turbina k14 bezpieczne ciśnienie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz lut 14, 2010 00:46

Było już sporo o razy, nic nie przerabiasz tylko zakładasz komplet: tarcza docisk koło zamachowe na 9 śrub.



Awatar użytkownika
maniek8855
Forum Master
Forum Master
Posty: 1738
Rejestracja: pt sie 22, 2008 13:23
Lokalizacja: Warszawa/Halinów

Post autor: maniek8855 » sob lut 20, 2010 09:50

Odświeżam temat, wiec tak obróciłem boost pina, turbo podkręciłem na bara, teraz pytanie czy zwiększać dawkę czy nie? jeśli tak jak się to robi, którą śrubą i o ile, aby nie przedobrzyć?



arwam

Post autor: arwam » sob lut 20, 2010 10:27

maniek8855 pisze:mam pytanie jak jest bezpieczne ciśnienie dla tej turbiny garret k14,żeby jej zbyt nie przesilić?

znam przypadek gdzie K14 pompowało bara.
i nie był to zacięty WG.
inna sprawa że wysrało się uszczelnienie wałka po stronie zimnej ale to już raczej czysty zbieg okoliczności niż wina zbyt wysokiego ciśnienia.
jeśli na codzień jeździsz spokojnie to można nastawić dość duże ciśnienie ale jeśli na codzień jeździsz szybko u często wciskasz pedał gazu do spodu to raczej nie przekraczaj granicy 1,2 bara.
lepsza była by T2.
przy podobnych właściwościach auto jedzie zgoła inaczej niż na K14.
lub jeśli nie będzie Ci przeszkadzał lag to pakuj T3.
mozna na niej dmuchać nawet i ponad 2 bary na silniku 1.6TD bo na 1.9 granica jej wydajności leży zbyt blisko wartości krytycznych obrotów.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » sob lut 20, 2010 12:41

maniek8855 pisze:teraz pytanie czy zwiększać dawkę czy nie?
ja jestem za tym aby dawki nie ruszać, masz plombe tak zostaw.
pobaw się ewentualnie govem, daj jakies podkładki( myśle jedna pod najdłuzszą śrubę aby miała tak maks. 2mm) powinno starczyc.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14244
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob lut 20, 2010 14:01

JABcok20 pisze:dawki nie ruszać, masz plombe tak zostaw
JABcok20 pisze:pobaw się ewentualnie govem,
JABcok20, hehe...żeby zrobić gova,to i tak musi ruszyć dawkę...i plombę zerwać :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
maniek8855
Forum Master
Forum Master
Posty: 1738
Rejestracja: pt sie 22, 2008 13:23
Lokalizacja: Warszawa/Halinów

Post autor: maniek8855 » sob lut 20, 2010 14:02

arwam pisze:jeśli na codzień jeździsz szybko u często wciskasz pedał gazu do spodu to raczej nie przekraczaj granicy 1,2 bara.
lepsza była by T2.
Jeżdżę raczej spokojnie, chyba,ze na prawdę się spieszę, ale z reguły do 110 i nie kręcę powyżej 3tyś więc uszczelka myślę,że da radę, jeszcze raz zapytam czy starczy jak zrobię gov moda czy trzeba też ruszyć dawkę? Ustawiłem na 1,1 bara i dałem jeszcze zawór mbc bo regulacja na turbinie się chyba zapiekła.
JABcok20 pisze:ja jestem za tym aby dawki nie ruszać, masz plombe tak zostaw.
pobaw się ewentualnie govem, daj jakies podkładki( myśle jedna pod najdłuzszą śrubę aby miała tak maks. 2mm) powinno starczyc.
gov moda bym chętnie zrobił, ale nie ukrywam,ze boje się,ze coś zepsuje, z tego co czytałem po gov modzie niektórzy mieli problem z obrotami itd, a nie znam nikogo w mojej okolicy, kto mógłby mi pomóc :crazy:



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » sob lut 20, 2010 14:15

nie trzeba polomy zrywać . srubke wykrecisz a plomba zostanie co nie...
no chyba ze ktoś chce miec tłumaczenie na zwiekszenie dawki :bajer:


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14244
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob lut 20, 2010 14:38

JABcok20 pisze:nie trzeba polomy zrywać . srubke wykrecisz a plomba zostanie co nie...
Co prawda w moim nie ma plomby,ale tak na chłopski rozum,to po co plomba jest zakładana skoro i tak można wykręcić śrubę dawki...
Kupy mi się to nie trzyma...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

vwmkII
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 12:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: vwmkII » sob lut 20, 2010 14:50

maniek8855, ja robilem gova wczoraj i ciezko jest tam cos zepsuc, uwazaj tylko zeby cos ci nie wpadlo do pompy zwalaszcza ta sprezynka od strony silnika ktora napreza to kowadelko do regulacji obrotow na jalowym i na wyciagnietym przyspieszaczu. Przed zabraniem sie za zdjecie ciegna gazu wyczysc go dobrze i jest tam podzialka na nim, wez gwozdzia i zaznacz polozenie oski wychodzacej z pompy wzgledem ciegna i zapamietaj jak byly sprezyny. Jesli to zaznaczysz to potem poskladasz bez problemu wszystko tak jak bylo wczesniej. Dodam jeszcze ze problemow z obrotami nie mialem zadnych.

JABcok20, trzeba zdjąc plombe bo zeby zwiekszyc dawke trzeba srube wkrecic a nie wykrecic i plomba w tym przeszkadza chyba ze rozmawiamy o jakiejs innej plombie :chytry:

[ Dodano: 20 Lut 2010 13:55 ]
Michaś_1977, wg mnie plomba jest po to zeby dawki nie zwiekszyc bo srube od dawki przeciez sie wkreca do srodka a plomba wlasnie to ogranicza

[ Dodano: 20 Lut 2010 13:57 ]
a tak wogole to po co robic gova i krecic turbine nie ruszajac dawki ?? bezsens... no chyba ze juz jest fabrycznie tak duza w co watpie
Ostatnio zmieniony sob lut 20, 2010 14:51 przez vwmkII, łącznie zmieniany 1 raz.



sebol33
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob lut 20, 2010 18:18
Lokalizacja: barlinek

Post autor: sebol33 » sob lut 20, 2010 18:27

wita mam problem z golfem 1.6 td 1v odpala ładnie chodzi tez ładnie ale jak przekracza tak 2500 obr to chodzi jak na 3 gary i bardzo słabnie turbo pmpuje 1 bar niewiem co mu jest



Awatar użytkownika
maniek8855
Forum Master
Forum Master
Posty: 1738
Rejestracja: pt sie 22, 2008 13:23
Lokalizacja: Warszawa/Halinów

Post autor: maniek8855 » sob lut 20, 2010 19:24

vwmkII pisze:tak wogole to po co robic gova i krecic turbine nie ruszajac dawki ?? bezsens... no chyba ze juz jest fabrycznie tak duza w co watpie
Dawka jest nie zwiększana póki co ale obróciłem boost pina i taka śrubę na grzybie wkręcałem i ma teraz kopa autka, jest zdecydowana różnica po tym jak obróciłem boost pina i wkręciłem wyżej wspomniana śrubę,myślę,że dopiero po govie rusz dawkę, oczywiste jest,ze jak podniosę ciśnienie na turbo to auto musi mieć więcej paliwa ale rozwiązałem ten problem bawiąc się boost pinem, ewentualnie myślę nad jego spiłowaniem ale nie za dużo :bigok:



vwmkII
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 12:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: vwmkII » sob lut 20, 2010 21:45

maniek8855, jak go podlejesz paliwkiem to bedzie jeszcze lepiej oczywiscie bez przesady :grin: , ja u siebie zrobilem tak ze zwiekszylem cisnienie turbiny, podlalem troche paliwkiem poustawialem obroty i reszte regulowalem juz tylko tą nakretką sloneczkową co jest w grzybie pod sprezynką i lata az milo :bigok:



arekczaja
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob lut 27, 2010 14:53
Lokalizacja: Samborowo

Post autor: arekczaja » sob lut 27, 2010 16:51

mam dwie turbiny k14 jedna ma miej wkręconą śrubę regulacyjną druga bardziej czy to znaczy że ta druga ma więcej bar

[ Dodano: 27 Lut 2010 15:54 ]
Michaś_1977, mam dwie turbiny k14 jedna ma miej wkręconą śrubę regulacyjną druga bardziej czy to znaczy że ta druga ma więcej bar



vwmkII
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 12:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: vwmkII » sob lut 27, 2010 17:33

nie koniecznie, z ta regulacją jest roznie a budowa tych turbin jest taka sama



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 221 gości