15W40 na 10W40

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Piter_270
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn lut 05, 2007 21:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Piter_270 » śr paź 03, 2007 23:56

Moim zdaniem zmiana koloru oleju jest spowodowana jego wilekrotnym podgrzewaniem , lepszy olej dłużej będzie trzymał barwę . Chociaż też może być tak wspaniały lotos przez 20 kkm tak wyczyścił mi silnik że jak zalałem mobilem to prawie nówka 300 kkm przebiegu . hehe



vagin5

Post autor: vagin5 » czw paź 04, 2007 00:37

Piter_270 pisze:Moim zdaniem zmiana koloru oleju jest spowodowana jego wilekrotnym podgrzewaniem , lepszy olej dłużej będzie trzymał barwę . Chociaż też może być tak wspaniały lotos przez 20 kkm tak wyczyścił mi silnik że jak zalałem mobilem to prawie nówka 300 kkm przebiegu . hehe
mały koment do tej wypowiedzi

HAHAHA :rotfl:
Ostatnio zmieniony czw paź 04, 2007 00:37 przez vagin5, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bburdach
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw gru 07, 2006 10:27
Lokalizacja: Ząbki/Warszawa/Łuków
Kontakt:

Post autor: bburdach » czw paź 04, 2007 11:29

Piter_270 pisze:Misiu pysiu .
Nie wyzywam Cie od głupków , itd więc wypraszam sobie !!!
Po drugie to dyskusja jest o olejach 10W40 i 15W40 .\
Po trzecie to dlaczego 15w40 jest opisany normą do tdi - mówię o dobrym oleju , nie lotosie czy platinium . Różnica przy zapalaniu i pracy silnika do 50 stopni jest związana z lepkością i gęstością oleju - i tak kręcisz motor dopiero po rozgrzaniu ( rozsądni użytkownicy ) . Więc różnica miedzy olejem pół czy minerałem jest w cennniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiie > 160 zł 10w40 80 zł 15w40 .
no kolega troche zawyżył cenę. 5 litrów Lotosu minerału kosztuje około 50-60 zł, a co do mobil 1 to 5litrów razem z filtrem oleju kosztuje około 120zł. wiem bo sam niedawno zmieniłem na mobil. i jeszcze raz pisze - zmieniajcie na półsyntetyk - miodzio :bigok:



vagin5

Post autor: vagin5 » czw paź 04, 2007 17:44

tomcio pisze:Weźcie już zamknijcie ten temat bo coraz to nowe i ciekawe teorie się rodzą
bo brak Ci argumentów do dyskusji?

NEVER!



abrover
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 16:42
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: abrover » pt paź 05, 2007 01:48

tomcio, jak Ci przeszkadza, to nie czytaj ;)



abrover
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 16:42
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: abrover » pt paź 05, 2007 07:29

tomcio pisze:
abrover pisze:tomcio, jak Ci przeszkadza, to nie czytaj
jak coś mądrego to zawsze chętnie poczytam a tu juz chyba temat sie wyczerpał jeśli chodzi o coś mądrego
Oj zdziwiłbyś się ile można mądrego w sprawie oleju napisać. Na Polibudzie, na Wydziale Mechanicznym, jest o tym przedmiot przez cały semestr. I uwierz, jest się o czym uczyć :pub:



vagin5

Post autor: vagin5 » pt paź 05, 2007 23:55

http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html

i niech teraz ktoś zrobi z siebie cepa i powie że oleje mineralne lotosu chodzi o oleje do klekotów ujmuja czym kolwiek mobilowi...


Tomcio wysiliłem się i poszukałem co nie co!


Pozdrawiam



abrover
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 16:42
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: abrover » sob paź 06, 2007 02:09

tomcio pisze:zwłaszcza jak co poniektórzy piszą bzdety o których usłyszeli u pana Kazia w stodole który wlał półsyntetyk do Warszawy i dziwi teraz że cieknie a całe życie jeździł na Superolu. :pub:
Jeżeli jesteś pewien, że Twój silnik jest w bdb stanie, to nawet jak jeździł sporo na mineralnym, to można wrócić na półsyntetyk. Jeżeli natomiast nie jesteś pewien kondycji silnika to albo dalej na mineralnym albo remont i lać syntetyk/półsyntetyk.

vagin5 pisze:http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html

i niech teraz ktoś zrobi z siebie cepa i powie że oleje mineralne lotosu chodzi o oleje do klekotów ujmuja czym kolwiek mobilowi...
Ok, ok, postarałeś się widzę, wpisując "oleje" w Googlach :bajer: Szkoda tylko żeś znalazł tabelę sprzed 9 lat :chytry:

A parametry to nie wszystko, prawdziwe parametry to możesz sobie znaleźć na skupie palet z Rafinerii Gdańskiej, może zostanie etykieta z rozlewu danej partii :chytry: To się wkońcu przekonasz, że raz wlejąc Lotosa będziesz miał olej o niebo lepszy od Mobila, a raz na odwrót :chytry:
Ostatnio zmieniony sob paź 06, 2007 02:12 przez abrover, łącznie zmieniany 1 raz.



vagin5

Post autor: vagin5 » sob paź 06, 2007 14:02

Ok, ok, postarałeś się widzę, wpisując "oleje" w Googlach :bajer: Szkoda tylko żeś znalazł tabelę sprzed 9 lat :chytry:

A parametry to nie wszystko, prawdziwe parametry to możesz sobie znaleźć na skupie palet z Rafinerii Gdańskiej, może zostanie etykieta z rozlewu danej partii :chytry: To się wkońcu przekonasz, że raz wlejąc Lotosa będziesz miał olej o niebo lepszy od Mobila, a raz na odwrót :chytry:

ta reguła nie tyczy się tylko lotosu, ale i też mobila czy innych olejów na rynku,

tabelka z przed 9 lat? nie powiedział bym ale dobra...

Panowie nie tylko wy kończyliście wydział mechaniki hehe.


Widzisz tomcio, ciebie nawet na to stać nie było...



ty pewnie kończyłeś ten w miejscowości asdasdsa, to do postu poniżej bo zaraz idiota odpowie i się zacznie od nowa. :grin: :grin:
i kto tutaj jest idiotą?


temat raczej o olejach.
Ostatnio zmieniony sob paź 06, 2007 19:29 przez vagin5, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » sob paź 06, 2007 22:12

MK2 ,przebieg nieznany (jak zawsze z zachodu) ,silnik 1V (Przerobiony). W tym aucie jak i w poprzednim (JP) zawsze zmieniam na 10W.Ile brał ,tyle bierze NIGDY WIęCEJ 15W,NIGDY WIĘCEJ MOBILA I CASTROLA !! Rozruch w zimie bezproblemowy,popychacze szybciiej cichną itd. (mam shell diesel plus).
Jak to mówią Róbta co chceta.........



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 220 gości