Podgrzewacze do oleju roślinnego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Gacu16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: sob lut 25, 2006 16:29
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Gacu16 » ndz kwie 23, 2006 08:36

awiec widze ze kolejny zadowolony uzytkownik OR,wydaje misise ze ci co pisza ze na OR niechce palić itp,to maja coś nietak z silnikami,nobo wkońcu diesel został stworzony w oparciu na zasilanie OR,ps jaki nagrzewacz bedziesz montował???wymiennik ciepła grzanie oleju z baku ???czy moze cała instalke;D



lukopr
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 20:10
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: lukopr » ndz kwie 23, 2006 09:35

mi tez bez kłopotu pali na OR co prawda narazie smigam na miesznace 80:20 ale niedługo planuje na czystym latac... :bigok: planuje tez intalacje a mianowicie: od baku do silnika podgrzewanie oleju za pomoca układu wydechowego...(jakis oplot wokól rury wydechowej) no i wymiennik ciepła w postaci grubszego przewodu z instalacji chłodzenia a w srodku tego przewodu przewod paliwowy na długosci około 70cm tj od filtra az do samej pompy:bajer: chciał bym jeszce załozyc jakis elektryczny podgrzewacz przed sama pompą ale nie mam pojecia jak to zrobic....:/

[ Dodano: Nie Kwi 23, 2006 09:39 ]
z tego to przeczytałem gdzies na furum to: ciepły OR jest lepiej rozpylany przez wtryskiwacze a co za tym idzie lepiej sie spala a wiec dysponujemy wiekszą moca i mniejszym zuzyciem paliwa?? czyli same plusy z podgrzewania OR :bigok:


Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz kwie 23, 2006 09:52

przez problem z odpalaniem rozumiem dluzsze krecenie rozrusznikiem. co nie powinno miec miejsca, bo jesli juz w temp ok 7st kreci sie dluzej to przy 0 lub ujemnych temperaturach moze byc problem wogole z odpaleniem.

polecam przeczytac caly temat na forum mercedesa, tam bylo wszystko ladnie napisane. link byl w ktoryms z tematow o OR na naszym forum


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Gacu16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: sob lut 25, 2006 16:29
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Gacu16 » ndz kwie 23, 2006 09:56

"lukopr" no tak podgrzewacz przed samą pompą dasie zrobić ,no ale co z tego skoro w pompie przed zapaleniem też jest OR i on bedzie niezagrzany i pompa dostaje w dupe,ty masz taka samą myśl jak ja miałem zakładajac temat;D potem myślałem czyby samej pompy niegrzac ale niewiem czy wsrodku bysie cos nierozdopiło(zdeformowalo)pod wpływem grzania,awiec zostaje przy koncepcji mały zbiornik na ON odpalanie na ON po rozgrzaniu sie silnika przełączam na OR i jazda:Dwczoraj bylem w biedrone i umnie 1lolejurzepakowego 2,75 awiec nawet spore przebicice wporównaniu do ON.a co do pompy to jak szybko pompa przepompuje olej z przewodu np 10cm od pompy?????



Awatar użytkownika
gregoreq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 14:46
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: gregoreq » ndz kwie 23, 2006 11:58

Gacu16 ja podgrzewacz bede mial taki
Obrazek
moze jeszcze ksztalt sie do jutra zmieni, ale ogolna zasada dzialania bedzie wlasnie taka. Na cala instalacje moze skusze sie przed zima, narazie jak to polski biedny student brak finansow. Ale juz sobie policzylem taka instalacje i zmiescil bym sie w 350 zl . Najlepiej bylo by poszukac elektrozaworkow z odzysku bo to one glownie ksztaltuja cene instalacji. Gacu16 mam pytanie : jak rozwiazesz powrot z pompy , bo nie dales tego na rysunku. Ja tak sobie kombinowalem i nie chce wyjsc inaczej jak instalka na 4 elektrozawory , lub tylko 2 a trojdrozne ( ale te sa drogie ). 4 elektrozawory tylko dlatego by na wysjsciu z pompy nie mieszalo ON z OR bo wtedy cala ta instalcja 2 zbiornikowa nie ma sensu bo i tak beda ci sie paliwa mieszaly.

Jesli by pompe podgrzac to sadze ze tak do temp 68-80 stopni ( w koncu jest ona do silnika przykrecona i podluzszej jezdzie od niego sie nagrzewa ) , ale chyba technicznie jest to dosc trudne , chyba zeby zastosowac taki rezystor mocy przyczepiony do boku pompy.

Co do szybkosci pompowania z przewodu 10 cm to moge powiedziec ze to zrobi bardzo szybko. Ok. 2 tygodznie temu wymienialem wezyki powrotne z wtryskiwaczy i zapomnialem zalozyc tego co zbiera z ostatniego wtryskiwacza do pompy. Moge tobie powiedziecze odpalilem silnik gdzies na 10-15 sekund po czym zauwazylem ze cos tryska sobie z niego ( cale szczescie ze klapy nie zamknalem ) no wiec po tym czasie pol silnika bylo mokre i kaluza dosc spora pod nim. Wczesniej mialem podobny przypadek jak wracalem z wymiany swieczek i tak samo ktorys z wezykow nie byl zalozony dobrze i przez droge 20 km wycieklo mi z 20 litrow z baku . Czyli spalanie 100l / 100 km :D

Adamm z tym kreceniem zimnego silnika nie sadze zeby bylo to dluzej niz 6 sekund. Na pwno podgrzanie swiec kilka razy pomoglo by z odpaleniem na cyk :)
Co do odpalenia w niskich temperaturach to proponuje wloz butelke oleju do lodowki i zobacz co sie stanie , proponuje wlozyc tez do zamrazarki fajna galareta sie robi - wiec dlatego trzeba pozbyc glicerynki z oleju zeby bylo to paliwo zwane biodeislem.

P.S.

Wlasnie znalazlem fajne zdjecia i moj podgrzewacz bedzie wlasnie tego typu

Obrazek

Obrazek

( fotki z aukcji allegro )

Konstrukcja prosta i sadzeze bedzie bardzo wydajna, lepszy byl by plytowy wymiienik ( wieksza powierzchnia oddawania ciepla ) ale jest duzo drozszy od takiego prostego podgrzewacza. Jak wykonam swoj "prototyp" umieszcze zdjecia jak to mi wyszlo i jak bedzie to w samochodzie umieszczone. Narazie mam jeszcze maly dylemat : czy zamontowac to na wezu ktory idzie do zbiorniczka plynu , czy na wezach do nagrzewnicy. Na pewno lepszy wariant jest ten z nagrzewnica ale moze byc problemik jak to dobrze zakombinowac bo miejsca tam troche jak by malo , weze pokrzywione. Co do wydajnosci podgrzewania to ten wezyk do zbiorniczka rowniez szybko robi sie cieply jak i pozostale weze . Zobacze jak bede mial ochote na kombinowanie to zrobie to na obwodzie nagrzewnicy a jak nie to wezach do zbiorniczka.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 23, 2006 14:39 przez gregoreq, łącznie zmieniany 1 raz.


Szukam:
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba

lukopr
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 20:10
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: lukopr » ndz kwie 23, 2006 12:01

Gacu16 pisze:a co do pompy to jak szybko pompa przepompuje olej z przewodu np 10cm od pompy?????
wydaje mi sie ze w pompie zmiesza sie ON z OR i po ktorym tam odpalaniu w małym zbiorniku bedzie to co w baku... mozna by zrobic poprostu zwykłe odciecie dopływu ON i przełanczac na OR... powrót do baku... wtedy zawsze w małym zbiorniku bedzie czysty ON.. kuzwa moze jakies wypalanie paliwa z pompy przy zamknietych obu dopływach OR i ON jak zacznie słabnąc to otwarcie ktoregoś z zaworów? tylko czy podcicnienie nie rozwali zaworów? same pytaniaaa... ech... trzeba to jakos rozwiązać... przydał by sie ktos kto ma taka instalacje i normalnie smiga... :bigok:
Gacu16 pisze:potem myślałem czyby samej pompy niegrzac ale niewiem czy wsrodku bysie cos nierozdopiło(zdeformowalo)pod wpływem grzania
ja kiedys miałem mały zbiornik 3l pod maska z OR i po przejechaniu około 20km olej w pojemniku nagrzał sie do około 40st... zreszta sama pompa w czasie pracy silnika jest ciepła takze dodatkowe grzanie by jej nie zaszkodziło a wrecz ułatwiłio rozruch przy nizszych temperaturach :bajer:


Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Gacu16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: sob lut 25, 2006 16:29
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Gacu16 » ndz kwie 23, 2006 12:25

prosze prosty rysunek instalacji ktora montuje ,elektro zaworki beda dwa i jak włącze np OR to ON bedzie zamkniety awiec niewiem gdzie sie moga mieszać:D po nagrzaniu sie silnika na ON poprostu przełączam na OR i tyle, tylko mysle czy nietrzeba jakieis pompy montowac w małym baku z ON czy pompa od wtryskiwaczy zassie ON z małego zbiorniczka pod maska:D:D

Obrazek

[ Dodano: 23 Kwi 2006 12:27 ]
le narysowałem wlącznik ma on trzy pozycje on-off-on ,posrodku obydwa zawory sa zamkniete a w jedna strone włacza sie OR lub w druga ON proste:D



Awatar użytkownika
gregoreq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 14:46
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: gregoreq » ndz kwie 23, 2006 12:28

a co z nadmiarem paliwa z pompy gdzie to puscisz ??

Jeszcze kilka przemyslen na temat jazdy podczas zimy.
Jesli robic instalacje 2 zbiornikowa to podgrzewany musialy i by byc i przewody odprowadzajace i doprowadzajace OR do zbiornika i sam zbiornik. Widok wlasnie wyciagnietej z zamrazarki butelki oleju nie jest za fajny . w temp pokojowaje chwile potrzebuje ta galaretka zeby wrocic do pierwotnego stanu. Przewody mozna by wlasnie ogrzac od rury wydechowej, ale pozostaje problem baku. Ja jesli bede robil instalacje na 2 zbiorniki to mam taka wizje :

- instalacje ON pozostawiam na swoim miejscu i ze swoja funkcja
- zbiornik OR idzie pod maske ( na prawym nadkolu mam mnostwo miejsca bo tylko filtr paliwa jest )
- zbiorniczek OR ( bo tak max 5 litrowy ) podgrzewany , np: nagrzewnica powietrza do srodka i podpinamy ja pod obieg wody, lub same miedziane rurki w zbiorniczku
- zbiornik oblozony jakas pianka izolacyjna.
- opcjonalnie w zbiorniku grzala 230V ≈500W ( jak jestem w domu to przed wyjazdem podgrzewam sobie z gniazdka zeby szysbciej na OR przelaczyc )
- przewody paliwowe ida na maksymalnej odleglosci wraz z rurkami od podgrzewania zbiornika ( szybsze usuniecie galarety w przewodach ) , lub zastosowanie miedzianych rurek i przyczepiony do nich drut grzejny . Ale sadze ze 1 rozwiazanie jest latwiejsze i praktyczniejsze
- do tego wyposazenie elektryczne : termometr elektroniczny w zbiorniku zeby wiedziec kiedy przelaczyc , jako wyposazenie ekskluzywne np czujnik poziomu paliwa , centralka do sterowania elektrozaworami

calosc kosztow takiego czegos to powiedzmy 300-400 zl

przykladowe ceny:

elektrozawory 200 zl ( nowe ) uzywki jak sie znajdzie to taniej
termometr 20 zl
rurki,wezyki przewody 30 zl
elektryka 10 zl
filtr 20 zl
nagrzewnica 35 zl
zbiorniczek cena zlomu ;) lub karnister metalowy 5 l
czyli wychodzi troszke powyzej 300 zl do tego wspomniany czujnik poziomu paliwa jako bajer i mamy cala instalacje
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 23, 2006 15:02 przez gregoreq, łącznie zmieniany 1 raz.


Szukam:
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba

Gacu16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: sob lut 25, 2006 16:29
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Gacu16 » ndz kwie 23, 2006 13:02

aha nieprzemyślana opcja z nadmiarem paliwa ale ztym mozna sobie poradzić, za pompą nastepny trójnik i dwa zawory beda dwa zawory od OR i dwa od ON dwa OR podpiete pod ten sam włacznik i dwa ON pod tem sam kiedy włącze ON to sie otworzą dwa zawory od ON (jeden otwierajacy dopływ ON a drugi otwierajacy odpływ On z pompy) a jak kilka ml oleju roślinnego z pompy dostanie sie do baku z ON i naodwrót to sie nic niestanie:D ale ja zostaje orzy malym zbiorniku na ON i zwykłym na OR bo ja niebede co kilkadziesiat kilometrów sie zatrzymywal i lał olej do baniaczka,ja zajednym razem bede po 40 litrów lał do baku,a z podrzewaniem baku to puszcze mały wymmienik takrze przy ukłądzie wydechowym z małą przegróda zeby sie bardzo niegrzalo od ukłądu wydechowego,ale do nazime cos wymyśle w lato bede bez podgrzewania baku smigał



Awatar użytkownika
Kryspin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt lut 10, 2006 11:53
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Kryspin » czw kwie 27, 2006 10:43

Panowie a jeszcze mam dwa pytania bo temat podgrzewacza mnie mocno zainspirował.
1) jak do tego patentu mają się niebieskie misie?? bo przecież podłączenia i elektrowawory będzie widać, czy może poprostu trzeba zaadaptować jakiąś osłonę silnika od TDi :hmm:
2) jaka jest pojemnosć pompy - chodzi ile czasu auto musi jechać na ON po przełączeniu z OR na ON przed zgaszeniem?


[url=http://www.toyotaklub.org.pl]TKP[/url]

Gacu16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: sob lut 25, 2006 16:29
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Gacu16 » czw kwie 27, 2006 12:11

ja zrobie tak instalacje ze nawet jej widac niebedzie pod maska bedzie bak na olej jak zaadaptowany z innego auta np jakiś zbiornik na płyny od spryskiwaczy itp coś duzego:D bo miski napewno sie dowala bo przeciesz na OR jeździć niewolno,lepiej jak czerpiesz bezposrednio z baku orginalnego i niemasz zadnych innych instalacji wtedy mówisz ze na biodieslu jedziesz:D



lukopr
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 20:10
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: lukopr » czw kwie 27, 2006 17:04



Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
gregoreq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 14:46
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: gregoreq » czw kwie 27, 2006 17:48

A oto jak widze instalacje 2 zbiornikowa wraz z automatycznym przelanczaniem na OR

Obrazek

1- Elektrozawor ( odciecie powrotu ON )
2- Elektrozawor ( odciecie powrotu OR )
3- Elektrozawor ( odciecie zasilania ON )
4- Elektrozawor ( odciecie zasilania OR )
5- Zawor zwrotny
6- Pompa paliwa ( cyrkulacja OR w układzie celem szybszego podgrzania , chyba ze bedzie zbiornik podgrzewany wtedy pompka nie potrzebna )
7- Termostat
8- Reczne odciecie doplywu OR ( np przed chwila przed zgaszeniem silnika )
9 - Przekaznik ( nie wiem czy nie pomieszalem oznaczen NC i NO przekaznika tak wiec wyjasniam jak ja to rozumiem. NC polozenie gdy prad nie przeplywa a styki sa zwarte . Analogicznie NO gdy prad nie przeplywa wiec styki sa rozwarte


Zasada dzialania :

Jesli temperatura OR jest za niska termostat zamyka obwod zasilania przekaznika. Ten zamyka obwod ON czyli styki 1 i 3 oraz opcjonalnie pompe OR. Gdy OR nagrzeje sie termostat otwiera obwod przekaznika ten odcina doplyw pradu do 1 i 3 a wlancza 2 i 4 . Jesli jestesmy blisko kresu podrózy i chcemy aby w pompie przy wylaczonym silniku pozostal tylko ON to zamykamy obwod za pomoca 8 ( w czasie normlanej jazdy wylacznik pozostaje otwarty ).

P.S.

Mialem zakaldac narazie sam podgrzewacz , ale tak nadal wychodzi ze albo brak czasu albo brak potrzebnych czesci. Od dzis brak tylko czasu bo ostatnie czesci juz kupilem.

Gacu16

10 cm olej pokonuje w ok. 2 sekundy , dzis sprawdzilem na przewodzie z powrotu z pompy przy obrotach jalowych

P.P.S.

Natrafilem na taki obrazek w sieci

Obrazek

Nawt dobra jest ta koncepcja z puszczeniem powrotu pompy spowrotem do zasilania. cena instalacji spada o 100zl , i oczywiscie zamiast jednego trojdroznego zaworu 2 dwudrozne.Tylko problem chyba bedzie jak paliwo bedzie mialo troszke powietrza w sobie i w koncu pompa sie zapowietrzy. Chyba zeby zrobic jeszcze jakis maly zbiorniczek ponad pompa gdzie bedzie to powietrze sobie uciekalo. Co wy o tym myslicie ??


Szukam:
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba

Awatar użytkownika
gitfunfel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 17:13
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: gitfunfel » czw kwie 27, 2006 20:57

http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/inst ... slinny.php
W ogóle ciekawa strona, dużo piszą o alternatywnych paliwach. Jak już było to sorry.


Jeśli nad wszystkim panujesz to znaczy, że nie jedziesz wystarczająco szybko.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 111 gości