Strona 6 z 8

: wt maja 31, 2005 08:48
autor: Trochim
to cuś jest zamontowane w "gruszce" pompy wtryskowej odpowiada to za regulacje dawki paliwa w zależności od ciśnienia doładowania turbiny.


nizej fajne audi 80 1.6 TD z zamontowaną turbiną Garrett VNT 20

: wt maja 31, 2005 22:20
autor: vorlog
http://vwgolf.pl/forum/viewtopic.php?p= ... ht=#128041
Źle wrzuciłem post n/t "gruszki" pompy w TD/JR, więc linkuję.
V.

: sob cze 04, 2005 02:14
autor: Krzylu
dziwne troche te Audi

kolektor ssacy od benzyny
wydechowy jakis wysuniety
ale niema co 100PS to bdb wynik jak na klekota

tylko zdaje mi sie ze koles długo na nim niepojezdzi
ewenementem jest pekanie głowic albo blokow

juz spotykam sie z 4 autem ktore mimo ze nie bylo mocno *#cenzura#* zostało uszkodzone
poprostu pekła głowica
wada fabryczna??
pekanie blokow i głowic
2x blok i 2x głowica
trzbea uwazac na te silniki bo wiem ze sa bdb i zywotne ale trzeba o nie dbac
zreszta tak jak o kazdy silnik

: sob cze 04, 2005 15:58
autor: TDMICHAL
A jak ze spalaniem jak te wtryski od 1.9 założe?

: sob cze 04, 2005 17:18
autor: vorlog
TDMICHAL pisze:A jak ze spalaniem jak te wtryski od 1.9 założe?
A czego spodziewasz się po takiej podmianie?
Za dawkę odpowiada pompa, ciśnienie otwarcia wtryskiwacza decyduje o czasie trwania dozowania paliwa- niskie ciśnienie=dłuższy czas wtryskiwania paliwa=niepotrzebnie zwiększona dawka=zbyt wcześnie rozpoczęty cykl wtrysku=kopcenie=niezbyt znaczący wzrost mocy.
Prawidłowo wyregulowany kąt wyprzedzenia wtrysku+prawidłowe ciśnienie otwarcia wtryskiwacza+odpowiednio dobrana dawka pompy=efektywne zużycie paliwa+brak kopcenia+moc założona uzyskana....
Oczywiście, podstawa to ciśnienie na cylindrach w normie...

W moim gracie ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy wynosiło początkowo 13,5 MPa, silnik kopcił i żarł paliwo jak smok, po regulacji do wartości 16 MPa, chodzi jak żyleta.
O dziwo, po przejechanych ok. 200 000 km, końcówki wtryskiwaczy wyglądały extra, a na pewno nie były ruszane od czasów fabrycznych.
V.

: śr cze 08, 2005 13:47
autor: Trochim
tutaj jest dosyc ciekawe forum o dieselkach

http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewforum.php?f=6

sporo jest tam o modyfikacjach pomp, podnoszeniu ciśnienia doładowania, wymian turbospręzarek itp.

sporo gości tam pisze że maję doładowanie do 23 psi (ok 1,6 bar) przy przebiegach 200 000 - 300 000 km.

: pn cze 27, 2005 14:25
autor: 1 6 D
Jak można zwiększyć moc przy pomocy tego zaworu? Jaki może być przewidywany procent przy JR po wstawieniu IC dodatkowo.

: wt cze 28, 2005 10:47
autor: Trochim
ten zawór to zawór bezpieczeństwa otwiera się bodajże przy 1.6 bara.

: pt sie 12, 2005 11:02
autor: 1 6 D
Moglby ktos uporzadkowac ten temat przez opisanie po kolei co (przy okazji gdzie to sie znajduje i jak wyglada), jak przeregulowac (do jakich wartosci.

: pt sie 26, 2005 14:21
autor: Trochim
Czy ktoś wie jak zwiekszyć doładowanie 1.6 TD posiadającego turbinę garetta?

Czytałem na necie coś o boost controllerach czy to by podeszło do tej turbinki oraz czy dało by sie wykonać coś takiego we własnym zakresie?

: pt sie 26, 2005 15:17
autor: Golf GTi
A tak propo , ten gosc co dorzucil IC i zwiekszyl dawke na 1,9 TD , to by sie zgadzalo ze TDI 90KM nie ma szans , malo wiecie widze jescze , chyba nikomu z was jescze sie listwa zasilajaca sekcje nie zawiesila , a ja juz widzalem takie cos w 1,6 D goscowi sie tak zrobilo ,nie mogl silnika wylaczyc , a jak by dal na luz to wal urwany odrazu , musial chamowac zeby go zadusic , a to podkrecenie dawki to jest wlasnie ten myk z "sekcjami" , wiekszaja sie tuzo bardzie obroty i dawka paliwa . I wezcie mi tu nie piszcie ze sie nie da , powiem tylko tyle ze gosciowi co sie ta listwa zawiesila darl MK1 170 km/h 1,6 D - i co teraz powiecie ,???.

[ Dodano: Pią Sie 26, 2005 15:21 ]
Nie mam Diesla , ale u rodzicow stoi trakor(Diesel 3120cmm , i 55Km Ursus c-360 ) , i juz prubowalem podkrecic pompe , i efekt jest taki ze skali zabraklo na obrotonierzu. Max 2800 obr/min powinien wyciagac fabrycznie , a po podkreceniu pompy sie zrobilo wiecej niz 3200 obr./min , dokladnie nie wiem bo licznik byl poza skala.

: pt sie 26, 2005 17:51
autor: Krzylu
to co opisales moze miec dwie przyczyny
1.to taka ze many niezdarzył wyłaczyc silnika poprzez odłaczenie elektromagnesu w pompie
2.to poprostu przedmuchy w silniku tak wielkie ze olej sie spala wraz z ropa a temperatura powoduje ze olej dostaje samo zapolonu i wtedy mam okazje posłuchac jak diesel sie kreci do b. wysokich obrotow ponad benzyne widzialem takie widowisko pozniej silnik nadawal sie do wyrzucenia
niedalo sie go zdławic ani hamulcami ani biegami jedyne wyjscie to odciac mu dopływ powietrza ale to niejest takie łatwe

co do 170kmh w 1.6D wcale sie niedziwie oczywiscie sugerujac sie licznikiem bo naprawde lecial mniej mam tez 1.6D i podobnie leci tylko ze mk2 :hmm: i nic niegrzebalem przy pompie :chytry:

: pt sie 26, 2005 19:20
autor: Golf GTi
A to ze jak zahamowal , to fakt ze nie dalo sie juz go odpalic , silnik do *#cenzura#* sie nadawal , gosc mowic ze chba z 8000 obr/min zlapal.

: sob sie 27, 2005 22:53
autor: Wojtas_18
Kolego Golf GTi z tego co sie orietuje to w 1.6D jest pompa rotacyjna a sekcyjna to jest zupełnie inna bajka golf to nie C360 a kolega Krzylu Ci chyba wytłumaczył co sie tam stało bo to napewno nie zawieszona sekcja