: czw lip 30, 2009 23:06
Jeżeli turbo nie ocieka olejem,tylko jest go trochę w dolocie,to nic się nie dzieje.
A mam pytanie co zrobic gdy koło na wałku rozrządu po dokreceniu przestawia sie, mimo ze jest dobrze dociągniete i trzeba ponownie je ustawiać, mam własnie taki problem prosze niech mi ktoś pomoże z gory dzięki! gregor12mnichu33 pisze:Michaś dzięki Ci bardzo - a jeszcze powiedz mi czy w turbinie czyści się łopatki ? bo jak mam ją już odkręconą to może warto tam poczyścić ...Michaś_1977 pisze:mnichu33, tam ma być sam stożek i nie sugeruj się frezem na klina.Wałek blokujesz z drugiej strony kawałkiem płaskownika o grubości 5mm,zakładasz pasek,napinasz rolkę i wtedy dokręcasz koło na wałku rozrządu.
Masz wszystko na poprzedniej stronie (schemat)
w trakcie jazdy,czy podczas ustawiania rozrządu?Gregor12 pisze:A mam pytanie co zrobic gdy koło na wałku rozrządu po dokreceniu przestawia sie, mimo ze jest dobrze dociągniete i trzeba ponownie je ustawiać, mam własnie taki problem prosze niech mi ktoś pomoże z gory dzięki! gregor12
Ciężka sprawa ,wygląda na to że obrobiło ci się stożkowe połaczenie koło-wałek ,chociaż to raczej rzadki przypadek to jednak możliwy .Skoro jesteś pewny że tam ci się przestawia to masz spory problem ,bo może dojść do spotkania tłoków z zaworami .Ja bym spróbował wymienić koło zębate wałka rozrządu...Gregor12 pisze:A mam pytanie co zrobic gdy koło na wałku rozrządu po dokreceniu przestawia sie, mimo ze jest dobrze dociągniete
tak jak kolega napisał opisz nam co robiłeś i czy nie dałeś smaru na stożek.Michaś_1977 pisze:Gregor12 napisał/a:
A mam pytanie co zrobic gdy koło na wałku rozrządu po dokreceniu przestawia sie, mimo ze jest dobrze dociągniete i trzeba ponownie je ustawiać, mam własnie taki problem prosze niech mi ktoś pomoże z gory dzięki! gregor12
w trakcie jazdy,czy podczas ustawiania rozrządu?
Zmieniałeś wałek lub koło,nie pokorciło Cię aby dać smaru na stożek?
Opisz to dokładniej,bo nie wiem czego się czepić...
Jeżeli dojdzie do tego,że będę musiał zdejmować głowicę,to pewnikiem się odezwę,ale najpierw muszę postawić jednoznaczną diagnozę odnośnie niebieskawego podkapcania.Gwardia pisze:Gdyby był ktoś zainteresowany to mam metalową uszczelkę od 1.9 tdi na zbyciu
hmm... przecież robiłeś remont motoru uszczelka padła ?? i to metalowa ??Michaś_1977 pisze:Jeżeli dojdzie do tego,że będę musiał zdejmować głowicę,to pewnikiem się odezwę,ale najpierw muszę postawić jednoznaczną diagnozę odnośnie niebieskawego podkapcania.
Pozdr.
Nie,ale podkapca mi na niebiesko i jeszcze nie wiem,czy to wtryski lekko podlewają (oby),czy poszły prowadnice zaworów i co za tym idzie-uszczelniacze.abrams pisze:hmm... przecież robiłeś remont motoru uszczelka padła ?? i to metalowa ??
kąt na ucho czy zegarem ??Michaś_1977 pisze:Nie,ale podkapca mi na niebiesko i jeszcze nie wiem,czy to wtryski lekko podlewają (oby),czy poszły prowadnice zaworów i co za tym idzie-uszczelniacze.abrams pisze:hmm... przecież robiłeś remont motoru uszczelka padła ?? i to metalowa ??
arwam pisał,że lekko podlewające wtryski też dają taki efekt i oby tak było
Kąt był ustawiany na ucho,ale później poprawiony do lampy stroboskopowej.Auto zap...a jak głupie,ale kopcenie pozostałoabrams pisze:kąt na ucho czy zegarem ??
Ponoć stroboskop jest dokładniejszy od zegara ...abrams pisze:chyba robimy OT - sprawdz zegarem ciekawe czy pokryje się to z tym co strobo pokazało