Strona 6 z 22

: ndz cze 29, 2008 01:30
autor: Goku-25
:chytry: koledzy mam pytanko mozna zamienic licznik z zegarem na z obrotomierzem nie przerabiajac instalacji chodzimio zegar z TDI z dwoma wyswietlaczami
:smoke:

: pn lip 07, 2008 21:43
autor: doggie
nie jestem znawcą tematu turbin, ale zastanawiam się i pytam zarazem znawców tematu, dlaczego turbina w moim MK5 BRU w zakresie 1400 obr/min pogwizduje - poniżej i powyżej tych obrotów jest niesłyszalna, czy to jest oznaka powolnego jej kończenia się, a może to normalne - proszę o popowiedź

: ndz lip 13, 2008 18:11
autor: Goku-25
rolbro4 sluchaj turbo ze zmienna geometria tak reaguje jest to ich poniekad wada biorac na przyklad mondeo 2003 masz turbo tez ze zmienna geometria na nowej tego nie uslyszusz po przebiegu owszem czesc sie zuzywaja co fakt ale najczesciej jest zauwarzalne po dlugich trasach (bron boze nie gas silnika po trasie od razu bo mozesz szukac innego turba) czy szybszej jezdzie w miescie wkazdym badz razie twojeturbo teoretycznie jest przytarte na ulozyskowaniu praktycznie jezeli nie cieknie zniej olej to niejest zle mozna na niej jezdzic tylko z glowa nie szarzowac wrazie pytan pisz pomoge


:smoke:

: wt wrz 02, 2008 23:03
autor: wesol
Ja mam pytanie odnosnie zmiennej geometri w silniku AFN a dokladniej w passacie B5 przedliftowym z 1997 r. Jest tan turbina taka czy nie? Znalazlem na necie ze w tym silniku montowano turiny GT 174 jak i GT154 a z tego co sie orietuje ( mialem astre G z silnikiem 2.0 DTI) ta ostatnia nie ma zmiennej geo. Zdaje sie ze GT 174 tez sa ze zmienna geo jak i bez. Jak jest w mim golfie 4 z silnikiem AHF 110 KM??

: czw wrz 04, 2008 18:51
autor: homsky
AFN i AHF mają zmienną geometrię

: czw wrz 04, 2008 22:45
autor: wesol
No wlasnie tak niby ludzie gadaja ale sprawdz sobie TU i ten katalogo podaje ze AFN ma turbine GT 154. Czy 154-ki byly tez ze zmienna geometria czy ytlko zwykle? W AG mialem GT154 i nie miala zmiennej geo. Pytam bo kolesiowi poleciala wlasnie w passku i usilujemy dosjas jaka tam siedzi i chyba bez wykrecenia sie nie obejdzie.

: sob wrz 06, 2008 11:57
autor: homsky
wesol pisze:No wlasnie tak niby ludzie gadaja ale sprawdz sobie TU i ten katalogo podaje ze AFN ma turbine GT 154. Czy 154-ki byly tez ze zmienna geometria czy ytlko zwykle? W AG mialem GT154 i nie miala zmiennej geo.
Zrobiłes sobie sam zamieszanie w głowie z turbinami bo posługujesz sie niepełnymi kodami turbin - samo GT154 to za mało , turbin tego typu (GT154xx) jest kilkadziesiąt rodzajów.

dla przykładu :

GT1541V - turbina VNT (zmienna geometria)

GT1544 - turbina WG ( zawór upustowy )

[ Dodano: Sob Wrz 06, 2008 12:10 ]
Kuknij do katalogu : http://www.turbomaster.info/eng/catalogs/garrett.php

: pn wrz 08, 2008 12:52
autor: wesol
Czyli zle rozumowalem. Wiedzialem ze sa rozne koncowki nr w tych oznaczeniach ale myslalem ze chodzi to o roznice w wejasciach wyjsciach na turbinach ( z zagietym wyjsciem i z prostym czy np z wieksa srednica wyjscia itp). Kozystalem z TEGO katalogu o turbinach. W zasadzie to nie mozna znalezc odpowiednikow turbina jakby ktos chcial cos dlubnac w aucie. Wielkie dzieki.

: pn wrz 15, 2008 19:50
autor: Grzechuu
Witam wszystkich. Mam problem z turbinką po czyszczeniu kierownic samochód wręcz lata po drodze turbinka tłoczy jak szalona z tym że zaczęła z niej wyciekać oliwa po stronie gorącej olej wycieka w miejscu rozpołowienia i praktycznie tylko przy wyższych obrotach wtedy z niej kapie i podejrzewam że olej trafia też do wydechu czy jest to groźne? nie rozbierałem nic więcej cy mogłem coś uszkodzić po drodze, żeby ją rozpołowić to ją trochę podgrzałem i młoteczkiem po naparzałem po rozebraniu oprócz sadzy nie było widać oleju. podrzućcie jakieś wskazówki co z tym zrobić.

: wt wrz 16, 2008 15:37
autor: doggie
Grzechuu pisze:Witam wszystkich. Mam problem z turbinką po czyszczeniu kierownic samochód wręcz lata po drodze turbinka tłoczy jak szalona z tym że zaczęła z niej wyciekać oliwa po stronie gorącej olej wycieka w miejscu rozpołowienia i praktycznie tylko przy wyższych obrotach wtedy z niej kapie i podejrzewam że olej trafia też do wydechu czy jest to groźne? nie rozbierałem nic więcej cy mogłem coś uszkodzić po drodze, żeby ją rozpołowić to ją trochę podgrzałem i młoteczkiem po naparzałem po rozebraniu oprócz sadzy nie było widać oleju. podrzućcie jakieś wskazówki co z tym zrobić.
przede wszystkim jaki samochód i silnik?

: wt wrz 16, 2008 16:41
autor: Grzechuu
golf 1.9 tdi ASV przede wszystkim interesuje mnie czy ten olej jak zostanie wtłoczony do katalizatora to jak szybko go uszkodzi i czym to się objawia

: śr wrz 24, 2008 12:39
autor: miloon
Witam wszystkich serdecznie, to mój pierwszy post na tym forum,
przeczytałem ninniejszy wątek z dużym zainteresowaniem (na marginesie bardzo spodobał mi się poziom fachowości), ale do rzeczy!
Otóż, wydaje mi się, że mam podobny problem w moim golfiku (silnik AJM), otóż, na trasie kilka razy zdarzyły mi się objawy opisane przez poprzedników, auto nagle nie chce przyspieszać robi się strasznie mułowate, nie wkręca się powyżej 3000obr/min, po wyłączeniu/włączeniu zapłonu, znów idzie jak żyleta. Na mieście ta przypadłość się nie zdarza, tylko na trasie przy wyższych prędkościach 120-130km/h choć nie zawsze.
Chciałbym sam wyczyścić wspomniane łopatki kierownicy (ogólnie, część gorącą turbo), trochę pojęcia mam na temat mechaniki, niestety nie posiadam jedan KANAŁU warsztatowego, a turbinka dość głęboko z tego co patrzyłem i ....w....koncu pytanie:

czy da się wyciągnąć turbinę od góry tzn. bez kanału i jakiejś mega gimnastyki? Czy trzeba będzie w tym celu ściągnąć kolektor ssący? Ktoś już tego próbował?
Zależy mi na tym żeby samemu to zrobić, gdyż na serwisie za czyszczenie krzyknęli mi 650pln!!! A samemu taniej i pewnie dokładniej się to zrobi.

Wybaczcie za tego tasiemca,
pozdrawiam

: sob paź 04, 2008 15:46
autor: kamilmkm
Witam, z góry przepraszam za długość, ale chce wszystko dokładnie opisać

Mam problem z moim autkiem VW Sharan 1.9 tdi 110km 1999r. Pisze tutaj ponieważ właśnie na tym forum golfa znalazłem najwięcej informacji o moim problemie, ale mam troche inne objawy.
Mianowicie autku brakuje trochę mocy. Przyspieszenie ma sporo mniejsze niż powinno mieć. Gdzieś wyczytałem że Sharan z moim silnikiem na 4 biegu z 60 do 100km/h powinien przyspieszać w ok. 11 sek, u mnie natomiast średnio jest ok. 18 sek – kilka razy już sprawdzane.
Turbina włącza się tuż przed 2000 obrotów i autko w miarę ładnie przyspiesza tak do 2600-2800 i wtedy zaczyna się spadek mocy. Można zawsze ciągnąć na 3,4 biegu ponad 4000 obrotów tylko po prostu wskazówka obrotów powinna przesuwać się 2 razy szybciej.

AUTKO NIGDY NIE WCHODZI W TRYB AWARYJNY – i to właśnie mnie odróżnia od innych opisanych w tym temacie przypadkach, co prawda nie przekraczam 130km/h

Na 2 biegu przyspiesza w miarę ładnie w pełnym zakresie obrotów.
Na 3 słabo ciągnie od ok. 2600rpm, do 2600 jest w miarę przyzwoicie, wtedy następuje takie lekkie jakby dławienie, szarpanie i już wolno się wlecze do ponad 4000rpm.
Na 4 to samo co na 3 ale już naprawdę mułowato od 2600rpm. Na 5 biegu z 80 do 120 km/h podobnie przyspiesza (a czasem wydaje mi się ze nawet ciut lepiej) niż na 4 biegu.

Z tydzień temu byłem u jednego mechanika z lapkiem i badał w trakcie jazdy i co dziwne prawdopodobnie nie ma żadnych błędów, pomiary ciśnienia z turbiny wychodzą chyba poprawnie. Kazał mi tylko ostro jeździć samochodem że może turbina się sama przedmucha, ale żadnych efektów nie widzę. Wcześniej autem jeździł tata a on rzadko przekracza 2000rpm (z 10tys km tak zrobił).
Z tego co mówił mechanik to myślę że chyba kierowniczki do przeczyszczenia ale u wszystkich występuje tryb awaryjny a u mnie nigdy go nie było. Chciałbym sam coś może spróbować naprawić, bo ten mechanik do tanich nie należy.

Co może być u mnie przyczyną braku mocy? Macie jakieś pomysły?

stan awaryjny golf IV 110PS ASV

: czw paź 30, 2008 15:11
autor: Tyfus500
Tyle jest na forum informacji o tym że jak turbina przeładowuje lub N75 źle działa to komputer przechodzi w tryb awaryjny i rozłącza turbinę ale czy przejście w tryb awaryjny następuje z jakąś zwłoką czasową czy natychmiast po stwierdzeniu przeładowania? Jak ktoś wie niech się podzieli wiedzą. Jeżeli jest jakaś zwłoka czasowa to oznaczałoby że za każdym razem turbo jest nadwyrężane przez te kilka sekund co penie może doprowadzić do poważniejszej usterki. Pytam bo komp przechodzi mi w awaryjny ale nie zawsze czasem przejadę 100 km w trasie bez problemów a czasem turbo się rozłącza po 5km a czasem też na mieście. W czasie gdy się nie rozłączy to furak idzie jak burza na każdym biegu ale jak sie rozłączy to jak zwykły SDi. Gdyby to się okazało najgorsze czyli czyszczenie kierownicy to czy jest możliwość wyczyszczenia jej bez demontażu, np przy użyciu nafty czy WD-40? Dajcie znać koledzy jak wiecie coś bliżej w temacie.