Strona 6 z 10

: pn maja 17, 2010 22:49
autor: tjwasiak
luzur pisze:
tjwasiak pisze:Czyli ktoś miał niewiarygodnego pecha i trafił na 2 pompy wtryskowe uszkodzone w ten sam sposób. Mało tego - nastawnik został wyczyszczony i dalej brak poprawy, czyli nastawnik na śmietnik?
Nastawnik czyści się bo "zarasta" opiłkami,
jeżeli się go wyczyści prawidłowo to można go wyeliminować jako przyczynę
problemu. Ale nastawnik porusza pierścieniem w pompie. Prawdopodobnie on ma jakieś opory, nie przesuwa się płynnie.
O tym doskonale wiem. Wydaje mi się że dopiero jak zdejmę ze swojego pompę o której jestem na 100% pewien że jest sprawna i sam przełożę (dam komuś do kogo mam zaufanie do przełożenia) to będę w stanie powiedzieć że to nie nastawnik/pompa.
luzur pisze:
tjwasiak pisze:
luzur pisze: U mnie pojawiło się po założeniu wtrysków ASV, zeby dawka był odpowiednia trzeba było nastawnik odsunąć prawie na maxa od rozrządu, no i pracuje teraz bardzo skrajnym położeniu pewnie dlatego szarpie.

Jakby pompa była "nófka-sztuka" to by miała lepszy wydatek i nie trzeba by nastawnika tak odpychać...
Nie bardzo rozumiem muszę przyznać. Zmiana softu = brak problemu bez zmiany czegokolwiek co nie jest statycznym kątem wtrysku. Jak się rzeźbi (czyt. wymienia podzespoły nie ingerując w sterowanie) to nie ma szans na uniknięcie jakiś problemów. I nie bardzo rozumiem o co z wydatkiem pompy chodzi.
Wymieniliśmy wtryski, ustawiliśmy statyczny kąt wtrysku i dawkę na wzorcowe.
Co powinienem jeszcze zmienić ?!?!
Dostosować zawartość sterownika do nowych wtrysków... Bo w tej chwili sterownik uważa że wtryskuje x mg/suw, podczas gdy w rzeczywistości wtryskuje y mg/suw. I to może stanowić źródło dodatkowych problemów. Drugą kwestią jest to że zakładając wtryski 220bar dodatkowo obciążasz pompę dostosowaną do wtrysków 190bar. Różnica to 15%, więc całkiem sporo.
luzur pisze:
tjwasiak pisze:
luzur pisze: Napewno pomoże tu regulacja>podniesienie napięcia RSW
(zmieni sie zakres pracy nastawnika)
tylko żeby się komuś nastawnik nie oparł o obudowe z drugiej strony znowu...
Czy aby na pewno? Bo skoro nie szarpie bez sygnału prędkości to moim zdaniem ma to niewiele wspólnego z krańcem możliwości mechanicznych pompy. Gdyby to była kwestia techniczna, szarpałoby moim zdaniem niezależnie od impulsatora...
No faktycznie, ma to sens.
Ale nie jest problemem kraniec możliwości technicznych pompy tylko to że po 15 latach pracy nastawnika w jakimś tam zakresie, przesuwam ten zakres. Mówię tu o swoim przypadku i nie twierdze że tak jest tylko gdybam że może tak jest :).
No właśnie - w przypadku aut po modyfikacjach źródło problemów może być troszkę inne, niż w przypadku tych zepsutych. Mimo wszystko ciągle zastanawiam się dlaczego wypięcie impulsatora pomaga - gdyby coś się w pompie blokowało, to przecież nieistotne czy ECU ma sygnał prędkości czy nie - powinno szarpać tak czy inaczej. Wychodzi na to, że problemem może być sam sterownik i to jak on steruje nastawnikiem.
luzur pisze:
tjwasiak pisze:
luzur pisze: Drugie "szarpanie" objawia się podczas wolnej jazdy na 1 czy 2 biegu bez przyspieszania i wygląda to tak jakby pompa się zapowietrzała no i dzieje się tak tylko na zimnym silniku.
To pojawiło się u mnie po zmianie sterownika z AF na 16bit BF i wydaje mi się że trzeba podnieść nieco ciśnienie wewnętrzne pompy żeby szybciej sterowała kątem na niskich obrotach.
Po zmianie samego sterownika (soft seria), czy po zmianie softu w zmienionym sterowniku?
A jak w tej chwili wygląda grupa 004 podczas rozgrzewania?
Zmiana samego sterownika.
Jak pojawia się szarpanie/zapowietrzanie w grupie 004 widać że kąt aktualny zaczyna odchodzić od zadanego.
No to mod Łukiego może pomóc. W przypadku który opisuję mimo że tego efektu szarpania nie było (przynajmniej właściciel nie wspominał o nim) po przeprowadzeniu modu Łukiego nie ma opcji żeby pompa nie wydalała z wyprzedzaniem kąta - a wcale dużo nie wciskałem tego zaworka.
luzur pisze:W sumie to dziwne że nikt jeszcze nie wyjaśnił dlaczego odpięcie impulsatora pomaga.
Czym ktoś mądrzejszy tym mniej gada :helm:
Również bardzo chętnie bym się tego dowiedział... Bo mam swoją teorię, ale to jedynie przypuszczenie.

: czw maja 27, 2010 07:50
autor: Fahoo
Po weekendzie ma mi wpasc w łapki pompa od asv,więc wytargam nastawnik, bo jest sprawny i zamienie ze swoim-tylko musze poszukać wtyczki od pompy od 1z afn ahu
- ma moze ktoś taką wtyczke na zbyciu?

: pn maja 31, 2010 21:57
autor: luzur
Nudziło mi się w weekend więc stwierdziłem że wymienie uszczelke pod nastawnikiem,
bo sie poci... Nastawnik czyściutki, zero opiłka.
Jak już ją wymieniłem to stwierdziłem że zmienię napięcie RSW z 0,740 na nieco wyższe,
no i ustawiłem 0,780. Dawka mi się ustawiła minimalnie większa niż była, wcześniej nie schodziła poniżej 4 a teraz 3,8 - 3,6.

No i można powiedzieć że zmiany na lepsze. Dopóki silnik nie jest mocno zagrzany szarpania na 4 czy 5 nie ma wogóle, po jakimś czasie np po 30 minutach jazdy jakies minimalne drgania da się wyczuć przy przyspieszaniu na piątce.
Co do szarpań na zimno przy 1200 rpm - teraz zdecydowanie trudniej jest je wywołać.

No i jak będe miał jeszcze kiedyś czas to spróbuje dalej zwiększać napięcie RSW.

: wt cze 01, 2010 07:24
autor: Fahoo
luzur, przeciez pisalem juz o tym ja mam 0,8V rsw po zapłonie,jest niezle ale nie idealnie

: wt cze 01, 2010 09:09
autor: luzur
Fahoo pisze:luzur, przeciez pisalem juz o tym ja mam 0,8V rsw po zapłonie,jest niezle ale nie idealnie
Wiem że o tym pisałeś,
U mnie jest analogicznie więc jest jakaś wskazówka, chyba...

: wt cze 01, 2010 12:11
autor: Fahoo
luzur, to jest wskazówka ze z nastawnikiem lub pierscieniem w pompie sie coś dzieje,jak tylko bede miał dobry nastawnik wkładam na stara pompe i sprawdzam

: wt cze 01, 2010 14:29
autor: munior
luzur pisze:Jak już ją wymieniłem to stwierdziłem że zmienię napięcie RSW z 0,740 na nieco wyższe,
no i ustawiłem 0,780.
Czyli kolega stwierdza że napięcie RSW 0,740 pomimo że jest fabrycznie ustawiane np.w 1Z ,nie jest jest najlepsze .Pytam bo właśnie czyściłem sobie nastawnik w zapasowej pompie i zastanawiam się jakie napięcie RSW ustawić .Sterownik mam po zmianie mapek ale z delikatnie zmodzonym softem ,żeby można było śmigać bezdymnie na ori wtryskach.Na obecnej pompie mam napięcie RSW 0,800 i przed zmianą softu na ori mapkach nie było żadnego szarpania ,niestety po zmianie mapek po pierwszej przejażdżce musiałem ciachnąc niebiesko biały kabelek z sygnałem prędkości dla ecu bo szarpało strasznie ,po tym wiadomo szarpania nie ma .A apropo pierścienia w pompie to zauważyłem że nie przesuwa się płynnie tylko ma lekki opór zawsze w tym samym miejscu.Wydaje mi się że powinien się przesuwać płynie w całym zakresie ,Teraz pytanie ,czy dobrze mi się wydaje ?

: wt cze 01, 2010 16:50
autor: luzur
Ja twierdze że fabryczne 0,740 jest najlepsze jak 1Z jest w 100% 1Z-em.

A jak ma wtryski od czegoś tam, ECU od czegoś tam i pompe z nastawnikiem co ma 15 lat,
to niewiem jakie napiecie jest najlepsze...

: wt cze 01, 2010 17:22
autor: Fahoo
ja teraz poskłądałem sobie wszystko do kupy całe info +jeden incydent w aucie kolegi i moge juz wysunąc wnioski

to nie jest wina softu w sterowniku a wina samem pompy i pierścienia na wałku on leciuteńko sie przyciera i robi sie to co sie robi

....zmieniajac napięcie na rsw przesuwamy pierscien lekko za miejsce zacierania sie go na wałku i stąd problem znika


...dlatego auto po remapie potrafi zacząc szarpać bo w sofcie zmienione jest napięcie aby uzyskac inną dawkę paliwa...
... to sa moje przemyslenia i na 99%tego jestem pewien ten 1 % to zmiana pompy na 100% pewniaka

[ Dodano: 10 Cze 2010 20:12 ]
----------------------------------------------------------------------------------------


kurde panowie rozwaliło mnie wczoraj kompletnie


przedwczoraj do auta włożyłem sterownik z AFN 028 906 021EF

zgadnijcie co sie stało...........

: czw cze 10, 2010 22:51
autor: Fucker
Fahoo pisze:....zmieniajac napięcie na rsw przesuwamy pierscien lekko za miejsce zacierania sie go na wałku i stąd problem znika
Ile masz ustawione ? Ja mam 0.740

: pt cze 11, 2010 07:33
autor: Fahoo
standardowo jest 0,720v

: pt cze 11, 2010 09:28
autor: luzur
Fahoo pisze:kurde panowie rozwaliło mnie wczoraj kompletnie


przedwczoraj do auta włożyłem sterownik z AFN 028 906 021EF

zgadnijcie co sie stało...........
No gadaj :) domyślam się że się naprawiło :jezor:

: pt cze 11, 2010 12:30
autor: munior
Fahoo pisze:kurde panowie rozwaliło mnie wczoraj kompletnie


przedwczoraj do auta włożyłem sterownik z AFN 028 906 021EF

zgadnijcie co sie stało...........
pofrunął ? :grin:

[ Dodano: 11 Cze 2010 12:32 ]
Fahoo pisze:standardowo jest 0,720v
A mnie się zdaje że w 1Z jest 0,74 i tyle ustawiłem,ale nie wydaje mi się żebyś odczuł jakąkolwiek różnice .Ja miałem wcześniej 0,8 i nie zauważyłem różnicy.Tak w ogóle to ruch na RSW w przedziale 0,6 -0,8 wynosi mniej niż 1mm i cieżko się wstrzelić w te 0,74 bo do tego dochodzi zmaiana wartości na +po założeniu dekla od nastawnika .Jak ustawiałem bez dekla 0,72 to po skręceniu torxa robiło się 0,74 a po założeniu dekla 0,76 :grin:

: pt cze 11, 2010 14:33
autor: Fahoo
...a wiec na nowym sterowniku nic a nic nie szarpie....
probowałem starych sztuczek zeby wywołac szarpanie i nic :bigok:
-auto inaczej pracuje :grin: :
-równiej,ładniej klekocze,szybciej reaguje na gaz i sie nie zastanawia...
...sam juz nie wiem co jest winne...chyba musze zwrocic honor kolegom od zmiany map....

na nowym sterowniku wkurza mnie troche odpalanie bo trzeba pokrecic dłuzej-czyt. mapa startowa i koło 2masowe w afn" :green_fuck:

trzeba bedzie poprawić przy okazji mocniejszego softu...

moja pompa wtryskowa jak widac jest sprawna i daje rade, wiec to nie jej wina o czym wspominał FUCKER ,że wymieniał na 100% sprawną i nic to nie pomogło

...napięcia na RSW zostawiłem takie samo jak wczesniej miałem 0,800v-0820v