Lepton pisze:Ostatnio kiedy wykonałem trasę 50km podczas mroźnego dnia -17 C silnik maksymalnie rozgrzal się do 70 C i
To nie jest nic normalnego, aby sprawny silnik nie mógł się rozgrzać do temperatury roboczej podczas jazdy
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
Czy to diesel czy nie i -17 nie ma tu nic do rzeczy, ale jak cały czas miałeś włączony nadmuch na max-a, a poruszałeś się z niewielką szybkością na wysokim biegu, to czemu się dziwisz, że silnik nie rozgrzał się do temperatury roboczej
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
Przecież nagrzewnica to nic innego jak mała chłodnica ustawiając nawiew na max-a działa tak samo jak byś miał otwarty termostat- nie pozwala się zagrzać silnikowi. Po drugie masz nowoczesny silnik który spala mało paliwa, skąd ta oszczędność się bierze ???
Z niskich strat, przede wszystkich tych cieplnych, przecież starty cieple w silniku są ogromne.. auto ma 100kW mocny to straty cieple to 150kW.
Lepton pisze: jednym słowem masakra w zimie, chyba zainstaluje webasto.
Czas się nauczyć tego jak należy eksploatować diesla, pozwól mu się rozgrzać do temperatury roboczej, i dopiero wtedy zwiększaj siłę nawiewu.
Lepton pisze:LongLife, w dodatku autoryzowany serwis VW zapisuje mnie na servis LongLife a nie na żaden inny i nie chodzi mu wówczas tylko o olej,
Chodzi i o olej i o auto które jest przystosowane do systemu LongLife jedno z drugim jest powiązane. Faktem jest, że ten system wymiany oleju nie służy silnikowi i nie są to wymysły czy przypuszczenia, a opinie mechaników którzy takie silniki naprawiają. Ten system się sprawdza w autach pokonujących duże odległości w trybie autostradowym, w warunkach polskich więc raczej średnio. VW robi co centrala karzę, taka polityka działania.
Dobra koniec ot. nie o LL jest ten temat
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
I proszę o większą dbałość w dobieraniu słownictwa podczas pisania postów.