[TDI PD] VW Bora 1.9TDI 85kw raz pali, raz nie.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[TDI PD] bora 1.9TDI 85kw raz pali raz nie

Post autor: specWROC » śr lis 27, 2013 21:43

Żadnych błędów czujnik temperatury sprawny, jutro jedynie profilaktycznie tylko dla wykluczenia vacum zostanie podmieniona, ale na bank nie jest jej usterka bo kedy nie pali możnaby nim kręcić godzinę i nie wyraża chęci odpalenia, cofam kluczyk, ponownie przekręcam i odpala masssssakra



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

[TDI PD] bora 1.9TDI 85kw raz pali raz nie

Post autor: Michał_1977 » czw lis 28, 2013 08:15

specWROC, zamiast jeździć po mechanikach,jedź do dobrego elektromechanika i niech posprawdza dokładnie kabel po kablu.
Na początek sprawdziłbym,czy na pompkach za każdym razem pojawia się napięcie.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[TDI PD] bora 1.9TDI 85kw raz pali raz nie

Post autor: specWROC » czw lis 28, 2013 09:27

Byłem u 4 mechaników i także u elektromechanika. W serwisteż byłemkable . Dwóch sprawdzało



grzegorz_ro1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt lis 01, 2011 22:09

[TDI PD] bora 1.9TDI 85kw raz pali raz nie

Post autor: grzegorz_ro1 » czw lis 28, 2013 16:54

Może to komputer padł, niewiem jak by to zrobić żeby go odpalić, pewnie trzeba by było wyłączyć immo albo zakodować.
Ja bym poszedł w tą stronę. Podmiana komputera.
Znajomy miał kiedyś podobny przypadek w a4 b6 2.5 tdi, tylko że problem dotyczył automatu.
Z niewiadomych przyczyn skrzynia przełączała sie w tryb awaryjny, raz można było przejechać pół polski i nic(oczywiście nie gasząc samochodu), a za innym razem od razu po odpaleniu tryb awaryjny i jazdy nie ma. Auto jeździło na lawecie od mechanika do mechanika 3-4 miesiące, Wszystkie możliwe czujniki wymienione, wiązka sprawdzana, kupa kasy włożona w części i cały czas to samo, no i w ostateczności wymienili komputer, sterownik silnika jak zwał tak zwał. I eureka, wszystko hula, auto jeździ, skrzynia działa.
Niewiem czy w tym przypadku jest taka możliwość żeby to też komputer powodował takie zachowanie, no ale jak już jest wydane 6000zł to jeszcze troche i kupił by drugą bore.
Ja bym poszedł w tą stronę.
Powodzenia



Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[TDI PD] bora 1.9TDI 85kw raz pali raz nie

Post autor: specWROC » czw lis 28, 2013 20:47

USTERKA NADAL WYSTĘPUJE -----------AKTUALNY JEJ OPIS-----------

PODSUMOWUJĄC:
Usterka pojawiła się w któryś tam poniedziałek a w piątek odebrałem auto po:
-wymianie gumek (przyczyna wymiany-> rano 2-3 obroty więcej przy odpalaniu)
-wymianie sprzęgła
-wymianie oleju
-filtra paliwa, oleju, powietrza, przeciwpyłkowego
-(2mce wcześniej regeneracja rozrusznika)

Auto czasem ma taki problem niezależnie czy na ciepłym czy zimnym iż tylko kręci silnikiem cofam kluczyk ponownie kręcę i odpala, usterka potrafi się pojawić rano lub w trakcie dnia. Często jest tak że kręcę 2-3 razy cofam kluczyk i pali a czasem tak że kręcę nie odpala cofam kluczyk i pali odrazu.

auto trafiło do MECHANIKA 1:
-stało 3 dni
-VAG zero błędów
-podczas kręcenia kiedy nie pali zero błędów
-sprawdzenie przekaźników- podobno wszystkie ok

auto trafiło do MECHANIKA 2:
-stało 4 dni
-VAG zero błędów
-podczas kręcenia kiedy nie pali zero błędów
-kompleksowe sprawdzenie wiązki elektrycznej
-sprawdzenie świec żarowych (nie wiem po co)
-diagnoza wymiana sterownika jak Pan sobie życzy za 5600zł zamawiamy nowy

auto trafiło do MECHANIKA 3:
-wymiana sterownika

auto trafiło do MECHANIKA 4:
-sprawdzenie wiązki elektrycznej
-pomiar prądów na wiązce pompowtrysków
-wymiana podejrzanej wtyczki na pompowtrysku
-wymiana pompowtrysku 4go bo podobno podczas rozruchu kiedy nie pali widoczny gdzieś w VAG status 008 maksymalne natężenie prądu,
oczywiście to nie był błąd tylko jakiś status w sekcji 018 czy 023 (nie znam się na tym)

auto trafiło do MECHANIKA ELEKTRONIKA 5:
- profesjonalne wgranie fabrycznego oprogramowania
- wyłączenie immo

auto z powrotem trafiło do MECHANIKA 4
-stało 2 dni
-kolejna wymiana gumek na pompowtryskach
-wymiana filtra paliwa

---------------
podczas odpalenia akurat za pierwszym razem zaczęła migać kontrolka świec żarowych, szybko do MECHANIKA 1 podpięcie pod komputer i błąd czujnika wałka rozrządu
-czujnik wałka rozrządu kupiony w serwisie
-czujnik wału kupiony w serwisie

auto zostało u MECHANIKA 1
-wymiana czujników
-profilaktycznie zamiana vacum na taką o mniejszym przebiegu


i właśnie wróciłem do domu i postanowiłem iż totalnie odpuszczam temat jak widzicie i jak pewnie się domyślacie kwota jaką zapłaciłem u każdego z powyższych mechaników daje niezłą sumę która jest 1/3 wartości samochodu, do weekendu postaram się wrzucić filmik z tej przewspaniałej usterki.
Proszę o niezamykanie tematu bo jeśli ktoś znajdzie rozwiązanie osobiście wysyłam mu kurierem wielką flachę!!!
Ostatnio zmieniony czw lis 28, 2013 21:29 przez specWROC, łącznie zmieniany 3 razy.



borax9x
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: ndz maja 26, 2013 17:36

[TDI PD] bora 1.9TDI 85kw raz pali raz nie

Post autor: borax9x » czw lis 28, 2013 21:21

jezeli przekrecasz kluczykiem i nagle ci na dotyk odpala. Usterka jedynie w elektromechanice samochodu. Moze jakis przewod przerwany/przepalony/bezpiecznik/przekaznik. Mowilem Ci ze w przypadku 3 czy 4 osob ktore znalazlem bledu nie wywalalo a to byla jego wina.
Najlepiej wziasc kontrolke z masa i sam posprawdzac wszystko na spokojnie.



Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[TDI PD] bora 1.9TDI 85kw raz pali raz nie

Post autor: specWROC » czw lis 28, 2013 21:28

najgorsze że na elektryce wogóle się nie znam nie wiem skąd wziąć coś do sprawdzania bezpieczników/przekaźników;))))) nawet nie wiem jak to się sprawdza;)

(ogólnie to zastanawiam się nad przesłaniem maila do TVN turbo z wszystkimi fakturami (także z serwisu) może wskażą kogoś kto na terenie Polski jest kumaty i ogarnie temat haha ale pomysł co?)

ps. wie ktoś gdzie znaleźć schemat przekaźników/ bezpieczników to mojego trupa?



borax9x
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: ndz maja 26, 2013 17:36

[TDI PD] bora 1.9TDI 85kw raz pali raz nie

Post autor: borax9x » pt lis 29, 2013 00:17

schemat bezpiecznikow masz na klapce od bezpiecznikow. Schemat przekaznikow google.
Moze komputer odcina mase? Jak chcesz odpalic... Nie nie mozliwe bo kreci rozrusznikiem. Cholera moim zdaniem to na 100 % banal. We wroclawiu nie ma zadnego super mechanika? Olej jaki lales? Filtr paliwa dobry? pompki sprawne. Z tego co teraz sie rozpisales to :

AUTO NIE ODPALALO W PONIEDZ. CZYLI PRZED WIZYTA U MECHANIKA?
Ha... A serwo sprawne? Dostaje podcisnienie silniczek? Bo jak serwo padnie to tylko mozesz krecic rozrusznikiem a pompki nie wezma paliwa za ch***. Kup kawalek przewodu , doczep do przewodu ktory idzie od filtra do silnika i obserwuj czy STOI PALIWO w miejscu czy idzie z powietrzem czy ciagnie a nie odpala.

Odpala z popychu normalnie ? TAk sie nie robi ale raz sprobowac nie zaszkodzi , zobaczyc jaka reakcja furki.
Bezpiecznik swiec dobry? PAMIETAJ BEZPIECZNIKI MOGA WYGLADAC DOBRZE ALE NIE ZAWSZE DZIALAJA. Opcja kostki w stacyjce... ale to tez... KRECI ROZRUSZNIK A NIE ODPALA ... bym sprawdzil przewody paliwowe... Powiem tak . Sam to zrobisz. Masz prostownik? PORZYCZ! Masz teraz weekend. Dorwij sie do baka ... Odkrecasz 3 srubki z dekielka i masz taka duza nakretke , odkrecasz , zdejmujesz 2 przewody i wtyczke. Wyjmujesz pompe paliwa i pod prostownik czy dziala. Jak chodzi po przekrecaniu kluczyka sprawdz czy dostaje prad zawsze ( we wtyczce, mase podepnij pod blache samochodu, przykrec na sucho srubke tam gdzie dekielek powinien byc i do niej przyczep. Kontrolka z masa kosztuje 15-25 zl a bedziesz ja mial w razie potrzeby w domq.

Mowie Ci sprawdz to bo u mnie nie pokazywalo zadnego bledu w vagu a mialem z tym problem. Moglem krecil i krecic , akurat u mnie odpalal po dlugim kreceniu ALE , ALE mechanicy byli zshokowani bo nie powinien odpalic , jednak to zalezy od stanu silnika , aku , rozr , pompowtrysk i serwo ;)



Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[TDI PD] bora 1.9TDI 85kw raz pali raz nie

Post autor: specWROC » pt lis 29, 2013 12:08

od mechanika odebrałem w piątek, jeździłem całą sobotę i było ok i zaczęło się od poniedziałku

we własnym zakresie sprawdziłem
-odłączyłem alarm- dalej to samo
-sprawdziłem na drugim kluczyku- dalej to samo
-pompa w baku pompuje aż miło



grzegorz_ro1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt lis 01, 2011 22:09

[TDI PD] bora 1.9TDI 85kw raz pali raz nie

Post autor: grzegorz_ro1 » pt lis 29, 2013 14:51

A takie pierdoła jak kostka stacyjki może być przyczyną? Była sprawdzana?



orel11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: ndz wrz 15, 2013 21:09
Lokalizacja: WLKP

[TDI PD] Re: bora 1.9TDI 85kw raz pali raz nie

Post autor: orel11 » pt lis 29, 2013 21:16

grzegorz_ro1 pisze:A takie pierdoła jak kostka stacyjki może być przyczyną? Była sprawdzana?
Rzuciłem taką propozycje ,ale widać nie dotarło.A ja bym własnie tak szukał przyczyny skoro tyle rzeczy wymieniłeś/sprawdziłeś.



grzegorz_ro1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt lis 01, 2011 22:09

[TDI PD] bora 1.9TDI 85kw raz pali raz nie

Post autor: grzegorz_ro1 » pt lis 29, 2013 21:52

Ja coś przeczuwam że to będzie jakaś pierdoła właśnie jak kostka stacyjki albo coś w ten deseń. Trzeba zacząć od najbardziej banalnych pomysłów. Dalsza wymiana czegokolwiek nie ma sensu, bo to na zasadzie albo się trafi albo nie.



Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[TDI PD] bora 1.9TDI 85kw raz pali raz nie

Post autor: specWROC » sob lis 30, 2013 00:01

W serwisie miałem info iż to zostało wyeliminowane bo auto odpalano bez kluczyka. I było to samo
Też mi się wydaje że to będzie jakaś pierdoła. . . Mój mechanik stawia na pompowtryski tylko skoro wg vag z nimi wszystko ok i po odpaleniu auto jeździ idealnie?????

Kostka to inne objawy:-)


zastanawiam się nad zakupem:

http://allegro.pl/manometr-tester-miern ... 26886.html" onclick="window.open(this.href);return false;

żeby we własnym zakresie sprawdzic pompę paliwa w baku i wpiąc to urządzenie zaraz przed filtrem paliwa, orientuje się ktoś jakie winny byc wartości na jałowym i podczas rozruchu?



Co sądzicie żeby na próbe odpiąć czujnik temperatury, tylko czy odrazu wywali błąd?


Ok manometr jw zamówiony na aukcji jw



Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[TDI PD] bora 1.9TDI 85kw raz pali raz nie

Post autor: specWROC » pn gru 02, 2013 12:37

Dzisiaj rano 2 błędy

czujnik wałka rozrządu
błąd sterownika błąd pamięci rom

filmik po 30 km jazdy

" onclick="window.open(this.href);return false;

szczególnie 45 sek ->obrotomierz



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 79 gości