Strona 6 z 11

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

: pn lip 04, 2011 08:42
autor: Piasek
Tak.
Można.

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

: sob wrz 24, 2011 20:17
autor: DANIEL LHR
zmienilem rozrzad w swoim golfie 1z , pasek tak jak zwykle conti , tylko niesterty tym razem made in romania.
Panowie jak jest z tymi rumunskimi paskami , 60 tys km raczej powinien wytrzymac chyba?.

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

: sob wrz 24, 2011 22:09
autor: Fahoo
DANIEL LHR, normalnie ,zakłądasz i smiaga
sam taki montowałem i jest gites jak kazdy inny

Re: Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

: ndz wrz 25, 2011 23:17
autor: Piasek
DANIEL LHR pisze:zmienilem rozrzad w swoim golfie 1z , pasek tak jak zwykle conti , tylko niesterty tym razem made in romania.
Panowie jak jest z tymi rumunskimi paskami , 60 tys km raczej powinien wytrzymac chyba?.
Z tą Rumunią to nie ma się co przejmować, cały świat jest teraz tak zbudowany że każdy orze jak może.
Siedziba Volvo w Szwecji a właściciele to chińczyki co nie oznacza że jakość Volvo jest taka jak chińskiej koszulki za 10zł z jarmarku.
P.S.
Trzeba było kupić Dayco (u mnie 180 tyś km wytrzymuje ;) )

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

: pn wrz 26, 2011 09:02
autor: laputamadre
To Panowie w AHL to właściwie kiedy wymieniać rozrząd co 60 tys czy co 90?
Pytam, bo jak czytam wszystkie tematy to różnie raz 60, 90 a nawet 120 :)

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

: pn wrz 26, 2011 10:47
autor: wesol
strone wczesniej napisalem co i jak. Czytaj temat od poczatku do konca. Czy mamy co strone odswieżać co ile sie robi wymiane??

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

: pn wrz 26, 2011 12:16
autor: Piasek
laputamadre, wesol, najprościej.
Jak numeracja siln. do 500 000 to co 90 tyś km.
Jak numeracja siln. od 500 001 to co 120 tyś km.
Zmiana numeracji siln. była na przełomie 08-09/2001.

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

: pt wrz 30, 2011 09:23
autor: laputamadre
Piasek dzięki!

Mam auto z roku 99, wiec wymiana wszystko wiem.

pozdrawiam

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

: pt wrz 30, 2011 12:07
autor: wesol
Z tym ze jak ktos wczsniej w silniku : z numeracja siln. do 500 000 to co 90 tyś km. wymienil rozrzad na ten nowszy to juz wymieniamy co 120 tys. Poporstu wprowadzono pewne zmiany i zestaw jest bardziej wytrzymaly. Czasami jest nawet tak ze wydluzaja lub skracaja na podstawie ze tak pwoeim doswiadczeń wlasnych. Jesli bywaly przypadki ze cos się sypalo to wiadomo ze skracaja interwaly. Silniki w zasadzie sa te same niezaleznie od jego nr wiec nie ma to kompletnie znaczenia tule tylko ze podaja to jakby ktos smigal na rozrzadzie jeszcze fabrycznym. A jak wiadomo ( na forum bylo pisane o tym nie raz) rozrzady do silnikow tdi na VP ASV AHF ALH AGR sa dostepne ze tak powiem zwykle i wzmacniane. W tdi PD natomiast byly lekie zmiany bo zdaje sie w poczatkowych egzemplazach byl napinacz hydrauliczny a pozniej juz tylko mechaniczny. Tez czsami podaja ze interwa moze sie skrócic zaleznie od warunków uzytkowania auta- praca na taxi czy inna buda auta np sharan( ciężka).

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

: pn kwie 02, 2012 14:05
autor: korhonen
Oryginalne paski do VW robi Continental, a rolki INA. Jenak ja, do mojego Golfa 3 z 1995r. kupuje oryginał z salonu VW, zestaw (pasek plus rolki) kosztuje 200 zł.

Re: Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

: pt sie 03, 2012 19:21
autor: sawawawa
Witam
Odgrzeje kotlecika i zapytam
Czy komplet rozrządu na zdjeciu to "leżak magazynowy" czy to jest jego data produkcji?
Na ORI zestawach jest data do kiedy montować "EXPIRY DATE 2017/03" a na tym hiszpańskim zestawie jest to co widać
Obrazek

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

: sob sie 04, 2012 08:23
autor: Piasek
To jest data produkcji/kompletacji zestawu dokładnie bo to jest do "młodych" silników.
" rozrząd kpl. 1.9/2.0TDI ATD,ASZ,AVB,AVF,AWX,BGW,BHW,BSW,BLS,AXR,BKC,BXE,BMP"
Największe ryzyko z ASO`wymi częściami to zestawy do VP gdzie to na 100% leżaki magazynowe...

Z ciekawości - ile ASO śpiewnęło Ci za ten zestawik ?
Bo na "wolnym rynku" można takie coś za 400zł wyrwać...

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

: sob sie 04, 2012 09:15
autor: sawawawa
Piasek pisze:bo to jest do "młodych" silników.
Te silniki produkowane są od 10-ciu lat
Zestawik z pompą ORI nieregenerowaną to koszt 550zł
Załatwiał mi mechanior króry będzie wymieniał rozrząd
W zestawie jest wzmocniony pasek DAYCO napinacz Litens rolka INA i pompa ORI
Do tej pory jeździłem na Conti a teraz wypadło na Dayco.Zresztą i serwisy nie wiedzą co im zapakuje fabryka
Chyba dla komfortu psychicznego kupię drugi pasek w ASO

Oryginalny pasek rozrządu i rolki.

: sob sie 04, 2012 09:23
autor: wesol
przestancie juz z tymi wzmacnianymi paskami. Nie ma czegos takiego. Bylo tylko do wczesnych VP pasek słabszy oraz inne rolki a pozniej zastąpiono to innym zestawem. Nie ma wzmacnianych pasków bo nie ma tez i oslabianych pasków.

Kupujesz poprostu pasek pozadnej sprawdzonej firmy i tak samo rolki i masz spokój i pewność ze bedzie okej.