Strona 6 z 8

: śr cze 24, 2009 08:01
autor: Robertuss
pion pisze:Na ile śrub jest przykręcony kolektor ssący bo chcę to wyczyścić.
na 6

: śr cze 24, 2009 08:49
autor: Bronco
fleshu pisze:Bronco, no to teraz oliwkę jeżeli w dolocie będziesz miał > to będzie to tylko lejące turbo > to ci daje pewność!
:gora: A co z tym EGR? Dlaczego twardo pracuje silnik po odcięciu?

: śr cze 24, 2009 18:37
autor: fleshu
Sprawdziłem > przy odpinaniu zamyka egr na jałowym > utrata ciśnienia z układu sterowania podciśnień > więc jeżeli odpinamy to i zaślepiamy ten wężyk > żeby się przekonać z jakiego powodu się tak dzieje musicie popatrzeć na budowe N18 > urata ciśnienia robi zmianę pracy silnika > ale tylko na chwilę > zostawiony wężyk bez zaślepienia da efekt dużo słabszego wysterowania zaworu N75 (słabe ciśnienie będzie miał)

: śr cze 24, 2009 18:57
autor: Bronco
fleshu pisze:Sprawdziłem > przy odpinaniu zamyka egr na jałowym > utrata ciśnienia z układu sterowania podciśnień > więc jeżeli odpinamy to i zaślepiamy ten wężyk > żeby się przekonać z jakiego powodu się tak dzieje musicie popatrzeć na budowe N18 > urata ciśnienia robi zmianę pracy silnika > ale tylko na chwilę > zostawiony wężyk bez zaślepienia da efekt dużo słabszego wysterowania zaworu N75 (słabe ciśnienie będzie miał)
:gora: W moim przypadku wężyk z N75 miałem zaślepiony.

: śr cze 24, 2009 19:14
autor: fleshu
Bronco, N75???????? Kurde > przecie się robi sdi! Niedoładowanie, kopcenie, brak mocy itd!
To zaszalałeś! Tam jeszcze masz po drodze na klapę gaszącą hehe Lepiej żeby podciśnienie zostawało w układzie >>> a co do uszkodzeń EGR-a > to membrana najczęściej idzie od szybkiego zamykania grzybka zaworu > nie ma żadnego oporu przy pukaniu o dno > bo rurka jest zaślepiona i spalin brak.

: śr cze 24, 2009 20:01
autor: Bronco
fleshu pisze:Bronco, N75???????? Kurde > przecie się robi sdi! Niedoładowanie, kopcenie, brak mocy itd!
To zaszalałeś! Tam jeszcze masz po drodze na klapę gaszącą hehe Lepiej żeby podciśnienie zostawało w układzie >>> a co do uszkodzeń EGR-a > to membrana najczęściej idzie od szybkiego zamykania grzybka zaworu > nie ma żadnego oporu przy pukaniu o dno > bo rurka jest zaślepiona i spalin brak.
:gora: Miałem na myśli N18... :kac:

: wt lis 24, 2009 00:45
autor: Fucker
wojtas3,


Co to tam masz za neodymy na przewodach ?? Magnetyzery własnej roboty...

Tylko czy założyłeś to dobrze? Odpowiednimi biegunami...

: wt gru 22, 2009 23:21
autor: wojtas3
Fucker, jaaakie neodymy??? Co Ty do mnie rozmawiasz i o jakie przewody Ci chodzi?? Nic a nic nie zakładałem...

Poza tym mk3 już nie mam...więc nie odpowiem co się z nim aktualnie dzieje. Jeździ gdzieś podobno po Raciborzu:)

: wt gru 22, 2009 23:48
autor: Fucker
Sorry, to kolega "fleshu" podał jakiś link do zdjęcia, widać, że na przewodach co idą z pompy do wtryskiwaczy są założone magnesy.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 0a907.html

: czw gru 24, 2009 11:53
autor: fleshu
Fucker, Gdzie ja taki link zapodałem? Przypomnij mi kolego. Kolega wojtas3, miał w swoim MK3 silnik 1Z > a na zdjęciu jest silnik z rodzinki MKIV.

: czw gru 24, 2009 12:48
autor: Fucker
fleshu pisze:Fucker, Gdzie ja taki link zapodałem? Przypomnij mi kolego. Kolega wojtas3, miał w swoim MK3 silnik 1Z > a na zdjęciu jest silnik z rodzinki MKIV.

Ostatnia Twoja wypowiedź na pierwszej stronie tego wątku. Tam dałeś link do zdjęcia, gdzie właśnie widać założone magnesy "neodymowe" na przewodach. Nie wiem od kogo masz to zdjęcie, ale Ty masz mk4. Jestem ciekaw czy coś to daje.

: pt gru 25, 2009 01:56
autor: fleshu
Mam fotkę od jednego kolegi z forum > jak widać > cieknie mu EGR. Nawet nie zwracałem na to uwagi co tam ma podczepione. Moim wydaniem neodym to zbędny wydatek > jak by to dawało takie super efekty to by to fabryka zakładała. Każdy patent ma swoich zwolenników i przeciwników > ja i tak wole mieć kabelek vag i raz na jakiś czas ustawiać elementy autka które ulegają zmianą podczas eksploatacji > to na bank da znacznie bardziej widoczny efekt pozytywu.

: pt lut 12, 2010 22:37
autor: kamilbora1991
popieram kolege wojtasa ja też planuje zaślepić odme i i wyczyścić kolektor ale nie wiem czy nie będą mi potrzebne jakieś uszcelki lub i czy wogóle wystarczy to tak poprostu odkręcić czy trzeba stosowaćodpowiednie momenty żeby czegoś nie urwać <<<jak coś spapram to stary mi nogi z dupy powyrywa>>> :grin: te śruby mocujące kolektor i te pokrywy są jakoś poprzecinaneczy to są jednorazuwki?

: wt lut 16, 2010 02:11
autor: fleshu
kamilbora1991, Śruby są na imbusa > musisz dokładnie rozmiar dopasować.
Ale wpierw oceń czy ci potrzeba to czyścić > zdejmij rurę gumową przy EGR i za pomocą lusterka i latarki zrób kontrolę.
Potrzebna jest uszczelka pod kolektor ssący > oczyszczanie to drapanie całego syfu > o wydobywaniu go z komór zaworowych było wiele > kompresor, sprężone powietrze, odkurzacz > jeżeli są całe zabite to najpewniej ściągnąć głowicę do czyszczenia i rozpiąć zawory.

Odmy nie zaślepiamy! > zaślepiamy otwór w dolocie, pozostały po jej wypięciu!
Korek nie ma prawa wpaść do środka > jeżeli wpadnie to jest po turbinie!
Dla ALH wybij jeszcze kratkę przed filtrem powietrza, koło lewej lampy (nie w każdym jest > ale skutecznie zmniejsza ilość powietrza zasysanego).