Strona 6 z 7

: czw lip 30, 2009 23:06
autor: Michał_1977
Jeżeli turbo nie ocieka olejem,tylko jest go trochę w dolocie,to nic się nie dzieje.

: sob sie 01, 2009 23:38
autor: Gregor12
mnichu33 pisze:
Michaś_1977 pisze:mnichu33, tam ma być sam stożek i nie sugeruj się frezem na klina.Wałek blokujesz z drugiej strony kawałkiem płaskownika o grubości 5mm,zakładasz pasek,napinasz rolkę i wtedy dokręcasz koło na wałku rozrządu.
Masz wszystko na poprzedniej stronie (schemat) :bigok:
Michaś dzięki Ci bardzo - a jeszcze powiedz mi czy w turbinie czyści się łopatki ? bo jak mam ją już odkręconą to może warto tam poczyścić ...
A mam pytanie co zrobic gdy koło na wałku rozrządu po dokreceniu przestawia sie, mimo ze jest dobrze dociągniete i trzeba ponownie je ustawiać, mam własnie taki problem prosze niech mi ktoś pomoże z gory dzięki! gregor12

: ndz sie 02, 2009 07:46
autor: Michał_1977
Gregor12 pisze:A mam pytanie co zrobic gdy koło na wałku rozrządu po dokreceniu przestawia sie, mimo ze jest dobrze dociągniete i trzeba ponownie je ustawiać, mam własnie taki problem prosze niech mi ktoś pomoże z gory dzięki! gregor12
:goof: w trakcie jazdy,czy podczas ustawiania rozrządu?
Zmieniałeś wałek lub koło,nie pokorciło Cię aby dać smaru na stożek?
Opisz to dokładniej,bo nie wiem czego się czepić...

: ndz sie 02, 2009 08:39
autor: munior
Gregor12 pisze:A mam pytanie co zrobic gdy koło na wałku rozrządu po dokreceniu przestawia sie, mimo ze jest dobrze dociągniete
Ciężka sprawa ,wygląda na to że obrobiło ci się stożkowe połaczenie koło-wałek ,chociaż to raczej rzadki przypadek to jednak możliwy .Skoro jesteś pewny że tam ci się przestawia to masz spory problem ,bo może dojść do spotkania tłoków z zaworami .Ja bym spróbował wymienić koło zębate wałka rozrządu...

: ndz sie 02, 2009 08:51
autor: Michał_1977
Gwardia, a co z Twoim motorem?
Doszedłeś do ładu z tymi znakami,czy zrobiłeś nowy (swój) znak?

: ndz sie 02, 2009 09:02
autor: arwam
Michaś_1977 pisze:Gregor12 napisał/a:
A mam pytanie co zrobic gdy koło na wałku rozrządu po dokreceniu przestawia sie, mimo ze jest dobrze dociągniete i trzeba ponownie je ustawiać, mam własnie taki problem prosze niech mi ktoś pomoże z gory dzięki! gregor12

:goof: w trakcie jazdy,czy podczas ustawiania rozrządu?
Zmieniałeś wałek lub koło,nie pokorciło Cię aby dać smaru na stożek?
Opisz to dokładniej,bo nie wiem czego się czepić...
tak jak kolega napisał opisz nam co robiłeś i czy nie dałeś smaru na stożek.

: ndz sie 02, 2009 09:41
autor: Gwardia
Wszystko złożone i tyka jak marzenie :bigok:
Wszystko złożone było już w sobote po południu ale musiałem sie nacieszyć jazdą bo w końcu miałem 2 tygodnie postoju, więc rekreacyjnie śmignąłem na Chańcze
Michaś_1977 złożyłem wszystko na swój znak, gdy składałem na znak który był na kole zamachowym to blokowało tłoki....
Ze spraw technicznych zostało mi tylko usunięcie wycieku spod pokrywy zaworów,
ale jak to mówią taki problem to nie problem...
Punkciki rozdałem wszystkim tym którzy pomogli mnie oraz innym użytkownikom :grin:
Jeszcze raz serdeczne dzięki :helm:
ps
Gdyby był ktoś zainteresowany to mam metalową uszczelkę od 1.9 tdi na zbyciu :chytry:

: ndz sie 02, 2009 12:16
autor: Michał_1977
Gwardia pisze:Gdyby był ktoś zainteresowany to mam metalową uszczelkę od 1.9 tdi na zbyciu :chytry:
Jeżeli dojdzie do tego,że będę musiał zdejmować głowicę,to pewnikiem się odezwę,ale najpierw muszę postawić jednoznaczną diagnozę odnośnie niebieskawego podkapcania.
Pozdr.

: ndz sie 02, 2009 21:06
autor: abrams
ps
Gdyby był ktoś zainteresowany to mam metalową uszczelkę od 1.9 tdi na zbyciu :chytry:

być może będę chętny ;) gdy już dmuchne obecna ;P
Michaś_1977 pisze:Jeżeli dojdzie do tego,że będę musiał zdejmować głowicę,to pewnikiem się odezwę,ale najpierw muszę postawić jednoznaczną diagnozę odnośnie niebieskawego podkapcania.
Pozdr.
hmm... przecież robiłeś remont motoru uszczelka padła ?? i to metalowa ??

: ndz sie 02, 2009 21:53
autor: Michał_1977
abrams pisze:hmm... przecież robiłeś remont motoru uszczelka padła ?? i to metalowa ??
Nie,ale podkapca mi na niebiesko i jeszcze nie wiem,czy to wtryski lekko podlewają (oby),czy poszły prowadnice zaworów i co za tym idzie-uszczelniacze.
arwam pisał,że lekko podlewające wtryski też dają taki efekt i oby tak było :hmm:

: ndz sie 02, 2009 22:10
autor: abrams
Michaś_1977 pisze:
abrams pisze:hmm... przecież robiłeś remont motoru uszczelka padła ?? i to metalowa ??
Nie,ale podkapca mi na niebiesko i jeszcze nie wiem,czy to wtryski lekko podlewają (oby),czy poszły prowadnice zaworów i co za tym idzie-uszczelniacze.
arwam pisał,że lekko podlewające wtryski też dają taki efekt i oby tak było :hmm:
kąt na ucho czy zegarem ??

: ndz sie 02, 2009 22:23
autor: Michał_1977
abrams pisze:kąt na ucho czy zegarem ??
Kąt był ustawiany na ucho,ale później poprawiony do lampy stroboskopowej.Auto zap...a jak głupie,ale kopcenie pozostało

: ndz sie 02, 2009 22:25
autor: abrams
chyba robimy OT - sprawdz zegarem ;) ciekawe czy pokryje się to z tym co strobo pokazało

: ndz sie 02, 2009 22:29
autor: Michał_1977
abrams pisze:chyba robimy OT - sprawdz zegarem ;) ciekawe czy pokryje się to z tym co strobo pokazało
Ponoć stroboskop jest dokładniejszy od zegara :bajer: ...