Strona 6 z 6

Jaka uszczelka pod głowicą

: pn lis 15, 2010 01:42
autor: J.B.S.
Może się lać i tak dzieje się często. Jeśli w twoim silniku 1.3 to sprawdź czy nie leci z pokrywy zaworów bo często rozlewa się po głowicy i nie którzy błędnie diagnozują jako wyciek z pod głowicy :helm:

Re: Jaka uszczelka pod głowicą

: wt lis 16, 2010 17:00
autor: zawadkabulls
jbs-78 pisze:Może się lać i tak dzieje się często. Jeśli w twoim silniku 1.3 to sprawdź czy nie leci z pokrywy zaworów bo często rozlewa się po głowicy i nie którzy błędnie diagnozują jako wyciek z pod głowicy :helm:


moze tak byc bo mi sie z tylu leje a nie z przodu:D zobacze i napisze

Jaka uszczelka pod głowicą

: sob cze 16, 2012 16:28
autor: ciachotdi
koledzy jak rozpoznać po uszczelce że z głowicą było już coś robione (planowane) a jak rozpoznać że to jeszcze oryginał ? w tym temacie jestem zielony

Jaka uszczelka pod głowicą

: pn lut 10, 2014 09:15
autor: zawadkabulls
niewiem jak jest w golfie 4 ale w 2 jest tak ze na uszczelce sa dziurki nawiercane i to oznacza jaka jest grubosc uszczelki i po tym sie diagnozuje ile razy byla robiona

Jaka uszczelka pod głowicą

: pn lut 10, 2014 16:18
autor: Q_mac
Nic bardziej mylnego-grubość uszczelki dobiera się na podstawie wystawania tłoków ponad blok (przynajmniej w dieslach). Nie jest to żaden wyznacznik-ja miałem na dwa karby i uszczelka ori VW, więc ?

Jaka uszczelka pod głowicą

: pt sie 22, 2014 08:53
autor: deskjet
Witam
Jakis czas temu ojciec w swoim ALH robil glowice (planowanie, uszczelniacze...). Auto oddal do mechanika i on sie wszystkim zajmowal. Kilka dni temu zauwazylismy, ze uszczelka pod glowica jest z 3 karbami a stara byla z 1. Byl u mechanika a ten mu powiedzial ze tak sie robi i ze wszystko jest ok. Pojechal tam gdzie glowice planuja i tez powiedzieli ze lepiej dac grubsza po planowaniu. A tu czytam ze daje sie taka sama jak byla stara.
Teraz na grubszej bedzie slabsze sprezanie, gorzej w zime bedzie odpalal?
Ehhhh Ci "FACHOWCY" :banghead:

Jaka uszczelka pod głowicą

: pt gru 05, 2014 19:13
autor: Bociekk
Witam. Panowie, przymierzam się do wymiany UKP. Nie wiem tylko jaką uszczelkę wybrać.
Oczywiście głowica będzie oddawana do planowania i sprawdzenia.
Mój silnik to 1.9 TDI ASV. Nic więcej na temat samochodu nie wiem, bo nie dawno temu go kupiłem.
Czym kierować się przy wyborze? Jaką firmę polecacie?
Gdzieś czytałem, że trzeba patrzeć na "otworki" i "ząbki" bo jakoś tak te uszczelki są oznaczane w zależności od grubości, tak?
I jeszcze jedno pytanie: czy zawsze trzeba wymieniać szpilki głowicy? Czy to konieczne?
Nie chciałbym pchać się w dodatkowe koszty, bo mam dość okrojony budżet :/
Pozdrawiam

Jaka uszczelka pod głowicą

: sob gru 06, 2014 08:00
autor: Michał_1977
Bociekk pisze:Jaką firmę polecacie?
Ja zawsze biorę Elring,skrajnie Victor Reinz lub Goetze.
Bociekk pisze:trzeba patrzeć na "otworki" i "ząbki"
Tak,czyli tzw. karby,są one wyznacznikiem grubości uszczelki i należy zamontować taką samą,bez względu na to czy głowica planowana,czy też nie.Uszczelkę dobiera się do wysokości wystawania tłoków ponad blok,a nie wysokości głowicy.
Bociekk pisze:czy zawsze trzeba wymieniać szpilki głowicy?
Koniecznie!
Bociekk pisze:koszty,
UPG 100-120zł,planowanie 40-50zł,gumki zaworowe Elring-2zł/szt,szpilki Elring 40-50zł
To tak z grubsza,a o koszt robocizny,to już u siebie musisz popytać :bajer:
Ja na Twoim miejscu zleciłbym warsztatowi od głowic kompleksową naprawę,czyli sprawdzenie szczelności,planowanie,uszczelniacze,docieranie zaworów,mycie.Jak zawsze tak robię i płacę 200-220zł :bigok:

Jaka uszczelka pod głowicą

: sob gru 06, 2014 11:41
autor: Bociekk
Myślę, że temat wyczerpany :D
Dzięki Michał, o to właśnie mi chodziło ;)
Zimny browarek dla Ciebie :bigok:

Re: Jaka uszczelka pod głowicą

: sob gru 06, 2014 18:23
autor: deskjet
Kilka postow wyzej pytalem jakie moga byc negatywne skutki zalozenia uszczelki z 3 karbami jak oryginalnie byla z 1. Myslalem ze beda problemy z odpalaniem w mroz itp rzeczy. W zeszly weekend byl pierwszy test odpalanie po nocy w -11°. No i auto odpalilo bez najmniejszego problemu. Wiec mimo tego ze uszczelka jest grubsza nie wplynelo to negatywnie na odpalanie, moc