jeździsz na bardzo krótkich trasach to nic dziwnego - mi wg. wskazań potrafi w zależności od pory dnia w mieście pociągnąć 5.5-9l na tej samej trasie, ale po wyskoczeniu na dłuższą jazde spokojnie leci do 4.5, a czasem do 4.
wbrew pozorom zmiana biegów przy 2k obrotów ZWIĘKSZA spalanie w stosunku do zmiany przy 2.5k. Ponadto wystarczy proste hamowanie silnikiem, żeby z 8l zrobiło się 6



marcuso86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 11:23
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: marcuso86 » czw cze 10, 2010 20:55

blm, hmm coś dużo 7,37 i mówisz ze ostro nie jeździsz. Ja śmigam głównie do pracy ok 14 km (60% trasa) w jedną strone i jak sie zagrzeje to nigdy mu nie żałuje i nigdy nie przekroczyłem 6.7 (licząc przeliczając zatankowane paliwo na kilometry bo mfa głupoty pokazuje jak mnie wiem). Auto ma wsadzone 216 i nie było strojone a dodam ze po tej operacji spalanie troszkę wzrosło.



neox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt mar 04, 2008 22:43
Lokalizacja: Kraków

Post autor: neox » pt cze 11, 2010 00:13

alh 2000 rok:

150tyś sprowadzony
170tyś rozrzad i chips 120km/290NM
200tyś wymiana turbo na nowe też ALH, przycinało się
220tyś pęknięty tłok, remont kapitalny silnika ze szlifem głowicy, nowe oryginalne 4 tłoki, pierścienie, panewki, rozrząd, uszczelka pod głowicą, wymiana zaworu EGR bo lał przez dziurki + zaślepienie, odma do butelki + nowa dwumasa i sprzęgło oryginał ALH
+ nowe wtryski 0.216 bo cena atrakcyjna 140zł sztuka ( EURO było wtedy po 2.9 zł :D )
w sumie około 7000zł
223tyś nowy program 140KM/300NM
250tyś obecnie i turbo do czyszczenia na dniach bo już czasami się przycina sztanga, autko trochę sobie dymi ale pali około 5,5L/100KM Trasa 70% i Miasto 30% WIĘC jak najbardziej OK :D


jak macie jakieś pytania to pisać...
Ostatnio zmieniony czw paź 28, 2010 00:19 przez neox, łącznie zmieniany 3 razy.


Potrzebujesz programu, korekty do MSA15, EDC15V czy EDC15P ? Twój diesel źle odpala? Pisz PM...

blm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: blm » pn cze 28, 2010 13:02

W piątek czyściłem dolot..
[center]Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek[/center]
Przebieg niby 200kkm.. ale samochód po przekładce.. więc mała zagadka.. jak u Was z dolotem w ALH :?:
Ostatnio zmieniony pn cze 28, 2010 13:02 przez blm, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl

jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

Post autor: jaro789 » śr cze 30, 2010 09:23

u mnie było podobnie, a przebieg wg licznika 200tyś
a ja doliczył bym +200.
na przebieg nie patrz, tylko na stan



Tekilus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: sob cze 20, 2009 08:28
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Tekilus » śr cze 30, 2010 09:28

poprawiło wam to dynamikę silnika? Też się zastanawiam nam wyczyszczeniem.


Tanie części samochodowe.

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » śr cze 30, 2010 10:28

Taki dolot można mieć już po 40 tyś km przebiegu...
Eksploatując diesla w mieście jeszcze w okresie jesień-zima-wiosna nawet szybciej...
Przebieg nie ma tu znaczenia...
Jak będzie latał w trasach, kręcony odpowiednio wysoko od czasu do czasu to dolocik będzie czysty mimo 400 tyś km przebiegu...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

blm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: blm » śr cze 30, 2010 12:50

No u mnie głównie miasto.. a że turbo szwankuje.. to zawrotnych prędkości nie rozwijałem... teraz EGR zatkany.. no i pracuje na turbo... jest coraz lepiej ;]

[ Dodano: 30 Cze 2010 22:50 ]
Jak by miał ktoś chwilkę.. to niech rzuci okiem ;]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4173076
Ostatnio zmieniony śr cze 30, 2010 22:50 przez blm, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl

zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

Post autor: zyggy » ndz lip 04, 2010 14:05

Witam ponownie w temacie ALH. Wcześniej opisywałem historię z wypalonymi tłokami i zgiętymi korbami w silniku AHL w Octavi. Niestety problemy wróciły do kolegi mechanika, a dokładniej ta właśnie skoda. Opis z punktu widzenia właściciela (nie zna się na mechanice): jadę, chcę zredukować bieg, wciskam sprzęgło, silnik wchodzi na obroty, sam z tych obrotów schodzi, gaśnie i nie daje się już uruchomić, nie można obrócić silnikiem. Teraz to co udało się zauważyć: połowa stanu oleju (być może go wyssał), silnik totalnie zablokowany (zatarty, lub tłoki podparte zaworami), pasek zębaty cały. Silnika nie da się obrócić (ani kluczem, ani pchając na biegu). Wstępna przyczyna zgonu to rozbieganie się silnika przez olej z turbiny i jego zatarcie. Reszta okaże się po rozbiórce :grrr:


pzdr
zyggy

Awatar użytkownika
Hubert MK4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 21:54
Lokalizacja: Braniewo

Re: Co jest z tym ALH

Post autor: Hubert MK4 » śr paź 27, 2010 22:31

Koledzy ja również mam problem z ALH. Latem śmigałem na oponach 205/16, cały czas w trasie po 120-150 i palił zawsze 5,6(komputer i realnie). Pewnego dnia jechałem ekspresówką przez jakieś 5 km z v-max. Od tego dnia spalanie wzrosło o jakiś 1 litr/100km a obecnie oscyluje na poziomie 7,7 w cyklu mieszanym. Auto nie kopci, sztanga pracuje, na kompie wszystko ok, dobre ciśnienie turbo, egr sprawny, wtryski w dobrej kondycji, czujnik g62 wymieniony na nowy. Temperatura silnika 72-75 stopni. Przebieg 275 tys.

Poradźcie coś ale nie proponujcie żadnego chipa ani wtrysków 216 skoro było dobrze to powinno być tak nadal bez żadnych ingerencji. Pozdrawiam


Kupię 17" Santa Monica - Sprzedam Felgi ori 16" !!!

viewtopic.php?f=89&t=340898" onclick="window.open(this.href);return false; - ZAPRASZAM

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Co jest z tym ALH

Post autor: italiano_83 » śr paź 27, 2010 22:38

Hubert MK4 pisze: 72-75 stopni.
A powinno być ~90C, czyżby termostacik niedomagał :?


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Hubert MK4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 21:54
Lokalizacja: Braniewo

Co jest z tym ALH

Post autor: Hubert MK4 » śr paź 27, 2010 22:50

Zgadza się, termostat chyba do d***. Ale czy to może mieć wpływ na spalanie? Czyżby to miało być tak łatwe, podczas gdy koledzy wymieniają pół silników i ładują kilka tys. bez skutku??

Dodam, że pewnego dnia jadąc do Gdyni w Gdańsku czyli po przejechaniu 100km zaczął palić normalnie i tak było przez cały dzień...


Kupię 17" Santa Monica - Sprzedam Felgi ori 16" !!!

viewtopic.php?f=89&t=340898" onclick="window.open(this.href);return false; - ZAPRASZAM

Awatar użytkownika
niebieski91
SHARIKOWIEC
Posty: 951
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Co jest z tym ALH

Post autor: niebieski91 » śr paź 27, 2010 23:49

Hubert MK4, silnik niedogrzany to i spalanie może podskoczyc
Hubert MK4 pisze:oradźcie coś ale nie proponujcie żadnego chipa ani wtrysków 216 skoro było dobrze to powinno być tak nadal bez żadnych ingerencji
czy myślisz że gdyby było proste rozwiązanie to ten temat nazbierałby 48 kartek
kazdy cos próbował z mniejszym lub lepszym skutkiem
moim zdaniem to wina wtrysków ALH ale to tylko moje zdanie

przeczytaj cały temacik to może znajdziesz cos dla siebie


Obrazek

Awatar użytkownika
Hubert MK4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 21:54
Lokalizacja: Braniewo

Re: Co jest z tym ALH

Post autor: Hubert MK4 » czw paź 28, 2010 00:40

Kurde przeczytałem całość i nic. Niestety nie uznaję żadnego rzeźbienia i eksperymentowania z samochodem. Kupiłem go tylko z tego względu że mało palił bo poza tym to ani to ładne ani wygodne. Jeżeli nie zdecyduje się palić mniej po doładowaniu aku i wymianie termostatu to idzie won :grin:


Kupię 17" Santa Monica - Sprzedam Felgi ori 16" !!!

viewtopic.php?f=89&t=340898" onclick="window.open(this.href);return false; - ZAPRASZAM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 180 gości