Strona 6 z 8

Re: Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem

: śr gru 14, 2011 16:22
autor: pinelesss
pinelesss pisze:
daniel19843 pisze:Dawka paliwa jest ok. Przyśpieszyłeś kąt wtrysku i dlatego w 004 rzeczywisty kąt początku wtrysku nie pokrywa się z wymaganym... jest ok
Dziękuję kolego za odpowiedź. O to mi chodziło. Teraz mogę grzebać w świecach zaworkach itd. Przynajmniej jestem pewien nastaw podstawowych. Jeszcze raz dziękuję.
Witam ponownie.
W końcu udało mi się rozwiązać problem z odpalaniem przy minusowych temperaturach. Może komuś się przyda.
Przekopałem trochę neta i na jednym z forów znalazłem informację, jak sprawdzić świece żarowe za pomocą probówki elektrycznej i przewodu podłączonego do bieguna + akumulatora. Wziąłem się zatem natychmiast za sprawdzenie i według tej metody okazało się, że świece niby mam ok. - probówka świeciła na każdej świecy. Jednak nie dawało mi to spokoju i po głębszej analizie hiszpańskiej serwisówki znalazłem dane dot. rezystancji świec żarowych, która powinna wynosić ok. 1 - 1,5 OHM. Po pomiarach (jeszcze w silniku) okazało się, że dwie świece mają rezystancję na poziomie przekraczającym 3 - 4 OHM, a co za tym idzie, są już mocno wypalone. Pomimo tego w jakimś stopniu przepuszczały prąd i robiły w balona probówkę a za nią i mnie.
Natychmiast udałem się po zakup nowych świec żarowych i po ich wymianie problem z odpalaniem przy minusowych temperaturach zniknął. Stare świece wziąłem sobie na stół aby w ramach luźnego czasu sprawdzić co się z nimi dzieje. Dwie świece rozgrzewały się prawidłowo (chyba, bo były czerwone a temperatury nie sprawdzałem) :grin: Dwie kolejne grzały ale raptem lekko parzyły w ręce. Nauka na przyszłość - czasem warto poszukać danych i conieco pomierzyć, zanim rozkopie sie cały silnik szukająć "igły"

Pozdrawiam i dziękuję daniel19843 za pomoc w analizie parametrów pracy silnika.

Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem

: śr gru 14, 2011 18:51
autor: wesol
bo nie probówka sie sprawdza tylko kabelek w łapke i jeden koniec do plusa aku a drugim trzeba lizac po trzonku swiecy. Wprawione oko bedzie wiedzialo po iskrzeniu czy swieca pobiera z amalo pradu czy czasami ( bo tez tak sie zdarza) robi praktycznie zware a nie grzeje sie. JEk ma zware to w nowszych jednostkach powoduje odciecie pradu i to nie tyle na ta jedna swieczke ale grupowo lub na wszystkie. Przerabialem takie tematy w zime w oplu jak jeszcze tam pracowałem.

Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem

: śr gru 14, 2011 18:58
autor: Baryla
czy późny kąt wtrysku (37-40) może mieć wpływ na kopcenie na niebiesko oraz lekkie szarpanie przez około 2-3 sek po odpaleniu? Przy temp -3 odpalał od strzała na 1 świecy. Teraz są już wszystkie nowe i pali tak samo tylko troszkę mniej kopci.

Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem

: ndz maja 27, 2012 14:35
autor: konik9
korfanty, Witam potrzebuję jeszcze raz obrazka, w którym wariancie należy wymienić śruby od pompy przy ustawieniu kąta wtrysku???
Kolega " korfanty " je zamieścił na 1 stronie ale link wygasł.

Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem

: ndz cze 10, 2012 10:39
autor: wesol
jak maja przewezenie te srubki miedzy gwintem a łbem sruby. Ja tam wymienilem srubki na podobne od przykrecania sworznia wahacza jak dobrz epamietam od renaulta czy cos w tym stylu. Srubki strasznie twarde i łeb ma takie odsadzenie tworzace jakby podkladke. Przycialem na odpowiednia dlugosc i wymienilem. Mozna tez kupic sobie srubki takie w sklepie metalowym tylko musz abyc o twardosci 10.9

Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem

: ndz cze 10, 2012 10:53
autor: Baryla
albo w aso, około 1zł sztuka :)

Re: Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem

: śr sie 22, 2012 08:56
autor: mssg1
Baryla pisze:czy późny kąt wtrysku (37-40) może mieć wpływ na kopcenie na niebiesko oraz lekkie szarpanie przez około 2-3 sek po odpaleniu? Przy temp -3 odpalał od strzała na 1 świecy. Teraz są już wszystkie nowe i pali tak samo tylko troszkę mniej kopci.
Kopcenie na niebiesko oznaczać raczej będzie spalanie oleju razem z mieszanką, a szarpanie na zimnym bierze się pewnie z tego, że któraś/któreś świece nie dogrzewają i na początku kiedy jedne są zimne a drugie rozgrzane (inne warunki spalania w każdym cylindrze) inaczej przebiega reakcja spalania zanim temp się nie wyrówna - nierówne warunki pracy na każdy gar przenoszą się na nierówną pracę silnika aż do wyrównania temperatur.

Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem

: śr sie 22, 2012 16:41
autor: wesol
chyba ze sa zle zgrane fazy rozrzadu to tez bedzie tak amozliwosc z ebedzie dymic na niebiesko.

Re: Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem

: śr sie 22, 2012 19:02
autor: Baryla
mssg1 pisze:
Baryla pisze:czy późny kąt wtrysku (37-40) może mieć wpływ na kopcenie na niebiesko oraz lekkie szarpanie przez około 2-3 sek po odpaleniu? Przy temp -3 odpalał od strzała na 1 świecy. Teraz są już wszystkie nowe i pali tak samo tylko troszkę mniej kopci.
Kopcenie na niebiesko oznaczać raczej będzie spalanie oleju razem z mieszanką, a szarpanie na zimnym bierze się pewnie z tego, że któraś/któreś świece nie dogrzewają i na początku kiedy jedne są zimne a drugie rozgrzane (inne warunki spalania w każdym cylindrze) inaczej przebiega reakcja spalania zanim temp się nie wyrówna - nierówne warunki pracy na każdy gar przenoszą się na nierówną pracę silnika aż do wyrównania temperatur.
W mrozy typu -15 czy -20 nie przejmuje się tym że se chwile pokopcił , ale przy 0 stopni już trochę mi to nie pasowało. Pomogło przestawnie kąta wtrysku na ~54 i jest git :)

Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem

: ndz wrz 16, 2012 20:14
autor: ciachotdi
panowie u mnie jest na poziomie 72 kat wtrysku mechanior zalecał nieznacznie opóźnić czy będą jakieś problemy jak tak będe jeździł ? Lekko poszarpie go podczas odpalania

Re: Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem

: ndz wrz 16, 2012 21:56
autor: mssg1
Za duży i za mały niedobrze wiadomo :] Lepiej chyba jak wszystko jest idealnie ustawione :okej:

Re: Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem

: wt lip 30, 2013 14:50
autor: sash997
a co wy na to - miałem kąt 115 na rozgrzanym silniku w AHF,zmienłem na 55-60 i na ciepłym ładnie palił ale rano na zimnym nie odpalił,ba , nawet nie załapał tylko z rury sie wydostawał dym z niedopalonego paliwa

Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem

: wt lip 30, 2013 15:49
autor: ciachotdi
może pompa do regeneracji ?

Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem

: wt lip 30, 2013 16:18
autor: sash997
no ma już prawie 300 tyś więc może :) rozrusznik i altek niedawno zregenerowane