: czw sty 25, 2007 15:10
panowie alescie się spięli
genaralnie:
1. tym bardziej turbina spręża im szybciej się kręci wirnik po stronie gorącej - a co za tym idzie zimnej
2. tym szybciej sie wirnik kręci im spaliny szybciej wylatują z garów
3. tym szybciej spaliny wylatują im szybsze obroty ma silnik
dlatego w zmiennej geometrii jak już się jedzie na wysokich obrotach a nie potrzeba doładowania to kierownice spalin ustawiają się w takim położeniu że gazy spalinowe nie dmuchają na łopatki i wirnik zwalania - a co za tym idzie zmniejsza się ciśnienie doładowania - dzieki temu mamy większy zakres pracy turbiny i fajnie dmucha już z niskich obrotów kiedy to prędkość gazów wylotowych jest niska, a zarazem wirnik nie rozpędza się za dużo przy wysokich obrotach
genaralnie:
1. tym bardziej turbina spręża im szybciej się kręci wirnik po stronie gorącej - a co za tym idzie zimnej
2. tym szybciej sie wirnik kręci im spaliny szybciej wylatują z garów
3. tym szybciej spaliny wylatują im szybsze obroty ma silnik
dlatego w zmiennej geometrii jak już się jedzie na wysokich obrotach a nie potrzeba doładowania to kierownice spalin ustawiają się w takim położeniu że gazy spalinowe nie dmuchają na łopatki i wirnik zwalania - a co za tym idzie zmniejsza się ciśnienie doładowania - dzieki temu mamy większy zakres pracy turbiny i fajnie dmucha już z niskich obrotów kiedy to prędkość gazów wylotowych jest niska, a zarazem wirnik nie rozpędza się za dużo przy wysokich obrotach