[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: Detektor » śr maja 11, 2011 21:03

evolution pisze:zamiast kombinowac z zapiekajacymi sie kierownicami kup zdrowa dmuchawe ze sprawnymi uszczelnieniami. nie ma opcji zeby sie zapieklo.
a guzik prawda evolution ja zapiekłem kiery u siebie właściwie w nowej turbinie bo zdążyłem nakulać
nią około 12tyś.km po 11miesiącach użytkowania a że jeszcze miałem chwile do końca gwarancji to pojechała sobie
do Iławy (Moto-Remo) i wykonali czyszczonko w ramach gwarancji. Zrobiłem to z pełną premedytacją bo wiedziałem że
obejmuje ją jeszcze okres gwarancyjny dlatego pozwoliłem sobie na pewne doświadczenia ze swoim autem. Daj mi nową
suszarkę to zapiekę w niej kiery góra w 1,5 miesiąca.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: evolution » śr maja 11, 2011 22:03

Detektor, moze podejme wyzwanie... kiedys bylo kilka reklamacji po czyszczeniu turbo, teraz po pelnych regeneracjach nikt nie wraca. nawet tacy co muskaja pedal gazu:). wiec jak bedziesz potrzebowal po raz kolejny cos zdzialac z dmuchawa zapraszam- nie pozalujesz :bajer:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: Detektor » czw maja 12, 2011 05:50

evolution pisze:kiedys bylo kilka reklamacji po czyszczeniu turbo, teraz po pelnych regeneracjach nikt nie wraca. nawet tacy co muskaja pedal gazu:)
może napiszę odrazu o co chodzi, dawno temu po przeczytaniu licznych postów w których poruszany był temat
PSJ mimo wszystko postanowiłem zaryzykować i sprawdzić do ilu zjadę ze spalaniem w mieście swoim golfem
a wyglądało to tak że muskając pedał gazu pozwalałem rozkręcać się motorowni do 1600-1700 i zmiana biegu,
udało mi się tak pojeżdzić nie dłużej jak 3tyg. z tego co pamiętam. no i w końcu stało się. To była tylko
jedyna taka historia i więcej nie będzie bo na codzień mam dosyć ciężką nogę :jezor:
evolution pisze:wiec jak bedziesz potrzebowal po raz kolejny cos zdzialac z dmuchawa zapraszam- nie pozalujesz
zapamiętam na wszelki wypadek, może kiedyś skorzystam jeżeli zajdzie taka potrzeba :pub:


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

arwam

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: arwam » czw maja 12, 2011 22:25

widzęże nie czytałeś powyższych linków i usiłujesz negować fakty które nie tylko ja zauważyłem.
a sapanie pojawia sięprzy małej prędkości silnika a dużej prędkości wirnika turbo więc przestań pie****yć od rzeczy. :grrr: :grrr:



może wytłumaczysz fakt że przy zwykłym nadciśnieniowym sterowaniu gruszką turbo sapie jak porąbane a przy sterowaniu np'. linkowym wogóle?
i to jest fakt, zaobserwowany i przez innych użytkowników zwłaszcza tych którzy montowali do TD VNT, a nie teoria.
i Weisz co. wszyscy Zgodnie twierdzą że po zamontowaniu sterowania linkowego czy innego podobnie działającego likwiduje surge'a.

zapewne wszyscy jesteśmy je*****I. nie?

najpierw przeczytaj linki a dopiero potem zacznij sięwykazywać wiedzą której nie masz.
bo skoro według ciebie nie da się pzy VNT zlikwidować surge'a to za wiele nie wiesz. po drugie nie odpowiedziałeś na proste pytania. są zbyt trudne?

evolution pisze: cisnienie w dolocie nie znika rownie gwaltownie(wszak silnik zasysa caly czas jednakowa dawke tlenu i nie skonsumuje calosci doladowania z dolotu szybciej niz spadnie sprawnosc turbiny)

teraz ja Ci cos powiem jak nawet przy pełnych obrotach otworzysz kierownice to ciśnienie błyskawicznie zejdzie do wartości ujemnej.
tak samo jak zmieniasz biegi przy zdjęciu nogi z gazu wystarczy tylko na moment uchylić kierownice żeby spadły obroty kompresora i wtedy spada ciśnienie bo spada wydatek kompresora ale przy stosunkowo wolno spadających obrotach silnika ciśnienie bedzie spadać wystarczająco szybko żeby sapanie się nie pojawiło.
twierdząc że musi być to znaczy że tak naprawdę to Ty nie znasz mechanizmów rządzących turbinami i pracą silnika.

najpierw zapoznaj się z przytoczonymi materiałami a dopiero potem się do tego odnieś.


a nie próbuję udowodnić wyższości mechanicznego sterowania nad elektronicznym tylko że jak umiez robić programy to nie ma najmniejszego problemu zrobić programu który będzie ciśnienie uzależniał od stopnia wciśnięcia gazu co przy zdjęciu nogi z gazu spowoduje otwarcie kierownic.

pozostaje tu jeszcze kwestia tego jak szybko zostanie gruszka wypuszczona maxymalnie

a jakbyś chciał wiedzieć to są dwie sytuacje kiedy na wirnik i na oświrnika turbiny działa największa siła
jedna to duże doładowanieprzy małych obrotach a druga to masymalne ciśnienie przy max obrotach w tej drugie sytuacji duże znaczenie na wytrzymałośc wirnika ma siła odśrodkowa.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: evolution » czw maja 12, 2011 23:46

kolego po raz kolejny stwierdzam jedno. pojecia nie masz co piszesz... jak znajdziesz mi dmuchawe w ktorej nie wysterowanie kierownic czyli otwarcie wywola wartosc ujemna cisnien przy maxymalnych obrotach to bedziesz qrwa bogiem... wszystko juz wyjasnia... jak zauwazyles sam tu
zapewne wszyscy jesteśmy je*****I. nie?
stwierdzam z cala stanowczoscia ze TY jestes mega *#cenzura#*... zapoznalem sie z calym przytoczonym materialem i tylko debil moze wyciagac takie wnioski...
zebys wkoncu zmadrzal zasteruj sobie turbo linka od srodka, otworz kierownice podczas max buta na duzych obrotach, ogarniesz moze ta kuwete.
ps. turbo nie zaczyna sie krecic w druga strone wiec zawsze jest cisnienie... mniejsze ale jest.
ps2. kazdy soft w tdi uzaleznia otwarcie kierownic od masy wtrysnietego paliwa/h. jest od tego prosta zaleznosc wiec nie musze nic potrafic dawno to zrobili
ps3 zrob swoje cudowne sterowanie z otwieranymi kierownicami przy zmianach biegow bez sapania... do czasu jak tego nie zrobisz nie udzielaj sie bo zaczyna mi byc szkoda klawiatury.. jak juz zrobisz napisz, ja zrobie sobie do ciebie wycieczke, pozniej juz niebedziesz mial chyba ochoty wchodzic na forum bo legnie w gruzach to co poszesz od kilkustron- zapewne wiesz juz dlaczego


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

arwam

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: arwam » pt maja 13, 2011 20:51

evolution pisze:kolego po raz kolejny stwierdzam jedno. pojecia nie masz co piszesz... jak znajdziesz mi dmuchawe w ktorej nie wysterowanie kierownic czyli otwarcie wywola wartosc ujemna cisnien przy maxymalnych obrotach to bedziesz qrwa bogiem... wszystko juz wyjasnia... jak zauwazyles sam tu

zapewne wszyscy jesteśmy je*****I. nie?

stwierdzam z cala stanowczoscia ze TY jestes mega ************... zapoznalem sie z calym przytoczonym materialem i tylko debil moze wyciagac takie wnioski...

epitet którym mnie obdarzyłeś doi mnie nie pasuje bo ja w przeciwieństwie do Ciebie nie neguję faktów.
ale skoro Ty masz firmę to zapewne "z racji stanowiska znasz się lepiej"



i wiesz co Ci powiem odnośnie sterowania VNT w TD na linkę?

że gdyby nie było tak czułe na sadzę na kierownicach to bym nie kombinował. bo dopuki kierownice ise nie zapieką odpowiednio wyregulowany działa wyśmienicie.
ciekawe co powiesz jak zamontuję VNT na silniku bo system sterowania narazie na sucho zdaje egzamin. teraz tylko szukam jakiegoś GTB25 na VNT w ostateczności GTB22


ciekawe czy wtedy też będziesz fakty negował.
evolution pisze: kazdy soft w tdi uzaleznia otwarcie kierownic od masy wtrysnietego paliwa/h. jest od tego prosta zaleznosc

dziwne bo wystarczy z tego co wiem to nie od wtryśnietej dawki tylko od wciśnięcia gazu i aktualnego ciśnienia oraz od obrotów

bo gdyby tak było wystarczyłoby tylko przestawić dawkę na nastawniku i przy tych samych obrotach na np2500rpm bez obciążenia mielibyśmy inne ciśnienie niż przed przestawieniem a tak nie jest. wyjaśnisz ten fakt?


i skoro ja piszę głupoty czego nie zrobisz takiego programu nawet tylko na próbężeby udowodnić że nie mam racji?
czyżby jednak?

to że użależnienie ciśnienia od stopnia wciśnięcia gazu spowoduje zanik surge'a nie tylko ja zauważyłem ale każdy kto ma tak wysterowane turbo pod warunkiem że nie jest to locha pokroju GT22 lub większa na silniku 1.9 z wiadomych powodów



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: evolution » sob maja 14, 2011 21:39

odniose sie na razie do drugiej czesci postu, gdyz na pierwsza poczekam az wykonasz( zapewne po testach wrocisz do opcji zamykania kierownic po zdjeciu nogi z gazu lub sterowania nadcisnieniem)... turbo bez obciazenia pracuje pod mapa jak i dawka jest niesamowicie mala wiec i roznice beda niezauwazalne, jednak pod obciazeniem twoja ruszona dawka na nastawniku wywola spore overboosty bo ecu bedzie " oczekiwac" innych dawek niz rzeczywista wtrysnieta. nie bede ci na sile przytaczal i udowadnial ze tak jest bo nauczy sie przy okazji kilku "tunerow" ktore mapy sa odpowiedzialne naprawde za sterowanie turbo, wiec mozesz mi zaufac lub tez nie. Ecu steruje turbina na podstawie masy wtrysnietego paliwa w przeliczeniu na h.
co do programu, ja juz to dawno temu testowalem i wiem ze racji nie masz, mam tez kilka aut klientow w ktorym n75 przed gaszeniem wylaczaja przelacznikiem, jesli zrobia to podczas jazdy turbo sapnie( tym bardziej im wieksze obroty silnika) gdy zniknie sterowanie kierownic i auto przestaje jechac
p.s. locha to gt 25 w 1,9tdi, gt 22 to mala turbawka biorac pod uwage ze gt2260 wstaje juz tak np
http://vaglog.rtnet.pl/evolution1980_45821.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

arwam

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: arwam » ndz maja 15, 2011 13:05

evolution, kwestię programowania zostawiam Tobie bo na tym sięnie znam natomiast gdyby sterowanie linkowe nie było tak zawodne nie kombinowałbym bo nie byłoby po co , bo puki kierownice się nie zapiekały działało jak należy a sapanie nie było śladu.

mówisz że GT22 to nie locha. zgadzam sięale GTB2260VK to już załkiem inne turbo.


a ten myk o którym piszesz z wytłączaniem N75 to nie jest sapnięcie z dolotu tylko z wydechu ale siedząc w aucie nie usłyszysz skąd tylko że jest. to raz a dwa że jeśli masz zamknięte kierownice to przy schodzeniu z obrotów silnika turbo nadal pompuje i ciśnienie spada bardzo powoli.]
jak miałem GT20 sterowane gruszką nadciśnieniową w poprzednim AAZ'cie to przy zjeździe z góry na całkowicie puszczonym gazie przy obrotach silnika 2000rpm turbo pompowało 0.5bara.
jak później miałem na linki to przy małych obciążeniach po odpowiednim ustawieniu kierownic turbo pompowało sobie przy spokojnej jeździe np 0,3bara przy jeździe z prędkością 100km/h wciśnięcie gazu powodowało natychmiastową reakcję turbiny i ciśnienie rzędu 1,8bara przy obrotach 2200rpm nie było problemem. zaznaczam że przy standardowej pompie.
nawet jak przy pełnymobciążeniu zdjąłeś gwałtownie nogę z gazu to ciśnienie błyskawicznie spadało i nie byłoo żadnego sapanie tylko poejdyncze z wydechu. na pełnym przelocie to jest lepiej słyszalne.
wadą linkowego sterowania jest oprócz braku odporności na zapiekanie VNT to że jak był długi zjazd z góry bez gazu ciśnienie w dolocie spadało poniżej atmosferycznego.
dlatego również pracuję nad sterowaniem pneumatycznym które będzie pozbaiowne tej wady bo stopień otwarcia kierownic bedzie jedynie od ciśnienia uzależniony a minimalne ustawię sobie w granicach 0.15-0.2bara

po tym nawet jak zjeżdżać się bedzie z góry to jak ciśnienie spadnie do tej wartości kierownice będą się zamykać, i utrzymywać to ciśnienienwet przy zdjętej nodze z gazu



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: Detektor » ndz maja 15, 2011 21:53

evolution pisze:mam tez kilka aut klientow w ktorym n75 przed gaszeniem wylaczaja przelacznikiem,
evolution czemu to ma służyć bo jeśli dbałość o turbine to trochę tego nie rozumiem, czym się kierowali
decydując się na takie rozwiązanie ?


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: evolution » pn maja 16, 2011 20:04

Detektor, chodzi o to ze wylaczajac kierownice czyli je otwierajac zmniejszasz znaczaco obroty turbiny, i po zgaszeniu suche zatrzymanie trwa o wieli krocej( nie wiem czy wiecei ze niektore turbo potrafia krecici sie nawet 30 s po zgaszeniu silnika) zwykle roznica to 15 do 5 sekund po wylaczeniu kierownic
arwam, zaloz kiedys stozek i nie probuj wmawiac ze to z wydechu... seryjne auta z katem i kompletnym wydechem tez sapia i niestety dla ciebie z pod maski... wydech zaczyna buczec wtedy i nic z niego nie sapie.. steruj turbo i jak skonczysz daj znac


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: Detektor » pn maja 16, 2011 20:52

evolution pisze:Detektor, chodzi o to ze wylaczajac kierownice czyli je otwierajac zmniejszasz znaczaco obroty turbiny, i po zgaszeniu suche zatrzymanie trwa o wieli krocej( nie wiem czy wiecei ze niektore turbo potrafia krecici sie nawet 30 s po zgaszeniu silnika) zwykle roznica to 15 do 5 sekund po wylaczeniu kierownic
to jest to aż tak kolosalna różnica że nawet moje siedzenie w aucie przy klekoczącym silniku na luzie przez
przynajmniej 1/2min. po każdej jeżdzie (bo mam to już w nawyku) przyniesie wymierne efekty w porównaniu
do wyłącznika N75 ? to już podchodzi mi pod jakąś paranoje u właścicieli tych aut a po za tym to nie wierzę, żeby
przez te 30s. po wyłączeniu silnika przewód olejowy nie uronił nawet kropli oleju


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: jaro789 » pn maja 16, 2011 21:17

a ja mam jeszcze inaczej.
po wywaleniu egr został mi zawór i postanowiłem go wykorzystać
podłączyłem go pod przewód turbiny vac i jak go włączam to gruszka wciąga kierownice a jak wyłączę to doładowanie spada jak by nie działały vnt

efekt taki
vnt on ciśnienie na postoju 1050mbar
vnt of ciśnienie 999mbar
różnica niewielka ale turbo zwalnia znacząco

zainstalowałem go żeby na światłach włączyć, wyłączyć i nie mam już problemu z vnt
przycinały się kierownice a aktualnie ciśnienie jest idealne
chciałem podłączyć to pod pedał hamulca ale uważam że za szybko zużyły by się kierownice i gruszka

może dla niektórych to głupie ale przynajmniej skończyły się problemy z vnt



arwam

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: arwam » pn maja 16, 2011 22:16

evolution pisze:arwam, zaloz kiedys stozek i nie probuj wmawiac ze to z wydechu... seryjne auta z katem i kompletnym wydechem tez sapia i niestety dla ciebie z pod maski... wydech zaczyna buczec wtedy i nic z niego nie sapie.. steruj turbo i jak skonczysz daj znac

evolution, ja nie teoretyzuję stwierdzam fakt również i przez innych zaobserwowany.
miałem też nie przyjemnośc jeździć na GT2052V przez kilka dni ze stożkiem i wiem co mówię.


jaro860929, to nie jest głupie ale ja bym podłączył to jednocześnie pod pedał sprzęgła i hamulca tak żeby tylko przy obydwóch wciśniętych pedałach kierownice się otwierały całkowicie nie bacząc na ciśnienie.
zapobiegałoby to lagowi przy zmianie biegów.

evolution,

i jeszcze jedno bo chyba kłócimy się jednocześnie nie rozumiejąc się do końca.
nie chodzi mi o to żeby otwierać kierownice podczas zmiany biegów i przez to powodować spadek ciśnienia nawet poniżej atmosferycznego tylko żeby uzależnić ciśnienie od stopnia wciśnięcia gazu. a realizując to przy zdjęciu nogi z gazu jak spada ciśnienie zadane to kierownice są otwierane przez co turbo zwalnia. a po spadku do zadanej wartości kierownice są znów zamykane.


tak działa np w AFN'ie i jak kierownice nie są zapieczone to nie ma sapania przy zmianach biegów czy po zdjęciu nogi z gazu.
za to jak się zapieką to turbo sapie jak po******e.
wiem bo u brata w audi A4 jest problem z zapiekającą się turbiną i jak zaczyna sapać to już nawet nie logujemy tylko wyciągamy turbo do czyszczenia. po czyszczeniu nic nie sapie

teraz mój cel jest taki:
połączyć zalety sterowania na linkę( całkowita eliminacja surge'a) z zaletami sterowania nadciśnieniowego( mały lag, albo właściwie jego brak) jednocześnie eliminując wady każdego z nich

więc jak Cię proszę:
nie kłóćmy się tylko zastanówmy się razem jak można to zrobić w nowszych autach.
ja na auta gdzie nie ma ECU już mam pomysł tylko czasu teraz brak na zamontowanie bo na sucho układ bardzo fajnie działa.

i chodzi mi o to żeby zlikwidować surge a to jak do tej pory udało mi się to osiągnąć poprzez uzyskanie znacznie szybszego spadku ciśnienia w dolocie po zdjęciu nogi z gazu.
ja to zrealizowałem poprzez uchylanie kierownic pedałem gazu przy sterowaniu linkowym. niestety przy długich zjazdach z góry ciśnienie spadało poniżej atmosferycznego co powodowało szybsze się zapiekanie kierownic.
za to przy zmianach biegów sprawowało się to znakomicie. spróbuj odwzorować takie działanie odpowiednim programem ale nie wiążąc stopnia otwarcia kierownic ze stopniem wciśnięcia kierownic a tylko uzależniając ciśnienie doładowania od stopnia wciśnięcia gazu. Ty będziesz miał większe pole do popisu bo możesz też ograniczyć ciśnienie w dolnych obrotach nie powodując zwiększonego lag'a. ja nie mam takiej możliwości, bo co prawda mogę opóźnić wstawanie turbiny ogranicznikiem ale wtedy będzie większy lag.


może poprostu wymieńmy się doświadczeniami co zaobserowaliśmy i nie pożądane zjawiska spróbujmy wyeliminować zamiast marnować czas i siły na udowadnianie kto jest mądrzejszy, Ty masz dużą więdzę o TDI'kach i programowaniu sterowników, tego nigdy nie próbowałem kwestionować bo tylko bym się ośmieszał, ja natomiast trochę lepiej poznałem działanie i TD'ka i TDI'ka ( M-TDI) od mechanicznej strony, i tego mi nie zarzucisz bo w tym miejscu Ty byś się ośmieszył.
więc zamiast się wzajemnie obrzucać błotem połączmy siły i zróbmy " burzę mózgów " i zróbmy coś pożytecznego zamiast śmiecić na forum
Ostatnio zmieniony pn maja 16, 2011 22:22 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: Detektor » pn maja 16, 2011 22:18

jaro860929 pisze:a ja mam jeszcze inaczej.
po wywaleniu egr został mi zawór i postanowiłem go wykorzystać
podłączyłem go pod przewód turbiny vac i jak go włączam to gruszka wciąga kierownice a jak wyłączę to doładowanie spada jak by nie działały vnt
jaro860929 pisze:zainstalowałem go żeby na światłach włączyć, wyłączyć i nie mam już problemu z vnt
przycinały się kierownice
ten powód bardziej mi się podoba :hmm:
jaro860929 pisze:podłączyłem go pod przewód turbiny vac
a który to jest przewód ? mozesz mi go pokazać na jakimś schemacie ? i co w takim razie z N75, jak to
wszystko pogodziłeś ze sobą ?


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości