Strona 6 z 11

: pn sie 17, 2009 13:12
autor: JABcok20
ale sprezyny tłokorozdzielacza powinny sie rożnic nawet na oko ???

: pn sie 17, 2009 13:19
autor: vision
JABcok20 pisze:ale sprezyny tłokorozdzielacza powinny sie rożnic nawet na oko ???
grubość , wysokość , twardość

: pn sie 17, 2009 13:34
autor: JABcok20
fala sprawdzalem i pomierzylem skok fali znaczy jej dlugosc i dluzsza o 3mm!!!!!
teraz musze dojsc ze sprezynami:(

[ Dodano: Pon Sie 17, 2009 22:28 ]
wiec tak. fala jest w tej chwili od fiata, sprezyna od timingu szczerze to nie pamietam ale najprawdopodobniej od fiata również ( bardzo giętka), gdy na sprezynie zostawilem dwie cienkie podkładki. samochód zapindala i to na 0,9 bara i k14 bez icka. jutro zakładam icka i na dniach byc moze turbine od 2,5 tdi 170KM czy cos za dobre pieniazki z gwarancja:DDDD
pinu raczej nie bede na razie piłował bo spalanie skoczy

: pn sie 17, 2009 22:32
autor: t0mal
Obiecałem koledze JABcok20, że wrzuce troche fotek jak będe robił swoją pompę, pomyślałem że może ktoś jeszcze bedzie ciekawy to krótko opiszę i wrzucę zdjęcia.

Dawca :Ford transit 2.5D 1994 rok
Po rozebraniu pomp okazało się, że właściwie nic nie trzeba specjalnie cudować, bowiem poza większym tłoczkiem 11mm (oczywiście) reszta wymiarów wydaje się zgadzać, fala wydaje się taka sama, ma podobną wysokość jak w 1.6 td (w fordzie jest ok. 0.5 mm wyższa), ale nie jest zamienna z tą od 1.6, spręzyny wyciągające tłoczek są grubsze (chodz przyznaję bez bicia nie mierzyłem). Pierścień ma takisam wymiar zewnętrzny, pasuje do dzwigni od td; wszystkie podkładki mają takie same wymiary w obu pompach.
Z lewiej Ford, z prawej 1.6 td
Obrazek

Pompy różnią się rolkami pod falę, te w transicie składają się z dwóch tulejek, w 1.6 są prostsze, a że wymiary zewnętrzne się zgadzają - także je też przełożyłem, te w transicie ładniej znoszą obciażenia [to te na dole]
Obrazek

No i tyle :) sory za żałosną jakość zdjęć, nie miałem czym porobić :?

Jutro próba ogniowa, trzymajcie kciuki, Obrazek

: pn sie 17, 2009 22:39
autor: JABcok20
t0mal, ja juz 3mam :bigok:
u mnie tez sie poukładało z moca w koncu chce jechac :chytry:

ja tylko załoze chyba fale od sb bo na tej drugiej od td nie chciał wchodzic na obroty.

pomierze cisnienie w pompie i moze zfrezuje pokrywke timingu zeby weszło wiecej podkładek i mozna było regulowac...

: pn sie 17, 2009 22:41
autor: t0mal
U mnie w timingu siedzą dwie podkładki na obu końcach sprężyny, o grubości około milimetra

: pn sie 17, 2009 22:43
autor: JABcok20
u mnie po jednej na strone o grubosci około 0,7 mm ale jak juz pisałem sprezyna jest baaaardzo giętka w porównaniu do np sb

[ Dodano: Pon Sie 17, 2009 22:44 ]
ja włozyłem za duzo podkładek klekotał jak głupi...

[ Dodano: Pon Sie 17, 2009 22:45 ]
i pytanko czy rozmiar np. 0,3 mm odgrywa tam wazna role???

: pn sie 17, 2009 22:46
autor: t0mal
A tłoczkek od forda ten co mam u siebie nie ma przedwtrysku i z moją łapą wygląda tak:
Obrazek

[ Dodano: 17 Sie 2009 22:47 ]
i pytanko czy rozmiar np. 0,3 mm odgrywa tam wazna role???
nie mam pojęcia :?

[ Dodano: 17 Sie 2009 22:50 ]
Chociaż myślę, że można by przyjąć, że to tak jakbyś cofnął pompe od silnika o 0,3 mm

: pn sie 17, 2009 22:51
autor: JABcok20
t0mal pisze:ma podobną wysokość jak w 1.6 td (w fordzie jest ok. 0.5 mm wyższa)
to chyba duzo...?
co myslisz o zalozeniu fali od sb?????
ma ten sam kat pochylenia i chyba wysokosc w porównaniu do tej co miałem poprzednio co miała bardzo nagły i ostry kąt

[ Dodano: Pon Sie 17, 2009 22:52 ]
a i samochód pali od strzała:)))) to zauważyłem od razu

[ Dodano: Pon Sie 17, 2009 22:53 ]
t0mal pisze:Chociaż myślę, że można by przyjąć, że to tak jakbyś cofnął pompe od silnika o 0,3 mm
chyba nie bo jak wlozyłem łaczna ilość około 3mm to zadne cofanie nie zredukowało klekotania

: pn sie 17, 2009 22:55
autor: t0mal
Dla mnie im wyższa tym lepsza - masz większe pole do popisu przy regulacji (możesz ustawić większą dawkę), ale też klin na wale dostaje po krzyżu, to 0.5mm nie wydaje mi się dużo, tymbardziej, że ta co miałem jest już wyjechana.

: pn sie 17, 2009 22:55
autor: JABcok20
chyba tu chodzi o naciag i zmienia sie szybkosc przesuwu tloczka w calym zakresie

[ Dodano: Pon Sie 17, 2009 22:58 ]
gdzies czytałem ze fale najlepiej brac od francuza= peugeot. to jest pompy nawet 9mm( pytam bo mialem do kupienia za rozsadne pieniazki)

[ Dodano: Pon Sie 17, 2009 23:01 ]
The custom mTDI injection pump is made from Euro parts as well, and has zero km on it since built. The pump is a hybrid of parts from a Fiat Croma 1.9TDi and a Kia Carnival 3.0L TDI. It has an 11mm head, with a 20mm main shaft, and an aggressive cam plate. A very nice setup...

to wyczytałem na jednej ze stron poswieconych wlasnie mtdi.
ale co oznacza agressive cam plate??? znaczy nagly wysoki skok???

: pn sie 17, 2009 23:02
autor: t0mal
Wysoka fala daje większy skok tłoczka, a więc możliwość podania większej objętości paliwa w tym samym czasie = pałer :))

A z tym timingiem to logicznie rozważając (a przynajmiej się starając) dokładając podkładki zwiększasz ciśnienie w pompie potrzebne do zadzałania mechaniżmu wyprzedzającego wtrysk, a więc im więcej podkładek dasz, tym wyprzedzanie kąta bedzie zaczynać się przy wyższych obrotach, za pomocą dupohamowni cięzko bedzie to ustawić na fabrykę.

[ Dodano: 17 Sie 2009 23:06 ]
JABcok20 pisze:agressive cam plate
oznacza "wysoka fala"
pozatym musisz wziąć pod uwagę, że pozornie te same z wyglądu fale nie pasują do niektórych tłoczków, jak u mnie np. Tak samo jest w TDI, jak zakładasz 10mm z 1Z czy AFN to koniecznie z falą, bo one mają szerszy bolczyk.

: pn sie 17, 2009 23:07
autor: JABcok20
ok thx . wszystko rozumiem. czekam na manometr i bede trzepał wszystkie pompy na szrotach w poszukiwaniu "agresywnej" fali :grin:

: pn sie 17, 2009 23:10
autor: t0mal
t0mal pisze: cięzko bedzie to ustawić na fabrykę
Chociaż jak mi mówił znajomy pompiarz - w przypadku takich potworków ustawianie na parametry fabryczne nie ma sensu, często zdarza się, że to poprostu nie pomaga.