pytanie o temperaturę

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Mako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1030
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 16:41
Kontakt:

Post autor: Mako » śr lis 11, 2009 09:13

mono_ pisze:a mi jeden mechanik powiedzial ze chce wziasc za wymiane termostatu 450 zl
:crazy: :crazy: :crazy: u mnie 30zł wzieli za to, hehe cwaniak i tyle, dla mnie powinni do więzienia takich cwaniaków wsadzać i nie ch sobie tam termostat zmienia heh



vwgolf33
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: sob lip 04, 2009 23:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwgolf33 » śr lis 11, 2009 11:32

kwietek Z moich golfem przerabiałem już pare histori jeśli chodzi o układ chłodzenia. Stąd te zmiany termowłączników i termostatu. Swego czasu w golfie wyrzucało wodę dlatego też szanowny Pan Mechanik postanowił że założymy termostat z mniejszą temperaturą otwarcia chyba ok 82 jak dobrze pamiętam a termowłącznik 84 lub 85 st. Stwierdził że samochód nie będzie się gotował. Przejechałem już mniej wiecej 6 tys. km. Sprawa jest tego typu że po przejechaniu powiedzmy 30 km temperatura na desce utrzymuje się w okolicach 80 st. czasem przy butowaniu 85 ale przy zatrzymaniu dolny wąż zimny. Temp spada jak chwile postoi poniżej 80 by potem wzrosnąć do 85. Wtedy termostat puszcza bo dolny wąż ciepły i wentylatory chodzą. Chodziło mi konkretnie w pytaniu czy wskaźnik oszukuje podczas jazdy podnosząć się na 85 st. czy może silnik się grzeje. Sam już nie wiem.



Awatar użytkownika
Grzesiek GT
...
...
Posty: 142
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 18:50
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

Post autor: Grzesiek GT » śr lis 11, 2009 12:05

U mnie ogrzewanie już działa po 2-3 km wiec się zastanawiam czy to czasem nie czujnik ale wszystko sie wyjasni jak do mechanika podjade



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » śr lis 11, 2009 12:14

vwgolf33 pisze:termostat z mniejszą temperaturą otwarcia chyba ok 82 jak dobrze pamiętam a termowłącznik 84 lub 85 st. Stwierdził że samochód nie będzie się gotował. Przejechałem już mniej wiecej 6 tys. km. Sprawa jest tego typu że po przejechaniu powiedzmy 30 km temperatura na desce utrzymuje się w okolicach 80 st. czasem przy butowaniu 85 ale przy zatrzymaniu dolny wąż zimny. Temp spada jak chwile postoi poniżej 80 by potem wzrosnąć do 85. Wtedy termostat puszcza bo dolny wąż ciepły i wentylatory chodzą. Chodziło mi konkretnie w pytaniu czy wskaźnik oszukuje podczas jazdy podnosząć się na 85 st. czy może silnik się grzeje
A po co termostat, moze w ogole bez, wtedy na pewno nie bedzie sie gotowal....
To akurat ze przy butowaniu temperatura rosnie jest normalnym zjawiskiem bo pomimo pedu powietrza chlodnica nie jest wstanie tak szybko odprowadzic ciepla. A w koncu nie tylko plyn chlodniczy grzeje sie ale tez olej, ktory grzeje sie od spalin w turbinie i koleczko sie zamyka.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » śr lis 11, 2009 12:27

450zl za wymianę termostatu nie wymaga żadnego komentarza

vwgolf33, TD podczas butowania się bardziej grzeje to normalne - by to ograniczyć możesz wyprzedzić początek tłoczenia powinno być 1,00mm na czujniku zegarowym, a jeśli by był prawidłowo ustawiony: sprawdź czy węże od chłodnicy nie są twarde a w płynie nie ma syfu (objaw uszkodzonej uszczelki), czy wtryski nie leją, i czy dawka nie jest za duża (będzie kopicł na czarno). Jednak na początek możesz sprawdzić właśnie początek tłoczenia powinno być 0,9mm do 1,00 dopuszczalne jest 1,08 chyba ale im wcześniejszy wtrysk tym niższa temperatura pracy, mniejsze spalanie, łatwiejszy rozruch ale większy hałas



vwgolf33
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: sob lip 04, 2009 23:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwgolf33 » śr lis 11, 2009 22:51

Heh z całym szacunkiem ale nie wiem o czym do mnie piszesz z tym początkiem tłoczenia 1 mm:) Tak mnie to moje autko już denerwuje że czasami to mam chęć sprzedać je komuś w cenie promocyjnej:P



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » czw lis 12, 2009 14:13

Dla dokładnej informacji przeszukaj forum wpisując np. "regulacja początku tłoczenia", chodzi o to że zbyt późne podanie paliwa do cylindra powoduje spadek mocy, wzrost temperatury pracy, wzrost spalania, i gorszy rozruch. Te wartości co podałem to wskazania czujnika zegarowego podczas pomiaru lub regulacji początku tłoczenia, chodzi o to by wskazania nie były między 0,9 a 1,00mm. Jeśli chcesz wiedzieć zkąd są te wartości poszukaj zasad działania pompy wtryskowej (bardzo obszerny temat więc go nie rozwijam)



Lukas111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: czw lis 05, 2009 20:57
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Lukas111 » sob lis 28, 2009 16:50

Wyciek z chlodnicy co robić?Wyciek jest niewielki ale sączy .



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » sob lis 28, 2009 17:08

Lukas111 pisze:Wyciek z chlodnicy co robić?Wyciek jest niewielki ale sączy .
Czyli ile ubywa 1l na 100-200-1000km ??
-Wyciek jest ze rdzenia czy z boków chłodnicy ??
Są preparaty które dodaje się do płynu chłodniczego i one uszczelniają niewielkie wycieki, ale osoby które tego specyfiku używały twierdzą ,że "zasyfia" układ i jest kłopot po użyciu takiego specyfiku..
Jeśli robisz krótkie trasy, a wyciek jest minimalny- w postaci pocenia się to nie jest to aż tak groźne- gorzej jeśli wyciek jest "duży" a ty jeździsz w długie trasy, wtedy trzeba poszukać "nowej" chłodnicy bo jak padnie w trasie to będzie lipa.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » sob lis 28, 2009 19:47

Dokładnie tak jak mówi italiano_83, nie wsypuj ani nie dolewaj żadnych środków do chłodnicy bo wszystko oblepią od samych ścianek chłodnicy po czujniki termiczne. Jak wyciek jest mały możesz go od zewnątrz zakleić żywicą. Jeśli większy pozostaje wymiana.



Lukas111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: czw lis 05, 2009 20:57
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Lukas111 » wt gru 08, 2009 23:42

Jak to oblepiają to nie są przystosowane do aut?



mono_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 22:48
Lokalizacja: slask
Kontakt:

Post autor: mono_ » śr gru 09, 2009 01:45

oblepia, bez sensu.... przecież to jest sproszkowane aluminium, ktore osadza sie w szczelinach... Co ono ma przeszkadzac? moze nie pomoc ale czym przeszkadza? ktos sie nasluchał "fachowych" porad i wypisuje farmazony...



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » śr gru 09, 2009 11:03

Nie nasłuchał, tylko miałem z tym do czynienia. Efekt jak pisałem zaklejone czujniki temperatury, oblepiony termostat, pozapychane kołnierze, kapilary itd...
Lukas111 pisze:Jak to oblepiają to nie są przystosowane do aut
To środek tego samego typu co motodoktor. Działa tylko doraźnie, usuwając objawy ale powoduje więcej szkód niż pożytku. Co do tego czy to tylko sproszkowane aluminium śmiem wątpić bo elementy układy wyglądają po tym jak byś je wykąpał w poxipolu.



mono_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 22:48
Lokalizacja: slask
Kontakt:

Post autor: mono_ » śr gru 09, 2009 12:06

ja mowie wiec o popularnym alu. i nawet jezeli ono oblepi czujnik, to on dziala poprawnie bo aluminium przewodzi znakomicie. a ztym oblepianiem elementow nie przesadzalbym. Bo je wlewasz do chlodnicy nie cal;ego ukladu. ma dzialac w ten sposob ze zostaje w chlodnicy a nie przy termostacie. Moze jakies gowienko kupiles.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 178 gości