Strona 6 z 59

: ndz kwie 01, 2007 20:28
autor: cwb
dobra dobra panowie :P nie unoście się przecież nie jestem jakimś tam wrogiem ^_^
też mam golfinę

a odnośnie pęcherzyków. kilka uwag
-technicznie nie powinno ich być
-mała ich ilość nie przeszkadza dieslom o ile to nie wersja z pompowtryskiwaczami
-zainteresowany tematem zrobiłem rozeznanie - chodziłem sobie na giełdzie i podchodziłem do każdego samochodu ze znacznkiem VW, AUDI lub SKODA, który miał silnik wysokoprężny, otwartą maskę i pracował
no i ...... w nowszych modelach wężyki są czarne więc nic nie widać, a w starszych ... każdy miał pęcherzyki. po prostu dużo osób ich nie zauważa.

ps. najgorszy stan jest wtedy gdy na biegu jałowych się pojawiają. a dobry test może zrobić każdy z nas. trzeba poprosić druga osobę o dobrym wzroku do przypatrzenia się wężykowi dochodzącemu do pompy a my w tym czasie robimy przygazówkę do 3 tys.
prawie w każdym się pojawiają.

jak ich nie ma to super - generalnie

: ndz kwie 01, 2007 21:29
autor: Remigiusz78
figurel, a może by tak: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 52e37f6f80

[ Dodano: 01 Kwi 2007 21:38 ]
Albo spróbować tego pomysłu: http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... hlight=ALH
środek też jest: http://www.allegro.pl/item181692692_liq ... skow_.html

: wt kwie 03, 2007 15:53
autor: Holiii
mysle ze to czyszczenie wtrysków to nie najleprzy pomysł i zabrudzone wtryskiwacze nie sa rówierz przyczyna tej ustrki bo przecierz nagle wszyskim przy ok 170 tys km niezapychaja sie wtryskiwacze od tak tylko dziejej sie to powoli u mnie zmiana spalania była z dnia na dzien i juz czyli bardziej wyglada to na awarie jakiegos zaworu lub innej czesci a nie na ich zapchanie i mam pytanie czy sprawdzaliscie czy ten zaworek w filtrze oleju niemacie zapchany???? mój wtedy tak jakos na odpalonym silniku dziwnie syczał popsuty oczywiscie

: wt kwie 03, 2007 18:52
autor: Remigiusz78
Ja uważam, że to doskonały pomysł! Napewno nie zaszkodzi naszym golfikom, również przeczyszczenie EGRa nie zaszkodzi - poprostu trzeba to zrobić.

Co do zaworka, Mój mechanik podczas wymiany filtra, wymienił również i uszczelkępod zaworkiem. Powietrza w rurkach nie mam. sprawdzę stan zaworka, jak będę czyścił sposobem amerykańców pompkę i silnik.

Na razie przeglądam inne fora i szukam punktu zaczepienia, nareszcie przjechał do mnie interface Viakena, laptopik zaopatrzyłem w 5 wersji vag-coma i kombinuję. Problemów ze skrzynią dalej nie udało mi się usunąć. Ale....

Na forum tdi.com, naczytałem się o problemach z 109 przekaźnikiem, zajechałem do ASO i nabyłem byłem nowy przekaźnik za 52 zł brutto. Piękny, mniejszy ciemnoszary, wszyscy go sobie chwalą. podmieniłem i .... Jest lepiej, jest szybciej albo moje widzimisie jest zaspokojone. W każdym razie polecam każdemu, kto ma problemy.

Naczytałem się również o czyszczeniu EGRa i planuję się udać na wojnę z tą ekologiczną zabawką.

: wt kwie 03, 2007 19:05
autor: niebieski91
Remigiusz78 pisze:naczytałem się o problemach z 109 przekaźnikiem
do czego to jest i co on powoduje lub nie powoduje - za co odpowiada i czemu go wymieniłeś może i ja to zrobie

a tak na marginesie przyszla do mnie dziś nowiutka a w zasadze nowiutki lizak przepływki Pirburga (tylko 210PLN) własnie ja podmieniłem bo mialem jakiegoś zas.....nego EPS - wydaje mi się ze jakby autko bylo bardziej rzexkie ale może to zludzenie

Zbyszek jak czytasz - to może umówimy sie na sprawdzenie tego mowego "pierburga"

: wt kwie 03, 2007 19:23
autor: Remigiusz78
A od czego o nie jest!!! Kurka wodna, wszędzie macza palce!!! Czytaj:

It supplies power to
- Glow plug relay
- Fuse 32
ECM
Fuel quantity adjuster
- Fuse 34
Cold start injector
Waste gate bypass regulator valve (N75)
Change over valve (N239)
EGR vacuum regulator valve (N18)
Mass air flow sensor (G70)
- Fuse 43
Clutch vacuum vent valve (if equipped)
Brake vacuum vent valve
Relays for preheating coolant (if equipped)
Crankcase ventilation heating element

The ECM supplies power (and sometime ground as well) for:
Fuel cutoff valve
Cruise control switch
Manifold (intake) air pressure/Intake air temperature sensor
Needle lift sensor
Engine speed sensor
Engine coolant sensor
Closed throttle position switch (part of "go" pedal)
Kickdown switch (part of "go" pedal)
Throttle position switch (part of "go" pedal)
Fuel temperature sensor
Modulating piston displacement sensor

The ECM also communicates to the instrument cluster electronics and transmission control module (on automatics).

As a result of this, you can see why if the relay starts to cause power to flicker, or voltage drops, for all of these components, the results can be "unpredicatable" and none of them desireable.

: wt kwie 03, 2007 19:26
autor: niebieski91
dzieki stary - niesty ja nichfersztejen nic co tam napisali - za stary jestem i językow sie uczyc nie chcialo - niestety

czyli on nazywa sie przekaźnik 109 - tak gdzie go szukac jak np. se też kupie i będę chcial wymienić

: wt kwie 03, 2007 19:39
autor: Remigiusz78
Ten przekaźnik ma wpływ na każdą ważną część autka!
- bezpiecznik świec żarowych
- bezpiecznik 32
- ECM - czyli komp silnika
- nastawnik paliwa
- bezpiecznik 34
- wtryskiwacz zimnego startu
- zaworek N75
- zaworek N239
- zaworek N18
- przepływka G70
- bezpiecznik 43
- zaworek podciśnienia sprzęgła (if equipped)
- zaworek podciśnienia hamulców
- bezpieczniki od podgrzewacza chłodzenia (if equipped)
itd itp

A tak on wygląda:
Obrazek

Jak się do niego dostać:
śrubokręt torx, ściągasz boczek wokół bezpieczników, nurkujesz pod kierownicę, odkręcasz wszystkie śrubki, które trzymają plastyki pod kierownicą aż dochodzisz do miejsca, w którym widzisz przekaźniki, wśród nich jest 109!

: wt kwie 03, 2007 21:50
autor: niebieski91
Remigiusz78 pisze:wśród nich jest 109!
to menda , ale go helmuty schowaly - gdybym wiedzial to wscześniej to od razu bum go wymienil bo rozbieralem to cholerstwo jak mi lecialo z okolic podszybia, a tak pupa jeszcze raz sie tam spróbuje dobrać

- a tak apropopo to wymienia sie go dla zasady czy z jakixchś sczególnych powodów (tzn objawów)

: wt kwie 03, 2007 21:54
autor: Remigiusz78
Raczej dla TANIEGO usunięcia wszelkich podejrzanych problemow z uruchamianiem cieplego i zimnego silnika oraz innych problemów elektrycznych.

: śr kwie 04, 2007 23:32
autor: Holiii
no wałsnie a ja na przykład mam problemy z odpaleniem auta i to duze ale wszyscy mówili mi ze to pompa a 109 jak by niedziałał to kibel by był kompletny ze wszystkim w autku a powiedz czy cos sie zmieniło ze spalaniem czy nadal granice maxaymalnie zawyzone

: czw kwie 05, 2007 08:08
autor: figurel
Remigiusz78 pisze:Ten przekaźnik ma wpływ na każdą ważną część autka!
- bezpiecznik świec żarowych
- bezpiecznik 32
- ECM - czyli komp silnika
- nastawnik paliwa
- bezpiecznik 34
- wtryskiwacz zimnego startu
- zaworek N75
- zaworek N239
- zaworek N18
- przepływka G70
- bezpiecznik 43
- zaworek podciśnienia sprzęgła (if equipped)
- zaworek podciśnienia hamulców
- bezpieczniki od podgrzewacza chłodzenia (if equipped)
itd itp
Rad bym kolego dowiedzieć się o źródło tych informacji, byłem przekonany, że jak sama nazwa wskazuje przekaźnik ten zawiaduje grzaniem świeć żarowych. Nijak nie mogę skumać co ma on np. do zaworka N75.

: czw kwie 05, 2007 08:52
autor: Remigiusz78
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=60705

masz tam kilka ciekawych linków a wśród nich jeden dotyczący przekaźnika 109

: pt kwie 06, 2007 19:58
autor: niebieski91
oto moje logi na nowiutkiem przepływce pierburga

- Obrazek Obrazek Obrazek