Witam ponownie.pinelesss pisze:Dziękuję kolego za odpowiedź. O to mi chodziło. Teraz mogę grzebać w świecach zaworkach itd. Przynajmniej jestem pewien nastaw podstawowych. Jeszcze raz dziękuję.daniel19843 pisze:Dawka paliwa jest ok. Przyśpieszyłeś kąt wtrysku i dlatego w 004 rzeczywisty kąt początku wtrysku nie pokrywa się z wymaganym... jest ok
W końcu udało mi się rozwiązać problem z odpalaniem przy minusowych temperaturach. Może komuś się przyda.
Przekopałem trochę neta i na jednym z forów znalazłem informację, jak sprawdzić świece żarowe za pomocą probówki elektrycznej i przewodu podłączonego do bieguna + akumulatora. Wziąłem się zatem natychmiast za sprawdzenie i według tej metody okazało się, że świece niby mam ok. - probówka świeciła na każdej świecy. Jednak nie dawało mi to spokoju i po głębszej analizie hiszpańskiej serwisówki znalazłem dane dot. rezystancji świec żarowych, która powinna wynosić ok. 1 - 1,5 OHM. Po pomiarach (jeszcze w silniku) okazało się, że dwie świece mają rezystancję na poziomie przekraczającym 3 - 4 OHM, a co za tym idzie, są już mocno wypalone. Pomimo tego w jakimś stopniu przepuszczały prąd i robiły w balona probówkę a za nią i mnie.
Natychmiast udałem się po zakup nowych świec żarowych i po ich wymianie problem z odpalaniem przy minusowych temperaturach zniknął. Stare świece wziąłem sobie na stół aby w ramach luźnego czasu sprawdzić co się z nimi dzieje. Dwie świece rozgrzewały się prawidłowo (chyba, bo były czerwone a temperatury nie sprawdzałem) Dwie kolejne grzały ale raptem lekko parzyły w ręce. Nauka na przyszłość - czasem warto poszukać danych i conieco pomierzyć, zanim rozkopie sie cały silnik szukająć "igły"
Pozdrawiam i dziękuję daniel19843 za pomoc w analizie parametrów pracy silnika.